[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:43

Feedback week 7

Agossie
Knap paard! Al vind ik de gehele foto nogal ‘grauw’ overkomen, qua kleur en contrast. Verder vind ik het halster ook best storend, een gewoon stalhalster had er al heel anders uitgezien. Maar dat kan kwestie van omstandigheden zijn natuurlijk!
Ash_
Knappe detailfoto, netjes scherp en warme kleuren.
Asselruiter
Echt een leuke foto! Scherpstelpunt vind ik fijn, en ik kan ernaar blijven kijken!
Astor
Wauw! Echt helemaal anders dan een ‘standaard’ strandfoto. Enorm fijne sfeer heb je vastgelegd!

Bellatrix verzamelt hier
Ik snap je idee erachter, maar voor mij is hij het nét niet, helaas. Ik vind hem net té roze en het zonnetje net wat te gemaakt.
binky
Wat een leuke vrouw! Maar helaas is dit voor mij slechts een HTK kiekje.
Brechtjee
Tof idee! Maar voor mij mist er iets. Ik kan er m’n vinger niet echt opleggen, maar wellicht had ik graag wat meer karakter gezien. Ik vind hem nu wat grauw en donker tonen.
Bumblehorse
Tof paard, Helga! Waar is die foto genomen? Ik vind het een fijne, scherpe foto, maar qua compositie had ik het paard liever wat meer rechts gezien, zodat z’n achterste er ook helemaal opstond en er niet zo’n ‘gat’ was rechts.

caaramel
Echt een heeeel tof idee! Al had ik hem graag net wat scherper gezien.
calice
Wauuuw! Mooi met licht gespeeld, netjes scherp en een dromerige sfeer. Superfijne foto!
Carolaaxxxx
Netjes voor een zelfportret, al vind ik hem niet super bijzonder.
cathyenbeau
Ahhh wat lief! Ik had liever wat meer contrast gezien, hij is nu wat vlak. Verder had ik zelf wat meer ruimte gelaten bovenaan.
Cleo_
Wat een sprekende foto! Jammer dat hij onscherp is, en zelf denk ik dat hij écht af was geweest met een extra effect erover om de sfeer te benadrukken.
crazy_horses
Gave foto! Ik vind hem zeker wat hebben met die bruintinten, en qua contrast kijkt hij lekker weg.
CrazyIris
Leuk! Zelf vind ik het lastig om vuur mooi vast te leggen, dus netjes gedaan!
Crazymel
Persoonlijk spreekt hij me niet zo aan. Heb je een ingebouwde flitser gebruikt? Dat vind ik namelijk altijd vrij hard afdoen aan foto’s.

Dandy200
Dit vind ik eerder een leuk kiekje. Jammer dat het paard onderaan een stukje wegvalt en dat de kleuren vrij grauw zijn. In het vervolg kan je wellicht wat lager gaan zitten (op je hurken)? Dan krijg je meteen een ander standpunt.
Deetjeeuh
Gave druppelfoto! Ik kan ernaar blijven kijken!

Eline91
Leuke detailfoto! Voor mij mist er iets, maar ik kan er m’n vinger niet opleggen.
_Elke
Knappe hond, origineel standpunt. Vind hem misschien wat vlak ogen, en jammer dat de hond nat is bij z’n hals. Maar daar kan je als fotografe niet heel veel aan doen waarschijnlijk.
elle108030
Fijn idee zo met dat contrast. Had hem wellicht fijner gevonden als je op je hurken had gezeten, maar dan was de reflectie in het water misschien weggevallen?
EskeGirl
Ik vind hem niet heel bijzonder, eerlijk gezegd. Sorry!

Fellow
Toffe sfeerfoto van een feestje, maar ik vind hem niet bijzonder. Ik meen ook veel ruis te zien, wat uiteraard wel te verwachten is op zo’n locatie.
femmelz
Leuk idee en toffe uitvoering! Niks op aan te merken!

GerdjeHoran
Mooie close-up, vooral zo met die sneeuwvlokjes links! Ik mis alleen wat scherpte bij het oog zelf.
glenstorm
Gaaf idee! Ik had misschien de achtergrond graag nog wat lichter gezien, zodat het contrast nóg meer tot uiting komt.
Gracezellaa
Hoewel dit soort foto’s me meestal niet zo aanspreken, doet deze dat wel! Mooie DOF, netjes scherp en zachte kleuren.
Gub
Wauw! Werkelijk niets op aan te merken. Super origineel idee, fijne kleuren en netjes scherp!

