Nouks schreef:Lissy: geen ervaring met die lens, maar lijkt me qua bereik iig best prettig.
Flitsers: hangt helemaal af van je budget en wensen. Wil je bijvoorbeeld je flitser handmatig in kunnen stellen of niet... Als je een flitser van Canon zelf wil (met overige merken heb ik geen ervaring trouwens) kun je kijken naar een 420EX of 430EX als budget-optie (420EX wordt nietm eer nieuw verkocht en is natuurlijk goedkoper dan de opvolger 430EX) of een 550EX of 580EX (evt 580EX II) als je meer vermogen en instelmogelijkheid zou willen (550: zelfde verhaal als 420).
wat bereik betreft is hij voor mij wel ideaal denk ik, ik fotografeer toch nooit onder de 50mm. maar ik vraag me dus af of hij wel echt goed geschikt is voor bewegingsfoto's in binnenbakken. daar wil ik hem vooral graag voor hebben.
ik hoef trouwens niet perse een canon flitser, mag gerust een B merk zijn wat wel op de canon past. heel veel instellingen hoef ik niet te hebben. het gaat voornamelijk voor het iets in kunnen flitsen bij evt. schaduwen.