[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindatjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:08

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:07

Week 27
Afbeelding

Fearn

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:06

Week 27
Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:20

Ik heb zo veel foto's gemaakt deze week! Ik heb mijn motivatie weer helemaal terug :D
Week 27
Afbeelding
IMG_0689-2 by joysende, on Flickr

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:03

Week 27:

Afbeelding

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:07

Weer eens een Feedback rondje voor week 26:

Agossie: Leuke foto! Een tikje grauwig. Een beetje jammer van de gebouwen rechtsachterin en het zand op de kont. Maar wel een leuke positie en blik van het paard :)

Appelstroop: Gaaf! Geen idee waarnaar ik zit te kijken, maar het intrigeert me wel. Leuk met het licht gespeeld.

Athelas: Aaaah, leuke kat. Misschien had ik de compositie met de kat niet in het midden maar iets aan de zijkant of zo, net iets interessanter gevonden en ik mis een heel klein beetje frisheid. Maar dat is ook lastig als het weer niet optimaal is. Wel hele mooie bokeh.

Bellatrix: Súper leuke foto. Heerlijk die blijheid en speelsheid van dat veulen en prachtig scherp. Enige wat ik jammer vind is dat de foto wel wat ruis lijkt te hebben.

Biebz: Héle gave foto. Leuke compositie! En prachtige onscherpte in op de achtergrond, met mooie zachte kleuren. Er zit wel redelijk wat ruis in, maar dat voegt eigenlijk juist wel wat toe. Stoort absoluut niet.

caaramel: Gaaf die haan zo! Er zit mooi scherpte rond het oog, maar de scherpte diepte is mij iets te nipt, had graag de snavel ook nog scherp gezien. De volledig witte achtegrond is naar mijn smaak iets té, iets te overheersend en fel.

Calice: Aah, wat een schetige pony. Heel mooi. Mooie scherpte foto. Mooie zachter achtergrond. Het is echt een beetje mierenneuken, maar de lichtere lange grasprieten net boven de neus, die afsteken tegen de bladeren van de boom, leiden een beetje af. Ik zou daar zelf mogelijk wat aan geshopt hebben. Maar het is een kleinigheidje.

Danielle_h: Gave foto, met een fisheye gemaakt denk ik? Het heeft wel wat zo. Hele gave compositie. Mooi met de ronding van de ?kerk? gewerkt. Toch ben ik stiekem ook wel benieuwd naar het resultaat als je met een lensprofiel het fisheye effect recht zou trekken. Niet dat dat beter zou zijn, maar gewoon nieuwsgierig naar.

Deetjeeuh: Aaah, super mooie foto. Heel zacht komt die over, met die witte bloemetjes en dat sterke contrast met de donkere pony, die zelf toch ook weer lichte vlekken heeft rond oog en mond. En super mooi scherp. Enige wat ik wat jammer vind is dat de pony er niet helemaal op staat, ik denk dat de voetjes erbij hem nog net iets mooier had gemaakt.

donnar: Leuke foto. Houding van paard en model zijn erg leuk. Hoofd van het paard lijkt alleen net niet helemaal scherp, dat vind ik wat jammer. Wel mooie onscherpte in de diepte. In het geheel had de foto van mij iets frisser gemogen.

Eefsel2109: Hahaha, super leuke foto, die blije koppies. Heel mooi scherp! Heel klein beetje jammer van het huis op de achtergrond, het geeft wat onrust in een verder hele rustige foto.

Fem: Wouw! Hele gave foto. Heel leuk gespeeld met het zwart/wit en met die witte kleding. Emoties spatten eraf tussen de modellen. Toppertje.

GerdjeHoran: Hele leuke foto. Ik weet niet of het een spontane foto was, of dat het geposeerd was, maar het golfplaten schuurtje op de achtergrond vind ik wel wat onrustig. Maar als het spontaan was, heb je het niet altijd voor het zeggen. Vooral omdat de rest van de achtergrond zo mooi onscherp en rustig is met zachte kleuren.

