[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:07

Hallo!
Ik ben van plan om volgend jaar een nieuwe camera te kopen, aangezien mijn Canon EOS 1000d wel zo een beetje aan zijn einde is...
Ik wil wel graag bij de spiegelreflex blijven, en ook bij Canon.
Ik fotografeer veel dieren, maar ik weet niet of dat uitmaakt qua body.
Welke opvolger zouden jullie mij aanraden? Er staan er zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. Ik hoop dat jullie kunnen helpen! :D
Prijs maakt niet zo veel uit, het gaat er meer om welke richting ik op moet. Verder heb ik ook het hele jaar om te sparen.
Laatst bijgewerkt door Joysieee op 14-12-14 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:09

Joysieee schreef:
Hallo!
Ik ben van plan om volgend jaar een nieuwe camera te kopen, aangezien mijn Canon EOS 1000d wel zo een beetje aan zijn einde is... Ik wil wel graag bij de spiegelreflex blijven, en ook bij Canon.
Welke opvolger zouden jullie mij aanraden? Er staan er zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. Ik hoop dat jullie kunnen helpen! :D

Canon 700D of 70D.

Waarin schiet jouw 1000D te kort? Welke objectieven heb jij en wat is jouw budget?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:17

Ik wil héél erg graag kunnen filmen! :D Dat is mijn grootste tekort.
Verder doet hij ook heel erg raar als ik RAW foto's wil maken, hoe ik dan ook klik, hij maakt gewoon geen foto. Dit gebeurt ook regelmatig bij gewone JPEG foto's, maar garantie hebben we natuurlijk niet meer.. Ik denk dat dit door de ouderdom komt, hij is al behoorlijk oud.
Ik heb tot nu toe een 18-55mm lens, een 55-250mm IS lens en een 50mm f/1.8 lens.
Prijs maakt zoals al aangegeven niet echt uit, ik heb het hele jaar om ervoor te sparen en ik heb liever iets wat duurders wat echt goed en naar mijn zin is :)

DmNqUe

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:44

Nou bij mij is de canon eos 7D mark II gister bezorgd, mega fijne camera echt wat een verbetering op de 7D. Maar heb wel een probleem met de raw files, kan deze niet openen in bridge en/of photoshop.

Hij laat in bridge de afbeeldingen niet zien en in photoshop opent hij ze niet omdat hij zegt dat de versie niet overeenkomt met de nieuwste raw converter ( terwijl deze wel geüpdatet en geïnstalleerd is ) weet iemand hoe dit kan en of er een oplossing voor is?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:50

70d en 700d zat ik ook al naar te kijken idd. Wat houdt het verschil tussen de twee precies in? Daar zou ik in ieder geval wel mee kunnen filmen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:12

DmNqUe schreef:
Nou bij mij is de canon eos 7D mark II gister bezorgd, mega fijne camera echt wat een verbetering op de 7D. Maar heb wel een probleem met de raw files, kan deze niet openen in bridge en/of photoshop.

Hij laat in bridge de afbeeldingen niet zien en in photoshop opent hij ze niet omdat hij zegt dat de versie niet overeenkomt met de nieuwste raw converter ( terwijl deze wel geüpdatet en geïnstalleerd is ) weet iemand hoe dit kan en of er een oplossing voor is?

Welke versie van Ps heb jij? CC 2014? En Lr 5.7? Ik dacht dat die met laatste updates de foto's van 7D2 gewoon kon openen... En anders zal die update zeer binnenkort wel uitkomen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:13

Joysieee schreef:
70d en 700d zat ik ook al naar te kijken idd. Wat houdt het verschil tussen de twee precies in? Daar zou ik in ieder geval wel mee kunnen filmen.

De 70D zit 1 segment hoger en heeft o.a. Een fijnere AF en kan beter tegen het weer en een stootje. Als je nog een jaar gaat sparen zal denk ik al de 750D uitkomen. :=

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:48

Bagheera_206 schreef:
DmNqUe schreef:

Welke versie van Ps heb jij? CC 2014? En Lr 5.7? Ik dacht dat die met laatste updates de foto's van 7D2 gewoon kon openen... En anders zal die update zeer binnenkort wel uitkomen.

ik heb nog de cs5 extended en die heeft gister dus geüpdate, met ook de raw converter 8.7-1 waarin hij ze gewoon zou moeten openen maar helaas. LR heb ik nog nooit mee gewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:27

Ik ben bang dat 7D2 nog te nieuw is en pas in final release van ACR 8.7 zal zitten of in ACR 8.8. Tot die tijd kun je het beste DPP van Canon zelf gebruiken.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:02

Nikon D5200 of de Nikon D5300 welke zullen jullie kiezen?
Zit er een groot verschil met de D3300 ?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:49

caaramel schreef:
Ok, bedankt!!!
(heb ondertussen ook al veel op je blog gelezen... en al heel wat wijzer geworden... :D )
Weet er iemand dan een goede winkel in de buurt van Antwerpen?

Foto konijnenberg zit in Turnhout, en Grobet is ook een hele fijne, deze zitten in Antwerpen stad!