Hanna_94
Gave foto, Joyce! Netjes vastgelegd, mooie kleuren en toffe compositie! Dat van te traag zijn om m’n camera te nemen is helaas heel herkenbaar, haha.
HeavensLove
Scherpe foto en fijne compositie. Ik vind hem alleen wat grauw (is ook erg lastig natuurlijk met dit weer) en bij het bit waar de teugel is weggewerkt (?) zie ik een stukje dat niet helemaal netjes is nabewerkt.
hilly200
Toffe hond, leuke compositie en mooie DOF, al ben ik niet zo’n fan van het effect wat je erover hebt gedaan.
horserider22
Tof ideetje, al had ik misschien liever nét wat meer scherpte gezien op de andere blokjes.

Iejoorr
Mooi landschap, nette kleuren en scherp, maar voor mij niet heel bijzonder persoonlijk.
Ingvild
Bij mij is hij niet helemaal scherp, en ik vind hem overall ook vrij vlak, jammer!
Irene96
Ik vind het een gaaf idee, maar had graag de neus er toch volledig op gehad, ofwel meer gecropt tot een close-up, maar dat is misschien persoonlijke smaak.
Iriscope
Aaaaah wat een schatjes! Ik vind hem qua sfeer echt heel leuk, en je wordt meteen naar de ogen toegezogen. Top!
IsaCalixa
Mooie close-up, oog is netjes scherp en de sfeer van de foto spreekt me zeker aan.
it_is_me
Ik vind het idee met de schaduw erg aansprekend, al had ik dat stukje rechts van de roos er toch graag mee op gezien.

Jespri
Mooie, sfeervolle en winterse plaat!
Jessica_1998
Hmmm dit vind ik meer een kiekje. Ik vind hem qua kleur en contrast nogal vlak, de lijn is storend en het standpunt spreekt me niet aan. In het vervolg kan je misschien beter de lijn achter de hond neerleggen bijvoorbeeld, en op je hurken zitten of op je buik liggen, zodat je op dezelfde lijn als de hond zit.
JewEmm
Gave locatie, al had je deze foto net wat meer karakter kunnen geven denk ik. Bijvoorbeeld door te spelen met contrast, door te werken met zwart-wit enzovoort.
jilinda
Mooie roos-foto, al mis ik wat contrast. De kleuren vind ik wel erg fijn!
joeluna
Toffe sfeerfoto, maar ik vind het meer een kiekje. Mij stoort het vooral dat de man rechts er maar half opstaat. Dat trekt meteen m’n aandacht.
Jolijnn
Gave expressie heb je vastgelegd. Al vind ik hem momenteel iets te ‘hard’ overkomen. Heb je naverscherpt misschien?
Joysieee
Paard kijkt erg leuk! Maar ik vind het jammer dat de zon maar op een deel van z’n hoofd valt. Verder wel fijne kleuren en mooi scherp.

Kanzi
Hahahaha, ik lag echt in een deuk! Super origineel idee! Fototechnisch niet echt wat op aan te merken.
_Kiki_
Wauwww gaaf landschap! Nette kleuren en mooie sfeer heb je vastgelegd!
Killyenn
Waaaauw super sfeervolle foto! Niets op aan te merken!
KimdeGroot94
Wat een ontzettend gaaf idee! Netjes scherp, prachtige kleuren, knappe compositie. Ik ben fan!
Kimmetjee04
Knap! Idee is heel mooi uitgewerkt. Echt een foto waar ik langere tijd naar kan blijven kijken.
k_m
Tof idee en mooie zwart-wit omzetting! Netjes scherp ook.

LauraBloem
Hmmm mooie DOF en kleuren, maar de foto zelf spreekt me niet echt aan. Sorry!
Leonyr
Jammer dat hij niet helemaal scherp is, maar anderszijds vind ik dat juist z’n charmes hebben en sfeer toevoegen! Een lastige voor mij, haha.
Lipydo
Wat een aparte sfeer voor een portretfoto van een paard! Vind hem erg mysterieus overkomen, waardoor ik hem erg bijzonder en fijn vind!
LinSa
Knappe foto, niets op aan te merken!
LOVESUSHI
Aaaah wat een lieve kids! Ik vind het een leuke foto, maar mis wat scherpte.

