[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:44

Mijn week 27
Afbeelding
(Ruis was nodig ivm hoge ISO, maar ik vind het niet storend)

Biebz

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:50

De week is omgevlogen :oo
Daarom helaas een wat oudere foto.

Week 27
Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:16

Keihard gewerkt deze week. Dit is de enige foto die ik gemaakt heb, maar ik wil toch zo vele mogelijk proberen nieuwe foto's in te leveren. Gisteravond een bijzondere lucht.

Afbeelding

Ik weet niet wat het is, maar hij lijkt wel heel erg korrelig zo... Dat is ie echt niet! Maar ik ben te moe om het aan te gaan passen...

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:17

Week 27:

Foto van een paar weken terug, nu pas tijd om te bewerken.
Afbeelding

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:56

Week 27
Een oude foto dit keer (boktupload).

Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:01

Mijn POTW:
Afbeelding

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:31

Week 27:

Afbeelding
Wederom een foto met de fisheye.
Niets bijzonders, enige moment deze week dat ik de camera bij me had.
bokt upload

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:35

Mijn week 27

Tijdens de Paarse Paarden dagen in ruinen gisteren

Door 't uploaden is de kwaliteit achter uit gegaan

Afbeelding

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:35

Shiloh schreef:
Weer eens een Feedback rondje voor week 26:

Danielle_h: Gave foto, met een fisheye gemaakt denk ik? Het heeft wel wat zo. Hele gave compositie. Mooi met de ronding van de ?kerk? gewerkt. Toch ben ik stiekem ook wel benieuwd naar het resultaat als je met een lensprofiel het fisheye effect recht zou trekken. Niet dat dat beter zou zijn, maar gewoon nieuwsgierig naar.

Shiloh, bedankt voor je feedback.
Inderdaad fisheye foto, een lens waar ik tot nog toe veel plezier mee heb. Lekker gekke foto's maken.
De foto was inderdaad in een kerk gemaakt. Als echte amateur heb ik geen idee hoe ik de foto moet onthoeken. Iets om maar eens uit te gaan vinden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:39

Bedankt voor de mooie complimenten Shiloh!! :oo

Ik twijfel zelf een beetje over deze, aan de ene kant is de achtergrond natuurlijk stom, maar aan de andere kant vond ik het ook wel een leuk contrast :')
Heb ook lang zitten twijfelen tussen deze en een in kleur. Maar in kleur stoorde de achtergrond toch meer

Week 27
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 23:00

De samenvatting van week 27 - 2016:

Agossie verzamelt hier
Appelstroop verzamelt hier
Athelas verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
Biebz verzamelt hier
Bumblehorse
caaramel
Calice
Danielle_h
Eefsel2109
Fem verzamelt hier
Gub
horserider22
Ingvild verzamelt hier
IsaCalixa verzamelt hier
jesicaaaa verzamelt hier
JewEmm verzamelt hier
joeluna verzamelt hier
Joysieee
kirsten4 verzamelt hier
Lindatjuhhh
LoveSenna
Luckyy80
Lynn85 verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marjoow verzamelt hier
Moirin
Murosh verzamelt hier
NESCAFE verzamelt hier
Niobe verzamelt hier
pradadaan
Quir
Revanches
Sanne_com
Shiloh verzamelt hier
Sicayes verzamelt hier
S_imonee
Tigress verzamelt hier
Tivara
xMaxxiee verzamelt hier

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:45

Nee!! Ben het gewoon helemaal vergeten. -O-

Voor de nieuwsgierige dit was mijn week 27:
(Upload via bokt, flickr werkt niet mee. O:) )
Afbeelding

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:58

Danielle_h schreef:
Shiloh schreef:
Weer eens een Feedback rondje voor week 26:

Danielle_h: Gave foto, met een fisheye gemaakt denk ik? Het heeft wel wat zo. Hele gave compositie. Mooi met de ronding van de ?kerk? gewerkt. Toch ben ik stiekem ook wel benieuwd naar het resultaat als je met een lensprofiel het fisheye effect recht zou trekken. Niet dat dat beter zou zijn, maar gewoon nieuwsgierig naar.

Shiloh, bedankt voor je feedback.
Inderdaad fisheye foto, een lens waar ik tot nog toe veel plezier mee heb. Lekker gekke foto's maken.
De foto was inderdaad in een kerk gemaakt. Als echte amateur heb ik geen idee hoe ik de foto moet onthoeken. Iets om maar eens uit te gaan vinden.

