[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:33

Week 8 - een probeerseltje, ik heb het best druk met shoots en dan pak je toch sneller een foto daaruit dan dat je echt een foto met als doel POTW maakt. Dus maar eens iets anders gedaan!
Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:52

Week 8 . Foto van paar weken geleden aan het oefenen in de studio. Niet tevreden (eerste keer met doek en moet rekening houden met de vouwen) maar deze week niets gefotografeerd ivm hele week ziek zijn en solliciatiegesprek enzo.
Afbeelding

Kimmetjee04

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:56

Vervolg feedback week 8
En nu slapen haha :+

XiiaaooNaa
Een leuk galakiekje, maar verder niet heel bijzonder (jammer van de achtergrond). Heb je de camera op zelfontspanner gezet aangezien je aangeeft dat je zelf ook op de foto staat? Hopelijk had je een leuk gala! :)

Sanne_com
Mooie foto en sprekende houding van het paard! Het lijkt erop dat de ogen ietwat scherper hadden gekund, maar ik vind het verder een mooie plaat!

Binky
Inderdaad een vrolijke foto! Vanwaar je keuze voor een vierkante foto (omdat het een pf op fb moest zijn?), een rechthoekige foto met het gezicht niet in het midden maakt het misschien wat speelser.

Horserider22
Mooi bosje bloemen & leuke kleuren. Wat was je scherpstelpunt? Waarmee had je de foto geupload? Ik upload mijn foto’s via flickr en dan worden ze vaak scherper (wat soms ook nadelig is) i.p.v. minder scherp.

MarBri
Leuk een carnavalsfoto! Kind is goed gepositioneerd en alle vrolijke kleuren maken het plaatje af! Zelf ook nog carnaval gevierd? :P

Wendy1987
Leuke ‘love foto’ . Ik vind het donkere kadertje wel te veel aanwezig (lijkt te nep), maar dat is misschien een kwestie van smaak? Ik had de personen misschien ook iets meer naar rechts verplaatst (omdat ze naar links kijken, voor ons gezien).

GerdjeHoran
Schattig idee en zoals je aangeeft jammer van de scherpte. Mijn katten beginnen altijd met hun pootjes tegen het raam aan te krabben als ze naar binnen willen haha.

Billionache
Prachtige en schattige foto! Ik weet niet hoe de kleurenfoto eruit ziet, maar ik denk dat je keuze voor zwart/wit goed is! De hoeken zijn wel wat ‘ aanwezig donker’ omdat je denk ik wat vignettering hebt toegevoegd? (correct me if i’m wrong).

Brechtjee
Mooie simpele foto, maar het houdt mijn aandacht eerlijk gezegd niet echt vast.

WiancaR
Het paard staat mooi in het kader, en boven ook nog genoeg (maar niet per se te veel) ruimte over.

Bellatrix
Ik denk dat iedereen kritisch is op zijn/haar zelfportret, daarom is het juist goed om jezelf lekker vaak voor de camera te zetten. Ik vind het een prima foto hoor & mooie blauwe ogen! Misschien had je je hoofd wat omhoog kunnen halen zodat je gezicht recht naar de camera toe staat i.p.v. ietwat omhoog kijkt?

xFace
Veel paardenportretjes deze week, leuk! Aan de bovenkant had misschien iets meer ruimte gemogen en het is jammer dat het gedeelte rechtsonder net iets te donker is (maar met zonlicht is het niet altijd even makkelijk om alles goed te belichten en een goede achtergrond etc. te behouden).

CrazyIris
Leuk he om oude foto’s weer tegen te komen?! Zoals je zelf al aangeeft mist de foto wat scherpte (vooral de ogen). Fijn dat het beter gaat met je schouder, en hopelijk kun je van het voorjaar weer lekker met de camera op stap!

EskeGirl
Mooie kleuren en goed dat de boom niet in het midden staat. Verder blijft ik er op de een of andere manier niet heel lang naar kijken.

MZorro
Leuke foto! Heb je veel aan de lucht bewerkt? (het lijkt alsof er een lichtere gloed rondom het paard en de ruiter zit)

Deetjeeuh
Yeaaah de apenheul, of heb ik het mis? :+
Mooie scherpte diepte in de foto. Misschien kan je de groene kleuren iets ophalen of heb je bewust gekozen voor een wat ‘zachter’ kleurgebruik?

