[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:44

Hebben jullie even? Loop 19 pagina's achter, even bijlezen hoor. :Y)

Morgenochtend heb ik een fotoshoot van een paard en dan plaats ik mijn foto voor deze week. Heb vandaag ook twee veulentjes gefotografeerd dus moet even kijken welke morgen er komt. :')

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:13

*KNIP*

Brandylove; Wat balen zeg!

EDIT; Toch maar deze foto, om in het thema 'Lente' te blijven.
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:13

Als eerste, bedankt iedereen voor de lieve berichten. :+: Mijn vader én jullie houden mij toch absoluut op het been om door te gaan met fotograferen. :j Dus voor iedereen hier wil ik een dikke knuffel geven! :+:

Week 11
    Agossie: Hoewel je mooi met licht hebt gespeeld, vind ik hem niet pakkend. Ik denk dat het komt dat hij klein is, de details kan ik ze niet echt goed zien. Heb je hem wellicht ook in een groter exemplaar?

Annabel: Leuke pony, al vind ik de kleuren niet helemaal in balans zo. Met wat voor een camera fotografeer je?

Ash_: Hij bevat nogal wat ruis, heb je dat bewust gedaan? Verder vind ik het een neutrale foto.

brandylove: Ik denk dat als je die steiger op een van de punten van de gulden snede had gezet, de foto boeiender zou zijn. Nu is het net 'just maar een steiger', snap je?

calice: Qua compositie had ik hem anders neergezet (smaakkwestie), maar technisch is hij prachtig!

cesara: jouw foto doet het niet meer helaas.

chip: leuk zo al die meeuwen. :j

deviltjh: hmm een leuk kiekje maar niet echt een foto die mij verder aanspreekt.

Faatxhorse: voor het mooie wat te donker maar verder mooi gedetailleerd.

F_Orumster: die had ik al gezien maar met al die slotjes blijft het gaaf. :D

fro: de structuren van het oog zie je helaas niet meer, probeer de volgende keer dus daar op scherp te stellen.

Iejoorr: wederom al gezien maar hij blijft leuk, die blik van die kat ook. :P

ismy: dat was met die reclame van de lippenstift ja waarvan we zeiden dat roze beter stond. :)

Jacobeho: jammer dat ie zo donker is, want het is echt een leuke foto.

Jespri : mooi. :)

JNSW: jammer dat ie zo donker is ook vind ik hem aan de onderkant iets krapjes. Wel een mooi moment.

joelleollie: leuk.

Jolijnn: leuk.

KirstenVosje: +:)+

__Lauraa : leuk zo die structuren in het oog én de reflectie. :j

Leonyr: +:)+

lifaya: _/-\o_

Lindee: die past wel in mijn broekzak! Mooie portret en heerlijke zachte kleuren. :j

Lipydo: _/-\o_

lovey_ou: ietsje jammer dat ze bij haar ogen wat donker is, verder mooi.

luffB: leuk!

NatassJa: _/-\o_

Nefertarie: beetje krap gekaderd aan de rechterkant en ietsje donker, maar verder mooi.

_nvds: wil je die sneeuw niet meer laten zien? Krijg het er koud van. :') leuke details zo.

Nynke_Mandy: ik vind het zelf een rommelige foto door die achtergrond, maar daar zul je waarschijnlijk niet veel aan kunnen doen. Heb je geflitst? Want het onderwerp is zo overbelicht namelijk. Een mooi moment heb je zeker te pakken.

RobinBuck: een beetje een afwijkende compositie maar hij is wel leuk zo.

Sani: leuk zo!

Sodeletuut: aaaah <3 helemaal _/-\o_

tesseke: mooi overzicht zo. :j

Tinky12 : +:)+

wienkecarlo: had je die niet al eerder geplaatst? Ik vind hem persoonlijk erg krap gekaderd en niet echt interessant door de gekozen compositie en het croppen.

XiiaaooNaa: _/-\o_

xMayo : +:)+

Overige bijlees
    Bedankt iedereen voor de feedback op mijn foto's. :j

Jammer Lunaeekie, joelleollie, Nynke_Mandy, Nooor_ en F_Orumster dat jullie stoppen, begrijpelijk maar jammer!

