[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:52

laura, gave foto, mooie sfeer en kleuren! Ik neem aan dat er onder het model wat weggewerkt is? Voor zover ik kan zien, zie ik een paar wazige vlekken maar het stoort me niet.

Ik ga vanaf deze week weer het commentaar bijhouden!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:07

Ik ben vanaf week 3/4 pas erbij gekomen maar vanaf toen alles bijgehouden :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 10:34

Marjoow schreef:
Agossie: Ik vind het een sterke plaat, maar er mist iets. Misschien was het net wat leuker om haar in een hoek te zetten, of een knuffel/pop oid te geven. Het beeld wat je over wilt brengen is wel gelukt, huiselijk geweld? Ik zou de volgende keer proberen om met make-up blauwe plekken na te bootsen bijvoorbeeld. Model staat er in ieder geval goed op, mooie sterk blik en ook fototechnisch heb ik er niks op aan te merken!

Dank je wel voor je commentaar! De hoek, daar heb je helemaal gelijk in, echter, van de hoek die ik in mijn studio hiervoor wilde gebruiken, was de muur een beetje vuil. Dat is de slaapplek geweest van mijn vorige hond en ze lag er altijd tegenaan in die hoek, dus het is wat vettig op de muur. Maar ik geef je wel gelijk. Ik had veel meer poses voor haar in gedachten en de hoek was mijn favoriet, maar helaas, die vond ik niet kunnen.
Het thema is "Geheim" voor het Centrale thema topic. Dus, er is iets met het meisje, maar wàt, dat is haar geheim.
Ze heeft het heel goed gedaan! Ze moest steeds lachen maar zodra ik de foto wilde maken, was dit gezicht er. Echt goed!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:57

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:35

Als ik mijn boktnaam ga wijzigen, begin ik met de A :')

Grapje!
Ik ga proberen of ik deze week feedback kan geven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:48

Toch maar mijn week 11 foto veranderd naar deze:

Afbeelding

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 15:00

Mijn beoordeling van week 10 - 2014:

Ash_: Ik had hem graag iets scherper gezien, maar afgezien daarvan vind ik het een indrukwekkende foto. Mooi het silhouet te pakken gekregen.

Asselruiter: Mooie scherpte, mooie bokeh, mooie kleuren, mooie compositie. Niets op aan te merken!

Babel: Poes lijkt scheel te kijken! _O- Mooie scherpte. Jammer dat Poes niet zo heel erg opvalt door de kleuren en het rommelige gevoel dat ik krijg bij deze foto. Ik krijg ook de indruk dat je de kleuren verminderd hebt op de foto, klopt dat? De foto ziet er wat kleurloos uit, waardoor poes ook niet zo heel erg opvalt. Jammer, verder wel echt mooie bokeh en scherpte, vooral Poes is mooi scherp.

Bellatrix: Ik krijg het gevoel dat de foto scheef staat. Ook had ik het paard wat meer naar links gezet, zodat er meer op de foto staat. Nu is zijn hoofd echt gecentreerd. De balk die sterk verlicht boven zijn rug hangt, zou ik persoonlijk wat donkerder gemaakt hebben, zodat hij wat minder opvalt. Verder lijkt de rechterkant van het gezicht wat overbelicht. Nu begrijp ik dat wel, omdat je de andere kant niet onderbelicht wilde hebben. Ik weet hoe het voelt, ik had een aantal weken geleden het zelfde probleem. Scherpte en bokeh vind ik wel weer heel mooi en ook het moment heb je juist weten te pakken.

binky: Ik ga dus niet zeuren over de “vuile” schoentjes. In tegendeel! Ik zie een verhaal in deze schoentjes! Een leven! Waarschijnlijk is de draagster niet de eerste die ze aan heeft, maar hebben de schoentjes al een flink aantal dragers voor haar gehad. Fototechnisch is de foto prima. Compositie is goed (niet te gecentreerd), focus op het voorste schoentje en de scherpte is prima. Ook de kleuren komen mooi uit.