magda_90
Mooi en krachtig moment heb je vastgelegd. Ik had misschien graag nét iets meer detail gezien van het paard zelf. Verder lijkt hij op het hoofd niet 100% scherp te zijn.
Mallow
Compositie is goed, maar ik vind hem net iets te vlak en grauw. Met nabewerking had je dit wellicht al grotendeels kunnen vermijden.
manonfleur
Moest ff kijken wat het was haha. Het idee van de roos op de spiegel vind ik leuk, maar had de uitwerking misschien net iets anders willen zien. Nu doet hij me niet zoveel.
MarBri
Wat een gaaf idee! Ik vind hem leuk uitgewerkt en fijn qua contrast en kleur. Enige puntje is dat ik graag net wat meer ruimte had gezien bovenaan, zodat de dame haar hoofd er volledig opstond.
Mariett
Leuke foto! Zwart-wit omzetting vind ik erg mooi en hij is netjes scherp en licht. Daar hou ik wel van!
marijepagter
Knappe portretfoto. Paard heeft een erg sprekend hoofdje! Maar op de hals is er een groot deel onscherp. Welk diafragma heb je gebruikt?
MarijeR
Knap zo met die diepblauwe achtergrond! Alle details mooi zichtbaar. Leuk!
Marit
Mooie lichte en contrastrijke foto, zoals ik van je gewend ben. Meisje met de hond had ik er liever volledig op gezien, en de jongen centraal ook scherp.
Marjoow
Mooi moment, al vind ik de compositie niet super. Verder mis ik scherpte en stoor ik me persoonlijk aan de teugels. De paarsige gloed erover vind ik wel een leuk effect geven.
Mellanca
Mooie natuurfoto, vooral de wolken en blauwe lucht spreken me aan! Niets op aan te merken.
monbyou
Wat een leuke pony! Ik mis alleen nét wat scherpte en had bovenaan meer ruimte gelaten.
Murthul
Leuke foto voor een binnenfoto! Hoofdje netjes scherp en mooie compositie.
MyHu
Leuk idee, mooie DOF maar ik vind hem net iets te donker naar mijn smaak. Verder zie ik ook een blauwige gloed erover?
MZorro
Hmmm op een bepaalde manier doet hij ‘m het net niet voor mij, jammer genoeg. Ik denk dat ik de compositie niet super vindt en hij verder wat te ‘gewoontjes’ aandoet.

NESCAFE
Gave vogelfoto is dat! Interessante compositie, mooie sfeer en netjes scherp.

_Patriciaa
Altijd lastig om mooie foto’s te maken op evenementen. Ik had deze wellicht meer gecropt zodat het onderwerp meer centraal staat.
PenS
Voor mij mist hij scherpte, en ben geen fan van de nabewerking aan de randen. Compositie is wel goed!

quartel
Leuke foto, kleuren zitten goed. Mijn aandacht wordt vooral naar het eitje toegezogen, waardoor de rest een beetje wegvalt.

Racheel
Leuke blackfoto, al vind ik de houding van het paard niet ideaal. Verder niet echt wat op aan te merken. Netjes scherp en fijne kleuren.
Revanches
Ahhh wat lief! Fototechnisch helemaal niets op aan te merken.
Rianne_
Ik word niet echt warm van deze foto. Ik vind hem nogal vlak en grauw, en hij lijkt niet helemaal scherp te zijn.
Robin_Rikkie
Nette foto! Mooie compositie. Ik vind hem alleen wat grauw ogen, maar dat krijg je al snel als het weer te wensen overlaat uiteraard.
rosslover
Leuk hondje is het! Hij lijkt alleen onscherp? En ik stoor me aan het tuigje + lijn. Qua kleuren zit je wel helemaal goed!

Sanne_com
Hoewel zulke foto’s me meestal niet zo aanspreken, vind ik dat je deze heel mooi hebt vastgelegd! Bijzondere sfeer, mooi gewerkt met licht. Leuk!
SharonPlugge
Jammer dat de vogel net niet helemaal scherp is. Wel fijne kleuren en opzich een nette foto!
showteam
aaaah wat een schatje is dat! Mooie DOF, knappe kleuren. Bij mij lijken de ogen alleen niet 100% scherp?
S_imonee
Gaaf dier! Jammer dat hij onscherp is, en ik vind hem ook net te donker.
Sicayes
Knap vastgelegd! Vind aquaria zelf altijd zo’n uitdaging, dus respect! Interessante compositie en netjes scherp.
Sodeletuut
Wauw! Ik vind hem erg geslaagd in zwart-wit, hoewel ik hem in kleur waarschijnlijk ‘maar’ een kiekje had gevonden. Bijzondere sfeer zet je neer.
sorsie
Knappe hond! Achtergrond bovenaan vind ik alleen nogal rommelig en je logo leidt een beetje af van het onderwerp door de verschillende kleuren. Wel netjes scherp!
SternPhoto
Mooi moment, maar jammer van de onscherpte. Had hem ook graag wat lichter gezien denk ik. Wel fijne kleuren.
SuperLiesje
Leuke hond, netjes scherp. Ik ken de hond en situatie natuurlijk niet persoonlijk, maar is er een reden dat hij z’n ogen maar halfopen heeft?
Suuszels
Knappe foto! Jammer dat hij nét niet scherpgesteld is op het oog.

