Via pb uiteraard, via het internet niet. Zo ben ik ook weer niet. Alleen tja, ook de opmerking die CameraNu maakte over die winkel, bevestigde gevoelsmatig toch wel een hoop. Voor mij is het nu duidelijk, voortaan wat verder rijden voor Kamera Express of CameraNu.
Daarom, uiteindelijk is het toch maar drie kwartier rijden, waar hebben we het dan ook over. Die tussenstop in de OVP moet ik ook nog eens gaan doen ja, al ben ik nooit zo blij geweest met het beeld wat ik vanuit de trein zag.
Ik heb al veel gelezen in dit topic en kom me nu ook maar eens melden. Ik heb mijn canon 550D nu een paar jaar en merk dat ik verder wil. Ik mis vooral AF punten in mijn huidige camera. Ik heb al eens wat zitten rondkijken en kom zelf richting een Canon 70D (maar die vind ik eigenlijk wel heel erg duur) of wellicht een occasion 7D. Wie o wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Ik ben en blijf een amateur dus een 7D mark 2 gaat bijvoorbeeld echt boven mijn budget
Bagheera_206
Geplaatst: 12-12-14 08:14
Ik heb zelf ook de 550D gehad en heb nog steeds de 7D. De 550D/60D/7D delen dezelfde sensor dus nagenoeg exact dezelfde ruis/detail verhouding. Dus in dat opzicht ga je er niet op vooruit qua ruis/detail als je overstapt op een 7D. De AF van de 7D en 70D is wel superfijn voor bij de paardjes en hondjes. Als je ook iets hoger in ISO wilt dan je 550D zou mijn advies zijn door te sparen voor een nieuwe 70D. Als je tevreden bent met de ISO en ruis detail van je 550D en je wilt echt alleen maar meer focuspunten dan is het idd de moeite waard om naar een 2e hands 7D te kijken, maar ik dacht dat de prijs van 2e hands 7D niet zo heel veel scheelde met een nieuwe 70D. Als je voor 18 januari een 70D koopt krijg je 90 euro terug op je aankoopbedrag ivm de cashback van de Winterwens actie.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik denk dat ik dan inderdaad beter kan door sparen voor de 70D. Ik heb de winter actie gezien, ik zal eens kijken of ik in januari genoeg geld heb
Rianne_
Geplaatst: 12-12-14 11:58
Mijn vraag hier dan ook maar even. Inmiddels ook al contact gehad met Magda, die komt er nog op terug
Op dit moment heb ik nog steeds een Nikon D60, gok dat die al wel zo'n 8 jaar oud is inmiddels Ben er al een tijdje op uitgekeken doordat ik het idee heb dat ik alles er wel zo'n beetje uitgehaald heb wat er in zit. Ben toch op zoek naar een stapje verder. Echter blijft het voor de hobby dus de prijs moet wel leuk blijven. Budget is tot de 400-500 euro voor een body.
Bij de D60 heb ik de 18-55 en 55-200 lens. Deze zou ik op mijn volgende camera graag willen blijven gebruiken en er komt nog een 50mm lens bij. Het is dus wel belangrijk dat de opvolger weer een Nikon wordt Iemand suggesties?
Thanks voor je reactie Magda! Ik zat zelf ook te kijken naar de D5200 inderdaad. De D3200 sprak me op zich ook wel aan maar dat is wel weer een instapmodel. Hoewel de specificaties wel beter zijn dan de gemiddelde instapmodellen. Maar jij raad dan dus eerder de D5200 aan dan de D3200?
magda_90
Geplaatst: 12-12-14 12:49
De D3200 is wel beter dan de D60, maar dan blijf je bij de instapmodellen. Vandaar dat ik persoonlijk voor een stapje hoger zou kiezen en de D5200 zou aanraden. Maar dat is iets wat je voor jezelf ook kan afwegen, wil je de aankomende jaren nog bij de instapmodellen blijven of wil je liever doorgroeien?
Rianne_
Geplaatst: 12-12-14 13:07
Liever doorgroeien inderdaad Bedankt voor het meedenken! Op het Nikon forum lees ik ook dat sommige mensen de D5100 aanraden en dan beter investeren in een goede lens in plaats van de D5200 te kopen en daarop de standaard 18-55 lens te gebruiken.. Maar goed, zo groot is het prijsverschil tussen de 5100 en 5200 niet.
Chocopasta
Geplaatst: 12-12-14 23:42
Mijn tweedehands 24-80 2.8 ii is binnen! Die mag mijn net nieuwe tweedehands canon 5d iii sieren helemaal gelukkig!!
Bagheera_206
Geplaatst: 13-12-14 00:42
Natasja91 schreef:
Mijn tweedehands 24-80 2.8 ii is binnen! Die mag mijn net nieuwe tweedehands canon 5d iii sieren helemaal gelukkig!!
Ik kan maandag eindelijk mijn eos 70D gaan bestellen! Voor oud en nieuw hebben wij 1000 euro gekregen, en met dat canon-tegoed erbij komt er ook een 50 mm lensje bij!
Rianne_
Geplaatst: 14-12-14 00:02
Klinkt goed Mariett!
Ik heb vanavond de Nikon D5200 opgehaald. Morgen maar even uitgebreid testen En m'n vader blij maken met mijn D60..
SuperLiesje hopelijk heb je hem snel bij elkaar gespaard! Mariett en Rianne_ veel plezier met jullie nieuwe camera's! Ik heb mijn vriend blij gemaakt met mijn "oude" 1100D en 2 lenzen. Kan hij lekker oefenen
Hey iedereen! Ik ga denk ik de Canon Eos 1200D kopen. Maar nu mijn vraag... Waar kan ik die best kopen? Ik passeer praktisch elke dag de Mediamarkt, maar hoe zij die voor service/garantie? Kan ik beter op zoek naar een andere winkel? Of...
Voor camera apparatuur nooit mediamarkt, vind ik. Ik zou altijd naar een goede fotowinkel gaan met mensen die vestand hebben. Mocht er iets mis zijn met je camera kunnen zij je vaak al helpen en hoeft hij niet meteen terug naar de fabriek oid.
caaramel
Geplaatst: 14-12-14 19:06
Ok, bedankt!!! (heb ondertussen ook al veel op je blog gelezen... en al heel wat wijzer geworden... ) Weet er iemand dan een goede winkel in de buurt van Antwerpen?