[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:18

Fellow schreef:
laurajoy15 schreef:
Bij deze mijn week 11 :D

[ Afbeelding ]

Wat een knap model zeg <<)

Neegrapjee, geweldige foto lau, echt dankjewel! <3

Hahaha jaa bloedmooi he!

Geen dank, jij eerder bedankt dat je in de winter in een jurkje op een krukje wilde liggen :')

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:22

Vervolg feedback week 10

Eviii_x Nette plaat, maar aan de onderkant van de hond valt voor mij nét iets te veel weg in het gras, waardoor het er een beetje vreemd uitziet.
Manonnevot Mooie foto, keurig scherp op het hoofd. Staat er nou voor de handen van de Budha nog een sneeuwglobe oid? Die zou ik voor het mooie zelf misschien weggelaten hebben, vooral ook omdat hij buiten het scherptegebied van de foto valt.
Kimmms_ wat leuk, dat zwarte neusje in een witte snoet! Heel bijzonder koppie zo. ik zou een volgende keer misschien wel kiezen voor een andere uitsnede, óf de hele kop (inc. oren) op de foto, óf echt een detail van het gezichtje.
Yvonne_V Hele nette foto, heb er eigenlijk niets op aan te merken. Het lijkt alleen wel alsof er op de neus wat scherpte mist (door het uploaden?)
Ylvy wat een lief koppie! Jammer dat de kleuren een beetje grauw zijn, maar dat ligt aan het weer denk ik
MyHu Ik zie inderdaad wat onscherpte op de neus, maar verder vind ik het een leuke foto. De achtergrond is naar mijn mening helemaal niet te groen hoor, staat juist wel fris en vrolijk :)
Showteam Heel mooi scherp, fijne kleuren. Wel vind ik de ‘waas’ van voorgrond net wat te overheersend, m.n. omdat hij links bijna over het oog van de kat valt.
Samblabla Heel netjes! Vind het idee leuk, en ook goed uitgevoerd. Het is geen hele spannende foto, maar dat hoeft ook niet altijd toch?
Sanne_com Fijn! Mooie kleuren en krijg er een onwijs lentegevoel van. Inderdaad jammer dat je niet recht voor het bord kon staan, maar soms is dat gewoon niet mogelijk en dan heb je er gezien de omstandigheden het beste van gemaakt
Deetjeeuh Wauw, tof plaatje. Vind m ontzettend sterk, mooi scherp en precies genoeg contrast
Ismy ik wist al dat deze foto van jou was voordat ik naar je naam had gekeken ;) heel fijn dromerig sfeertje, gewoon goed.
Robin-Rikkie Heerlijk, bijna een zomer-foto. ’t Is geen hele spectaculaire plaat, maar er is iets mee dat me onwijs aantrekt, ik word er blij van.
Agossie Ik had m ook al gezien in het thema-topic, vind het – zeker met die gedachte erachter – een sterke foto. Hij was inderdaad ‘beter ‘ geweest in een hoek, maar zag al voorbij komen dat dat niet mogelijk was.
Lizaa01 heerlijke foto, ook ik vind de onscherpte op de achterkant van het takje niet storend maar juist positief! Alle aandacht gaat op deze manier naar de ene bloesem op de voorgrond.
Laurajoy15 Op zich een mooie foto, maar oef, dat groen is wel héél erg groen. Ik vind het persoonlijk net wat te, maar dat is natuurlijk nogal smaakgevoelig.
Calice jeetje, ik herkende Poow helemaal niet zo zonder al dat haar! Wat een onwijs mooi poppetje komt er dan opeens onderuit zeg! Mooie foto ook, al lijkt het wel alsof de achterhand iets hoger staat dan de voorhand.
JNSW Gaaf! Meestal heb ik niet zoveel met honden-foto’s (want ook niet met honden), maar deze vind ik wel onwijs tof. Compositie zit gewoon goed in elkaar, en kleur en scherpte is ook niks op aan te merken.
Ash_ ik vind t idee heel leuk, maar ik denk dat het mooier is als het paard opzij kijkt vanaf de camera gezien, het is nu een beetje gissen of t hoofd naar je toe of van je af is gekeerd. Verder mis ik wat scherpte, maar ik vind eigenlijk dat ik daar niet over mag zeuren aangezien ik zeker weet dat ik het zelf absoluut niet beter zou kunnen.