Bumblehorse: Mooie bokeh, mooi scherp, alleen iets overbelicht op dat ene blaadje rechts. Ik vind hem ook iets te gecentreerd, waardoor de compositie iets minder is.

calice: Ik vind Poow iets te krap gecropt en ik zou haar iets meer horizontaal gezet hebben (voorkant tikkie omhoog), maar daarnaast, niets op aan te merken! :D

C_estmoi: zo jammer dat binnenbakken vaak zo saai zijn… := Verder mooie scherpte en mooi licht. Knap voor een binnenbak, al denk ik dat de wand waar ze langs rijdt open is. Verder maakt de foto niet zo heel veel indruk op me… Ik denk door de positie en compositie. Ik had de foto denk ik liever van iets schuin gezien (jij met het licht in je rug), dan zo recht van voren. Snap je? Mijn blik wordt nu naar het shirt van de ruiter getrokken.

chip: Kijk, hier zou ik dus hebben ingeflitst o het hondje. :j Die zou dan nog mooier uitkomen! Mooie scherpte, al is de foto niet niet helemaal scherp. Hondje staat ook mooi net niet in het midden. Overigens lijkt het hondje ook nèt niet scherp, klopt dat? (dat zie je helemaal goed als je de foto vergroot op de pc, maar dat kan ik niet… :=

Deetjeeuh: Orchideeblad met een druppel. Minimalisme. Ik houd hier wel van! Prachtig!

Eviii_x: Laat ik nu een enorme Duitse Herder fan zijn!! (heb er zelf één) := Over de foto. Ik weet hoe moeilijk het is om een donkere hond te fotograferen zonder goed licht (zon of kunst). Zeker met een lichtgekleurde achtergrond. Dit is dus een zeer geslaagde foto, al denk ik dat een aantal hem te donker gaat vinden. Compositie, scherpte, bokeh, alles klopt!! Als ik dan tòch iets te zeuren zou hebben, zou ik kunnen zeggen dat ik het jammer dat er iets van wat lijkt op een stok voor de poten licht van de hond. :=

faatxhorse: Goeie keus! Mooi scherp, mooi licht! Van mij had je camera iets meer naar boven mogen wijzen, zodat er minder grond zichtbaar is en er meer ruimte boven jouw hoofd is.
Ook volgende keer op letten dat je je jas (of zo) niet in beeld laat liggen, of die even wegwerkt op de pc. Leg je jas/tas naast je camera, zo komt hij niet in beeld. Als het niet jouw jas/tas is, dan gewoon volgende keer op letten dat iets dergelijks niet in beeld is. Snap je? Verder hele geslaagde foto hoor!! :j

Fellow: Mooi hondje! 3 dingen die ik jammer vind. Ik had de hond iets minder gecentraliseerd gezien, ik had hem iets opgelicht, en ik had de horizon recht getrokken. Verder vind ik het een goed gelukte foto. Mooie bokeh, mooi scherp en mooie kleuren. Ik zie ook aan de schaduw (jawel, er is wat schaduw) dat het licht van rechtsachter komt en dat is helemaal goed!

Fennee: Wat jammer dat de foto wat flets, onscherp en kleurloos is. Je hebt namelijk de vogel wel goed weten te pakken.

Fenneeee: Wat mij betreft klopt alles op deze foto! Mooie uitstraling van het paard ook! Goed hoor!

Gub: _/-\o_ nuff said.

Hanna_94: Och wat jammer inderdaad van dat ene sprietje net voor zijn neus!! Verder perfecte foto!

HeavensLove: het beeldje is mooi scherp, maar ik vind de foto niet geslaagd. Het witte vlak aan de linkerkant is veel te groot voor mijn smaak. Ik had liever het hele beeldje gezien.

Iejoorr: Welkom terug! :D Wat jammer dat je zo dichtbij staat en dan uitzoomt. Daardoor lijkt het een beetje karikaturistisch en heeft hij een grotere neus dan hij in werkelijkheid heeft. (Ik heb meerdere foto’s gezien van je bezoekje aan hem. ;) ) Je belichting is wel goed gelukt, maar over all is het voor mij meer een kiekje van een paard op stal dan een echte bewuste fototechnisch uitgevoerde foto. Snap je?

Irene96: Prachtig contrast, mooie pose. Hij lijkt iets overbelicht, maar ik denk dat dit in dit geval de foto ten goede komt. Mooi.

ismy: _/-\o_ nuff said…

JewEmm: Het gekke, ik vind dit dus een heel aansprekende foto! Het vogeltje zelf is scherp, de rest niet. Er is iets teveel die het beeld van het vogeltje blokkeert, maar toch vind ik het erg aanspreken. Waarschijnlijk omdat Mus net niet in het midden staat en zijn koppie boekdelen spreekt. Goed gevangen. (De foto, niet het musje… := )

jilinda: Och wat jammer dat de achtergrond zo rood is! Dat neemt voor mij alle aandacht weg van het onderwerp. Ook lijkt hij, doordat het paard zijn hoofd waarschijnlijk iets scheef houdt, niet horizontaal te zijn… Verder is het hoofd mooi scherp, maar lijkt hij iets over belicht. Compositie vind ik dan wel weer heel interessant. :j

Joey: Aaah! Hij is nèt niet horizontaal! Maar verder… _/-\o_ Worth the wait!

