[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 11:51

Oh, dat heb ik ook. Ik vind het verschrikkelijk om mijzelf op de foto te zetten of te zien. := Ik sta liever (veel liever) achter de camera!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:52

Ja ik dus ook. :=
En een zelfportret is niet makkelijk...scherpte etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:54

Ik vind het een heel mooi zelfportret :j En je hebt echt mooi haar!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:16

Bedankt! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:53

:wave:

Goedemorgen, beetje verwaarloosd hier, mijn laptop is bij de dokter, hopelijk heb ik hem morgen terug. :(:)
Tot die tijd maar even de computers/laptops van anderen inpikken. _O-
Ik hoop dat feedback qua kleur nu wel gegrond is, aangezien deze computer (beeldscherm) niet gekalibreerd is namelijk. :o Schroom het niet om mij dan te verbeteren hoor.

taarss
Bedankt voor de feedback. :j Ik vond het wel "eng" die scheve compositie, maar hoe vaker ik naar de foto kijk, hoe mooier ik het wel vind. :j

JewEmm
Nogmaals bedankt voor de gigantische bijleesactie en feedback. :j

LinSa
Beterschap als eerste! :(:)
Ondanks je eigen commentaar is het een lieve en aandoenlijke foto, een mooie zachte blik en zachte en warme kleuren. :)

hilly200
Bedankt voor de feedback. De bedoeling was een silhouet een de voorkant met verloop van kleur naar de achterkant, precies zoals het die dag eigenlijk ook wat was als je met tegenlicht fotografeerde. :) Heb weinig gedaan met de nabewerking, dit is zoals ie is.

_Patriciaa
Heel mooi portret, compositie, kleuren op een rustige egale achtergrond. Niets op aan te merken. :j

Kimmetjee04
Bedankt en goed gezien. Eigenlijk is het meer een zacht bruinfilter die er over heen licht icm met iets aan levendigheid eruit. Hij was van oorsprong wat feller van kleur namelijk. :)

XiiaaooNaa
Voor een kiekje is het een leuke foto, een leuke herinnering absoluut. Echt fototechnisch commentaar heeft daarom denk ik ook geen zin.

Jespri
Bedankt en toevallig ben ik inderdaad met zwart/wit aan het puzzelen. Maar hij lukt nét niet naar mijn smaak.
En graag gedaan!

Sanne_com
Heel mooi in compositie, kleur, achtergrond en scherpte. Voor de puntjes op de i zou je het vliegje op zijn hoofd en ook de kale plekjes weg kunnen werken.

binky
Ik denk dat ik hem in kleur leuker had gevonden, ondanks het blije gezicht stralen de kleuren nu wat droevigs uit. Heb je hem nog in kleur?

horserider22
Heel mooi lijnenspel, mooie kleuren en compositie. Wellicht kun je de kleuren nog meer laten knallen tegen de zwarte achtergrond?

MarBri
Op en top carnaval, prachtig gedaan in alles! _O_

wendy1987
Die is zeker heel mooi en spontaan en past goed bij dit seizoen. Wellicht kun je in de nabewerking hem nog iets oplichten en een tikkeltje warmer maken?

GerdjeHoran
Heb stiekem even heel hard gelachen om dat gezicht. _O-
Ik denk dat de missende scherpte door het raam kan komen, dat blijft toch altijd wat lastig om daar door heen scherp te stellen. Verder een hele geniale foto. :')

billionache
Wat een prachtige foto, een prachtig moment en heerlijk scherp. Heb je ook een witte vignet geprobeerd zodat de foto nog zachter wordt?

Brechtjee
In dit jaargetijde vind ik dit soort foto's altijd wel interessant, kale bomen tegen de lucht. Veel bomen hebben interessante lijnenspellen namelijk waardoor het een rustige maar toch een aantrekkende foto wordt.