Nefertarie
Dit is een foto waar ik lang naar kan kijken omdat je niet precies ziet hoe of wat. Wat heb je precies gedaan als ik vragen mag? Ik vind de lege ruimte boven wel iets hebben, maar had hem zelf denk ik iets meer afgesneden aan de bovenkant.

It_is_me
Goede scherpte diepte en de kleuren komen mooi op de foto naar voren!

Sicayes
Mooi die druppels op de blaadjes en de onscherpe zijkanten!

Manonfleur
Leuk paardje, maar er lijkt een witte waas over de helft van het gezicht te lopen, kan dit kloppen? (draad oid?)

Marjoow
Schattige foto en geen storende hekken oid op de achtergrond (ik neem aan dat het in een dierentuin is gemaakt?). Heeft die rechter nou een gezwel bij zijn oor zitten?

Rianne_
Mooie foto ondanks de vele ‘ leegte’ boven en onder; dat heeft op de een of andere manier juist wel iets in deze foto (misschien omdat er nog wat speling is bij de wolken en de watergolfjes)

Murthul
Flickr kan soms vervelend zijn he :+
Schattige beertjes hoor! Zelf had ik misschien hetgene wat rechtsboven op de achtergrond zit veranderd in gras, dan gaat de aandacht meteen naar de beertjes uit.

Monbyou
Leuk uitgewerkt idee!

Ponyaddicted
Ik Vind je foto net iets te donker, maar je gaf zelf aan dat het de eerste keer fotografen was in een binnenbak, en ik weet dat dat niet gemakkelijk is. Vooral lekker veel oefenen en met de instellingen dingen uitproberen (als het kan je iso niet te hoog, want dan krijg je te veel ruis op je foto).

Joysiee
Een lekkere teddybeer zie ik! Leuke foto!

Sodeletuut
Leuke foto; eens een aparte (maar wel geslaagde, vind ik) foto!. Misschien had je het neusje een tikkeltje naar rechts kunnen plaatsen zodat ie niet precies in het midden staat.

Rosslover
Ik snap je idee, maar vind de foto net een tikkeltje te donker. (onderscheid tussen voor en achtergrond had wat meer gemogen)

Asselruiter
Mooie natuurfoto! Misschien de volgende keer de boom niet in het midden positioneren?

Racheel
En hoelang heb je moeten wachten voordat ze stil zaten? :+
De foto lijkt wel ietwat ruis te bevatten.

Jespri
Rustgevende foto. Hoort de vignettering zo of heb je dit zelf toegevoegd?

Glenstorm
Leuke foto! Vanwaar je keuze om korrels toe te voegen?

IsaCalixa
Leuk idee om alles zwart wit te doen op 1 object na!

LOVESUSHI
Geslaagd probeerseltje hoor! Simpel, maar toch interessant om naar te kijken!

Ash_
Wat een doetje! De vouwen in het doek vind ik persoonlijk niet heel storend hoor.

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:00

Kimmetjee04 schreef:
Racheel
En hoelang heb je moeten wachten voordat ze stil zaten? :+
De foto lijkt wel ietwat ruis te bevatten.

Gister werkten ze nog redelijk mee, maar ik doe de hele week al pogingen voor vogelfoto's :') Ruis was me ook opgevallen inderdaad, terwijl de ISO niet eens zo heel hoog stond..

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:12

@Kimmetjee04, ja, eerst een reeks testfoto's voor de instellingen en toen de zelfontspanner :)

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:34

week 8
Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 01:30

Week 8
Afbeelding

Deze week campagne foto's gemaakt voor een vriendin die voor student VP campagne voert, dit is een van de wat informelere foto's. Zat lang te twijfelen tussen deze en deze foto's, en hoewel deze technisch gezien qua compositie minder strak is vind ik hem aansprekender. Helaas geen tijd gehad om speciaal voor POTW een foto te maken.

crazy_horses, wat een apart licht, waar kwam dat vandaan? Vind hem erg hard door het wat overbelichte wit, maar wel mooi, bijzonder. Denk dat ik hem nog fijner had gevonden als hij scherpgesteld was op het besje!

