[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:04

Revanches schreef:
Je hebt gelijk, ik heb je verwisseld met Faxdiesain ;)

En topic voor zelfportretten:
[FK] Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Ooh haha! Wat een leuk topic, dankjewel voor de link! :D

Dit is mijn week 10:
Afbeelding

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:24

Week 10:

Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:49

Afbeelding

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:51

Afbeelding

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:00

MIJN FOTO KOMT ERAAN, WACHT NOG 1 MINUUT MET DE LIJST _O-

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 23:01

OKÉ!!!!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:04

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 23:08

Hierbij de samenvatting van week 10 - 2014:

Agossie verzamelt hier
Ash_
Asselruiter
Babel
Bellatrix
binky
Bumblehorse
calice
C_estmoi
chip
Deetjeeuh
Eviii_x
faatxhorse
Fellow
Fennee
Fenneeee
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
Iejoorr
Irene96 verzamelt hier
ismy
JewEmm verzamelt hier
jilinda
Joey
Jolandaa_
kani_ejj
Kelszz_
_Kiki_ verzamelt hier
kimberley23 verzamelt hier
Kimmms_
laurajoy15
Lipydo
Lizaa01
manonnevot
Marit
MarijeR
Marjoow verzamelt hier
Mb_foto
MichieldeM
monbyou
MyHu
NatassJa
Nayomie
Nefertarie
Racheel verzamelt hier
Revanches
Robin_Rikkie verzamelt hier
Samblabla
Sanne_com
showteam
Sodeletuut
Suuszels
TammyVN
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
XiiaaooNaa
Ylvy
Yvonne_V

Ongeveer 40 bokkers hebben het de eerste 10 weken zonder onderbrekingen volgehouden. Ik kan alle namen wel gaan noteren, maar dat is meteen weer zo'n lijst. Ook alle namen vet drukken of onderstrepen, is wel veel werk. 40 is namelijk onverwacht veel!! Totaal zijn er nu 61 bokkers die meedoen. Ga zo door allemaal!! :))
Laatst bijgewerkt door Agossie op 10-03-14 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:10

Whoehoee, applausje voor onszelf *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:11

:D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:13

Jeeej dan lukt het me nu al totaal 62 weken :):) , en jou ook Agossie!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:14

yess :):)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 23:17

Jemig, ja zeg! Calice... wow... 62 weken non stop foto's inzenden. Ik heb ook weinig gebruik gemaakt van de Oude Doos. (Erhhmmm... dat klinkt niet zoals ik het bedoel... := )
Ik vind het nog steeds leuk en ben eigenlijk wel trots op het topic. :j :o

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:23

Agossie schreef:
Jemig, ja zeg! Calice... wow... 62 weken non stop foto's inzenden. Ik heb ook weinig gebruik gemaakt van de Oude Doos. (Erhhmmm... dat klinkt niet zoals ik het bedoel... := )
Ik vind het nog steeds leuk en ben eigenlijk wel trots op het topic. :j :o

Respect! Je mag terecht trots zijn, ook op jezelf!

Applaus en buigingen voor jou Agossie, je bent de held van dit topic!! :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:26

Hahaha oude doos, ik had er niet eens zo over gedacht,
tot je het zei :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 23:28

Nou, dat wil ik nu niet zeggen. Ik ben meer trots dat we het allemaal zo volhouden en dat we zo trouw zijn. :j Dus iedereen die trouw meedoet!

Een aantal van ons hebben vorig jaar ook het hele jaar volgemaakt... ik zal eens kijken wie dat waren!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:56

Jaaa ik ook! *\o/* :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 00:02

De volgende mensen hebben 2013 ook helemaal volgemaakt:
Ash_, Calice, Ismy, Lypido, Natassja, Nefertarie, Tesseke, Tinky12 en ik.
Er waren er meer die het hele jaar vol hadden, maar die doen nu niet (meer) mee, of hebben op het laatste moment nog even een aantal foto's geplaatst uit één shoot aan het einde van het jaar.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:16

Ik heb helaas 2 weken gemist. :(
Ga me daarom ook maar afmelden, zodat ik het 52 weken project (zelfportretten) wel kan afmaken.

