[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:09

Figo schreef:
Ik heb een vraagje; Ik zoek een goeie camera die makkelijk te gebruiken is, en scherpe foto's maakt. Maar een camera niet duurder dan +/- 130 euro, liefst natuurlijk zo goedkoop mogenlijk, maar ik wil wel echt goeie en scherpe foto's kunnen maken.
Welke camera('s) bevelen jullie mij aan? Haha!

Kwaliteit hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan. Knipoog Als een´relatief goedkope´ compactcamera echt goede en scherpe foto´s zou maken zoals je wil, dan snap ik niet waarom menigeen hier zoveel geld uit geeft voor een digitale spiegelreflex Lachen

Misschien kun je eens op www.kelkoo.nl digitale camera´s vergelijken. daar kun je ook zoeken in jouw prijsklasse. Houd er ook rekeing mee dat een fototas en extra geheugen ook geld kost. Zit dat ook al in je 130 euro budget, of mag dat erbuiten vallen?

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:21

nee dat heb ik er niet bijgerekend, maar is dat echt zozeer heel erg nodig dan (fototas en extra geheugen) Lachen ?

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:23

het mag ook een digi zijn. Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:25

Een hoesje of iets dergelijks is gewoon ter bescherming van je camera. Sommige krijg je het bij hoor, maar sommige ook niet.

Extra geheugen zit er veelal niet bij. De camera zelf bevat meestal maar een klein geheugen en/ of je krijgt er een klein geheugenkaartje bij. Maar meestal is het met die kaartjes dat na enkele foto´s je camera vol zit. En juist het makkelijke van een digitale is dat je zoveel foto´s kunt maken in de afwachting dat er in ieder geval een paar goeden tussen zitten.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:27

owja idd bedankt voor de info Lachen

ik zit een beetje te kijken naar die voorbeeldfoto's enzo, wel jammer dat de prijs van de camera er niet bij staat eigenlijk.. Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:54

Extra geheugen is wel handig, een tas hoeft niet voor een compactcamera, lijkt mij alleen maar erg onhandig, omdat je een digitale compact gewoon in je jas kan doen. Voor een slr, of superzoom camera, is het wel handig, omdat je die niet zomaar in je jaszak of handtasje kan stoppen..

Bij de meeste camera's krijg je een beschermhoesje er wel bij. Die zorgt dat je camera niet helemaal in 3 stukken ligt als je hem laat vallen, en er geen krasjes op komen, maar echt hele erge bescherming bied het niet Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:55

Al op kelkoo gekeken? Daar kun je op merk/ prijs etc zoeken Knipoog Als je dus kijkt bij de voorbeeldfoto´s en het merk/ type even opzoekt kun je zo de prijs vinden..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:55

Daarnaast zijn extra baterijen ook altijd handig!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:01

Voor de mensen die nog steeds een camera zoeken: ik heb een Panasonic Lumix TZ1`, en ben er erg tevreden over! voor voorbeeldfoto's en meer info, klik op de link in mijn onderschrift!!

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:01

Nikon D50 of Canon EOS 400D?

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:24

@horsy_lover, je had toch al een 400d? Dan zou ik niet weer gaan overstappen naar een Nikon D50.

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:28

@JW18, nee. Heb wel gezegt ivm het niet nog ingewikkelder maken van de vraag. Wilde hem wel bestellen maar ouders vinden dat ik over de bovengenoemde keuze moet nadenken.. Vandaar mijn vraag; Nikon D50 of Canon EOS 400D?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:23

400D is geloof ik wel beter en nieuwer dan de D50 en ook wat duurder.
Kan me voorstellen dat als je een D50 koopt je meer geld over hebt voor lenzen. Heb zelf nu een jaar een D50 en ben daar wel erg tevreden mee Lachen .

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:45

Wat voor lenzen heb jij daar dan bij? (en waar voor dienen ze? )

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:52

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:49

Toen ik 'm kocht had de kitlens (nikon 18-55mm) en een sigma 55-200mm gekocht. Sigma 55-200mm heb ik de meeste foto's mee gemaakt, kitlens is minder dus heb ik eigenlijk vrijwel nooit gebruikt, heb nu een sigma 24-70mm F2.8 objectief bijgekocht, als vervanging van de kitlens.

Maar die sigma 24-70 is wel stukje duurder, je zou bijv kunnen kijken naar nikon 18-70mm en sigma 70-300mm, die zijn geloof ik beter dan de lenzen die ik erbij gekocht heb en heb je ook nog net even wat meer zoom Lachen .

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:58

Zit trouwens nu even bij een online shop te kijken maar weet eigenlijk niet of de D50 nog wel verkocht wordt..
Heb je van Nikon wel de D40, maar daar kunnen minder lenzen op dus dat zou ik eigenlijk niet doen.
D70s kan ook wel, maar die is duurder, was ook altijd duurder dan de D50 terwijl hij eigenlijk niet echt beter is, die zou ik zelf ook niet zo snel kopen.
D80 is geloof ik wel hele goede camera, maar wel weer stukje duurder.

