[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:46

Irisx94 schreef:
Zwitsal schreef:
Ben ik nou de enige die t geluid van de 50mm 1.8 nooit zo opgevallen is? :p

Nee mij ook nooit opgevallen terwijl ik dat ding bij elke shoot met mensen wel gebruik! :) of ik stoor me er niet aan.. Kan ook!

Sinds jullie het hebben gezegd hoor ik het nu ook bij mijn 50mm. Verdorie dames :+

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:32

Is €850,- een redelijke prijs voor een Canon 70-200mm 2.8 IS met doos, originele opbergtas en zonnekap?
Degene die hem verkoopt is eerste eigenaar en heeft hem 4,5 jaar gebruikt/gehad.

Dit is overigens de vraagprijs, wil er wel iets onder gaan zitten mocht ik gaan bieden.

Of zeggen jullie dat ik beter kan wachten tot er weer een occasion bij een fotozaak komt?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:35

Sicayes schreef:
Sinds jullie het hebben gezegd hoor ik het nu ook bij mijn 50mm. Verdorie dames :+

Hahaha, alstjeblieft! ;)

Als je in een lawaaierige omgeving bent valt het niet op, maar als je alleen in een ruimte staat waar alles lekker groot is en kaal dan klinkt het inderdaad als een koffiezetapparaat. ;)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:38

Naoom_ schreef:
Is €850,- een redelijke prijs voor een Canon 70-200mm 2.8 IS met doos, originele opbergtas en zonnekap?
Degene die hem verkoopt is eerste eigenaar en heeft hem 4,5 jaar gebruikt/gehad.

Dit is overigens de vraagprijs, wil er wel iets onder gaan zitten mocht ik gaan bieden.

Of zeggen jullie dat ik beter kan wachten tot er weer een occasion bij een fotozaak komt?

Met IS is dat best redelijk. L-glas houdt z'n waarde best goed vast. Maar erg belangrijk: hoe intensief is de lens gebruikt? En mag je hem van te voren komen bekijken/testen? Bij een fotozaak kan dat vaak wel met een occassion.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:44

Bunn schreef:
Naoom_ schreef:

Met IS is dat best redelijk. L-glas houdt z'n waarde best goed vast. Maar erg belangrijk: hoe intensief is de lens gebruikt? En mag je hem van te voren komen bekijken/testen? Bij een fotozaak kan dat vaak wel met een occassion.

Ik ga even vragen hoe vaak de lens gebruikt is. :j
Hij mag van te voren getest worden staat erbij en alleen afhalen, dus dat is wel positief.

Edit: Lens is niet intensief gebruikt, omdat hij ook nog een 100-400 heeft, daarom gaat deze weg.

Sicayes

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:01

Voor €850 had ik m zeker opgehaald. Vind ik een erg mooi bedrag. Test m wel uitvoerig!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:09

Dus de tamron is beter is mijn geval?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:10

Naoom_ schreef:
Bunn schreef:

Ik ga even vragen hoe vaak de lens gebruikt is. :j
Hij mag van te voren getest worden staat erbij en alleen afhalen, dus dat is wel positief.

Edit: Lens is niet intensief gebruikt, omdat hij ook nog een 100-400 heeft, daarom gaat deze weg.

In dat geval zou ik zeker een kijkje gaan nemen. En wat Sicayes zegt: goed testen. ;)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:22

Ik kan het helaas pas volgende maand betalen :') Dus afgesproken dat als de lens er dan nog is, ik kan komen kijken. Er waren nog meer gegadigden, dus ik ga ervan uit dat hij dan wel weg is als hij in goede staat verkeerd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:27

Naoom_ schreef:
Ik kan het helaas pas volgende maand betalen :') Dus afgesproken dat als de lens er dan nog is, ik kan komen kijken. Er waren nog meer gegadigden, dus ik ga ervan uit dat hij dan wel weg is als hij in goede staat verkeerd.

Een goede f2.8, zeker met IS, die is binnen enkele dagen weg. Als je dergelijke bloemenvaasjes wil hebben, moet je gewoon het geld hebben liggen, loeren tot ie langs komt en er gelijk bovenop duiken! Elke andere benadering is kansloos.

Ter illustratie: de winkel zette op vrijdagavond een f2.8 IS op internet. Ik stap klokslag 9.00u (openingstijd) de winkel binnen, krijg 'm in het visier en vraag ernaar. Nog voordat ik die lens goed en wel op m'n camera had geschroeft, stonden er al twee gegadigden aan de balie!!!!
Die lens moest nog wat meer opbrengen dan deze, dusse..........