Week 12
    Agossie: +:)+

Annabel: zo van boven is het een wat vreemde compositie die mij niet helemaal aanspreekt. Ik denk dat het mooier was geweest als je op ooghoogte had gezeten.

Ash_: _/-\o_

brandylove: leuk portret ondanks dat hij wat donker is.

calice: +:)+

cesara: jouw foto doet het niet meer.

_Charlotte_: _/-\o_

chip: technisch gezien vind ik hem niet echt jovel, er zit behoorlijk wat ruis in helaas, want qua compositie vind ik hem zeker leuk.

deviltjh: aparte lucht zo.

Faatxhorse: wellicht een tikkeltje donker maar verder +:)+

Iejoorr: :') hoewel het een leuk moment is, vind ik de compositie niet je van het.

ismy: wat een leuke foto! Al is het wat jammer dat haar gezicht links wat donker is.

Jacobeho: +:)+

Jespri: +:)+

Jolijnn: hmm deze foto is zowel technisch als qua compositie niet echt aansprekend, hoewel het een leuk kiekje is.

KirstenVosje: mooi!

__Lauraa: +:)+

Leonyr: _/-\o_

Lindee: jammer dat zij niet ook scherp is, want het moment is zeker mooi. :j

Lipydo: technisch mooi, maar qua compositie spreekt hij mij niet zo aan.

lovey_ou: +:)+

LuffB: ik mis wat scherpte en contrast. Wat waren je instellingen hierbij?

NatassJa: _/-\o_

Nefertarie : +:)+

_nvds: jammer dat hij zo donker is, daardoor spreekt hij mij ook niet echt aan helaas.

RobinBuck: ik denk dat als je wat ruimte onder had weggehaald en je iets meer naar boven was gegaan (ooghoogte hoger) dat de foto een stuk aansprekender werd.

Sani: leuke compositie al mis ik scherpte en contrast, hij is wat flauw qua kleuren namelijk.

Sodeletuut: _/-\o_

tesseke: leuk zo met die bloemetjes.

Tinky12: ietsje krap aan de bovenkant maar verder +:)+

wienkecarlo: leuk idee, maar op de een of andere manier pakt hij niet. Daar gaan we even over na denken.

XiiaaooNaa: +:)+

xMayo : de kleuren zijn wat flauw dat is jammer want an sich is het een leuke foto.

Week 13
    Agossie: leuk effect zo.

Annabel: leuke foto, al is het een beetje een neutrale plaat. Wellicht kun je de volgende keer meer inzoomen zodat het spannender wordt?

Ash_: ik denk dat deze foto net iets mooier was als de ruiter de teugels los had gelaten. Je hebt een rustige achtergrond, die ontspannend werkt en dan een pony 'op spanning', snap je wat ik bedoel?

brandylove: mooie lucht.

calice: mooi gedaan.

cesara: jammer dat de kleuren wat flauw zijn, want het is een interessante foto.

chip: leuk gedaan!

deviltjh: dat figuurtje. :')

Faatxhorse: hele leuke compositie, al pakt hij nét niet doordat de foto zo donker is en veel ruis bevat. Maar het is een lucky shot dus daar kijk ik maar doorheen.

fro: beetje grauw maar een leuk portret.

Iejoorr: beetje grauw en wat standaard, waar wou je de nadruk op leggen? Ik zie het niet zo snel namelijk. :o

ismy: +:)+

Jacobeho: +:)+

Jespri : +:)+

JNSW: _/-\o_

Jolijnn: mooi moment maar helaas niet scherp met ruis. Waar fotografeer je mee?

__Lauraa : +:)+

Leonyr: leuk gedaan

lifaya: +:)+

Lindee: leuke foto.

Lipydo: _/-\o_

lovey_ou: +:)+

LuffB: +:)+

NatassJa: +:)+

Nefertarie: mooie compositie, maar ik zie niet goed waar hij scherp zou moeten zijn wat zonde is.

_nvds: mooie landschap zo.

RobinBuck: door de missende scherpte en de ietwat donkere accenten pakt hij nét niet helaas.