Chip Lief hondje, maar ik vind de foto niet heel sterk. De compositie is heel centraal om de hond heen (à la portretfoto), maar het model heeft in dit geval 0.0 aandacht voor de fotograaf. Ik zou in dat geval misschien eerder kiezen voor wat meer ruimte aan de rechterkant, waar de hond heen gaat.
Binky Hee die schoentjes heeft m’n oppaskindje ook <3 vind het idee van de foto leuk, volgende keer zou ik alleen wat meer ruimte aan de rechterkant houden, hij is daar nu wel erg krap afgesneden.
Jolandaa_ Fijne kleuren, netjes scherp en fototechnisch eigenlijk niets op aan te merken, maar ik vind de foto wel wat saai.
TammyVN Ben wel benieuwd naar de rest van de series! Kan er zo inderdaad niet zoveel over zeggen, behalve dat ze netjes scherp zijn enz. :P
Lipydo Gaaaf! Pff ik ben echt jaloers op hoe jij kan fotograferen… (en velen hier met mij denk ik zo).
Tesseke Haha ik moest even kijken wat t was, zo in z/w zou het net zo goed een bloem kunnen zijn. Sterke foto, maar wel wat ruis volgens mij.
Bumblehorse Mooi scherp en fijne kleuren, ik blijf me alleen storen aan dat takje op de voorgrond, dat een soort wazige vlek over de stengel legt, zonde.
Kani_ejj Fijne foto, mooie kleurtjes, lekker dromerig. Had m persoonlijk wel liever wat minder scheef gezien denk ik :)
Marjoow toffe thema-foto. Je hebt óf de perfecte lichtomstandigheden getroffen, of je bent echt een held met nabewerken. Vind de kleuren heel goed tot hun recht komen op deze manier.
Tinky12 Onwijs mooie lucht, maar ik vind het wel zonde dat de zon precies achter die ene pluk bomen in het midden van je foto verstopt zit. Ik snap dat dit nu eenmaal je uitzicht was, maar de bomen aan de zijkant van de foto en vanuit zo’n hoek dat de zon ernaast was, was denk ik mooier geweest.
Kimberley23 Ik moest even wat moeite doen om je foto te vinden :P maar het is wel een heel gaaf plaatje! Kleuren zijn echt prachtig, hij lijkt alleen wat onscherp op het hoofd, maar ik denk dat dat door het uploaden komt?
Revanches ahw wat een schatjes! Mooie foto, maar ik vind m nét wat te licht, de shirts vallen wat weg in de achtergrond(op mijn scherm. Niet gekalibreerd dus kan aan mij liggen!!).
MarijeR Leuke foto, en ik vind de kleuren heel mooi, maar hij oogt op de een of andere manier wat druk en rommelig.
Gub Wauw! We kunnen met z’n allen heel hard zeuren hier dat de polder saai is, maar ’t levert uiteindelijk soms ook waanzinnig mooie plaatjes op. De horizon lijkt wat scheef, maar verder niets dan lof.
Iejoorr Leuk paardje, maar van wat te dichtbij gefotografeerd denk ik, waardoor de verhoudingen wat vreemd zijn. Volgende keer wat meer afstand nemen :)
MichieldeM Qua sfeer een heel mooi plaatje, kijkt fijn weg, maar ik vind m wel een beetje saai
Jilinda wat een knap koppie! Ik vind de foto heel leuk, maar naar mijn smaak heb je het contrast net wat te ver opgekrikt.
Babel Hele fijne foto qua kleur, vind m eigenlijk helemaal niet te groen? de kat kijkt wel een beetje vreemd :P maar wel een mooi beest
Sodeletuut wat een lief, mooi meisje! Deze foto kan zo in een tijdschrift, knap gemaakt.
Faatxhorse hmm, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind het mos op de boom heel mooi (ja, ik ben een beetje raar), maar de rest van de foto wat dof. Vind het idee van de foto wel leuk trouwens
NatassJa op zich qua kleur mooi, maar hij oogt erg ge-airbrusht, waardoor er ook wat scherpte verloren gaat. Daarnaast vind ik de pose van het model een beetje vreemd. Ze leunt tegen de boom, maar omdat de foto op borsthoogte is afgesneden lijkt het net alsof ze met een ontzettend holle rug (en schouders dus naar achteren) staat.
Nefertarie Keurig portret, en wat heeft dit meisje waanzinnig mooie ogen!
Fennee deze is niet helemaal mijn ding, sorry. Ik vind m vrij dof en verder mis ik scherpte over de hele foto.
Joey wat een heerlijke foto! Dit soort beelden zijn voor mij echt ultiem genieten, vooral omdat ik me heel goed kan indenken hoe je op dat moment genoten hebt.