Gub: Wouw super leuk. Wat een plaatje van een meisje. Hele mooie zachte foto, met zachte kleuren. Leuk gespeeld met de scherpte diepte. Ik vind vaak onscherpe takjes op de voorgrond niet zo geslaagd omdat het té nadrukkelijk aanwezig is, maar jij hebt het precies goed toegepast. Speels, maar niet storend!

hamsterfan: Hele gave foto. Ik ben normaal nooit zo'n fan van half uitgesneden hoofden, maar ik vind deze eigenlijk heel erg geslaagd. Heel mooi scherp. Wellicht kwa kleuren een tikje te hard, maar dat is een kwestie van smaak.

horserider22: Leuke foto. Mooie onscherpte in de diepte, maar ik mis een beetje de perfecte scherpte die foto's als deze interessant maken.

Ingvild: Hele leuke foto, wat een prachtig veulentje. Mooie scherpte diepte in de verte, maar je hebt wel een beetje slordig nabewerkt. Ik zie de vegen rechts naast het hoofd duidelijk zitten. Wat heb je daar proberen te doen? Onscherp maken? Iets wegwerken?

IsaCalixa: Aaah, ook al zo'n schatje. Hele leuke compositie. Ik vind de schaduwen een tikje hard, maar dat is ook moeilijk bij felle zon. Ik had deze een beetje opgelicht denk ik. De bles lijkt wat overbelicht en ook vind ik de kleuren net wat te hard, maar zoals ik ook al bij iemand anders zei, dat is een kwestie van smaak. Wel een prachtige bokeh op de achtergrond!

jesicaaa: Mooie auto! Leuke compositie met die boom op de achtergrond zo. Helaas mis ik wat scherpte en mag de foto in zijn geheel iets frisser naar mijn smaak.

Jespri: Wouw! Heel gaaf in zwart wit. Het geeft echt iets "eerie"'s Heel spannend. Hele gave compositie met dat donker voor en licht in de verte en die weerspiegeling in het water. Chapeau!

JewEmm: Hele gave dreigende foto. Ik weet niet wat je gedaan hebt in de bewerking, maar het ziet er wel gaaf uit. Het ziet er een beetje schilderij achtig uit.

joeluna: Gaaf! Je wordt zo recht de ogen van de kat ingetrokken! Mooi die scherpte diepte. Hij heeft echt wat. Ik probeer overal wel een verbeterpuntje op te vinden, maar ik kan oprecht niks verzinnen. Wellicht een klein tikje te donker?

Joysieee: Gave kar en leuke foto. Mooi scherp en zo. Ik mis alleen iets dat de foto echt bijzonder maakt. Een verkoper en een klein kindje die een ijsje aanpakt of zo.

kirsten4: Aaahw, wat een scheetje. Het scheve werkt voor mij in deze foto net niet. Misschien als hij scheef de andere kant op was geweest, de zon flare heeft wel een gaaf effect!

Lindatjuhhh: Leuke foto, mooi gespeeld met licht en donker. Ik denk dat je een radiaal filter gebruikt hebt, maar het valt niet extreem op. Jammer dat de kont van het paard er niet op staat.

LoveSenna: Leuke foto. Dat zwart witte heeft in dit geval ook wel wat, al had er kwa licht en donker dan nét wat meer contrast in mogen zitten. Het paard lijkt alleen net niet helemaal scherp te zijn.

Luckyy80: GAAF! Kleuren zijn misschien naar mijn smaak net iets te hard, maar het hoort er ook wel een beetje bij. Pony is super mooi scherp in volle actie. Mooie compositie ook.

Lynn85: Aaahw! Wat een dotje. Leuke foto. Wel duidelijk bewerkt, maar wel op een gave manier gedaan. Leuk gespeeld met het uitlichten van de hamster. Het heeft een leuke ouderwetse sfeer zo. Leuk gedaan.

magda90: Heel mooi. Mooie kleuren, wellicht een heel klein tikje te hard. Maar hele mooie contrasten.