Ik weet niet of lightroom gebruikt? Je kunt in lightroom een lensprofiel van jou lenzen opzoeken. Dit zijn correcties voor standaard "lensfouten" maar bijvoorbeeld dus ook voor het corrigeren van een fisheye effect. Je moet dan even weten waar en hoe, maar het is vrij eenvoudig.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 00:29

Oh ik dacht echt dat ik had ingeleverd! Zat smachtend te wachten op de volgende week omdat ik zoveel foto's heb maar toch wel vergeten! Wat jammer... dan plaats ik morgen die van week 27 nog wel als dat goed is?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 09:32

Ja hoor, plaats maar gewoon. Hij zal niet meer op de lijst komen, maar we zijn wel heel benieuwd!

Wil iedereen die op vakantie gaat even een berichtje sturen aan mij? Ik zal het niet openbaar maken, maar zal het even noteren thuis. Je kunt dan na de vakantie de foto's inhalen. Zo mis je geen week!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:45

Goed dat je helpt onthouden! Heb een PB gedaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:40

Neeeee, voor het eerst in 2 jaar lang mijn foto gemist met inleveren. Wat baal ik hier ontzettend van zeg... -O-

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 10:58

Je bent niet de enige deze week... :=
Tja, ik had in de OP gemeld dat ik geen herinneringen meer stuur... Had ik dat wel gedaan, waren er meer foto's geplaatst voor week 27, denk ik...

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:11

Het zijn er inderdaad maar barweinig..
Is er vorig jaar een week geweest met zo weinig deelnemers?

Shiloh: Superbedankt voor je leuke feedback! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:24

Agossie schreef:
Je bent niet de enige deze week... :=
Tja, ik had in de OP gemeld dat ik geen herinneringen meer stuur... Had ik dat wel gedaan, waren er meer foto's geplaatst voor week 27, denk ik...

Snap ik zeker hoor! Alleen door alle drukte is het erbij ingeschoten, ben de afgelopen dagen namelijk nauwelijks thuis geweest. :P

Shiloh nog bedankt voor je feedback!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:26

Ik heb een pb gestuurd wat betreft de vakantie :)

Edit: ik ga nu ook even een rondje feedback doen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:14

Die van mij komt vanavond, maar daar hadden we al contact over. :j

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:32

Feedback week 27:

Agossie: Mooie foto! Je hebt de blik van de vogel goed vastgelegd. Wel vind ik de compositie wat net-niet. Ik had denk ik dan liever wat meer een close up gezien van het hoofd of juist de hele vogel.

Appelstroop: Ik vind het wel een sprekende foto! Echt alsof het paard van bovenaf op je wil gaan staan. Wel had ik hem iets meer naar links geplaatst, nu is er rechts een voet? afgesneden.

Athelas: Mooie zachte foto. Wel had ik het mooier gevonden als de kat er helemaal op had gestaan, denk ik.

Bellatrix: Mooie foto, mooie kleuren ook. Wel vind ik het paard wat laag in het beeld staan. Ik had hem dan of van een lager standpunt genomen of hoger geplaatst qua uitsnede.

Biebz: Mooie foto, goede compositie. Enige puntje is dat de kop van de rups niet scherp is, jammer.

Bumblehorse: Gaaf, een verlaten bowlingbaan :P Ik moest eerst wel even goed kijken voordat ik doorhad wat het was. Ik heb het idee dat je de foto zelf al donkerder hebt gemaakt, van mij had de bewerking nog wel wat groffer gemogen. Ook bij de witte gedeelten een lekker stevig contrast toevoegen, wordt t plaatje denk ik net nog wat spannender van :P

caaramel: Mooie landschapsfoto. Volgens mij heb je ook goed gewerkt met een laag standpunt en een juist diafragma. Ik heb zelf niet veel ervaring met dit soort foto's, maar ik heb er niets op aan te merken! :)

Calice: Op zich een prima foto, wel vind ik het jammer dat het kettinkje niet is weg gewerkt (maar dat is mijn persoonlijke smaak). Ik zou wat letten op de belichting, het hoofdje van de pony lijkt erg grijs uitgeslagen. Die had wellicht wat donkerder moeten blijven.

Danielle_h: Die zwarte rand om de foto, komt dat door jouw lens? Dat vind ik wel wat jammer namelijk. Verder, bij alles wat klein is, of het nou een hondje is of een kindje, altijd van een laag standpunt nemen :) Dan springt ie meer de foto uit.