Week 11

Laurajoy15 Heel knap gedaan! Ik zie nog wel wat wazige randjes aan de jurk, maar toch echt respect :P
_Kiki_ Knappe hond, en fijne kleuren, maar de het lijkt wel alsof hij/zij voorover valt, misschien de foto iets kantelen? Verder vind ik de tak die als een soort ‘scheidslijn’ vertikaal midden door de foto loopt een beetje jammer, maar dat komt denk ik ook doordat ik inmiddels bij foto nr zoveel van vandaag ben, en dus kritisch kijk.
Bellatrix ik vind het hoofd van het paard een beetje vreemd, zo recht van voren, en de linkerkant valt wat weg door een vrij harde schaduw. Niet helemaal mijn ding, maar fototechnisch wel heel netjes, voor zover ik kan beoordelen.
Kelszz_ dat de kat er niet in z’n geheel op staat vind ik eigenlijk niet zo erg, wat me wel stoort is dat je foto ontzettend scheef is (of je woont in een hele scheve buurt := ) qua kleur en licht vind ik m mooi.
Eviii_x Tof! Heel knap dat je deze behoorlijk scherp op de foto hebt gekregen.. Ik zou gegarandeerd een veeg boven een scherpe balk geproduceerd hebben xD

Kim

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:17

Heel erg bedankt voor mijn feedback allemaal :) ik heb er echt wat aan, zodra ik mijn camera weer heb ga ik een nieuwe poging doen!!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:53

Foto van week #11
Afbeelding

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:59

Dankjullie voor de positieve feedback. :)

Mijn week # 11

Afbeelding

Helaas is de kwaliteit wat achteruit gegaan door het uploaden maar op dit moment stond de maan zo mooi boven de kerktoren dat ik hier perse een foto moest van maken, en de lucht was ook heel erg mooi. :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:13

Thanks voor het commentaar! Moet er wel een beetje van blozen hoor hihi

Hier al mijn week 11.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:13

Wendy!! :oo Wow!!!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:22

Mijn week 11
Afbeelding

Als het goed is krijgen jullie volgende week een foto vanuit het zonnige Turkije :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 23:49

Bellatrix schreef:
Wendy!! :oo Wow!!!

Wen er maar aan, Marlies... het is om moedeloos van te worden. Zucht.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:27

Lipydo schreef:
Thanks voor het commentaar! Moet er wel een beetje van blozen hoor hihi

Hier al mijn week 11.

[ Afbeelding ]

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ik kan jouw foto's stuk voor stuk aanwijzen als een ongelooflijke inspiratiebron! Maar deze foto is echt heel bijzonder, wauw!!!!

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:30

Lipydo: hele mooie en bijzondere foto :D , maar het paard en het meisje zijn niet in verhouding en dat is jammer!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 01:10

MichieldeM schreef:
xLoki schreef:
Ik heb helaas 2 weken gemist. :(
Ga me daarom ook maar afmelden, zodat ik het 52 weken project (zelfportretten) wel kan afmaken.

Veel succes allemaal, en ik zal jullie blijven volgen en zo nu en dan invallen om iemand van feedback te voorzien! :)

Jammer :(

Er zijn altijd een paar fotografen waar je (ik iig) net iets meer naar uitkijkt dan anderen, daar was je er zeker één van.

Ah wat leuk om te horen! Dankjewel. :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 01:11

:o :o Niet moedeloos worden hoor haha. Dankjulliee!!!