Ash_, cute :D Vind je belichting nog niet helemaal fijn wegkijken, zou iets meer licht van links gebruiken. Ietwat krap in de compositie boven ook, als je een liggende foto maakt zou ik zelf liever de hond net iets meer van opzij zien zodat je wat minder lege ruimte hebt. Wel een mooie expressieve hondenfoto :j

Lovesushi, mooi scherp gesteld en fijne sfeer, goed gelukt voor het soort foto :) Het boontje dat links er net afvalt nog even weghalen, dan issie helemaal goed :P En goed op je witbalans blijven letten, hij lijkt me wat gelig!

IsaCalixa, ik ben zelf geen fanv an foto's die van schuinachter zijn genomen en daardoor mist deze voor mij ook net de boot. Had je links-net voor de combinatie gestaan dan had je een veel expressievere foto gekregen, en een mooiere compositie kunnen vinden :j Binnebakken zijn altijd heel lastig, toch nog een nette foto uitgekregen. Ik denk dat je met oefenen nog meer uit de zwart/wit omzetting kan halen, ruis kan juist met z/w heel mooie staan ook! Zeker mee verder oefenen dus :D Persoonlijk ben ik ook niet zo heel erg van de colour-splash, maar dat is smaak.

glenstorm, leuk moment! Erg fijne sfeer heb je te pakken. Was nog net iets meer door mijn knieën gegaan voor de foto, dan had je de foto op een wat mooiere plek onderaan de borst van het paard af kunnen snijden zonder haar beugels af te snijden, en kijk je fijner tegen het hoofd aan. Persoonlijk had ik hem ook even rechtgezet en net iets meer ruimte links gelaten, aangezien dat de kijk-richting van het paard is. Vind de kleur-ruis in de achtergrond net wat heftig, maar dat komt misschien ook omdat de foto vrij verzadigt is waardoor de amazone ook wat rood lijkt. Zou net de vibrance wat omlaag doen daarvoor :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 01:39

Hierbij mijn week 8

Dit keer ook maar eens flickr geprobeerd. Ik deed eerst photobucket, maar die haalt de kwaliteit zo omlaag..

Afbeeldingpotw 8 by simoneprinsie, on Flickr

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 07:19

XiiaaooNaa Leuke foto, ziet er best gezellig uit :)

Sanne_com Mooi gedaan, ik vind het echt een leuke foto :)

binky Wat een vrolijke foto! Ik vind hem heel geslaagd, jammer dat het deze niet geworden is :D

horserider22 Leuke foto, maar ik vind hem persoonlijk een beetje druk met die kleuren. Ik upload mijn foto's meestal op flickr, dat geeft toch nog minder kwaliteitsverlies dan de meeste andere uploadsites.

MarBri Wat een schattige foto, ik vind hem heel erg leuk :)

wendy1987 Leuke foto, inderdaad heel spontaan :) Ik vind alleen dat de vignettering een beetje overdreven is, maar dat kan persoonlijk zijn ;)

GerdjeHoran Heel gave foto, leuk gedaan! Scherpte lijkt ook best mee te vallen toch? ;)

billionache Wat een leuke foto zeg, ik vind hem echt heel erg gaaf! :D

Brechtjee Geen slechte foto, maar ik vind hem wat 'gewoontjes'. Er springt niet echt een onderwerp naar voren, en daardoor lijkt het alsof er iets mist in je foto.

WiancaR Je week 7 vind ik echt ontzettend gaaf, ook al ben je er zelf niet tevreden mee :o Heel knap gedaan!
Week 8 is ook heel erg gaaf, scherpte en kleuren zitten helemaal goed en je hebt een mooie bokeh op de achtergrond :D

Bellatrix Gaaf zelfportret zeg ;) Hij is goed scherp en je hebt je mooie ogen heel overtuigend weten vast te leggen :)

xFace Leuke foto, heel netjes gedaan! Misschien de volgende keer wat meer aandacht besteden aan belichting, ik vind het wat jammer van de donkere vlek op de borstkas.

CrazyIris Heel gaaf zelfportret, en wat heb je mooie ogen zeg := Veel beterschap met je schouder!

EskeGirl Ik vind het een leuke foto, maar niet zo heel speciaal. Misschien de volgende keer proberen te fotograferen op een moment dat de lucht een bijzonder effect geeft? :o

MZorro Leuke spontane foto, maar ik mis hier wel scherpte. Misschien de volgende keer kiezen voor een kortere sluitertijd of wat meer scherptediepte?

