Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Ik durf 't niet![]()
Hoewel, mijn kitlens is wel verzekerd, dus misschien moet ik het daar eens mee proberen
Nouks schreef:Statieven of objectieven?![]()
In principe passen alle Canon-lenzen op de digitale bodies, alleen de hele oude lenzen (die nog geen autofocus hadden) passen niet. Alle EF-lenzen passen sowieso (en hebben autofocus), EF-S lenzen zijn speciaal gemaakt voor digitaal, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe die zullen functioneren op jouw D60. Zou wel 'ns kunnen dat die lenzen pas zijn gemaakt na jouw camera namelijk...
EF is sowieso goed.
plutolover schreef:oke dankje
ik heb nu die 75-300 op het oog. die is bij bol.com niet zo vreselijk duur ongv 200 euro. Is nog veel geld maar je hebt ze ook van in de 600 haha
x_Marr schreef:Was de verzekering niet bijna duurder dan het objectief zelf?
Nouks schreef:sunny: Sigma is gewoon budget-versie van de Canon-variant over het algemeen genomen. Je kunt stellen dat ze over het algemeen net wat minder zijn: net wat minder snel (trager), net wat lawaaiiger, kwalitatief net wat minder.
Suus__ schreef:Hoihoi,
Ik heb nu de Canon EOS 400D. En alleen een kitlens en 50mm 1.8 lensje ik wil graag een zoomlens (niet lichtsterke die zijn veel te duur) alleen snap ik niet pricies wat bijvoorbeeld 70-200mm en ISM ofzo pricies inhoud. Wie kan me helpen?
Emmaa_ schreef:Suus__ schreef:Hoihoi,
Ik heb nu de Canon EOS 400D. En alleen een kitlens en 50mm 1.8 lensje ik wil graag een zoomlens (niet lichtsterke die zijn veel te duur) alleen snap ik niet pricies wat bijvoorbeeld 70-200mm en ISM ofzo pricies inhoud. Wie kan me helpen?
70-200mm is de afstand die je kan zoomen.
70 is het punt waarin je begint (50 of 55 was volgens mij hoe jij het ziet ? ) dus je bent dan al een klein beetje "ingezoomd".
200 is op zijn verste ingezoomd en dus 200mm verweg.
Ik denk dat ik het verkeerd zeg, maar volgens mij zat het zo
Als ik jou was zou ik voor een 55-200 of 55-300 lensje gaan.
Kan je lekker mee zoomen en fijn portretten mee maken