Nouks schreef:Niet per seTenzij je op zoek bent naar een 50/1.8

@ Courses: Een 70-200 f/4 L USM in goede staat = zonder twijfel kopen tenzij je 'm niet lichtsterk genoeg vindt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
E_Nalanta schreef:Ah ja, ja dat klopt. Nou in ieder geval de 2.8, eerste versie - niet de tweede. Heb hier al eens mee gefotografeerd en ben er enorm over te spreken
Photozone schreef:Verdict
Every now and then EOS, the goddess of mercy, seems to speak to the Canon lens designers and this time they listened carefully. The Canon EF 70-200mm f/4 USM L IS may well be the very best tele zoom on the market today - it is certainly the best Canon zoom lens tested locally to date. The lens was capable to deliver a near-flawless performance is all categories. The resolution figures are stunning regardless of the setting. Distortions, vignetting and CAs are nothing to worry about. The build quality is excellent with the new sealing as a another highlight. On top of that the lens now features a image stabilizer with an efficiency equivalent to 4 f-stops (at cost of shutter speed). The only heartbreaking drawback for some is the price tag which increased significantly to a whopping grand - price/performance-wise this is still very sound though.
henkb schreef:E_Nalanta schreef:Ah ja, ja dat klopt. Nou in ieder geval de 2.8, eerste versie - niet de tweede. Heb hier al eens mee gefotografeerd en ben er enorm over te spreken
dan zou ik me maar eens verdiepen in die lenzen, want voor die stop meer ging ik waarschijnlijk liever voor de F4 IS 2e generatie
JolandaS schreef:Als je een crop-body hebt en nooit naar fullframe wil vind ik de 17-55 f/2.8 IS USM nog steeds een beter alternatief. Dat beetje extra groothoek en stopje echter licht is best praktisch, buiten dat is die 17-55 echt waanzinnig scherp.Kasmir schreef:Ben zelf aan het nadenken over een mooi rapportage/portret objectief naast de 70-200 en denk zelf aan 30-70 F2.8 (iets in die richting)
Dan zou je eens moeten kijken naar de 24-105 f/4.0 van Canon, de ideale reportagelens.
Texas1 schreef:Waar hebben jullie je lens laten kalibreren??? (in de buurt van Den Haag???)
Texas1 schreef:HLP: IK heb gewoon soms het idee dat het scherper kan... front en backfocus kun je zelf testen he? Alleen moet je camera dan toch op bepaalde graden staan?? Ik heb overigens de 50D...
E_Nalanta schreef:Kalibreren... Ja dat zou ik ook eens kunnen overwegen.. Ga ook overstappen van de 450D na de 50D of de 7D van canon, dan heeft het nu toch geen nut de sigma te kalibreren - enkel wanneer ik de nieuwe body heb toch?
Texas1 schreef:Jep! Effe googlen hoe, genoeg info over te vindenHLP: IK heb gewoon soms het idee dat het scherper kan... front en backfocus kun je zelf testen he? Alleen moet je camera dan toch op bepaalde graden staan?? Ik heb overigens de 50D...
E_Nalanta schreef:Dat hangt er dus sterk vanaf wat je met kalibreren bedoelt. Front-/backfocus afstellen moet je op de body (bodies) doen waarop je een objectief het meest gebruikt. en idd, ik was de 50D gemakshalve even vergeten. banketstaaf genoeg heeft de 60D het niet meer (alleen in het servicemenu - daar kom je zelf dus niet in).Kalibreren... Ja dat zou ik ook eens kunnen overwegen.. Ga ook overstappen van de 450D na de 50D of de 7D van canon, dan heeft het nu toch geen nut de sigma te kalibreren - enkel wanneer ik de nieuwe body heb toch?
Nouks schreef:Niet helemaal eens. Een camera heeft nu eenmaal altijd een bepaalde afwijking, ze kunnen het niet zo maken dat AF-sensor altijd op exact dezelfde plek en onder dezelfde hoek in de body zit. Hasselblad doet dat volgens mij wel tot in de micrometers, daarom koop je daar ook bodies van 15.000 euri en soms nog meer.E_Nalanta schreef:Kalibreren... Ja dat zou ik ook eens kunnen overwegen.. Ga ook overstappen van de 450D na de 50D of de 7D van canon, dan heeft het nu toch geen nut de sigma te kalibreren - enkel wanneer ik de nieuwe body heb toch?
Uhm.... Als je focus afwijkt, is dat een reden voor kalibratie. Onderzoek trouwens wel of de afwijking in je camera of in je lens zit, voor je tevergeefs de verkeerde laat kalibreren. Waarom zou een kalibratie pas zinvol zijn bij een nieuwe camera volgens jou?
Texas1 schreef:Google is your friend... bij de 50D/5DII zit het volgens mij in C.Fn III, maar pak je handleiding er effe bij om het zeker te weten.Maar moet je dan zelf wat doen of doet hij dat automatisch.. wat doet de functie is meer mijn vraag...