Deetjeeuh Best een gave foto hoor :D Alleen jammer dat het gezicht van het aapje wat donker is, daardoor gaan er details verloren.

Nefertarie Hmm, ik vind je invulling toch echt te licht uitvallen tegen de achtergrond. In een double exposure verwacht ik toch meer contrast zodat er een heel duidelijk silhouet te zien is.

it_is_me Gaaf gedaan, ik vind het resultaat heel leuk!

Sicayes Leuk gedaan hoor, ik vind het resultaat best geslaagd!

manonfleur Leuke foto, maar jammer van de lage resolutie en van de waas aan de linkerkant.

Marjoow Ontzettend gave foto, knap gedaan!

Rianne_ Leuk landschap zeg, de wolken geven een interessant effect :)

Kimmetjee04 Opnieuw een retegaaf zelfportret :D

Murthul Heel erg schattig, wat een dropjes zeg :o Leuke foto, hij lijkt ook mooi scherp :)

monbyou Wat leuk gedaan, origineel! Heel mooie tekening trouwens ;)

ponyaddicted Je week 7 vind ik best geslaagd, hij lijkt mooi scherp en de belichting zit ook goed. Week 8 (de prijsuitreiking) vind ik dan persoonlijk net minder, hij lijkt overbelicht waardoor veel details verloren gaan. Hieer had je voor deze stilstaande beelden een iets langere sluitertijd kunnen nemen dan voor de actiefoto's.

Joysieee Leuke foto! Je moet er bij flickr denk ik gewoon op letten dat je niet overdrijft met verscherpen in de nabewerking, maar het lijkt hier best mee te vallen :)

Sodeletuut Wat een leuke foto! Ik heb toch even goed gelachen met dat paard ;)

rosslover Deze spreekt mij als silhouet niet echt aan omdat de achtergrond te donker is, waardoor de plant te weinig naar voren springt. Mooie bokeh heb je wel ;)

Asselruiter Heel gaaf landschap, goeie compositie met dat riet op de voorgrond :)

Racheel Knap gedaan hoor! Met welke lens heb je dit gefotografeerd? Ik wou gisteren ook vogels fotograferen maar na 5 minuten was mijn geduld op :=

Jespri Leuk effect geeft dat lensje zeg! Ik vind je foto niet zo heel speciaal, maar wel een leuke oefening met je lens ;)

glenstorm Heel gave foto, best leuk! Korrel zou ik voor zo'n soort foto persoonlijk niet doen, daardoor lijkt het een beetje of de kwaliteit niet zo goed is. Ik vind korrel vooral een leuk effect geven als je voor een wat 'oudere' look gaat in je foto, of als je een zwart-witfoto maakt :)

IsaCalixa Ik had hem denk ik erg leuk gevonden als hij volledig zwart-wit was, dan had je foto een beetje een 'oude' look en dan stoort de ruis niet echt. Selectief zwart-wit vind ik hier niet echt passen, ik denk dat het leuker was geweest als je de kleuren in je foto voor 50% minder verzadigd had maar niet helemaal zwart-wit gemaakt :)

LOVESUSHI Gaaf zeg, ik vind hem erg leuk ;)

Ash_ Je hebt het hondje er heel mooi opstaan, maar ik vind de achtergrond persoonlijk wat te donker.

crazy_horses Leuk gedaan, gaaf effect met die lichtreflecties op de achtergrond :)

Killyenn Gave foto, ik vind het best een geslaagd portret :)

S_imonee Wat ontzettend gaaf zeg, ik ben helemaal fan! De reflectie in het water geeft een heel leuk effect, en je foto straalt echt kracht uit! :)

-----------------------

billionache Bedankt voor de feedback!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:11

Ik ga vandaag mijn foto maken! Hoop dat de zon zich nog even laat zien vandaag.
En dan ga ik morgen feedback geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:42

Kimmetje,
Het is niet de Apenheul nee. :D
Bedankt voor je feedback! Kleuren expres zo gehouden, maar ook niet gekeken naar anders. Dus dat ga ik zo zeker nog even doen. :j

Eline,
Dankje! Ben het met je eens. :)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:36

Met de 55-250 mm lens van Canon Eline :)

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:59

Kimmetjee04 schreef:
Vervolg feedback week 8

Horserider22
Mooi bosje bloemen & leuke kleuren. Wat was je scherpstelpunt? Waarmee had je de foto geupload? Ik upload mijn foto’s via flickr en dan worden ze vaak scherper (wat soms ook nadelig is) i.p.v. minder scherp.