WiancaR
Week 7: Heel mooi qua compositie maar inderdaad wel wat overbelicht nu op de lichte delen. Een kortere sluitertijd had dit kunnen voorkomen. Wat was je ISO?
Week 8: Heel mooi attent portret met een mooie achtergrond. Qua details, de teugels, bij schoft zie je een lusje wellicht had je die weg kunnen shoppen. De trensteugel hangt er wat gevouwen bij, wellicht had die nog even glad gestreken kunnen worden.

Bellatrix
Leuk zelfportret. :j

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:04

Mooie sfeer foto's bij je "analoge fotografie" Magda!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:13

even een snelle vraag wordt helemaal gefrustreerd is er iemand die even tijd om een kleur te vervangen in een foto ?
heb het ooit eens gedaan maar nu weet ik niet meer hoe heb vanalles geprobeerd.

gaat om 2 paar schoenen die van bruin en grijs naar rood moeten.
iemand die me wilt helpen ?? graag via pb

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:15

Nefertarie
Bedankt! Al zijn dit nog maar kinderfoto's hoor, maar vind het wel leuk om die te laten staan zodat de groei tegen die tijd leuk te zien is. :)

SternPhoto
Helaas, op deze computer lukt mij dat niet bij gebrek aan PS. :n

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:19

mijne loopt continue vast wordt er zo moe van
oude computer krijg je dat haha

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:21

Snap ik, hopelijk kan iemand je helpen en anders ik wel, als ik mijn laptop morgen kan ophalen tenminste.

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:27

Mijn week 8 :) Afgelopen donderdag geschoten op een shoot bij een vriendin.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:31

xFace schreef:

[ Afbeelding ]

Nét niet denk ik. Hij is wat krap aan de bovenkant en door deze houding lijkt hij een hele brede borst te hebben. Door zelf iets meer aan de zijkant te staan (links voor de foto) veranderd dit optisch al. Qua kleuren, links zie ik mooi warm licht, als je het paard in zijn geheel had gedraaid, had je dit warme licht ook rechts gehad, daar waar het nu donker en grauw is.
Verder een mooie attente blik en een goede dof.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:26

Zelfportret terug gevonden van zo'n 3 jaar geleden, nog met een Bridge camera getrokken, dus de scherpte zit niet echt goed, maar ik vond hem nog wel wat hebben!
Mijn schouder is al veel beter qua pijn, ik hoop toch over 2 weken af en toe mijn camera eens vast te kunnen nemen :)

Week 8
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:30

CrazyIris schreef:
Zelfportret terug gevonden van zo'n 3 jaar geleden, nog met een Bridge camera getrokken, dus de scherpte zit niet echt goed, maar ik vond hem nog wel wat hebben!
Mijn schouder is al veel beter qua pijn, ik hoop toch over 2 weken af en toe mijn camera eens vast te kunnen nemen :)

Week 8
[ Afbeelding ]

Wat fijn om te lezen van je schouder. :j

Ik vind het een heel mooi zelfportret, ik mis alleen wat scherpte op je ogen? Verder heel mooi zacht en goed symmetrisch uitgesneden. :j

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:34

magda_90 schreef:
xFace schreef:

[ Afbeelding ]

Nét niet denk ik. Hij is wat krap aan de bovenkant en door deze houding lijkt hij een hele brede borst te hebben. Door zelf iets meer aan de zijkant te staan (links voor de foto) veranderd dit optisch al. Qua kleuren, links zie ik mooi warm licht, als je het paard in zijn geheel had gedraaid, had je dit warme licht ook rechts gehad, daar waar het nu donker en grauw is.
Verder een mooie attente blik en een goede dof.

Dat gevoel had ik ook. Maar het paard (Roos) wou écht niet stilstaan, ze was de hele tijd aan het draaien en aan het duiken naar gras :+ Dit is ook de enige foto van de 100 portret foto's die een beetje toonbaar is...
Maar verder heel erg bedankt voor je reactie! :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:36

Lastig dan ja. :j Wellicht kun je tegen het baasje ook zeggen dat ze daarmee flink moet oefenen voor de volgende keer? :)
Graag gedaan hoor. :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:54

Toch goed gelukt hoor Marlies! Zou de volgende keer je kin iets meer uitsteken ipv zo omlaag, dan komt je kaak denk ik beter uit. Maar vind hem verder mooi!

