Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OmelissaO schreef:Ik weet zelf niet wat verstandig is, omdat ik er nog niet zo veel verstand van heb.
Maar ik wil een tweede lens aanschaffen, kan ik dan beter een 55-200 of een 70-300 aanschaffen.
weet iemand de preciese betekenissen van de mm zoals 70 of 300 of 200.
Ik wil dan namelijk gaan voor de Tamron.
de 55-200 kost €95
en de 70-300 kost €133
Tamron 55-200mm F 4-5,6 Di II Mac. Canon
Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon
Oja, miss handig: Ik heb de Canon 1000D met nu 18-55
ik maak vooral foto's van de paardensport, maar ook van de gewone belevenissen zoals verjaardagen en vakanties en de kleine huisdieren, en portret foto's maar ook actiefoto's vind ik leuk om te maken
JW18 schreef:@IMD, eigenlijk zijn alle lenzen in dat bereik wel goed, maar ze zijn niet echt veelzijdig ( je moet dan met 2 lenzen slepen om het bereik van 10-55 af te dekken).
Is een Tamron 17-50 f2.8 of de Canon 17-40 f4L USM niet wat?
Beide lenzen zijn erg goed.
JW18 schreef:Dat is zeker waar Anouk, maar het lijkt mij dat wanneer je op vakantie bent niet ik weel niet hoeveel lenzen mee gaat sjouwen ( je mag maar 20 kg meenemen) en dan moet je toch een keuze maken.
imd schreef:Maar is de Sigma 10-22 echt zo slecht als er op internet staat? Ik lees namelijk hele slechte reviews, maar ik zie ook hele mooie foto's. Iemand ervaring?
imd schreef:Ja, ik bedoel de 10-20Ik heb als camera de EOS 400D, instap inderdaad, maar daar zou het dus zo'n verkeerde lens nog niet voor zijn? Of concludeer ik dat nu verkeerd?
Of heb je nog een andere goede suggestie (in die prijsklasse)?
_Marjon_ schreef:De tokina 12-24 heb ik en daar ben ik heel blij mee. Vertekent ook wel op 12mm maar van horen zeggen wel minder als de Sigma. Kijk iig op 12mm niet tegen mijn zonnekap aan
![]()
Dacht zelfs dat deze nog wat goedkoper was als de Sigma ook.
Ja, ik ben er wel over te spreken.
_Marjon_ schreef:Ik heb sinds kort de 28-75mm F2.8 van Tamron. Die bevalt goed.
LiSSy schreef:heeft iemand ervaringen met het volgende objectief?? hoe is deze in binnenbakken met bewegingsfoto's?
Sigma 50-150mm F 2.8 EX APO DC HSM Canon