Ik upload met picasa (google). Ik weet niet meer wat het scherpstelpunt is, ik denk het midden.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:27

@Kimmetjee04 en @Eline91 Ik heb geen idee waar de waas vandaan komt. Ik zag het pas toen ik ze op mijn computer had gezet. Het is geen draad ofzo. Bedankt voor jullie feedback!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:29

Hee allemaal, kan ik nog meedoen hier? Ik was het topic kwijt sinds december, want toen ging ik een tijd naar Athene... mag ik er nog bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:29

Sheran schreef:
Hee allemaal, kan ik nog meedoen hier? Ik was het topic kwijt sinds december, want toen ging ik een tijd naar Athene... mag ik er nog bij?

Lees de openingspost. :+

Volgens mij wel ja, leuk!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:48

Deetjeeuh schreef:
Sheran schreef:

Lees de openingspost. :+

Volgens mij wel ja, leuk!

Net even over die zin heen gelezen. Het is nog geen oktober, dus het kan blijkbaar nog :P. Ik zal straks beginnen met beoordelen :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:00

Zooo ik kom vast mijn eerste deel feedback lozen hier! :)

Magda_90: Leuke foto, ik ben niet altijd fan van het schuine maar vind het hierbij wel werken.

Eline91: Ik vind hem mooi, goed contrast in de foto zodat het niet zo saai vlak zwart wit is. Ik vind hem beter dan de kleurenversie!

SharonPlugge: Mooie fijne kleuren. Lekker rustgevend.

Quartel: Haha Koud voor hem denk ik wel. Technisch goeie foto :)

Verosjaak: Vind het wel iets dromerigen hebben met de focus zo op de wimpers.

Mariett: Bijzonder gedaan zo met de gekleurde tranen. Had zelf misschien voor iets meer koelere kleuren gekozen om de emotie beter te ondersteunen maar vind hem verder erg goed.

Marijepagter: Inderdaad beetje blauwe gloed en hij lijkt ook niet helemaal scherp.

Maaaarije: Mooi zo’n detail shot, daar hou ik van :)

Nefertarie: Je week 7 is mooi zeg. Het zwart/wit is hier weer anders dan standaard omgezet lijkt het waardoor het erg zacht word en dat past heel goed bij de sfeer van de foto!

PenS: Lief momentje

NESCAFE: Ik hou wel van jou stijl. Grappig dat hij er op flickr weer anders uitziet dan hier.. omgevingskleur zoals je zelf al zegt.

_Elke: Leuk bedacht maar had denk ik iets meer van de hond willen zien. Meer van zijn schouder en poten en dan het balletje (Al drijf die nu net te ver weg om dit te realiseren) Ruis zie ik niet terug ondanks je vrij hoge iso.

Lipydo: <3 erg mooi wederom. Je visagie is ook echt gaaf. Er was iets wat me een klein beetje stoorde maar kon mijn vinger er niet op leggen.. maar Killyen verwoord het perfect (wat betreft de compositie) Maar over het algemeen wederom een prachtige foto. Ik ben enorm van van je werk. Het ziet er altijd bijzonder uit.

Suuszels: Mooie detail, soort ijsgras - haha!

Elle108030: Luiheid is slecht! haha. Wel een lieve foto. Vind het zwart net iets te zwart waardoor oor en bomen een beetje wegvallen.

Astor: Gave foto, paard past ook perfect bij de omgevingskleuren zo.

Taarss: De duinen lijken wel van goud zo door het contrast met de zee. Verder niet zo’n hele boeiende foto maar ben het met je eens dat de kleuren erg mooi zijn.

Marit: Super mooi detail in je foto. Ogen trekken je er in.

Ingvild: Leuk moment! Met iets meer contrast/hogere belichting had dit denk ik nog beter geweest.

Ylvy: Mooi scherp, niets op aan te merken :D

Cioccolato: Vind de roos net te rood denk ik. Ik snap dit probleem want ik had dit ook met mijn roosfoto’s. Dan loopt het rood een beetje in elkaar over. Toen keek ik op m’n cintiq en was dit weer anders. Heb je de vignette aan de randen zelf toegevoegd? Die had ik persoonlijk er af gelaten.