Mariett: Aaaaaah, wat een schatje! Die oogjes! Hele leuke foto. Mooie scherpte diepte en bokeh en scherpte van het hondje. Normaal gesproken vind ik het jammer als een dier er niet vrij op staat, maar in dit geval stoort het me eigenlijk helemaal niet. Het maakt dat de aandacht juist extra bij het hoofdje komt te liggen en die super schetige oogjes.

MarijeR: Ook al zo'n mooie foto. Heel mooi scherp. Op bewolkte dagen is het soms moeilijk om de lucht niet een strakke grijze vlek te laten zijn, maar de wolken komen er mooi uit. Gave interessante compositie ook.

Marjoow: Hele gave foto. Het heeft iets heel mysterieus. Mooie verouderde sfeer aan gegeven die goed past bij de ruïne. Ik vind de radiaal filter met de donkere hoeken alleen net iets te "hard" kwa overgang waardoor toch wel goed te zien is wat je gedaan hebt. Ik zou die overgang net wat zachter maken.

Moirin: Hele gave kleuren zo, met dat rood. Foto heeft wel wat. Ik vind het alleen wel jammer dat het huisje en trapleuning niet helemaal scherp lijken, of veel ruis hebben oid. Het is niet zo'n mooie harde lijn zoals bijvoorbeeld in de foto van magda90.

Murosch: Aah wat een leuke spontane foto. Lekker fris met al die heldere kleuren. Ondanks dat die mooi scherp is, zit er op een bepaalde manier toch ook beweging in de foto.

NESCAFE: Heel gaaf deze weer. Ik ben zo'n fan van jou foto's altijd. Heel bijzonder! Ik vind de twee bloempjes rechtsonder alleen net een beetje storen.

Neverland: Mooie foto, er zit echt mooi diepte in. De bokeh is ook gaaf en de voorste bloem mooi scherp. Misschien had hij aan de onderkant net wat meer ruimte mogen hebben voor mij.

Niobe: Wouw, gewoon wouw! Prachtig. Mooie zachte kleuren, de vlinder haar scherp. Interessante compositie. Mooi scherpte verschil. Chapeau, ik kan oprecht geen verbeterpunten verzinnen.

pradadaan: Hele leuke foto en leuk bewerkt. Mooi scherp ook. Wellicht had het via de computer toevoegen van een zon flare hem nog niet iets sprookjesachtiger gemaakt. Ik weet niet of je wel eens in photoshop of lightroom met die techniek gestoeid hebt?

Quir: Hele mooie frisse foto met knal heldere kleuren. Hele mooie contrasten tussen de kleuren ook. Heel gaaf. Knal, maar totaal niet te hard. Heel gaaf.

Revanches: Top foto! Mooi dat zwart wit, mooi met het licht gespeeld. Heel gaaf dat contrast tussen die grote sterke handen en dat kleine hummeltje.

Sanne_com: Leuke foto. Op zich een leuke compositie, maar de onscherpte takjes voorin vind ik net té aanwezig, nu moet ik zeggen dat ik het eigenlijk 9 van de 10 keer niet zo geslaagd vind toegepast. De foto van Gub vind ik een perfect voorbeeld van hoe het interessant en subtiel gedaan is. Het is ook een kwestie van smaak.

Sicayes: Gave foto! Kat staat er super mooi scherp op bij de kop en toch mooie scherpte diepte met een onscherpte staart. Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken. Mooie zachte kleuren ook.

S_imonee: Gave foto. Mooi scherp en mooie frisse kleuren. Jammer vind ik het open streepje links. Ik zou daar óf een bredere streep laten, of een beetje croppen zodat er geen spleet is en de rand helemaal boom is. Misschien zou ik hem ook net een tikje meer ingezoomt hebben.