Sani: Mumford and Sons? Helaas hebben wij die moeten missen. Leuke foto zo geniet ik toch ook een beetje ^^.

Sodeletuut: _/-\o_

tesseke: heerlijke vrolijk. :D +:)+

Tinky12: aaa <3 , al is hij een tikkeltje grauw.

wienkecarlo: beetje krap gekaderd maar een leuk portret.

*pufpufpuf*

Even de vingers ontspannen en dan op naar de laatste pagina's. :')

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:18

Ik fotograaf met een nikon 1 j1

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:19

Ik wil graag mijn foto veranderen voor deze foto (week 15) Dus dan krijg je nog een foto van deze week!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _nvds op 20-04-13 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:20

Een systeemcamera dus. Kun je daarmee ook iets van ISO en sluitertijd instellen of niet?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:29

magda_90 schreef:
Een systeemcamera dus. Kun je daarmee ook iets van ISO en sluitertijd instellen of niet?

Ja dat kan daarmee!(:
(dacht ik reageer even hihi)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:32

Is altijd handig haha. Ik zat zo te denken, omdat die foto onscherp en vol met ruis zat, wellicht dat je de volgende keer kunt spelen met de ISO en de sluitertijd dus om hem lichter te krijgen, maar wel scherp.
Maar in een binnenbak resultaat een hogere ISO natuurlijk meteen weer in meer ruis... altijd lastig die bakken.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:40

Mijn week 16 , lieve Spinoza!

Afbeelding

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:41

ik heb net toch even iets geprobeerd(met hulp van mn oeder zodat ik niet omviel haha) :)
dus mijn foto komt zo, is misschien qua compositie iets minder, omdat ik als ik op mn hurken of knieen ga zitten ik never meer overeind kom met mn enkel

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:50

mijn week 16:

Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:57

Mijn week 16 :)

Afbeelding

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:59

Fijn Magda, dat je de moeite neemt om helemaal bij te lezen! Dankjewel voor je commentaar, ik heb er echt iets aan :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:00

Knuffel terug Magda <3

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:27

Ohja, van mij inderdaad ook een dikke knuffel terug. :+ :+:

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:49

Selly13 schreef:
Jacobeho ~ Gaaf avondzonnetje!

Dankje! :)

Magda Heel veel respect voor je bijlees! En bedankt! :)

Bij deze mijn foto voor week 16;

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jacobeho op 20-04-13 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:51

<3
Jacobeho schreef:
Selly13 schreef:
Jacobeho ~ Gaaf avondzonnetje!

Dankje! :)

Bij deze mijn foto voor week 16;

[ Afbeelding ]

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:21

Week 14
    Agossie: wat een leuke foto zo met die knuffeltjes.

Ash_ : ik vind hem bij de kop iets te donker maar zeker een leuk portret.

brandylove: een beetje een rare foto zo door die compositie, ik had er eerlijk gezegd niet voor gekozen. :o Blijft een leuk hondje hoor.

calice: +:)+

cesara: het idee is heel leuk zo met die bloemtjesdingen (kom even niet op de naam). Ik vind links de foto alleen veel te rommelig wat het eindresultaat verpest heeft. Wellicht kun je nog wat croppen?

chip: wat een leuk koppie. Leuke foto.

deviltjh : leuk portret, alleen jammer van die 'benen die uit zijn keel groeien'. Wellicht kun je daar de volgende keer wat meer op letten?

Faatxhorse : +:)+

fro: mooi actiemoment! Net jammer dat hij niet scherp is.

Iejoorr: leuk effect zo met dat schaduw, voor het mooie mis ik alleen wat scherpte.

ismy: +:)+ voor de kers op de taart: wellicht was het nog mooier als de hond links in beeld had gezeten en naar rechts had gekeken (of zoals nu maar dan naar links kijkend).

Jacobeho: _/-\o_

Jespri: leuke foto! Jammer van die donkere tribune (?) alleen.

Jolijnn: die is geinig, technisch niet helemaal ok wegens scherpte en kleur, maar wel geinig.

KirstenVosje , bekend model! Leuk hoor, ik vond het gouden reflectiegedeelte alleen niet helemaal passen. Had persoonlijk gekozen voor diegene die tussen goud en zilver in zit.