Eefsel2109: Mooie zachte foto. Misschien had de hond ieeetsje meer naar links mogen staan, maar verder, niks op aan de merken.

Fem: Ik had ergens gelezen dat dit foto's van een kamp zijn. Aan de foto van het hek is dat heel duidelijk te zien, de steen ook nog wel. Maar de andere twee foto's vind ik niet sprekend genoeg. Ook had ik de collage denk ik anders ingedeeld, nu is het niet echt een geheel. De bewerking vind ik wel zeer passend voor het onderwerp.

Gub: Hele nette landschapsfoto, mooie kleuren, fijn om naar te kijken. Vind het ook een rustgevend beeld. Goed gedaan!

horserider22: Ik vraag mij vooral af waar deze foto is genomen? Ik zie een zwarte achtergrond met onder wat grijs, maar van boven het hondje komt wel licht. Als het wellicht in een studio of in het donker met kunstlicht is genomen, zou ik in ieder geval de hele achtergrond zwart gemaakt hebben. Verder zou ik meer ruimte hebben overgelaten aan de boven/rechterkant.

Ingvild: Mooie, scherpe foto. De compositie is ook goed gedaan. Hij is wel wat sober, maar dat zal ook door het weer zijn gekomen. Zoals ik eerder bij iemand zei, jammer van de aanwezige ketting maar dat is een kwestie van smaak.

jesicaaaa: Ik heb het idee dat er hier wel iets heel erg mis is gegaan bij het uploaden :P Maar goed, verder lijkt het me een prima foto, goed getimed, beetje krap aan de rechterkant maar het kan nog net.

JewEmm: Mooie foto, mooie lucht, heb nog niet eerder zo'n soort foto gezien. Wel jammer van de ruis!

joeluna: Wat een lieve/gezellige foto :) Ik vind dat je goed rekening hebt gehouden met de zon, deze schijnt nu niet in hun gezicht en de haren worden van achteren mooi opgelicht. Wel staan ze erg in het midden van de foto; misschien had je daar nog iets creatiever mee kunnen zijn.

Joysieee: Mooie foto, ik vind hem mooi bewerkt, behalve het oogje, die vind ik te fel gemaakt. Maar verder is de compositie en scherpte etc, goed gedaan!

kirsten4: De foto is goed getimed, alleen ik heb mijn twijfels of die bij het paard echt mooi scherp is. Verder zie ik persoonlijk liever wat meer een uitsnede bij springfoto's; dus meer ingezoomd op het paard en de ruiter.

Lindatjuhhh: Toen ik deze foto al eerder voorbij zag komen viel me op dat ie erg mooi bewerkt was; maar ik zou wel heel erg uitkijken dat het niet te nep gaat lijken. Misschien had de achtergrond etc, iets zachter gemogen. Maar je bent wel goed op weg!

LoveSenna: Ik vind dat de foto wat donker is en groen uitgeslagen; dat is jammer. Verder ben ik niet zo weg van dit soort uitsnedes. De tor en de bloem lijken wel mooi scherp te zijn.

Luckyy80: Mooie foto, mooi moment ook en de compositie tussen de planten zo is prima. Wel vind ik hem aan de buitenste randen echt te donker gemaakt en hij lijkt hier en daar handmatig onscherp te zijn gemaakt. Dat doet voor mij wel af aan de foto.

Lynn85: Ik weet niet echt wat ik moet vinden van deze foto.. aan de ene kant; mooi bewerkt, het paard is ook mooi scherp. Maar ik vind de rechterkant zo raar; het lijkt een soort bosje die heel erg is geblurred en gelig is gemaakt. Verder ook jammer van het ene oortje van het paard dat achteruit staat.

Mariett: Gave foto! Het is eigenlijk ''gewoon een koe in een stal'' maar jij hebt er een interessant/origineel beeld van weten te maken. Ik vind het zonlicht ook erg mooi lijken.

MarijeR: Leuke foto. De vogel had misschien nog iets meer in beeld mogen staan. Het takje bij zijn vleugel had ik denk ik even weggewerkt. Verder zou die nog iets meer contrast mogen hebben!

Marjoow: Mooie compositie. Inderdaad wat jammer van de graafmachine, maar goed. Ik heb er niet zo veel op aan de merken verder :)

Moirin: Hihi leuk aapje. Wel vind ik hem veel te ver ingezoomd/te dichtbij en is de foto ook erg druk. Ik had liever dan het hele aapje/groter deel van het aapje willen zien.

