Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marjoow schreef:Agossie: Ik vind het een sterke plaat, maar er mist iets. Misschien was het net wat leuker om haar in een hoek te zetten, of een knuffel/pop oid te geven. Het beeld wat je over wilt brengen is wel gelukt, huiselijk geweld? Ik zou de volgende keer proberen om met make-up blauwe plekken na te bootsen bijvoorbeeld. Model staat er in ieder geval goed op, mooie sterk blik en ook fototechnisch heb ik er niks op aan te merken!
Mooie scherpte. Jammer dat Poes niet zo heel erg opvalt door de kleuren en het rommelige gevoel dat ik krijg bij deze foto. Ik krijg ook de indruk dat je de kleuren verminderd hebt op de foto, klopt dat? De foto ziet er wat kleurloos uit, waardoor poes ook niet zo heel erg opvalt. Jammer, verder wel echt mooie bokeh en scherpte, vooral Poes is mooi scherp.
Verder mooie scherpte en mooi licht. Knap voor een binnenbak, al denk ik dat de wand waar ze langs rijdt open is. Verder maakt de foto niet zo heel veel indruk op me… Ik denk door de positie en compositie. Ik had de foto denk ik liever van iets schuin gezien (jij met het licht in je rug), dan zo recht van voren. Snap je? Mijn blik wordt nu naar het shirt van de ruiter getrokken.
Die zou dan nog mooier uitkomen! Mooie scherpte, al is de foto niet niet helemaal scherp. Hondje staat ook mooi net niet in het midden. Overigens lijkt het hondje ook nèt niet scherp, klopt dat? (dat zie je helemaal goed als je de foto vergroot op de pc, maar dat kan ik niet…
Over de foto. Ik weet hoe moeilijk het is om een donkere hond te fotograferen zonder goed licht (zon of kunst). Zeker met een lichtgekleurde achtergrond. Dit is dus een zeer geslaagde foto, al denk ik dat een aantal hem te donker gaat vinden. Compositie, scherpte, bokeh, alles klopt!! Als ik dan tòch iets te zeuren zou hebben, zou ik kunnen zeggen dat ik het jammer dat er iets van wat lijkt op een stok voor de poten licht van de hond.
nuff said.
Wat jammer dat je zo dichtbij staat en dan uitzoomt. Daardoor lijkt het een beetje karikaturistisch en heeft hij een grotere neus dan hij in werkelijkheid heeft. (Ik heb meerdere foto’s gezien van je bezoekje aan hem.
) Je belichting is wel goed gelukt, maar over all is het voor mij meer een kiekje van een paard op stal dan een echte bewuste fototechnisch uitgevoerde foto. Snap je?
nuff said…
)
Worth the wait!

(en jaloers). Overigens denk ik dat een hond/wolf er geweldig bij had gestaan…
Mooi hoor!
Jaloers. Op de sneeuw. En de foto.
)
Gewoon prachtig…
verder begrijp ik dat dit voor een opdracht voor school is. Zo op zichzelf vind ik het zelf niet een heel aansprekende foto. Ik vind je “niets” foto’s toch wel een stuk mooier! Moeilijk om dan nu precies het tegenovergestelde te doen…
wel mooie compositie en goed hoe je van een dennenappel zo’n kunstige foto kunt maken!
Nuff said…
Nuff said…
Ik mis wat kleur en contrast in deze foto. Ook zou ik denk ik iets anders uitsnijden. Paard iets meer naar links op de foto zetten. En minder ruimte boven laten. Verder vind ik hem gewoon goed. Scherpte is mooi! En de timing ook, het paard kijkt je echt precies aan met oortjes naar voren. Mooi!

Agossie schreef:Deetjeeuh: Orchideeblad met een druppel. Minimalisme. Ik houd hier wel van! Prachtig!
Ben er zelf inderdaad ook wel trots op ja. 
)
Agossie schreef:

Agossie schreef:monbyou: Wat jammer dat je hem vierkant hebt uitgesneden… Ik denk dat ik hem briefkaartformaat beter gevonden had. Nu staat Pony precies in het midden en dat spreekt toch minder aan. Ook de paarden op de achtergrond storen nu meer daardoor. De timing is wel heel leuk en het licht en scherpte ook. (al lijkt hij iets bewegingsonscherpte te hebben…)
Hier ga ik mee oefenen. De foto was in briefkaartformaat alleen stond de pony daar al in het midden. Ik vond dat ik daardoor veel ruimte over had aan de zijkanten en heb dat er afgehaald.
vind het wel jammer van de beschermers maar dit zal waarschijnlijk niet jouw keuze geweest zijn.
xLoki schreef:Ik heb helaas 2 weken gemist.
Ga me daarom ook maar afmelden, zodat ik het 52 weken project (zelfportretten) wel kan afmaken.
Veel succes allemaal, en ik zal jullie blijven volgen en zo nu en dan invallen om iemand van feedback te voorzien!

Deetjeeuh schreef:Agossie schreef:Deetjeeuh: Orchideeblad met een druppel. Minimalisme. Ik houd hier wel van! Prachtig!
Bedankt!Ben er zelf inderdaad ook wel trots op ja.
Marjoow (aan mij): Hele mooie sterke plaat met een fijne sfeer, mooi scherptediepte. Wellicht dat ik liever wat meer kleur van het blad zou zien, maar zo vind ik hem toch eigenlijk ook wel geslaagd!
Super, dankjewel! Waarom had je liever meer kleur gezien? (Kan ik van de reden weer wat leren en het meenemen)
Bedankt voor het commentaar allebei! Zelf ga ik proberen ook nog wat commentaar te geven.
Agossie schreef:kimberley23: Ah! Kijk, leuk dat ik deze nu naast de foto van vorige week zie, want nu zie je heel duidelijk het verschil en verbetering. Ik vind wel dat je het contrast en de niveaus (levels) iets te hoog hebt gezet, waardoor je een beetje te ehm... diepe, donkere kleur krijgt, snap je? Zo lijkt het in ieder geval. Verder lijkt hij niet haarscherp, maar ik denk dat dit komt door het uploaden. Verder vind ik het qua compositie een hele sterke foto!