Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:47

S_en_Z schreef:
Ik heb een HP Pavillion <3 Ben er heel erg blij mee.

Netjes toch Wendy? Zie geen gekke dingen :)

Voor:
[ Afbeelding ]

Na:
[ Afbeelding ]


heel mooi gedaan! alleen vind ik je logo wat groot lijken :o

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:48

Pepperrr schreef:
Héhe, eindelijk een online photoshop gevonden die het doet *\o/*

Zie hier het resultaat! Persoonlijk vind ik hem goed gelukt (al helemaal voor de 1e keer). Alleen vind ik de plek rechts een beetje raar, maar ik krijg hem niet weg (daar stond een hele dikke grote lompe paal) :/

Voor:

[ [url=m/03xLYT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na *\o/* :

[ [url=m/BoUrOk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben jullie nog tips??

goed bewerkt voor de eerste keer! :D

Seni

Berichten: 2733
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:34

S_Z: inderdaad een wat groot opvallend logo, verder stoort de (flinke) scheve horizon mij, de persoon zou bij wijze van bijna omvallen haha
Verder de bewerking wel netjes! Misschien iets meer oplichten, maar dat is wellicht persoonlijke voorkeur.

Hier ook een macbook. Had graag Imac gewild, maar kreeg deze mogelijkheid en ben er ontzettend blij mee. En zoals hier eerder al is aangegeven; bij mijn windows laptop moest ik heeeel erg opletten hoever ik mijn laptop open maakte wilde de kleuren goed kloppen.

Maar soms (en voorheen zeker met de windows laptop) hang ik de tv eraan en bewerk ik op die manier.

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:14

Mooi hoor S_en_Z, alleen nog even naar het neusje kijken. Deze is wat blauw uitgevallen door de ballon :P
Verder vind ik het paard wat "nep" lijken maar volgens mij komt dat niet door de nabewerking. Krijg er een breyer gevoel bij :P

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:25

NynkeMarit schreef:
quintenvo schreef:
Marit_P: Ik denk dat ik de bovenste iets meer sfeer en diepte vind hebben, waardoor ik die mooier vind :)
Gisteren een hele leuke hond op de foto gezet <3
Before:
[ [url=m/LxPtP0.jpg]Afbeelding[/url] ]

After:
[ [url=m/HNLo1x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi! Heb je die hand weggewerkt met een andere foto er bij? Is echt heel netjes gedaan :wow:


Bedankt! Gelukkig had ik een andere foto waar de arm niet opstond, zodat het makkelijker te bewerken was :)

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 00:33

Seni schreef:
S_Z: inderdaad een wat groot opvallend logo, verder stoort de (flinke) scheve horizon mij, de persoon zou bij wijze van bijna omvallen haha
Verder de bewerking wel netjes! Misschien iets meer oplichten, maar dat is wellicht persoonlijke voorkeur.

Hier ook een macbook. Had graag Imac gewild, maar kreeg deze mogelijkheid en ben er ontzettend blij mee. En zoals hier eerder al is aangegeven; bij mijn windows laptop moest ik heeeel erg opletten hoever ik mijn laptop open maakte wilde de kleuren goed kloppen.

Maar soms (en voorheen zeker met de windows laptop) hang ik de tv eraan en bewerk ik op die manier.



Bedankt! De horizon is idd scheef om t paard er net wat sprekender uit te laten komen. Ik zie wat je bedoeld.


Marjoow; ik heb geen Breyer paarden dus geen idee wat je bedoeld maar im gok op de "make up" enzo? Ik vind het wel uitstraling geven. Maar smaak is heel persoonlijk natuurlijk.


En overig: ja, klopt. Mijn logo is aan de grote kant. Geheel onbetaalde fotos vaak nog groter logo door het midden.

Deels betaald (werk in pakketjes waarbij een aantal bestanden zonder logo uitgekozen mogen worden, rest is bijbestellen) met een logo aan een zijkant en rechtenvrij is zonder logo.

Kleine logootjes heb ik gedaan.. kwam toen onbetaalde fotos uitvergroot terug op banners van verschillende verenigingen en in o.a. paardenkrant e.d. en zelfs bij iemand thuis die iemand kende die handig was met uitvergroten op een canvas in de woonkamer n.a.v. een fotomeeting. De printservice wordt wel betaald maar bij mij nieteens gevraagd of t oke is.... kom je er bij toeval later achter.