Veel succes allemaal, en ik zal jullie blijven volgen en zo nu en dan invallen om iemand van feedback te voorzien! :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 00:19

Jammer, xLoki! Maar wel succes bij het 52 weken project!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:59

Okee, commentaar!! Misschien niet voor iedereen positief, maar wel goedbedoeld. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Agossie: Ik vind het een sterke plaat, maar er mist iets. Misschien was het net wat leuker om haar in een hoek te zetten, of een knuffel/pop oid te geven. Het beeld wat je over wilt brengen is wel gelukt, huiselijk geweld? Ik zou de volgende keer proberen om met make-up blauwe plekken na te bootsen bijvoorbeeld. Model staat er in ieder geval goed op, mooie sterk blik en ook fototechnisch heb ik er niks op aan te merken!

Ash_: Hmmm, deze is het net niet. De foto is helaas erg onscherp en het paard staat in een rare houding. De adem die het paard uitblaast is wel erg leuk, je hebt wel het goede moment te pakken!

Asselruiter: Mooie plaat met een geweldige DOF. De kleur van de bloem komt er prachtig uit! Het enige waar je nog naar zou kunnen kijken is de kadering. Ik zou het mooier vinden om net wat meer van de bloem te zien.

Babel: Een drukke foto waarbij de kat een beetje raar kijkt. Jammer, de setting is namelijk erg leuk en de kleuren en scherpte zitten goed in de foto! Probeer de volgende keer een meer "jacht" houding van de kat te pakken. Met bijvoorbeeld een speeltje kan dit al bereikt worden.

Bellatrix: De kleuren in deze foto slaan nogal paars uit hier, dat is jammer. Ook zou ik Woody meer naar links plaatsen zodat er niet zoveel loze ruimte ontstaat in de foto. Hij is wel mooi scherp en Woody staat er leuk en kwiek op!

binky: Ik moet eerlijk zijn, deze foto zou bij mij regelrecht de prullenbak in verdwijnen. Het gevoel van Carnaval krijg ik er niet bij en de hele foto vind ik nogal rommelig. De slingers liggen er rommelig omheen en de schoentjes vertonen schade. Ook zijn de sokken vies. Probeer met zulk soort objecten echt iets te vinden wat je oog trekt, een apart detail of zet de kleuren mooi om bijvoorbeeld.

Bumblehorse: Mooie lenteplaat. Fijne kleuren en een mooie DOF. Bloempje is mooi scherp! Hetgeen wat misschien nog beter kan is een uitdagende compositie. Dit is best wel standaard, probeer hiermee te spelen om je foto spannend te houden.

calice: Heel erg jammer van de drukke achtergrond, dit vind ik echt storen. Ook vind ik het jammer dat de pony naar beneden kijkt en een slome indruk geeft. De foto is wel mooi scherp en heeft fijne kleuren.

C_estmoi: Leuke plaat, jammer van de binnenbak. Ik vind dit altijd afleiden. De ruiter kijkt heel vrolijk wat erg fijn is. Wat voor de ruiter leuk is, is het van voren fotografen van het paard minder, de galopsprong komt er wat apart uit, en het lijkt alsof hij in 3 sporen loopt. Wel een mooie scherpte en fijn licht!

chip: Leuke plaat van je hondje. Wel vind ik de foto te donker. Misschien dat je hem met een beetje photoshop wat kan oplichten. Ook is het misschien leuk om een beetje te proberen met kadering en er een spannendere compositie in te zetten.

Deetjeeuh: Hele mooie sterke plaat met een fijne sfeer, mooi scherptediepte. Wellicht dat ik liever wat meer kleur van het blad zou zien, maar zo vind ik hem toch eigenlijk ook wel geslaagd!

Eviii_x: Hele mooie scherpe plaat van de hond. Heel erg jammer van de drukke achtergrond, deze leid erg af.

faatxhorse: Het onderwerp staat goed op de foto, maar de gehele achtergrond leid enorm af. Probeer de foto eens te croppen zodat je eigenlijk alleen de boom en het model ziet. Het model staat er wel leuk op en ook het lichtgebruik vind ik goed gelukt.

Fellow: Leuke plaat van een hele leuke hond! Heb er eigenlijk niks op aan te merken. Heb alleen het idee dat de foto wat scheef is?

Fennee: De vogel staat er leuk op, maar daarmee is eigenlijk alles gezegd. De foto is geheel onscherp en de kleuren zijn erg grauw en grijs. Probeer zo dichtbij mogelijk te komen en echt scherp te stellen op de vogel zelf. Gebruik desnoods een statief en ga manueel scherpstellen bijvoorbeeld.

