[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:08

Als iemand interesse heeft, ik heb de nikkor 55-200 voor o.a. de D40 te koop Lachen

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:37

yvonnepuntnl schreef:
Mitxa schreef:
Omdat mijn kitlens niet helemaal goed meer is zoek ik een vervanger tot ongeveer 70 mm. (iets minder mag ook).

Het is vooral bedoeld als portret lens (in het bijzonder voor katten en dan binnenshuis dus graag lichtscherp). Ik weet dat de 50 mm. 1.8 van canon daar een hele goede voor is, maar een nadeel vind ik daaraan dat er dus geen zoom op zit en dat ik dan vooral het begin stukje ga missen als ik bijvoorbeeld een keer op vakantie ben en een landschap foto wil maken.

Misschien dat ik het dan beter als allround lens kan noemen die ik wil hebben. Mijn Maximale budget is ongeveer 350 euro, liefst minder want ik heb dit jaar al veel te veel uitgegeven aan een ander objectief (waar ik nooit spijt van heb gehad overigens hoor). Maar dan wordt het een beetje teveel van het goede.

Zou die Sigma 17-70 2.8 iets voor me kunnen zijn?

Tamron 28-75mm F2.8 schijnt ook een juweeltje te zijn!:
http://tweakers.net/pricewatch/102619/t ... sp-if.html

Daar heb ik ook inderdaad naar gekeken, maar ik ben zo bang dat ik dan dat kleine stukje groothoek van 17 mm. ga missen.

Ik heb ook nog gekeken naar de Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF.
Lees ik allemaal goede verhalen over. Geheel 2.8 lichtsterk leek me ook wel een voordeel tegenover de sigma.
Hij is alleen ietsiepietsie duurder. Toevallig iemand die deze heeft? Ervaringen?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:37

De Image Stabilizer voor een canon 70-200 F2.8, is dat nu zo handig/scheelt het veel? Op mijn huidige lens heb ik het niet (en mis ik het dus ook niet), dus is dat wel iets van 'als je de lens koopt, zou ik toch echt die met IS nemen' of niet? Scheelt toch weer een 500-tal euro'tjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:43

IS kán ontzettend nuttig zijn ja. Het scheelt toch ongeveer 3 stops qua sluitertijd. Zeker bij een zoomlens is dit handig, bij 200mm krijg je veel sneller meer onscherpte (door te lange sluitertijd zonder IS), dan bij bijvoorbeeld 55 mm.
Maar hangt ook af van wat je wilt fotograferen. Heb zelfs weleens gelezen dat het bij sportfotografie alleen maar in het nadeel werkt, hoewel ik daar ook weer ontkrachtingen van ben tegengekomen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:44

Mijn Sigma 70-200 2.8 stelt niet meer scherp Verdrietig Heb 'm welgeteld 1x gebruikt bij een dressuurwedstrijd, nog geen 100 foto's mee gemaakt... Nou wilde ik 'm vorig weekend gebruiken, dus ik schroef 'm op mijn camera. Wil scherpstellen (autofocus).. Niks. Dus ik zet 'm op manualfocus.. Kan draaien wat ik wil, maar en gebeurd dus helemaal niks. Nou probeerde ik 'm woensdag weer, toen deed 'ie het. Wil ik net de polder in om wat platen te schieten, doet 'ie het weer niet.

Doe ik wat fout, of zit er gewoon iets niet goed in het objectief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:47

Liesje89 schreef:
Mijn Sigma 70-200 2.8 stelt niet meer scherp Verdrietig Heb 'm welgeteld 1x gebruikt bij een dressuurwedstrijd, nog geen 100 foto's mee gemaakt... Nou wilde ik 'm vorig weekend gebruiken, dus ik schroef 'm op mijn camera. Wil scherpstellen (autofocus).. Niks. Dus ik zet 'm op manualfocus.. Kan draaien wat ik wil, maar en gebeurd dus helemaal niks. Nou probeerde ik 'm woensdag weer, toen deed 'ie het. Wil ik net de polder in om wat platen te schieten, doet 'ie het weer niet.