Calice: Lief moment, niks op aan te merken.

LinSa: Eigenlijk geef je zelf al het commentaar dat ik wilde geven ;) Wel een leuk blijhoofd.

_Patriciaa: Kleurachtergrond staat er goed bij! Mooie scherpe foto.

XiiaaooNaa: Leuk kiekje maar jammer dat de schoenen van de mannen er net af vallen.

Sanne_com: Mooie foto! Had het vliegje er nog wel even afgeshopt haha.

binky: Lekker spontaan! Ik vind hem leuk. Vond de persoon hem zelf niet mooi? (Het viel mij tijdens fotografie les op dat mensen foto’s van zichzelf waar ze het meest op zichzelf leken qua spontaniteit niet mooi vonden)

horserider22: Lijkt inderdaad niet helemaal scherp door boktupload. Vind hem erg kleurrijk, maar hij pakt me verder niet zo heel erg.

MarBri: Deze is leuk! Wat anders dan het standaard beeld dat ik bij carnaval heb (lees: veel bezopen mensen)

Wendy1987: Lief moment, vind je vignettering net iets te aanwezig maar hij is wel leuk spontaan.

GerdjeHoran: Je compositie is wederom leuk. Jammer dat hij niet helemaal scherp lijkt!

Billionache: Wat superlief dit. <3 erg mooi.

Brechtjee: Vind het wel een mooi silhouet van de boom zo tegen de lucht! Jammer dat hij boven net afgekapt is.

WiancaR: Week 7- Vind hem nog wel gaaf, al misschien net te fel. Maar ik doe het je niet na!
Week 8- Deze vind ik veel te fel en het paard lijkt er ook iets onvoordelig op te staan waardoor het wat dik lijkt.

Bellatrix: Ik had het al gezegd over je kin. Je zegt dat je dan juist een onderkin hebt maar zo leg je er ook iets de nadruk op doordat je de vouw onder je kin ziet. Als je je hals wat strekt en je tong tegen je gehemelte of ondertanden duwt krijg je een strakkere kaaklijn (Echt waar!)

xFace: Net te krap en had iets meer naar links gaan staan voor een betere houding voor het paard.

CrazyIris: Fijn dat het wat beter gaat met je schouder. Wat betreft de foto: jammer dat hij niet helemaal scherp is. Je hebt werkelijk waar prachtige ogen dus die had ik graag scherp gezien.

Eskegirl: Mooie kleuren en het beeld word mooi gebroken door de boom.

MZorro: Jammer dat de ruiter net niet helemaal scherp lijkt! verder goed gelukt, een pikzwart paard fotograferen is niet makkelijk.

Deetjeeuh: Geen pluspunten? Gekkie, ik vind hem juist heel goed. Er zit een ontzettend interessant lijnenspel in je foto door de takken waar hij op zit, het touw achter hem, de boom die recht omhoog steekt en weer het touw rechtsboven. Ook dit is een foto waar de algemene regel ‚meer ruimte in de kijkrichting’ eigenlijk vervalt, want het past wel zo bij deze foto! Hij lijkt alleen iets bewogen, maar vind hem verder echt leuk!

Nefertarie: Mooi idee voor de double exposure maar vind hem denk ik net te druk, komt misschien door de combinatie met de strepen in de gordijnen.

it_is_me: Mooi detailshot. lekker scherp :)

Manonfleur: Deze doet me helaas niet zoveel. Scheve horizon en had meer op de grond gaan liggen/zitten. Lijkt ook een lichtzweem in de linkerhoek te zitten.

Marjoow: Leuke foto! Gooide de olifant nou een drol? :’)

Rianne_ Prachtige kleuren en zo mooi rustgevend.. erg fijn beeld.

Kimmetjee04: Ik vind het idee erg leuk. Heb je hem nog met iets speciaals bewerkt? Je rug en handen lijken wel soort van plastic. Ik zie dat je her en der wat moeite hebt gehad met het uitsnijden van je haar. Kijk eens naar tutorials die gaan over het gebruik van de optie ‚randen verfijnen/refine edges’ in photoshop. Daar word dit heel makkelijk mee!

Murthul: Wat een lieffies <3 ik kan niet wachten tot de ijsbeertweeling in Blijdorp naar buiten gaat.