taarss
Aaah wat een aandoenlijk hondje haha. Compositie vind ik leuk, en die paarsige gloed geeft extra karakter aan de foto. Niets op aan te merken verder!
tesseke
Echt een leuke hond Tessa! Die van je broer, toch? Foto zelf vind ik misschien net iets te grauw qua kleuren. Idee van tegen de zon in te werken vind ik wel leuk!
TeSzZz
Toffe hond! Fijn dat je hem niet centraal hebt geplaatst. Ik vind het wel jammer dat hij op dit moment z’n oren net niet attent kijkt. Wel een scherpe, lichte foto!

verosjaak
Waaauw wat een gave hond zeg! Wat voor ras is het? Fototechnisch niets op aan te merken!

wendy1987
Ben van deze foto niet zo’n fan. Hondje lijkt schuin te staan en ik vind hem nogal druk ogen.

xFace
Hmmm ik vind dit eerder een kiekje. Ben ook meestal niet zo’n fan van portretjes waar het zicht een beetje belemmerd wordt door sneeuwvlokken. Wel een leuke pony!
XiiaaooNaa
Mooie, lichte portretfoto en nette kleuren! Niets op aan te merken.

Ylvy
Ik vind hem wel wat hebben, ondanks dat het paard wat wegvalt in de achtergrond. Netjes scherp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:44

magda_90 schreef:
Deetjeeuh
Ik vind het juist een hele sterke foto, alles klopt imo. Normaal gesproken zou ik zeggen de aap kijkt naar rechts, plaats daar meer ruimte, maar dat gevoel heb ik bij deze niet. Juist omdat hij rechts krap is, vind ik hier nog meer spreken. De lijnen lopen goed, de kleur, compositie, achtergrond en dof zijn ook erg mooi. Ik zou geen pluspunten weten. :n

Dankjewel! :D
Is dit nu sarcasme of wat? :+

Murthul, ook bedankt voor jou mening. :j

Billionache, bedankt! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:48

Sicayes schreef:
Toch goed gelukt hoor Marlies! Zou de volgende keer je kin iets meer uitsteken ipv zo omlaag, dan komt je kaak denk ik beter uit. Maar vind hem verder mooi!

Komen leuke foto's voorbij weer. *\o/*

Maar anders zie je mijn onderkin. :')

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:51

billionache
Dank, hoofd is ingezoomd mooi scherp. :j

Deetjeeuh
Euhms, ja, als ik het zo teruglees is dat wel heel erg verkeerd geformuleerd. Y;(
Ik bedoelde uiteraard te zeggen dat de foto imo perfect is en ik niet zou weten wat er anders aan zou kunnen, positief dus. :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:52

Deze week een beetje blegh gevoeld en net op het 'frisse-neus' rondje buiten ook niet echt veel bijzonders gezien dus geprobeerd in huis iets nieuws voor mezelf te verzinnen. De rozen die ik vorige week heb ontvangen met valentijn waren het slachtoffer.

Week 8

Afbeelding

Ik heb helaas geen macro-lens of macro-tussenringen.. wel een omkeerring. Dus ik heb mijn 50mm achterstevoren op mijn camera gezet. (blijf ik altijd wel spannend vinden dus doe het liever niet te vaak. := ) vond het wel lastig - want moest scherpstellen door mezelf heen en weer te bewegen. Je ziet niet meer zo goed dat het een roos is,maar dat vond ik ook wel weer wat hebben. Weet niet. Ben niet 100% tevreden maar was wel een leuke oefening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:54

magda_90 schreef:
Deetjeeuh
Euhms, ja, als ik het zo teruglees is dat wel heel erg verkeerd geformuleerd. Y;(
Ik bedoelde uiteraard te zeggen dat de foto imo perfect is en ik niet zou weten wat er anders aan zou kunnen, positief dus. :j

Gelukkig haha. Bedankt. :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:09

Week 8:

Afbeelding
Ik verzamel hier.

Ik zal vanavond even feedback geven :).

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:38

Feedback week 8:

Eline91: Ik weet niet precies waarom, maar ik vind jouw foto niet heel bijzonder. Misschien was een andere gezichts uidrukking leuker geweest. Wel vind ik de scherpte mooi.