Jolandaa_: Mooie scherp, mooi belicht en door je bewerking komt dat struikje mooi tot zijn recht. Goed hoor!!

kani_ejj: Wat jammer dat de hond er maar zo’n klein stukje op staat… ik had zelf geprobeerd meer van de hond op de plaat te zetten en hem toch recht te zetten. Verder vind ik de scherpte mooi, iets overbelicht. Wat jammer dat je trouwens de hond niet van een andere hoek hebt kunnen fotograferen. Nu vind ik eigenlijk de compositie niet zo heel mooi. Wel mooi dat je volgens mij plat op je buik bent gegaan voor de foto, dat geeft weer een mooie spanning en beeld aan de foto.

Kelszz_: Deze foto doet mij eigenlijk helemaal niets. Fototechnisch is hij oké, maar hij is voor mij totaal niet spannend.

_Kiki_: Compositie vind ik heel mooi, kleur en bokeh ook. Hij lijkt echter nèt niet scherp, maar ik denk eerder dat dit door het uploaden komt dan dat hij echt niet scherp is. (zo lijkt het wel)

kimberley23: Ik kan je foto niet (meer) zien… 

Kimmms_: Ik vind de foto wat flauw. (als in “zoutloos”) Hij is voor mijn smaak iets te close up zonder goede belichting, zelfs wat te donker. Ogen komen nu niet goed uit. Of helemaal open of helemaal dicht had ik anders gevonden, maar dan nog niet zo dichtbij. Ik denk dat als je hem lichter had gemaakt, dus wat “opgefrist”, hij een stuk interessanter zou zijn. :j

laurajoy15: volgende keer je onderwerp iets uit het midden halen, verder… _/-\o_

Lipydo: Ik hoef niet eens naar je foto te kijken… Heb hem nog op mijn netvlies staan!! (maar ga het toch doen!) (gedaan… wederom _/-\o_ (en jaloers). Overigens denk ik dat een hond/wolf er geweldig bij had gestaan… ;)

Lizaa01: Niets op aan te merken! Gewoon echt mooi! Alles klopt!

manonnevot: Mooi dat het één kleur is, alleen lichte en donkere tinten. Hij zou namelijk ook geweldig in zwart/wit zijn. :j Mooi hoor!

Marit: ^) Jaloers. Op de sneeuw. En de foto. ^) ;)

MarijeR: Niets op aan te merken! Prachtige foto! :j

Marjoow: Wederom niets op aan te merken! Prachtige foto! :j

Mb_foto: Het is zo moeilijk een zwart paard met wintervacht te fotograferen! Het scherpstellen is dan zo moeilijk! Het is jou goed gelukt. Mooie uitsnede, mooi licht, mooie scherpte, mooie compositie en goede timing. Goed hoor!

MichieldeM: Ik zou hem anders hebben uitgesneden. Meer panorama en dan een flink stuk van de onderkant eraf. Dus 3:1 en 1/3 lucht. (snap jij wel. :j )

monbyou: Wat jammer dat je hem vierkant hebt uitgesneden… Ik denk dat ik hem briefkaartformaat beter gevonden had. Nu staat Pony precies in het midden en dat spreekt toch minder aan. Ook de paarden op de achtergrond storen nu meer daardoor. De timing is wel heel leuk en het licht en scherpte ook. (al lijkt hij iets bewegingsonscherpte te hebben…)

MyHu: het enige dat ik kan zeggen over deze foto is dat ik hem waarschijnlijk had geprobeerd iets uit het midden te zetten. Hondje meer naar links. Verder… Niets op aan te merken! Goede foto!

NatassJa: _/-\o_ Gewoon prachtig…

Nayomie: Eén dingetje… Ik zou het vuiltje uit het oog halen… Verder perfect!!!

Nefertarie: We hebben het al kort over deze foto gehad. Ik vind hem prachtig. _/-\o_

Racheel: Mooie foto en inderdaad vind ik hem in zwart/wit mooier dan in kleur. (heb hem in link gezien). Ik zou er wel wat meer helderheid in contrast in brengen om het zwart/wit wat sprekender te maken. Jammer dat nèt het puntje van haar haar aan de bovenkant eraf is. :=

Revanches: Ik zou de foto iets rechter gemaakt hebben (horizon), verder niets op aan te merken! :D

Robin_Rikkie: mooi tegenlicht, mooie silhouetten van de takken, mooi scherp. Gewoon mooi.

