Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Natsuki schreef:Ik vind nergens een vragen topic, en vind ook nergens een antwoord, dus stel ik de vraag hier.
Ik heb een canon eos 1200d gekocht. Een set waarbij je voor dezelfde prijs als de camera zelf, er nog een sd card, tas, en ministatiefje bijkrijgt.
Ik ben helemaal tevreden over alles, maar als ik film stopt ie na een tijdje. 'Filming has been stopped automatically" of iets dergelijks. Het kon aan het kaartje liggen heb ik gelezen, dus heb ik er een andere sd-card ingestopt. Dezelfde waarmee mijn zus voor haar opleiding ene kortfilm had gemaakt. Hoge kwaliteit beeld dus, veel filmmateriaal etc. (Er stond wel niks meer op)
En met deze doet ie het nog steeds niet. Weet iemand waar het aan kan liggen?
CrazyIris schreef:Ik heb nog enkele vraagjes!
Op wedstrijd heb je soms te maken met witte broeken en onderleggers en donkere paarden... Heeft iemand daar tips voor om overbelichting te vermijden en achteraf bij de bewerking dan geen té donker paard te krijgen op de foto's?
En mijn 2e vraag: Ik heb momenteel geen zonnekap, wel een UV-filter op mijn lenzen, wat is juist het nut van een zonnekap, wanneer moet je het voornamelijk gebruiken?
Air schreef:Ik heb de pech dat mijn pas gekochte 700D last van frontfocus heeft icm. mijn Sigma 70-200. Met mijn 400D was dit minimaal dus het is de combi.
Nu ben ik dus op zoek naar een zaak waar ik de set kan laten kalibreren. Ik woon zelf in Groningen dus het liefst ergens een beetje in de buurt.
Chipclean/Lenscalibratie zag ik dat die wel 'droppoint' winkels heeft, maar geen idee of hij de 700D ook kan doen? Ik zie het namelijk niet op de site staan. En kwam op bokt berichten tegen dat hij de 60D niet kon doen..
Natsuki schreef:Ik heb een probleem met mijn lens!
Ik pakte mijn camera uit de tas vandaag en wou een foto maken, maar hij deed de autofocus niet meer. Ik focuste dus zelf, maar de focus ring voelde een stuk losser dan normaal.
Ik moet nu dus steeds zelf focussen, wat niet altijd even handig is..
MerelBormans schreef:Air schreef:Ik heb de pech dat mijn pas gekochte 700D last van frontfocus heeft icm. mijn Sigma 70-200. Met mijn 400D was dit minimaal dus het is de combi.
Nu ben ik dus op zoek naar een zaak waar ik de set kan laten kalibreren. Ik woon zelf in Groningen dus het liefst ergens een beetje in de buurt.
Chipclean/Lenscalibratie zag ik dat die wel 'droppoint' winkels heeft, maar geen idee of hij de 700D ook kan doen? Ik zie het namelijk niet op de site staan. En kwam op bokt berichten tegen dat hij de 60D niet kon doen..
Chipclean kan jouw 700D met 70-200mm Sigma zeker kalibreren. Hij doet dat waar je bij staat. Ik kan je echt aanraden om er langs te gaan. Ik ben er pas ook langs geweest zodat ik er een blogbericht over kan schrijven voor Horse Photo Experience. Hij heeft toen zowel mijn D7000 Nikon (met 70-200 Sigma lens) als de 5D Mark III van Lisa Dijk schoon gemaakt en gekalibreerd.
Binnenkort volgt er dus een blogpost (en facebookbericht) over dit onderwerp.
Als je belt dan kan hij vertellen wat hij wel en niet kan en kan er meteen een afspraak gemaakt worden.
Suuszels schreef:Hebben jullie trouwens tips mbt het fotograferen van tinkers? Ik had er gisteren twee voor de lens maar wat worden het zwarte en witte deel snel flets zeg(vooral het witte valt snel weg)
En ook blackfoto's wilt eigenlijk niet echt... doen jullie hier nog speciale dingen voor?
Bagheera_206 schreef:Suuszels schreef:Hebben jullie trouwens tips mbt het fotograferen van tinkers? Ik had er gisteren twee voor de lens maar wat worden het zwarte en witte deel snel flets zeg(vooral het witte valt snel weg)
En ook blackfoto's wilt eigenlijk niet echt... doen jullie hier nog speciale dingen voor?
In ieder geval in RAW te fotograferen zodat je achteraf met een paar kleine correcties zoveel mogelijk uit de foto kunt halen.