Ben het er alleen mee eens als ze het aan me vragen. Sinds ik zo'n groot logo gebruik heb ik meer nabestellingen en vind ik ze (onbetaald) zelden nog maar in boekjes enz.

Dat het niet mooi is.. helemaal mee eens. Het zij zo :=

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:02

Ja het zal de make-up zijn.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:38

Hier ook weer 1tje!

Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:50

Iemand die hier nog wat aan ziet?

Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:56

Ik vind het persoonlijk storen dat het muurtje niet mee is weggewerkt. Het voelt nu alsof je iets bent vergeten wit te maken :j Heb je ook een voorbeeld hoe het er uit ziet als je dat ook wit doet?

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:32

Dit beter? Of is dit weer ''te''?

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:33

Dit vind ik een stuk fijner kijken persoonlijk :j

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:39

Ik erger me dood aan die scheef hangende hangers, verder vind ik 'm mooi bewerkt!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:42

Zonder de muur vind ik hem ook fijner :j

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:45

Ik had iets anders gedaan met het kleine jurkje. Het hangt er nu maar gewoon wat bij.

De tweede versie vind ik ook stukken beter met de muur. :)

Seni

Berichten: 2733
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:02

Ik vind 'm zonder het muurtje ook mooier.

Bralindy: Ik vind persoonlijk het origineel iets mooier. De kleuren blijven wat mooier overlopen, bij de 'na' foto zijn de kleuren iets meer ' uitgebeten'.

Quir

Berichten: 17413
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:30

Bralindy, ik vind de bloem op de voor foto ook mooier dan op de na foto. Al vind ik dat de achtergrond wel weer fijn kijken.

Shanna, met dat muurtje weg is het inderdaad beter. :j

Ik heb even een vraagje. Bij "black foto's", hoe controleer je of de achtergrond echt zwart is? De achtergrond kwam al zo goed als zwart uit de camera, maar je ziet op sommige foto's nog wat van de schuur. Ik krijg alleen niet voor elkaar om te controleren of de achtergrond nu dus echt echt zwart is. :=

Heb even de voor foto's zo niet bij de hand.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:33

Bedankt voor de feedback allemaal!!

De achtergrond kan je controleren door de algehele belichting omhoog te zetten ter controle. :)

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:43

Inderdaad belichting helemaal omhoog gooien, dan zie je vanzelf eventuele vlekken :j

Quir

Berichten: 17413
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:49

Oh :)*
Dat ik daar niet aangedacht heb haha. :=

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:57

Je kan inderdaad de belichting omhoog doen! Wat ik ook wel s doe als ik bijvoorbeeld af wil drukken oid is met m'n pipetje over het zwarte gedeelte gaan en kijken of overal de kleurwaardes op 0 staan zegmaar :D

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:32

Bedankt voor de tips allemaal! :D

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:57

Quir: belichting omhoog inderdaad. En soms zet ik 'm ook wel eens in negatief, zodat de achtergrond wit wordt. Dan zie je het ook goed, wat je soms met zwart mist. En werk je dus met wit bij ipv zwart. Daarna zet je het negatief weer terug.
Mooie foto's trouwens. Blesje is hier wel wat overbelicht.

Shanna: ik vind de laatste ook het mooist :j

bralindy: ik vind de nafoto mooier. Zeker de softere achtergrond. De bloem mag van mij iets intenser.

Nog 1 van mij.
Voor:
Afbeelding

Na

Afbeelding

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:03

Gaaf!! Je horizon is wel scheef geworden, en persoonlijk vind ik hem wat te licht. Mag van mij wel een vignetje gebruiken.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:13

Amanda, netjes opgeknapt! Ik vind hem wel veel te onscherp geworden, zonde! Hoop dat het komt door de upload

Van mijn kant eens wat concertfoto editwerkjes! Dit doe ik bijna iedere dag, en het blijven de leukste foto's om te editen!

Eloi Youssef (Kensington)
Afbeelding

Mental Theo
Afbeelding