Ah, nee dit is precies de manier hoe ik het ook doe. Moet zeggen dat ik ook vaak loop te pielen met het verloop. Ik doe meestal in twee keer, dus eerst de onderkant dan de bovenkant. Net zo lang proberen tot je verloop mooi is dus Wel beetje anticlimax dit haha, sorry.
Geeft niet, het zou fijn zijn als het wat preciezer kon. Hmmm wacht.. Kun je niet een masker binnen een masker maken? Nee, dan gaat ie vervagen toepassen op een al vervaagd gebied, of zou ie dat wissen? Anders een masker maken en dan selectie omkeren?
Caeruleus
Geplaatst: 05-06-13 22:16
Haha, dat snap ik F_Orumster! Zou het ook wel knap vinden als je zoiets in een klein uurtje even na doet. Die van jouw is ook wat ik in mijn hoofd had, heel mooi!
Tilt-shift kan je in PS behoorlijk aanpassen door met de lijntjes te spelen. Ik heb m te ver naar beneden gezet denk ik. Het is t idd net niet... Jullie doen het zelf? Ik denk eigenlijk dat je dan wel mooier resultaat krijgt, want dan kan je meer zones. Die ps-filter heeft er 5 (vaag-scherper-scherp-vager-vaag) maar je kan niet de scherpte per zone instellen.
Masker in een masker werkt inderdaad niet, wordt het een 'dromerige' blur. Gewoon het verloop zo neerzetten dat hij mooi overloopt In principe wat je het laatst noemt is toch gewoon de snelle selectie? (Q)
Filter die jij gebruikt hebt Caeruleus ken ik niet
Car, ik had wat meer geluk met wat meer gebeurtenissen , treinen dichtbij enzo. Ik vind jouw lijnenspel van de sporen dan weer leuk. Leeuwarden heeft leuke HDR plekken trouwens, staat nog op mijn to do list Jij shopt het dus anders dan wij deden?
Ik denk dat als je die niet hebt, je het beste met meerdere lagen kan gaan werken en dan steeds blur er over. Eerst veel, en dan steeds een stukje meer selecteren en een iets minder vage blur. Naar aanleiding van jullie opmerkingen nog even zitten spelen, deze is met steeds iets meer selecteren + blur gedaan adhv mijn eerdere post: Uitprobeerseltje, heb het origineel niet bij de hand dus de kwaliteit is behoorlijk minder
Er zijn zeker mooie plekken voor HDR hier Lijkt me ook leuk om te doen, maar voorlopig eerst maar werken aan de basis.
Agossie
Geplaatst: 06-06-13 12:51
Wetende dat ik dit echt niet ga winnen, post ik hierbij mijn inzending voor het thema RailRoad Tracks. Dank F_Orumster voor het uitleggen dat je geen Tilt Shift lens nodig hebt. Ik ben op zoek gegaan en ben erachter dat zelfs in PSE het idee van Tilt Shift gewekt kan worden... Erg leuk om mee te spelen!
(overigens is dit een minder resultaat van de Tilt Shift, maar het kàn wel!)
Agossie
Geplaatst: 06-06-13 12:53
Citaat:
Thema: Railroad Tracks Insturen tot 09/06/13 tot 20:00uur. Stemmen vanaf sluiting tot 11/06/13 eveneens tot 20:00uur.
Dit is op een terrein in Amsterdam. Ik was daar om mijn serie voor mijn examen te schieten en daar lag deze baan met twee héle oude vervallen trams (er staat er nog één achter). Vond het meteen een leuk plaatje... maar door jouw tip heb ik hem nog iets kunnen opleuken.
We hebben in het begin van dit topic een keer een akkefietje gehad mbt inzendingen, dus stellen we wel op prijs niet meerdere postst te doen of het in ieder geval bij de eerste te laten. Ook niet aan de hand van tips in te zenden. Ik maak me er niet zo snel druk om, maar ervaring leert dat we hier grenzen aan moeten stellen
Mijn foto valt ook zeker te verbeteren, maar ik zie dat als een les. Elke foto die ik van mezelf terugzie, zie ik verbeterpunten en wat anderen zien is alleen maar een aanvulling en leerzaam