Fenneeee: Mooie haflinger! Probeer wel door je knieën te gaan als je zulke foto's neemt. Door deze hoek lijkt het paard een enorm hoofd met een klein lichaam te hebben. Ook zou ik de foto even wat naar links draaien, hij lijkt scheef waardoor het paard op de voorhand valt. Foto is wel mooi scherp en heeft fijn licht/kleurgebruik.

Gub: Wauw, hier heb ik werkelijk niks op toe te voegen! Prachtige plaat van een zeer Hollandsch landschap! Heel mooi +:)+

Hanna94: Hele leuke setting zo! Jammer dat de hond zijn oren naar achteren heeft. Verder mis ik ook wat scherpte. Toch een goed gelukte plaat.

Heavenslove: Mooie kleuren en een fijne sfeer. Wel mis ik scherpte in de foto en vind ik het onderwerp zelf niet heel interessant. De kleuren vind ik wel echt heel mooi.

Iejoorr: Jammer van deze aparte uitsnede. Ook hier wil ik zeggen: Ga door je knieën. Je paard krijgt zulke misvormde verhoudingen door een hoger standpunt. Het licht is wel fijn en de blik van het paard vind ik ook erg mooi.

Irene96: Aparte plaat. Ik vind dat er te veel details zijn weggevallen waardoor het gezicht meer een masker lijkt dan echt een persoon. Model staat er heel hard op, dat vind ik jammer. De make up is leuk gedaan en het model kijkt mooi en sterk.

ismy: Mooi veulen, het kijkt lekker kwiek! Fijne kleuren heb je in je foto gestopt, met een mooi sfeertje eromheen.

JewEmm: Leuke zoekfoto. Je moet echt even kijken voordat je het vogeltje ziet wat erg leuk is. Wel vind ik de foto zelf wat te donker. Verder heeft hij een mooie scherptediepte en is hij goed gelukt.

jilinda: Een rommelige foto, jammer. De foto oogt véél te scherp, als je begrijpt wat ik bedoel. Door het harde licht wat er op het paard valt is er te veel detail te zien waardoor hij erg druk word. Jammer!

Joey: Ik heb het gevoel alsof ik een groot deel van de foto mis. Ik mis onderaan iets. Als panorama had ik toch meer van de ruiters willen zien. Qua kleur en scherpte is het een hele mooie foto!

Jolandaa_: De foto oogt wat saai maar toch blijf je er naar kijken. Jammer dat hij zo grauw is, met wat meer kleur is de foto waarschijnlijk al heel anders. Mooie scherpte, en ook een mooie vignettering toegepast.

kani_ejj: Aan de ene kant een fijne, dromerige foto, maar aan de andere kant een mislukte foto omdat de hond net weg kijkt. Misschien is het mooier om de volgende keer de blik van de hond erbij te nemen ipv dat de poot er net voor ligt. Fijne sfeer zit er wel in.

Kelszz: Ook deze foto vind ik veel te rommelig. Het is mij niet duidelijk wat je onderwerp is en eigenlijk leid alles in de foto af. De kleuren zijn een beetje monotoon. Foto is wel mooi licht.

_Kiki_: Oei, volgens mij heb je heel veel contrast toegevoegd? De foto is wel mooi, maar oogt onscherp door al het contrast wat er in zit. De kleuren komen er niet helemaal lekker uit. De DOF is wel erg mooi gelukt.

kimberley23: Jammer dat je het paard zo ver onderin hebt geplaatst. Door alle loze ruimte eromheen leid de achtergrond nogal af. Paard zelf lijkt onscherp te zijn. Verder qua kleur en licht is het een hele fijne foto om naar te kijken!

Zo, nu ga ik slapen. De rest komt nog wel! :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 02:00

Agossie, mijn verzamelpagina staat er niet meer bij :D. (Niet dat het heel veel uit maakt, maar voor de volgende keer :P).

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:46

Dank je :) ja ik had ook zoiets van hond draai je hoofd om haha maar was te druk met de bal

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:55

Zo zie je maar dat smaken verschillen tot twee x toe is nu het commentaar op mijn foto dat de schoentjes vies zijn maar dat was juist wat ik zo leuk vond! Vies en de neuzen van de schoentjes kaal door het spelen maar fier en trots werden ze gedragen door een kind. Wat de een dus geweldig vind hoeft voor de ander niet indrukwekkend of interessant te zijn. Commentaar is leerzaam ook als iemand je foto juist niets vind besef ik nu......

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:33

Bij deze mijn week 11 :D

Afbeelding