Komen leuke foto's voorbij weer. *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:00

Weinig tijd gehad deze week dus ben even snel de polder in gegaan en poging tot leuke foto.

Week 8
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 22-02-15 15:04, in het totaal 2 keer bewerkt

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:02

Bij mij gaat het niet zoals gepland. Ik heb het nogal druk en heb dan ook niet de tijd om bezig te gaan met het krijgen van LR en PS en ik baal als een stekker. Deze week vakantie, vanmiddag 3 daagjes naar New Castle, maar daarna ga ik heel erg hard mijn best doen om de juiste programma´s weer te krijgen! Ik lever dus opnieuw een oude foto in, helaas. Wel heel erg bedankt voor alle feedback! Echt supertof!!

Week 8
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:04

Persoonlijk vind ik deze foto niet fantastisch, toch benieuwd naar jullie mening en wat dan zoal de pluspunten van deze foto kúnnen zijn. := Al een paar dagen ziek dus helaas oude foto, ook niet de puf om uitgebreid op feedback in te gaan. Maar wel: Héél erg bedankt! :j

Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:13

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:15

EskeGirl
Goed gedaan zo met de boom op 1/3 van rechts gezien. Hij is wat fles van kleur, wellicht kun je daar nog iets mee? Verder een mooi en rustig landschap.

MZorro
Een heel leuk portret zo van baas en paard, heel spontaan en eens anders. :j De lucht doet hier goed als achtergrond. Wat was je diafragma aangezien de ruiter nu niet scherp is namelijk?

Deetjeeuh
Ik vind het juist een hele sterke foto, alles klopt imo. Normaal gesproken zou ik zeggen de aap kijkt naar rechts, plaats daar meer ruimte, maar dat gevoel heb ik bij deze niet. Juist omdat hij rechts krap is, vind ik hier nog meer spreken. De lijnen lopen goed, de kleur, compositie, achtergrond en dof zijn ook erg mooi. Ik zou geen pluspunten weten. :n

Nefertarie
Ik denk dat ik deze uitvoerig niets vind, sorry. De "inhoud" van je lichaam vind ik veel te afleidend en te druk. De compositie spreekt mij niet aan en er is veel loze ruimte boven. Ondanks dat er wel "iets" is, is het overheersende gevoel "niets". Je vorige zelfportret vind ik veel mooier. :o

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:36

Iedereen weer bedankt voor de feedback!

Mijn inzending week 8:

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:49

it_is_me schreef:
Iedereen weer bedankt voor de feedback!

Mijn inzending week 8:

[ Afbeelding ]

Prachtig! Die heb ik van de week ook op de foto gezet, zo gaaf nu met het voorjaar. :):)
Niets op aan te merken, heel mooi! :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:12

Bellatrix; jammer dat je je kin zo naar beneden houd, op het moment dat je je hoofd rechter houd ziet het er waarschijnlijk meteen heel anders uit.

xFace: Iets meer ruimte aan de bovenkant houden had de foto waarschijnlijk meer rust gegeven.

CrazyIris, Gave foto! Erg fijn om naar te kijken, alleen is hij nu nét niet in het midden gecropt, of wel? Ik zou m eerder precies in t midden van je gezicht croppen.

EskeGirl; Fijne foto's, jammer dat de bovenste tak net een beetje is afgehakt..

MZorro; Gave lucht heb je daar, jammer dat de hals van t paard n beetje onnatuurlijk lijkt zo.

Deetjeeuh; lief aapje, maar verder doet de foto niet zoveel met me eigenlijk.

Nefertarie; Gave foto, ik had alleen iets minder ruimte over gelaten aan de bovenkant denk ik.

it_is_me: Fijne foto, mooie kleuren en scherptediepte.