Van Canon zou je naar Canon EOS 350D kunnen kijken, is goedkoper dan de 400D en volgens mij ook wel goed.
En Pentax heeft geloof ik wel een goede camera die in vergelijking met andere SLR's niet heel duur is, moet je Amanda even vragen, die heeft geloof ik een Pentax en maakt er iig hele mooie foto's mee Haha! .

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:16

Voor degene die nog een FujiFinepix S5600 aan willen schaffen, op wehkamp.nl issie voor €199,-.

Was zo even rond aan het kijken, maar die nieuwe Panasonic FZ8 is ook mooi! En prijs valt daarintegen ook mee! Ja
Denk dat ik daar maar voor ga sparen Vork

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:28

Ik heb ook de Fuji Finepix S5600 aangeschaft.
Een slr is mij nog net teveel Lachen Bij deze camera kun je ook gewoon sluitertijd, diafragma en iso instellen. Als je dit al door hebt kun je 'makkelijker' overstappen naar een slr Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:48

Horsy_Lover schreef:

Ik wil niet heel bot uit de hoek komen, maar als je dat nog niet eens weet zou ik me eerst maar eens gaan verdiepen in wat een slr-camera uberhaupt is.
Misschien is een goede compactcamera (waarbij je als je gewoon voor normaal gebruik foto's maakt, dezelfde resultaten mee bereikt), dan een betere optie.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:33

rooslovertje schreef:
Ik heb ook de Fuji Finepix S5600 aangeschaft.
Een slr is mij nog net teveel Lachen Bij deze camera kun je ook gewoon sluitertijd, diafragma en iso instellen. Als je dit al door hebt kun je 'makkelijker' overstappen naar een slr Lachen

Zoiets heb ik inderdaad ook Ja.

Laat me mooi maar eerst eens even met de FZ8 aan de wandel, waar ik vast een hoop van zal leren Ja.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:44

manzano schreef:
Horsy_Lover schreef:

Ik wil niet heel bot uit de hoek komen, maar als je dat nog niet eens weet zou ik me eerst maar eens gaan verdiepen in wat een slr-camera uberhaupt is.
Misschien is een goede compactcamera (waarbij je als je gewoon voor normaal gebruik foto's maakt, dezelfde resultaten mee bereikt), dan een betere optie.

Dat dacht ik dus ook. Daarom ben ik eerst voor een finepix s5600 gegaan. Maar na 2 maanden heb ik al bedacht dat ik zsm een slr-camera wil kopen. Dan had ik toch beter mijn geld gelijk aan die spiegelreflex uit kunnen geven.
Van een slr kun je toch evenveel leren als van een gewone compactcamera, of ligt dat aan mij? Tong uitsteken

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:57

Ik denk het eigenlijk ook wel..! Gewoon goed de handleiding lezen, eventuele revieuws.. moet lukken Ja.

Alleen persoonlijk wil ik toch eerst met een compacte aan de gang, die dicht bij een slr komt!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:59

Idd, gewoon veel lezen bv op internet.
Daarbij moet je niet bang zijn om dingen uit te proberen, alles wat mislukt gooi je gewoon weg Haha!
Wb de lenzen en waar je ze voor gebruikt is eigenlijk niet zo heel moeilijk:
Grofweg zijn er 3 groepen
Groothoeklenzen (landschappen)
<35mm
Normale lenzen (portretten)
35-70mm
Tele lenzen (wildlife en mode)
>70mm

Maar dit zijn dingen die je op internet kunt vinden, kijk onder objectieven Knipoog
Nog een tip: ga naar zo'n witte boekenmarkt winkel, daar koop je voor een tientje een leuk boek waar al heel veel informatie instaat over spiegelreflex camera's Knipoog

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:04

Ashleey_ schreef:
Ik denk het eigenlijk ook wel..! Gewoon goed de handleiding lezen, eventuele revieuws.. moet lukken Ja.

Alleen persoonlijk wil ik toch eerst met een compacte aan de gang, die dicht bij een slr komt!

En toch is dit niet handig, kost je een hoop geld extra Knipoog
Ik heb precies hetzelfde gehad, een FujiFinepix s5600 gekocht, super fijne camera, maar naar mijn gevoel toch niet helemaal hét Knipoog
Een maand of 2-3 later heb ik deze weer verkocht...en een Nikon D50 gekocht.
Met een slr kun je gewoon veel meer, maar je moet idd wel de tijd nemen om dit te leren, maar dat geldt ook voor een goede compact.
Ik zie hier in dit topic vaak zo'n onnozele vragen voorbij komen die gewoon in de gebruiksaanwijzing staan en dan denk ik idd wel eens Koe Haha! neem daar gewoon de tijd voor!!