Tivara: Gaaf. Ondanks dat er niet echt een onderwerp is, of iets bijzonders dat de aandacht trekt, vind ik de foto toch heel interessant. De structuren en kleur contrasten van blauw maken hem heel gaaf. Heel mooi.

xMaxxiee: Hmm, sorry, ik moet eerlijk zijn en ik vind hem niet zo. De dreigende lucht heeft wel wat, maar er zit een rare streep over de foto heen. Waarmee heb je deze foto gemaakt?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:12

@ Shiloh haha het is okk geen hoogstandje. Deze week was even met de telefoon. Had geen tijd voor de spiegelreflex ivm tentamens en wou niet weer een week missen/te laat inleveren/oude inleveren. Zag dit uitzicht met een rondje hardlopen en vond het opzich wel wat hebben, die lucht vooral.

Kwalitatief kan er vanalles aan schelen aangezien mijn telefoon mankementen begint te krijgen. Inclusief pixel uitval kom ik net achter :roll:

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 18:36

@Shiloh: Dank je! Klopt van die gebouwen, ook al zijn ze wazig en helaas kon ik ze niet echt gemakkelijk weghalen.
Dit was een afscheidsshoot en de eigenaresse wilde graag het paard zoals ze is. Mét modder en zand! :j Vandaar dat we dat dus niet hebben verwijderd.
Bij mij komt hij niet grauwig over, maar het kan dat het door het beeldscherm anders lijkt.
Dit was niet de allermooiste uit de verzameling, maar de mooiste blijft voor de eigenaresse.

Lindatjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:36

Shiloh Bedankt voor je feedback. Ik heb geen radiaal filter gebruikt. Vraag me uberhaupt niet wat ik precies gedaan heb in de bewerking, het waren zoveel stappen en het meeste doe ik puur op gevoel.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:05

@shiloh, dank je wel voor je feedback. Ik heb idd ook wel even lopen twijfelen over die onderste twee blaadjes.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:09

Wauw, dank je Shiloh!

Mijn week 27:
Afbeelding

Zonnebloem die ik gehad heb in t ziekenhuis en net thuis eens iets nieuws geprobeerd, maar niet helemaal gelukt helaas. :=

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:04

Dankjewel Shiloh! :)

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:17

Week 27:

Bedankt voor de feedback!

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:25

Mijn week 27:
Het waaide vrij hard en het zand ging een beetje stuiven. Wel mijn camera heel goed schoongemaakt na deze fotoshoot.

Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:33

Wauw wat een prachtige foto Nescafe :wow: !

Shiloh, bedankt voor je feedback!

week 27:

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:37

Week 27.

Afbeelding

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:14

week 27
Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:34

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:46

Bedankt Shiloh voor de feedback!!!

Mijn week 27 gemaakt vorige week in Kroatië :D

Afbeelding
boktupload

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:50

Mijn week #27: Niet van deze week, wel deze week geëxposeerd op de eindejaarsexpositie van school... Analoge serie over de oorlog (Kamp Vught).

Afbeelding

Ik met mijn werk:
Klikkkk

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:02

Is er nu al weer een week voorbij???
Even een oudje dan, heb m'n computerhoek nog niet helemaal op orde na een verbouwing in huis :=

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:10

Balen van de graafmachine, maarja niks aan te doen helaas :P

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 17:58

Week 27, we zijn in de tweede helft van het jaar!

Afbeelding
Met mijn neefje naar Avifauna geweest. Zo jammer dat er van dat fijne gaas zit bij de roofvogels...

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:40

Week 27
Even van Facebook geplukte via bokt upload, dus de kwaliteit is niet zo fantastisch.
Het bloempje voor zijn snoet kan ik niet mooi weg werken.

Afbeelding

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:42

Bedankt voor de feedback!

Week 27, een wat oudere foto helaas. Afgelopen weken erg druk geweest met fotoshoots waarvan ik geen foto's hier online kan zetten. Dus het maken van foto's voor mezelf is er een beetje bij in geschoten.
Hopelijk in de vakantie weer wat meer tijd.
Afbeelding