Monbyou: Leuk uitgewerkt met je Danbo :)

ponyaddicted: Mooie foto’s maar helaas maakt het binnenbakselen het je moeilijk en zijn ze iets donker. Dit is echter iets wat moeilijk anders te doen is. Alles is heel erg afhankelijk van je apparatuur en de lichtomstandigheden in de bak.

Joysieee: Mooie foto, niets op aan te merken.

Sodeletuut: Haha leuk die flexi-lip. Bijzondere blackphoto zo ;)

rosslover: Mooie bokeh met dit silhouet zo. De bokeh trekt wel voornamelijk de aandacht.

Asselruiter: Wauw gaaf, mooie kleuren en mooie compositie!

Racheel: Wat een leukerd! En ja, engelengeduld is zeker van toepassing. Heb je ruisreductie gebruik in de foto? De veren van de mus lijken erg ‚verzacht’

Jespri: Leuk gedaan met je Holga! Mooi beeld met die vogels zo om de zon.

Glenstorm: Leuke blik van zowel ruiter als paard! Korrel had ik persoonlijk achterwege gelaten.

IsaCalixa: Bind hem wel wat hebben met het kleuraccent zo. Foto lijkt alleen iets te schuin.

LOVESUSHI: Leuk idee met de koffiebonen. Foto oogt net iets gelig.Maar vind het een geslaagde probeersel.

Ash_ Haha, lekker bekkie heeft dat hondje. Lijkt wel een ewok! De vouwen vallen bij mij niet zo op.

Crazy_horses: Prachtige kleuren en mooi detail! Je had iets meer van de bovenkant af kunnen croppen denk ik.

Killyen: Geslaagde foto. Ik vind haar gezicht hier mooi zacht uitkomen. De foto’s die je in het linkje plaatst vind ik daarentegen wat te hard qua schaduw dus ik vind dit een mooie keuze!

S_imonee: Mooie foto, bijzonder gezicht zo!

Bedankt allemaal voor de feedback op mijn foto :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:02

Sicayes schreef:
Deetjeeuh: Geen pluspunten? Gekkie, ik vind hem juist heel goed. Er zit een ontzettend interessant lijnenspel in je foto door de takken waar hij op zit, het touw achter hem, de boom die recht omhoog steekt en weer het touw rechtsboven. Ook dit is een foto waar de algemene regel ‚meer ruimte in de kijkrichting’ eigenlijk vervalt, want het past wel zo bij deze foto! Hij lijkt alleen iets bewogen, maar vind hem verder echt leuk!

Bedankt! Echt heel leuk om te horen. :D
Over de scherpte twijfel ik inderdaad ook een beetje. :o

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:36

S_imone, wat een prachtige foto. Die zou je voor een (natuur)foto wedstrijd in kunnen sturen.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:03

week 8
Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:04

Week #08:

Afbeelding

Ik lig helaas ziek op de bank dus nog een vakantie foto :)

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:35

De week is alweer omgevlogen! Wegens tijdgebrek hier een 'oude' foto. Dit is mijn foto voor week 8
Afbeelding

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:39

Zo, eindelijk weer tijd voor feedback! Commentaar is in alle gevallen bedoeld als tips, niet als aanval of kritiek.

Pagina 118

LOVESUSHI Leuk gespeeld met scherptediepte en beeldvulling. Zelf vind ik hem voor het mooie toch te statisch om een huiselijk of warm gevoel te krijgen.

Ash_ Mooie egale achtergrond vanaf mijn scherm, voor de eerste keer studio dus zeker niet slecht. Fijne kleurtemperatuur, licht en reflectie in de ogen.

crazy_horses Heerlijke sfeer door de nabewerking, lekker creatief door de afwijkende kleuren in de achtergrond. Besje springt er als enige echt rood uit en vangt daardoor perfect de aandacht.

Killyenn Door de grauwe, bakstenen achtergrond vind hem voor het mooie te zwaar voor een los figuur als je model. Ze heeft een heel open gezicht en een fleurig shirt en daardoor lijkt de achtergrond net wat uit de toon te vallen.

S_imonee Goed moment gevangen, maar mijn aandacht wordt al snel naar de afwijkende kleur van het water toe getrokken. Deze komt wat kunstmatig over, omdat de tint heel vreemd is in je foto tussen de rood- en bruintinten.