__Lauraa : +:)+

Leonyr: +:)+

Lindee: +:)+

Lipydo: :~ _/-\o_

lovey_ou: zijn dat regenwolken op de achtergrond? Het contrast is daardoor in ieder geval prachtig! +:)+

NatassJa: +:)+

Nefertarie, net wat jammer van de missende scherpte en krappe bekadering want het is een leuk portret zo.

_nvds : heerlijk rustgevend om naar te kijken. :j

RobinBuck: leuke foto!

Selly13: leuk! Veulentjestijd <3

Sodeletuut : mooie foto, ik vind alleen zijn oog nu wat wegvallen.

tesseke : +:)+

Tinky12: +:)+

wienkecarlo: nog steeds in de Paasstemming? Leuke foto wederom.

xMayo: heerlijk <3 +:)+

_nvds schreef:
Ik zal even een klein haha , kleiner dan dit kan ik niet wil het gewoon even van me afschrijven..

Voor de mensen die vroegen of ik het liet weten
Ver zijn we niet maar oke ,

Eerst begon die met de buigproeven. En rechtuit weg draven , liep ze alles goed. Geen stap verkeerd. Toen gingen we in de stene longeerbak dus op het harde gewoon draven. Liep ze rechtsom niet lekker. En linksom wel. Toen in het zand gewoon de longeerbak , liep ze weer rechtsom niet lekker en linksom wel. Toen heeft die der linker voorbeen geschoren want daar liep ze kreupel op. Heeft die dus 3 delen omstebeurt verdooft kwam ook niks uit , ze bleef rechtsom fout lopen en links goed. Het leek een beetje of ze steeds slechter begon te lopen. Toen gaf die der een middel waar ze duf van werd (vond het zo zielig) Toen hebben we dus der been op de foto gezet en daar kwam ook niks uit. Toen heeft die een scan gedaan , daar kwam licht uit dat ze ooit een peesblessure heeft gehad , hij dacht aan een jaar a 2 ongeveer geleden. Naja maar er kwam nog niet uit waar ze nou precies zo kreupel van loopt. Dus we gingen toen verder want der been ( met been bedoel ik van de hoef tot de knie) was ondertussen het probleem dus niet. Zijn we naar der schouder / elleboog gegaan. Hebben ze eerst buigproeven gedaan , nou jewel hd echt pijn want ze ging gillen etc. Vond het echt zielig , maar ze liep met die buigproeven recht uit nog steeds niet kreupel en nog steeds wel in de longeerbak rechtsom. Dus hebben we der schouder op de foto gezet. Omdat hij tijdens het buigen merkte dat ze in der linker schouder wat minder kracht tegen gaf , dus dat e daar misschien slap in is. Naja de foto zei weer niks en toen hebben ze nog 1 x iets verdooft + de scan erbij anders konden zeiphet niet zien en daar kwam weer niks uit. Ben dus niet zo heel veel opgeschroven behalve dat ze een peesblessure heeft gehad en het dus nu daar niet zit. Hij denkt aan een onstekking maar ondertussen waren e daar bijna 5 uur dus gingen we echt naar huis. Het was echt ook zwaar voor Jewel. Heb nu onstekkingremmers en pijnstillers mee gekregen ,moet een hele week stappen. (op schema) en dan volgende week kijken of ze nog kreupel loopt.

Wat een verhaal zeg jeetje. Hoe is het nu met haar?

Jeetje, kom je week 15 ook nog tegen. Die houden jullie tegoed hoor. :')
Bedankt wederom dames. :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:26

Het gaat wel goed met der ! We zijn nu weer rustig aan het opbouwen. Ben benieuwd hoe ze volgende week loopt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:29

Goed nieuws, ik zal voor jullie blijven duimen. :j

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:35

Dankjewel :+:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:35

:+:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:57

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:26

Jeetje magda echt respect voor je blijlees _/-\o_
Over je vraag bij week 14: Ja volgens mij wel ja het had sochtends voor we begonnen nog gesneeuwd := Voor de rest geen last van regen of iets

Ooh en mijne voor deze week:
Afbeelding

Beetje standaard kiekje maar ach :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:35

Week 16:

Afbeelding