Samblabla: Met recht een foto waar je trots op mag zijn! “Less is more”. Goed gevonden en goed genomen! Mooi hoor!

Sanne_com: Wat je zelf al zegt, zo jammer dat je er niet recht voor kon staan om te maken. Verder erg aansprekende foto. Mooi!

showteam: Moooooi… Gewoon mooi!!!

Sodeletuut: Wat een schitterende foto weer!! Alles klopt aan deze foto! Mooi!

Suuszels: Jammer dat je net de linkerkant eraf hebt “gesneden”. Verder vind ik de compositie en licht erg mooi. Ik gok dat de onscherpte en kwaliteit van de foto door het uploaden verslechterd is.

TammyVN: De deur lijkt naar achteren te vallen… := verder begrijp ik dat dit voor een opdracht voor school is. Zo op zichzelf vind ik het zelf niet een heel aansprekende foto. Ik vind je “niets” foto’s toch wel een stuk mooier! Moeilijk om dan nu precies het tegenovergestelde te doen…

tesseke: Hij lijkt niet helemaal scherp te zijn… Verder vind ik de keuze voor zwart/wit mooi, maar ik zou er iets meer contrast in willen doen. :j wel mooie compositie en goed hoe je van een dennenappel zo’n kunstige foto kunt maken!

Tinky12: _/-\o_ Nuff said…

XiiaaooNaa: voor jou ook… _/-\o_ Nuff said…

Ylvy: Zo, die lijkt stevig aan de maat… := Ik mis wat kleur en contrast in deze foto. Ook zou ik denk ik iets anders uitsnijden. Paard iets meer naar links op de foto zetten. En minder ruimte boven laten. Verder vind ik hem gewoon goed. Scherpte is mooi! En de timing ook, het paard kijkt je echt precies aan met oortjes naar voren. Mooi!

Yvonne_V: Jammer dat het niet zonnig was… Verder klopt de foto gewoon. Compositie, scherpte, bokeh. Jammer dat paard nèt zijn oortje naar achteren draait. Verder gewoon een goede en mooie foto. :j

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:06

Dankjewel Agossie :D

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:10

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:12

Dankjewel Agossie.
Het is inderdaad meer een kiekje, dit had ik er ook boven gezet. 3 weken lang geen camera in mijn handen gehad, ik ga vanaf deze week weer proberen uitgebreid mee te doen :)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:54

Ik ga deze week eens proberen commentaar te geven :)
Bij deze alvast mijn foto voor week 11. Ben wel tevreden over de scherpte, alleen zou de kat er in zijn geheel op moeten staan en niet zoals nu de rechterkant er niet op. (facebookkwaliteit, moet nog een andere upload manier vinden)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:37

Agossie schreef:
Deetjeeuh: Orchideeblad met een druppel. Minimalisme. Ik houd hier wel van! Prachtig!

Bedankt! :D Ben er zelf inderdaad ook wel trots op ja. :j

Marjoow (aan mij): Hele mooie sterke plaat met een fijne sfeer, mooi scherptediepte. Wellicht dat ik liever wat meer kleur van het blad zou zien, maar zo vind ik hem toch eigenlijk ook wel geslaagd!

Super, dankjewel! Waarom had je liever meer kleur gezien? (Kan ik van de reden weer wat leren en het meenemen :P)

Bedankt voor het commentaar allebei! Zelf ga ik proberen ook nog wat commentaar te geven. :)

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:06

Hier mijn week 11, een foto van op een fotomeeting.

Afbeelding

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:24

Agossie schreef:
Mijn beoordeling van week 10 - 2014:
kimberley23: Ik kan je foto niet (meer) zien… 

Oepsss gister zitten schuiven met de foto's, mijn foto staat in ieder geval op mijn verzamelplek ,zit op mijn mobiel dus kan niet zo snel de foto zelf plaatsen...
Hopelijk zou je nog commentaar willen geven :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:28

Dank je agossie :)

Ja klopt overal zat zand haha

Vandaag een prachtige wolfshond op de foto gezet

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:29

Dank je wel voor je commentaar Agossie jij ziet ook in mijn foto wat ik er in zag want je verwoord het precies zo als dat ik dacht toen ik de foto nam. :j

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:35

Agossie schreef:
monbyou: Wat jammer dat je hem vierkant hebt uitgesneden… Ik denk dat ik hem briefkaartformaat beter gevonden had. Nu staat Pony precies in het midden en dat spreekt toch minder aan. Ook de paarden op de achtergrond storen nu meer daardoor. De timing is wel heel leuk en het licht en scherpte ook. (al lijkt hij iets bewegingsonscherpte te hebben…)

Dank je wel voor je commentaar :) Hier ga ik mee oefenen. De foto was in briefkaartformaat alleen stond de pony daar al in het midden. Ik vond dat ik daardoor veel ruimte over had aan de zijkanten en heb dat er afgehaald.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:37

_Kiki_, leuke hond! leuke compositie en de achtergrond is mooi onscherp. Zelf vind ik dat het hoofdje van de hond scherper had gemogen, die mis ik een beetje.