Verosjaak: Mooie foto!

Mariett: Leuk gedaan!

NESCAFE: Mooi!!

_Elke: Ik ga mee met Killyenn, teveel loze ruimte, hond valt een beetje weg. Wel leuk gedaan!

Lipydo: Mooi!!

Astor: Mooi, rustig beeld.

Ingvild: Misschien iets lichter, maar verder erg leuk!

Cioccolato: Mooi, maar ik vind het rood een klein beetje te vel.

LinSa: Lief, maar ik vind de achtergrond een beetje te afleidend.

Sanne_com: Jammer van het vliegje maar toch mooi!!

Binky: Vrolijk! Idd jammer van het scherpteverlies, maar daar is helaas niets aan te doen.

Wendy1987: Leuk, maar ik mis een beetje scherpte op de personen.

Billionache: Lief! <3

CrazyIris: Ik mis een klein beetje scherpte, maar verder wel leuk.

Sicayes: Mooi!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:54

Afbeelding

Geschoten in 2013, vandaag bewerkt :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:59

Week 8:
Afbeelding

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:34

mooie foto hierboven van Rianne_

Ik heb/had het behoorlijk druk met stage, school en wedstrijd. Maar hopelijk kan ik mijn feedback van week 8 afmaken.

Bij deze mijn week 8. Niet helemaal wat ik in gedachte had, maar bij gebrek aan tijd en omdat ik niet iets uit de oude doos wilde deze toch maar geplaatst :)

Benieuwd wat jullie van het idee vinden.

Afbeelding

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:36

flickr heeft hem weer behoorlijk verscherpt :=

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:37

Mijn week 8:
Helaas nogal verscherpt door flickr, maar oké.
De ijsbeertweeling van t ouwehands dierenpark <3

Afbeelding

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:53

Mijn week 8
Afbeelding

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:31

Week 7: In overleg met Agossie
Afbeelding

Week 8:
Afbeelding

Beide foto's zijn geupload met tinypic. Ik heb ze bewust uitgekozen van dezelfde wedstrijd; Brabantse Kampioenschappen Paardenspringen. Ik ging hier met mijn nichten heen, en dat was de eerste keer fotograferen in een binnenbak. Was best moeilijk, en de actie foto's zijn ook niet lekker gelukt.. dus als iemand tips heeft? De foto's van de prijsuitreiking vond ik wel leuk gelukt.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:33

Afbeeldinglogo by joysende, on Flickr
Voor de eerste keer met Flickr, merk nu al dat hij heel erg verscherpt wordt, maar het is beter dan tinypic/bokt upload :7 Eindelijk mijn knappe (g)ouwe ding goed op de foto gezet <3

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:36

Afbeelding
Week 8

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:06

mijn week 8 *\o/*
helaas was de plant nogal gehavend door de kat :')

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:20

Week #8

Afbeelding

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:43

Week 8 :) wat moet je engelengeduld hebben voor die vogeltjes zeg :')

Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:54

Mijn week 8, lees later even bij.

Na de foto van Leonyr uit week 7, was ik zo enthousiast over de Holga lens dat ik het niet kon laten.
Het oefenen viel nog even zwaar tegen, maar ben opzicht wel tevreden met dit plaatje. Al mag ik nog wel iets meer gaan oefenen haha. :)
Afbeelding

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:18

Mijn week 8:

Had weinig tijd deze week en vandaag deze op concours gemaakt!
Beetje korrel toegevoegd want dat had wel een leuk effect :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door glenstorm op 22-02-15 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:22

Ik hoop morgen nog een foto te bewerken op mijn oude laptop als hij mee wilt werken.. Helaas is mijn nieuwe al naar 4 weken opgestuurd voor reparatie en heb deze week geen nieuwe foto kunnen maken want ik heb donderdag de grond geknuffeld vanaf mn pony wat heeft geresulteerd in een blauw oog :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:27

Bij deze nog mijn week 8.

Ik heb voor het eerst een wedstrijd gefotografeerd in een (met behoorlijk slecht/weinig verlichtte) binnenbak. Alleen maar donkere foto's met veel ruis dus helaas, maar ik heb er toch nog wat geprobeerd van te maken :)

Mijn eigen verbeterpunt is alleen de balk op de achtergrond, die is niet zo mooi gepositioneerd. Maar ja, het is ook een momentopname en dus lastig om dat precies goed te krijgen.

Afbeelding

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:46

Dank je Billionache, het is een Australian Shepard met een zeer apart kleurtje :) .