Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Natsuki schreef:Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb de Canon eos 1200d sinds begin van de zomer, maar wat ik gemerkt heb is dat mijn foto's van slechte kwaliteit zijn als ik in raw fotografeer. Even een voorbeeldje, helemaal onbewerkt:
http://i62.tinypic.com/2jg6kjp.jpg
Onscherp en ook nogal donker zoals je ziet. Nu vraag ik me af wat ik hier mis doe. De settings weet ik momenteel niet meer, maar toendertijd had ik ze gewoon gelaten zoals ze waren.
Iemand die me wat tips kan geven? Want dit is heel jammer.
MyWishMax schreef:Hoe zouden jullie het volgende aanpakken:
Ik heb twee honden, een vrij lichte (zwart bruin, veel lichtbruin) en een bijna helemaal zwarte. Vorige week wilde ik leuke foto's van hen samen maken, maar het is nogal lastig qua belichting. Of de vrijwel zwarte hond is één grote zwarte vlek, of de lichtere hond is wel erg licht. Met wat donkerder weer gaat dat beter, dan wanneer het half bewolkt/zonnig is. Maar hoe pakken jullie dat aan, richten jullie je op het donkere onderwerp, of juist op het lichte? (hetzelfde probleem had ik bij mijn paard en moeder) Ik ben er zelf al mee aan het testen, maar zou graag willen weten hoe jullie het aanpakken.
S_en_Z schreef:MyWishMax schreef:Hoe zouden jullie het volgende aanpakken:
Ik heb twee honden, een vrij lichte (zwart bruin, veel lichtbruin) en een bijna helemaal zwarte. Vorige week wilde ik leuke foto's van hen samen maken, maar het is nogal lastig qua belichting. Of de vrijwel zwarte hond is één grote zwarte vlek, of de lichtere hond is wel erg licht. Met wat donkerder weer gaat dat beter, dan wanneer het half bewolkt/zonnig is. Maar hoe pakken jullie dat aan, richten jullie je op het donkere onderwerp, of juist op het lichte? (hetzelfde probleem had ik bij mijn paard en moeder) Ik ben er zelf al mee aan het testen, maar zou graag willen weten hoe jullie het aanpakken.
Ik kijk hoe overbelicht de lichte is. Zwart oplichten wil ik maar tot bepaalde grens ivm verlies. Net als overbelichting tot wen bepaalde grens. Als je in RAW fotografeert kun je dat aardig rechttrekken met een nabewerkingsprogramma.
Ik ken het, vandeweek een zwarte poedel samen met een wit/creme pomeranian. Was even goed vogelen en dat valt ook niet mee met licht op je scherm haha
romy_paard schreef:Heej,
Mijn vader handelt in picknick tafels en hij had mij gevraagd om een mooie foto te maken met mijn camera.
Heeft iemand een idee hoe en waar ik die tafel neer kan zetten en wat ik er eventueel op kan leggen.
Dacht zelf al aan wijnfles ofzo
iemand?
Ash_ schreef:Ik wil jullie ook om hulp vragen, mijn bewerkingsprogramma welke ik nu heb en mijn camera kunnen niet overweg met elkaar. Raw word niet geopend, wilde al overstappen naar lightroom of photoshop maar welke raden jullie dan aan? Ben uiteraard bereid cursus te volgen om het programma onder de knie te krijgen.