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:24

Hebben jullie voorbeeld foto topics of gewoon foto's die gemaakt zijn met de canon 600d en wat is jullie ervaring? Ben van plan die te kopen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:35

Ropa schreef:
Hebben jullie voorbeeld foto topics of gewoon foto's die gemaakt zijn met de canon 600d en wat is jullie ervaring? Ben van plan die te kopen

Waarom zou je die kopen?
Het is bepaald niet het nieuwste model. Op zich niet zoveel mis mee, maar de huidige series (1200D en 700D) zijn gewoon weer een stap verder/beter.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:53

Ropa schreef:

Ik heb een 600D, kan je wel een foto laten zien. Alleen wat ikke al zegt, ik zou dan voor de 700D gaan.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:56

ikke schreef:
Ropa schreef:

Waarom zou je die kopen?
Het is bepaald niet het nieuwste model. Op zich niet zoveel mis mee, maar de huidige series (1200D en 700D) zijn gewoon weer een stap verder/beter.

ohh, bedankt ! ik zal daar even naar gaan kijken!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:10

Hallo!
Ik ben op zoek naar mijn eerste spiegelreflexcamera.
Ben al een beetje op marktplaats aan het rondkijken maar
ik kom er niet echt uit.

Ik hoef geen camera van 500,-
Ben meer op zoek naar eentje waar ik een beetje mee kan oefenen.
Vandaar dat ik ook op zoek ben naar een tweedehandse.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. (mag ook via PB)

Alvast bedankt!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:34

Oeei, wil je per sé een spiegelreflex? Wordt wel moeilijk onder de 500 euro hoor, dat is wel zo'n beetje het minimum dacht ik.
Is een leuke digitale camera niet iets voor jou?

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:58

Misschien is het instapmodel Canon EOS 1200D iets voor jou? Tot 18 januari ook nog eens 25 euro cashback haha :)
Volgensmij heeft die ook een speciale app (EOS companion app) erbij om je camera te leren kennen en er zitten wat leuke opdrachten bij! Is alleen met kitlens ongeveer 320 -350 euro. Maar als je ook nog een telezoom lens wil waar je dus verder bij kunt inzoomen kom je onder de 500 niet echt ver.

Hier praat ik wel over een nieuwe camera! Zelf koop ik liever altijd alles nieuw maar er zijn zat leuke spiegelreflex cameras op marktplaats voor minder maar dan zou ik wel iemand die er meer verstand van heeft meenemen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:05

dalena schreef:
Hallo!
ik kom er niet echt uit.

Alvast bedankt!

Wat is de reden dat je een spiegelreflex camera wil en geen systeem- of compact camera? :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:47

Ropa schreef:

Ik heb ook een 600D, opzich een prima apparaat maar als ik NU een nieuwe DSLR zou kopen zou ik ook voor een 700D gaan. Niet omdat een 600D slecht is (verre van) maar de 700D is nu gewoon de 'standaard' om het zo maar te zeggen. Dan liever dat :)

dalena schreef:
Hallo!
ik kom er niet echt uit.

Alvast bedankt!

Een Canon 1200D valt dan in jou budget. Alleen heb je dan geen budget over voor nog een zoomlensje voor bij de paardjes (over het algemeen is dit de 55-250). Maar je kan iig wel alvast een beetje oefenen met het gebruik van een DSLR.

Echter, een nette systeem/compact camera kan je ook heel ver brengen. Het is maar wat je ambitie is met deze DSLR :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:54

Als het goed is wordt mijn 550D over een uurtje opgehaald en kan ik nog voor kerst de 70D kopen :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:56

Systeemcamera's horen ook in dit topic en zitten in dezelfde prijsklasse als DSLR's. Ik heb zelf de Canon EOS M voor erbij als ik geen zin heb om te zeulen. Ik heb daar het kitlensje en opzetflitser bij voor 329 euro en heb later een adapterring gekocht zodat al mijn andere Canon objectieven ook passen.

Vooral Sony, Fuji en Olympus maken toffe systeemcamera's. Die Sony A7R lijkt mij wel een tof cameraatje. :D

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:17

Ik heb ook een vraagje! *\o/*

Ik heb nu een nikon coolpix s5300 een compact camera, maar ik vind de foto's niete cht beter dan met mijn telefoon :=
Dus ik zoek een camera, hoeft niet persé spiegel reflex zijn! Waarmee ik gewoon mijn paardje, hondje en poesjes mooi op de foto kan zetten! :D en af en toe een ander paard! ;)
Wie weet wat?
Ik heb niet echt een bedrag in gedachten, maar hoe goedkoper hoe beter! :P

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:20

De reden dat ik een spiegelreflex wil is omdat ik nu al een tijdje foto's
maak met een digitale camera.
Soms mag ik wel eens foto's maken met de
spiegelreflex van mijn tante en dat bevalt me toch wel wat beter :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:13

Nou, hier was de vreugde van korte duur. Vanochtend mijn 550D verkocht en vanmiddag de 70D opgehaald. Thuis gauw de account in de oplader en wachten maar. Batterij erin, camera aan, datum en tijd ingesteld dus eindelijk proberen. Helaas geeft de camera een error als ik een foto probeer te maken, dus ik kan er morgen weer mee terug.

Ik heb de error gegoogled en het is iets met de sluiter wat niet goed is. Ik hoop dat ze nog n nieuwe hebben want anders wil ik mijn geld terug. Tot zover mijn nieuwe camera :=