@ manonnevot: hoe bedoel niet in verhouding? Het is een pony, die ook nog iets lager staat dan het meisje. Had je voor het beeld een groter paard gezien? :)

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:41

Ik heb het idee dat het paard echt veel te klein is, ik denk dat het mooier is als het paard groter was.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:58

Snap ik wel ja. Maar vind het zelf helemaal niet storen; al stond het een shetlander, de connectie met meisje is net zo mooi :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:44

Ik vind het ook helemaal niet storen. Ik vind het wel kloppen. Paard (pony) staat lager dan het model.
En inderdaad, dat moment, het contact vind ik dus helemaal prachtig.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:16

Ik stoor me er ook niet aan,vind de foto werkelijk prachtig. Het enige wat ik zie en niet vind kloppen is een rare hap uit de jurk? {linkerkant} Of zie ik dat alleen ,verders vind ik jou foto bijzonder mooi en sprookjesachtig.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:29

Bedankt voor het commentaar op week 10 :D .

Bij deze mijn week 11:
Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:45

Racheel, mooie foto, fijne kleuren, goed scherp! Ik stoor me een beetje aan het tuigje maar niet ernstig. Goeie plaat :) (knappe spike <3 )

Samblabla, mooie lucht en uitsnede! Vind de kwaliteit inderdaad wel jammer, hij is een beetje wazig/onscherp.

Lipydo, prachtig _/-\o_ gave compositie en moment tussen het paard en het meisje! Ikzelf ben niet zo fan van de hele oranje kleur maar verder top!

Fenneeee, leuke foto! Mooi scherp en zwart wit past erbij :)

calice, leuk zo tussen de bloesem! Lekkere spontane compositie en mooie kleuren! De vogel valt wel een beetje weg hierdoor