Murosh: Leuke foto. Er is wel weer van de boven/onderkant wat afgesneden en dat vind ik afdoen aan de foto. Verder zou ik het gras wat ''temmen''. :D Het is nu wel erg groen. Het hondje staat er leuk op.

NESCAFE: Ik vind het een hele gave en originele foto! Mooi gedaan. Wel had hij van mij nog wel iets opgelicht mogen zijn en wellicht ietsje meer contrast. Nu is het beeld nog iets te 'vlak' voor mijn gevoel.

Niobe: Het is inderdaad wat jammer van de achtergrond, maar het meisje staat er wel heel mooi op! Beweging is goed vastgelegd. Wellicht deze ''pose'' volgende keer oefenen in een graanveld oid? :)

pradadaan: Wat gaaf! Dit was zeker van die ene meeting? Ik vind dat het meisje er mooi scherp op staat en de compositie is ook mooi. Ondanks dat je kunt zien dat de sterretjes nep zijn, vind ik het niet storend.

Quir: Op zich snap ik je bedoeling met deze foto, maar hij lijkt te bewerkt. Ook heb ik het idee dat de ruimte om de bloem heen zwart wit is gemaakt? Wellicht met een wat zachte, bruine schaduw rondom dat ie beter had geleken.

Revanches: Ik vind hem netjes gedaan, ik weet zelf dat het best lastig is om zo'n foto te maken in deze houding, maar je hebt toch het hoofd van het paard + het meisje er scherp op weten te krijgen :) Misschien is de uitsnede aan de krappe kant, maar niet enorm storend.

Sanne_com: Mooie foto en wat een bijzondere omgeving. Fijn sfeertje zit er ook aan. Voor mijn gevoel had ie nog wel een klein beetje naar rechts gekanteld gemoeten; de ''horizon'' voor in hoeverre die er is voor mijn gevoel, staat een heel klein beetje scheef :P

Shiloh: Gave foto hoor! Erg mooi zo met de silhouette van de hond en de zonsondergang. Niets op aan te merken.

Sicayes: Ach wat lief <3 Echt een mooie zachte foto. Misschien was ie nog toffer geweest als je echt met je camera op het gras had gezeten (dat je aan de voorkant nog meer vage grasjes ziet en dus nog meer diepte krijgt in de foto). Maar verder een goede foto!

S_imonee: Wat een leuke foto :P Ik vind het wel komisch lijken met dat bloemetje zo voor z'n mond. Wel lijkt hij wat onscherp, komt dat door het uploaden?

Tigress: Gaaf hoor :P Het lijkt mij best lastig om iemand die zo door de lucht vliegt goed vast te leggen, dus dat heb je netjes gedaan. Niet echt iets op aan te merken.

Tivara: Mooie foto, ook gaaf die dreigende lucht. Misschien had je 'm nog van een iets lager standpunt kunnen nemen? Verder niets op aan te merken.

xMaxxiee: Ik vind de kleuren in de foto erg mooi, maar verder de compositie niet zo spannend en er is ook niet op een specifiek punt duidelijk scherp gesteld. Daar zou ik wat beter op letten de volgende keer! :)

En dan nog even diegenen die later kwamen:

Jespri: Mooie foto, mooi sfeertje ook. Toch vind ik het ergens wat storend dat er net een randje van de hoed is afgesneden en dat je daar nog net wat been ziet ofzo :') Ik weet niet, maar daar had ik het wat anders gedaan denk ik.

Ik heb volgens mij ook wel veel feedback gegeven op de bewerking, maar goed, dat is gewoon iets waar ik veel op let :D

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:24

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:28

IsaCalixa schreef:
Feedback week 27:

horserider22: Ik vraag mij vooral af waar deze foto is genomen? Ik zie een zwarte achtergrond met onder wat grijs, maar van boven het hondje komt wel licht. Als het wellicht in een studio of in het donker met kunstlicht is genomen, zou ik in ieder geval de hele achtergrond zwart gemaakt hebben. Verder zou ik meer ruimte hebben overgelaten aan de boven/rechterkant.

De foto is buiten gemaakt. De achtergrond bestaat uit de tegels en de heg, die zwart weg viel door de schaduw, en die ik in de nabewerking nog zwarter heb gemaakt. De hond zelf is bij het hoofdje bij gelicht met een reflectiescherm.