Bellatrix, mooie actie foto, het goeie moment, oortjes erop, staart in de lucht en voetjes van de vloer, leuk! Vind de scherpe en compositie ook leuk :) vind het wel jammer van de beschermers maar dit zal waarschijnlijk niet jouw keuze geweest zijn.

Kelszz_, ik vind hem wel leuk. Aparte compositie, het was wel mooier geweest als het een rustigere achtergrond en ondergrond (waar de kat op ligt) was. Volgende keer ook proberen om nog iets meer op de grond te gaan met je camera maar dit vergeet ik zelf ook vaak :o

Eviii_x, gave actiefoto! Volgens mij ligt het scherpte punt nu op de achterpoten en de grond, hierdoor is het hoofdje wat onscherper. Misschien de volgende keer op het hoofdje proberen scherp te stellen?

Dankjewel Agossie voor je reactie!

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:39

Klopt, scherpte punt ligt inderdaad op de achterpoten, maar het ging zó snel... Ik werd afgeleid door fotografen die naast me lagen dus was echt laatste moment werk :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:45

kimberley23: Ah! Kijk, leuk dat ik deze nu naast de foto van vorige week zie, want nu zie je heel duidelijk het verschil en verbetering. Ik vind wel dat je het contrast en de niveaus (levels) iets te hoog hebt gezet, waardoor je een beetje te ehm... diepe, donkere kleur krijgt, snap je? Zo lijkt het in ieder geval. Verder lijkt hij niet haarscherp, maar ik denk dat dit komt door het uploaden. Verder vind ik het qua compositie een hele sterke foto! :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:02

laurajoy15 schreef:
Bij deze mijn week 11 :D

[ Afbeelding ]

Wat een knap model zeg <<)

Neegrapjee, geweldige foto lau, echt dankjewel! <3

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:45

xLoki schreef:
Ik heb helaas 2 weken gemist. :(
Ga me daarom ook maar afmelden, zodat ik het 52 weken project (zelfportretten) wel kan afmaken.

Veel succes allemaal, en ik zal jullie blijven volgen en zo nu en dan invallen om iemand van feedback te voorzien! :)

Jammer :(

Er zijn altijd een paar fotografen waar je (ik iig) net iets meer naar uitkijkt dan anderen, daar was je er zeker één van.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:46

@Agossie: Ik snap wat je bedoelt, ik ga er eens naar kijken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:47

Deetjeeuh schreef:
Agossie schreef:

Bedankt! :D Ben er zelf inderdaad ook wel trots op ja. :j

Marjoow (aan mij): Hele mooie sterke plaat met een fijne sfeer, mooi scherptediepte. Wellicht dat ik liever wat meer kleur van het blad zou zien, maar zo vind ik hem toch eigenlijk ook wel geslaagd!

Super, dankjewel! Waarom had je liever meer kleur gezien? (Kan ik van de reden weer wat leren en het meenemen :P)

Bedankt voor het commentaar allebei! Zelf ga ik proberen ook nog wat commentaar te geven. :)

Ja misschien het tegenovergestelde proberen, licht en een volgroen blad. Bij deze foto zit een heerlijke mysterieuze sfeer wat ook erg mooi is, maar wellicht dat je zo ook een frisse en vrolijke plaat kan maken :)

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:48

Agossie schreef:
kimberley23: Ah! Kijk, leuk dat ik deze nu naast de foto van vorige week zie, want nu zie je heel duidelijk het verschil en verbetering. Ik vind wel dat je het contrast en de niveaus (levels) iets te hoog hebt gezet, waardoor je een beetje te ehm... diepe, donkere kleur krijgt, snap je? Zo lijkt het in ieder geval. Verder lijkt hij niet haarscherp, maar ik denk dat dit komt door het uploaden. Verder vind ik het qua compositie een hele sterke foto! :j

Super bedankt, kijk hier heb ik echt wat aan! Ik ga er de volgende keer zeker op letten en ga ook even naar het contrast kijken :)