[INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DesireeK

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:49

Hallo allemaal, Ik heb sinds vandaag photoshop CS5. Echter heb ik een probleem. Als ik een foto open dan zie ik alleen een zwart veld. bij lagen staat de foto wel.

Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit verhelpen???

Alvast heel erg bedankt..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:56

Verwijder de zwarte laag van de foto? := Geef is een screenshot van wat je ziet?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:06

hier de screenshot
Afbeelding

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:24

Kan het niet zijn dat je foto groter is dan je Photoshop bestand & dat je 'm er zo op hebt geplakt, zonder 'm passend te maken? Je zou is ctrl + t kunnen doen & 'm kleiner kunnen maken om te zien of 't je probleem oplost.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:11

Nee dat was het probleem niet.. Ik heb nogmaals (na al een paar uur vanmiddag) nog eens op google rond gespit.. en ben er dus achter gekomen dat het aan mijn videokaart kon liggen..
Een update geprobeerd maar ik had al de laatste versie (oude laptop) Dus toen het vinkje bij GPU instellingen uitgezet.. En nu doet hij het :D

Bedankt in ieder geval voor het meedenken :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:35

Hallo :wave:
Ik heb paar vraagjes!

Over Picasa:
-Is dat net zoiets (qua uploaden en delen) als Mijnalbum? Af te schermen , openbaar te stellen en veel foto's tegelijk te uploaden?
-Behoud de kwaliteit van de foto's ?
-Is de link om het te downloaden virusfree ed?

Over Lightroom:
-Waar kan ik dit virusfree downloaden?
-Kun je daar dezelfde actie bijv. verkleinen op meerdere foto's tegelijk te doen?
-Kun je er veel mee?

Over Gimp:
-Dit heb ik al langer ,maar ik weet nog steeds niet hoe je bijv. zo'n 20 foto's tegelijk verkleind en copyright opzet.. wie kan mij dat uitleggen?
(vooral belanrijk!!!)

Ik zoek gewoon programma waar ik 1 actie tegelijk met meerdere foto's kan doen (bijv. verkleinen dus) , Touwtjes wegwerken ,hekken wegwerken en soms wat effecten toevoegen of blends maken.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:40

Ik heb ook een vraagje.
Had een verzoekje in het aanvraag bewerkingstopic gezet, maar hier nog geen reactie op gehad. Ik dacht misschien kan ik het met behulp van een van jullie zelf oplossen.
Ik wil graag een avatar van dit bewegende beeld, en dan de twee hoofden van de jongens eruit gecropt.
Ik beschik over Photoshop (cs4), maar denk niet dat het hiermee kan?
Is er iemand die me kan helpen?
http://26.media.tumblr.com/tumblr_lx8b3 ... o1_500.gif

Alvast bedankt!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:41

Elin_, dat kan in ieder geval met photoshop, kun je handelingen in maken.
Voor die copyrights en verkleinen enzo heb ik ook wel eens het programma bordermaker ofzo gebruikt, kon je gratis downloaden, werkt heel makkelijk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:06

Ik heb een vraag over Lightroom 3.0
Kun je daar eerst al je fotos bewerken, en ze dan in 1x allemaal tegelijk opslaan? Of moet dat 1 voor 1?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:27

Elin_ schreef:
Hallo :wave:
Ik heb paar vraagjes!

Over Picasa:
-Is dat net zoiets (qua uploaden en delen) als Mijnalbum? Af te schermen , openbaar te stellen en veel foto's tegelijk te uploaden?
-Behoud de kwaliteit van de foto's ?
-Is de link om het te downloaden virusfree ed?

Over Lightroom:
-Waar kan ik dit virusfree downloaden?
-Kun je daar dezelfde actie bijv. verkleinen op meerdere foto's tegelijk te doen?
-Kun je er veel mee?

Over Gimp:
-Dit heb ik al langer ,maar ik weet nog steeds niet hoe je bijv. zo'n 20 foto's tegelijk verkleind en copyright opzet.. wie kan mij dat uitleggen?
(vooral belanrijk!!!)

Ik zoek gewoon programma waar ik 1 actie tegelijk met meerdere foto's kan doen (bijv. verkleinen dus) , Touwtjes wegwerken ,hekken wegwerken en soms wat effecten toevoegen of blends maken.

Hoi Elin,

VWB je heel belangrijke vraag in Gimp: als je ook Lightroom hebt, waarom wil je het dan doen in Gimp? Ik denk/weet dat het in Lightroom veel eenvoudiger is.

Oh wacht niet goed gelezen.....

Waar je het kunt downloaden/kopen:

- Een probeerversie (gratis 30 dagen) op www.adobe.com
- De volledige versie (kopen) op www.adobe.com
- Misschien een studentenversie (met veel korting) op www.surfspot.nl of www.slim.nl (afh. v. of je middelbare school, MBO, HBO of WO doet... Ik ga er even vanuit dat jij nog op school zit danwel studeert?)

Je andere vragen: Ja, je kunt veel foto's tegelijk verkleinen en watermerken. Dit doe je met "export": je exporteert alle foto's die je nodig hebt (alle foto's die je in Lightroom selecteert) en geeft voor het exporteren precies aan hoe groot ze moeten worden etc. Vervolgens doet Lightroom het werk voor je.

Bewerkingen kun je ook toepassen op meerdere foto's, bijvoorbeeld als je foto's allemaal even veel over- of onderbelicht zijn of als je een bepaald "sfeertje" aan je foto's wil geven hoef je dit dus niet bij iedere foto apart te doen.

Met Lightroom kun je héél veel: je kunt heel eenvoudig selecties maken (de mindere foto's er uit gooien/alleen de mooiste over houden), de foto's bewerken, een catalogus opbouwen (bijvoorbeeld als je zoekt op "welsh" alle welsh-pony's tevoorschijn toveren) en galleries maken, exporteren en/of printen. Voor het bewerken van foto's is Lightroom eigenlijk voor bijna iedere fotograaf voldoende; alleen als je meerdere foto's samen wil stellen tot één beeld is Lightroom niet geschikt. Maar puur voor het bewerken van foto's is het alles wat je nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:28

Marjoow schreef:
Ik heb een vraag over Lightroom 3.0
Kun je daar eerst al je fotos bewerken, en ze dan in 1x allemaal tegelijk opslaan? Of moet dat 1 voor 1?

Zie mijn reactie aan Elin :D
Je kunt foto's 1 voor 1 bewerken, bewerkingen kopiëren en plakken van foto naar foto, of alle foto's in een selectie tegelijk bewerken. Na het bewerken selecteer je alle foto's die je wil opslaan en verkleinen, en exporteer je ze naar het gewenste formaat, evt met watermerk, enzovoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:30

Arielle_ schreef:
Ik heb ook een vraagje.
Had een verzoekje in het aanvraag bewerkingstopic gezet, maar hier nog geen reactie op gehad. Ik dacht misschien kan ik het met behulp van een van jullie zelf oplossen.
Ik wil graag een avatar van dit bewegende beeld, en dan de twee hoofden van de jongens eruit gecropt.
Ik beschik over Photoshop (cs4), maar denk niet dat het hiermee kan?
Is er iemand die me kan helpen?
http://26.media.tumblr.com/tumblr_lx8b3 ... o1_500.gif

Alvast bedankt!

Heb je CS4 extended of de gewone? In de extended moet het in ieder geval kunnen. Check daarvoor of je onder "Venster"/"Window" een optie "Animatie"/"Animation" hebt. Dan moet je er denk ik wel uit komen, het spreekt redelijk voor zich :j

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:37