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:00

Feedback week 10

Agossie verzamelt hier Mooi verlicht zo. :) Ik vind hem mooi.
Ash_ Mooie foto, maar mijn voorkeur ging uit naar zwart wit, omdat die kleuren toch lichtelijk afleiden.
Asselruiter Wat is het precies? Dat kan ik niet zo goed aflezen van de foto. Verder vind ik hem her en der nog wat vel, maar dat is meer persoonlijke smaak.
Babel Babel foetsie? :D
Bellatrix Positie is leuk, maar ik had liever gezien dat het paard in de zon staat, als je snapt wat ik bedoel. :)
binky Niet mijn smaak foto's. De versleten schoenen en modder op de sok leidt best wel af :P
Bumblehorse Mooi :) Meer kan ik er niet over zeggen. :)
calice Ik vind het een leuke foto, calice! :)
C_estmoi De positie is goed genomen. Had alleen wel voor een buiten landschap gekozen. Nu leidt die spiegel iets af
chip Mooie en veelzeggende foto! :D
Deetjeeuh Prachtig met zo'n zwarte omgeving! En mooi zacht. Wil je de waterdruppel juist in het zonnetje hebben of het blad in het geheel?
Eviii_x De foto is mooi scherp. Alleen jammer van het huis op de achtergrond. :)
faatxhorse De foto anzich is leuk bedacht, maar recht bij de boom is een broek te zien (?), en qua kleur valt die een beetje uit toon.
Fellow Hele mooie foto! De horizon is scheef, ik weet eigenlijk niet of ik het storend moet vinden of niet.
Fennee Dat de foto niet scherp is, vind ik eigenlijk wel mooi :=
Fenneeee Hele mooie foto! Netjes bijgesneden.
Gub verzamelt hier Mooie foto, mooie kleuren zo! :D De horizon lijkt alleen wel scheef?
Hanna_94 verzamelt hier Mooie foto!
HeavensLove verzamelt hier mooi geschoten maar doet mij vrij weinig :)
Iejoorr De omgeving in het geheel is wat storend helaas :)
Irene96 verzamelt hier De foto opzich is leuk, vind hem boven alleen te kort afgesneden.
ismy Mooie foto, maar het draagt een soort groene waas. Is dat bewust? :)
JewEmm verzamelt hier Oeh spannend. Ik vind de foto mooi :)
jilinda De rode achtergrond stoort nogal. Volgende keer een mooie groene achtergrond? :)
Joey Ik had de foto liever zonder ruiters gezien. Ze leiden nu best af van het plaatje zelf. Als je zo'n vorm neemt van foto, verwacht je gewoon een kale landschap.
Jolandaa_ Ik vind de foto wel wat hebben, maar een beetje kaal :)
kani_ejj Jammer dat er zo weinig van de hond te zien is. Verder wel leuk.
Kelszz_ Met nog wat extra contrast is het een mooie foto
_Kiki_ verzamelt hier Heerlijk lenteachtige foto :D Mooi!
kimberley23 verzamelt hier Foto foetsie
Kimmms_ De foto in het geheel is wat donker helaas. Probeer hem wat lichter te maken.
laurajoy15 Mijn focus was direct op de lichte punten op de bladeren :') Die had ik persoonlijk nog iets bijgewerkt.
Lipydo Die blauwe waas vind ik persoonlijk een beetje mislukt zegmaar.
Lizaa01 De foto is leuk, maar de bladeren iets aan de lichte kant :)
manonnevot Ik vind de foto wel wat hebben eigenlijk :=
Marit Moet ik hier wat over zeggen? Ja eigenlijk wel. De foto is mooi, maar had het zelf nog mooier gevonden als die hutjes er niet op stonden.
MarijeR Leuk gezelschap zo :) Leuk, heb eigenlijk geen tips
Marjoow verzamelt hier Ik vind hem eigenlijk best leuk gedaan zo! :D
Mb_foto Even draadje wegwerken en je hebt een compleet andere foto :)
MichieldeM Mooie foto, zo met dat hek :D
monbyou Hier ook, draadje wegwerken ^^
MyHu Leuke foto :)
NatassJa Mooie foto!
Nefertarie De foto is mooi, al had ik de camera zelf wat gedraaid
Racheel verzamelt hier Mooie foto, mooie nette contrast :)
Revanches Leuke foto!
Robin_Rikkie verzamelt hier De zon vind ik imo een beetje te scherp. Was mooier geweest als daar nog wat onderscheid in zat zegmaar.
Samblabla Was het de bedoeling dat de focus op één stift lag? Ik vind het zelf een beetje slordig staan :)
Sanne_com Mooie foto eigenlijk! Ja, leuk zo, donker op licht :)
showteam Dat groene vind ik een beetje overheersend links maar dat is meer persoonlijke kwestie, Verder mooie foto :D
Sodeletuut Normaal gesproken ben ik fan van zon op het voorwerp, in dit geval een kind, maar hoe dat licht van rechts komt, vind ik ook zeker niet verkeerd!
Suuszels Leuk, de foto lijkt net alsof het op de savanne is genomen :) Mooi!
TammyVN Het idee is mooi maar vind het over het algemeen aardig donker.
tesseke verzamelt hier Leuk gedaan! :)
Tinky12 verzamelt hier Mooi! Fascinerend! :)
XiiaaooNaa Ik heb hier niks op aan te merken :)
Ylvy De foto lijkt nogal grijs, het hem liever iets lichter gezien qua kleur :)
Yvonne_V Mooie foto in een mooie omgeving.

Ik ben deze week nogal kritisch geweest. Alle foto's heb ik bekeken en stuk voor stuk zijn ze prachtig op hun eigen manier! Als ik iets negatiefs heb gezegd betekent niet dat de foto slecht is. Maar ik dacht, ik kijk eens met een goed oog er naar :) Alle foto's hier zijn beter dan dat van mij :') Dus goed haha

Ik zal zo eens week 11 plaatsen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:16

Mijn week 11

Ik ben een beetje aan het experimenteren geweest en eigenlijk vond ik deze nog best geslaagd :)
Afbeelding

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:11

@nayomie, nee was niet de bedoeling dat de focus op 1 stift lag. Eerder op onderkant van de 4 stiften en met nadruk op de middelste 2. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:13

De blauwe stift in in vergelijking met de roze stift veel scherper, ligt de focus meer op :)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:19

Week 11! Genomen in een kerk in Trier, ik vind de foto toch wel iets hebben, kwaliteit is wel enorm achteruit gegaan door facebook.
Afbeelding

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:50