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:31

Als ik het geld ervoor heb, dan schakel ik gewoon mensen zoals jou in Ikke, om het in de gaten te houden. :')

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:33

ikke schreef:
Naoom_ schreef:

Een goede f2.8, zeker met IS, die is binnen enkele dagen weg. Als je dergelijke bloemenvaasjes wil hebben, moet je gewoon het geld hebben liggen, loeren tot ie langs komt en er gelijk bovenop duiken! Elke andere benadering is kansloos.

Ter illustratie: de winkel zette op vrijdagavond een f2.8 IS op internet. Ik stap klokslag 9.00u (openingstijd) de winkel binnen, krijg 'm in het visier en vraag ernaar. Nog voordat ik die lens goed en wel op m'n camera had geschroeft, stonden er al twee gegadigden aan de balie!!!!
Die lens moest nog wat meer opbrengen dan deze, dusse..........

Ja ik ga er ook vanuit dat die weg is. Zo niet, dan ga ik twijfelen of hij wel in goede staat is. :=
En anders blijf ik lekker doorsparen tot ik er eentje zie bij een fotowinkel of wie weet een nieuwe.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:59

Sicayes schreef:

Wil je dat geluid eens opnemen als dat mogelijk is? :')

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:05

Dat je dat nog niet gemerkt hebt? :oo is echt niet normaal, en ook vreselijk irritant vind ik. Ik heb ook geen pilootlicht op m'n camera dus in het donker scherpstellen met dat ding is haast onmogelijk terwijl je hem net in donkere situaties wilt gebruiken. Heel vervelend

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:06

Ja ik hoorde wel dat hij wat meer geluid maakte dan mijn andere lenzen maar echt zo'n kabaal vond ik het nooit. Nu echter wel, moest er net weer even een productfoto mee maken en proestte het uit :')

Zal eens proberen of ik het geluid kan opnemen met m'n telefoon :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:11

puppy1128 schreef:
Dus de tamron is beter is mijn geval?

Nee.... Die genoemde Tamron is echt zijn geld niet waard. Teveel functies voor te weinig geld in 1 lens. Deze lens is over de gehele range zacht in zijn beeld.

Lees nog even terug, ik heb een post geplaatst met een outsider voor een 100mm macro, de Tokina. Erg leuke lens als je het een beetje uit wilt proberen als je kijkt naar de prijs en kwaliteit.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:12

k_m schreef:
Dat je dat nog niet gemerkt hebt? :oo is echt niet normaal, en ook vreselijk irritant vind ik. Ik heb ook geen pilootlicht op m'n camera dus in het donker scherpstellen met dat ding is haast onmogelijk terwijl je hem net in donkere situaties wilt gebruiken. Heel vervelend

De Canon EF 50mm f/1.4 hunt al een heel stuk minder in het donker. Heb jij een Speedlite? Je kunt het rode lampje van je Speedlite misbruiken als AF Assist om scherp te kunnen stellen in het donker zonder dat hij flitst. ;)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:15

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:16

Of nouja, kabaal. :')

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:18

Welk objectief zouden jullie mij aanraden?
Ik wil vooral paarden fotograferen zowel actie als portret.

Ik ga voor een Canon eos 1200d of een Nikon 3200d, ik moet nog eventjes kijken welke ik fijner in de hand vind liggen. Volgens mij liggen deze camera's qua kwaliteit en prijs wel aardig bij elkaar?

Maar welk objectief om mee te beginnen zou ik nemen? Mijn budget is niet erg hoog, maar ik hoorde dat de kitlenzen tegenvallen.

Wat is trouwens het verschil tussen deze twee 1200d body's met kitlens en zijn er uit een kitlens ook mooie foto's te halen?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/CA ... langId=-11
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/CA ... langId=-11

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:20

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:20

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:21

Haha, ja toch! Vooral als 'ie ineens helemaal terug naar binnen klapt. Lijkt net of het glaswerk door je LSD naar buiten komt. _O-

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:24

Ik ging net scherpstellen met liveview aan..dan is het ook echt behoorlijk aanwezig :')

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:24

Bagheera_206 schreef:
k_m schreef:

De Canon EF 50mm f/1.4 hunt al een heel stuk minder in het donker. Heb jij een Speedlite? Je kunt het rode lampje van je Speedlite misbruiken als AF Assist om scherp te kunnen stellen in het donker zonder dat hij flitst. ;)

Heb een yosnuo flitser of zo iets. Alles handmatig en ik vind het ook maar een vervelend ding :') geen idee of die dat kan dus! Ook maar eens op marktplaats zwieren en een degelijke aankopen denk ik..