HeavensLove Fijn licht en scherpte en een speelse compositie gepakt, passend bij het spontane moment. Ik weet niet of ik hem zelf in zwart wit had omgezet, maar ik kan het me met de grauwe winterkleuren wel voorstellen.

_Kiki_ Interessant landschap! Jammer alleen dat hij zo klein is in je post, had hem graag wat groter willen zien. Verder mooi gebruik van het licht en dit ook netjes verwerkt in het panorama.

Pagina 117

Sicayes Heel mooi gevangen, prettig diepteverloop en suggestie door de vervaagde rechterhoek. Wel lijken je kleurverlopen wat te haperen, al is dat wel een vaker voorkomend probleem bij het fotograferen van rozen.

manonfleur Mooi paardje, jammer alleen van het contrastverlies voor zijn neus. Dit haalt het beeld uit evenwicht en lijkt het, samen met de ietwat scheve horizon, te verstoren.

Marjoow Wat een leuk moment! Fijn ook dat je geen hekwerk ziet of iets anders wat het verblijf benadrukt (Ik ga er vanuit dat dit in een dierentuin is geschoten?)
Ook een fijne kleurtemperatuur en een prettige compositie.

Rianne_ Mooi hoe de kleur blauw je foto bij elkaar houd. Dat zorgt voor een prettig evenwicht tussen de boven en onderkant, waardoor de brug er ook symbolisch mooi bij past.

Kimmetjee04 Interessant experiment! Heb je er bewust voor gekozen om de foto van achteren te schieten? Ik denk dat ik in dit geval haar gezicht mis, omdat ik weinig emotie uit de handen kan halen.

Murthul Leuk zijn ze he? Vind het heerlijk om naar te kijken. Je hebt ook mooi die jonge onschuld en nieuwgierigheid weten te vangen in hun smerige vacht en de speelse houding t.o.v. de box.

monbyou Leuke suggestie wek je zo, ook mooi clean uitgewerkt met de egale achtergrond.

ponyaddicted Lastig, zo'n binnenbak! Het licht zorgt er dan al snel voor dat je foto's een gele en/of groene zweem over zich heen krijgen. Ook lijk je veel detail in de schaduwen te verliezen.

Joysieee Leuk paardje! Ook een mooi kleurcontrast tussen de vacht en de achterliggende bomen. Wellicht dat ik zelf een andere witbalans had gekozen, daar hij nu op de bomen erg gelig naar voren lijkt te komen.

Sodeletuut Mooi gebruik gemaakt van het aanwezige licht, door je onderwerp zo te centreren en los te zetten van zijn omgeving. Misschien dat ik je beeld nu net iets te documentair over vind komen, zelf ben ik altijd erg van de gevoelswaarde van een foto.

rosslover Leuk gespeeld met tegenlicht en silhouet-vorming, je kunt nu wat langer naar het beeld kijken omdat je je afvraagt wat je nu precies ziet. De compositie helpt daar goed in mee.

Asselruiter Mooi natuurgebied, kleuren springen naar voren en komen fijn en natuurgetrouw over. Subtiel je onderwerp weten te pakken en daarmee het beeld interessant weten te maken.

Racheel Vogeltjes zijn inderdaad niet de makkelijkste voor je lens. :') In dit geval mooi gelukt. Fijn gecentreerd en geïsoleerd van de achtergrond. Ook mooi licht, al heb ik het idee dat er daardoor wel wat ruisvorming naar voren is gekomen.

Jespri Heerlijk ding als je hem niet meer uit het raam wil gooien van frustratie. :D
Hier heb je het effect fijn en subtiel neer weten te zetten, zonder dat het soort of de overhand krijgt. Erg mooi experiment.

glenstorm Leuk moment, ook fijn ingestelde kleuren. Persoonlijk had ik de korrel gelaten voor wat het was, omdat het in dit geval weinig lijkt toe te voegen aan de emotie van het beeld. Maar dat is natuurlijk ook gewoon persoonlijk.

IsaCalixa Leuk geëxperimenteerd en creatief omgegaan met de beperkingen van een binnenbak.

Hierbij mijn week 8, een plaatje uit Dierentuin Rhenen waar ik afgelopen zaterdag ben geweest.
Afbeelding

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:59

Gefeliciteerd BTW :D