Soms werkt het om even je camera te formatteren Lachen.
Bij iemand die ik ken (Astor @ bokt) heeft het iig. wel gewerkt.
Haar lens deed het ook niet meer op de autofocus.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:49

_Tessaa schreef:
IS kán ontzettend nuttig zijn ja. Het scheelt toch ongeveer 3 stops qua sluitertijd. Zeker bij een zoomlens is dit handig, bij 200mm krijg je veel sneller meer onscherpte (door te lange sluitertijd zonder IS), dan bij bijvoorbeeld 55 mm.
Maar hangt ook af van wat je wilt fotograferen. Heb zelfs weleens gelezen dat het bij sportfotografie alleen maar in het nadeel werkt, hoewel ik daar ook weer ontkrachtingen van ben tegengekomen.

Vooral paarden.
Zou em willen aanschaffen in de toekomst omdat ik toch ook in binnenpistes ga fotograferen.
Met mooi, zonnig weer, ben ik nog absoluut tevreden van mijn sigma 70-300mm.. Maar van zo gauw het bewolkt is wordt dat al stukken minder.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:21

Liesje89 schreef:

Doen je andere lenzen het wel gewoon goed? Ik had iets soortgelijks en bij mij was het pinnetje van het diafragma van mijn body niet goed meer. Ene lens deed het wel (70-300), de andere (50mm en de 18-55) kon ik ook niet meer mee scherpstellen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:59

Mijn andere lenzen doen het prima Ja Het is alleen bij deze.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:00

Ik heb zojuist een bod gedaan op jouw lens Liesje. (alléz, eentje dat op i'net te koop staat) Bod van €430, weet morgen of het aanvaard wordt, denk dat dat bod wel 'okee' is..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 00:23

Hij is heel fijn hoor, als hij het doet Nagelbijten / Gniffelen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:08

Heb m'n zadel verkocht, en een Canon 70-200 4.0 op de kop getikt voor 400,-
Zowiezo om de tijd te overbruggen dat mijn Sigma weg is voor reparatie.
Wat ik er na die tijd mee doe weet ik nog niet..
Misschien verkopen, als 'ie bevalt houden Vork Ben benieuwd.
Eerst maar eens even testen en ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:21

Liesje: en nu ga je zonder zadel rijden? Clown

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:30

Heerlijke lens vind ik het Lovers

Heb hem zelf ook!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:32

Haha, nee Clown Had 2 zadels te koop staan en heb er vandaag eentje van verkocht Tong uitsteken
Heb nu nog 2 zadels die ik gebruik, hahaha Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:35

Hahaha vandaar, ik vond het al wat vreemd, een zadel verkopen om een betere lens te kunnen kopen Clown

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:36

Neroo schreef:
Heerlijke lens vind ik het Lovers

Heb hem zelf ook!

Maar hoe zit het voor binnenfotografie hiermee? Lachen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:41

Nouks schreef:
Hahaha vandaar, ik vond het al wat vreemd, een zadel verkopen om een betere lens te kunnen kopen Clown

*LOL*

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:42

Als het goed is, heeft Nouks prima voorbeelden van fotograferen in de binnenbak met deze lens.
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 07-09-08 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:42

Liesje89 schreef:
Als het goed is, heeft [***] prima voorbeelden van fotograferen in de binnenbak met deze lens.
Ik heb nog een foto die van haar is als het goed is, gemaakt met een Canon 70-200 F4..

Even zoeken

Over welke lens gaat het? De 70-200 F4.0?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:47

Heb mijn bericht ge-edit, kon m niet meer vinden.
Maar het gaat inderdaad om die lens.

Jij had mij toen voorbeelden laten zien, toen ik de keuze moest maken tussen de sigma en de canon.
Ben uiteindelijk toen voor de sigma gegaan, heb ik nu een beetje spijt van Nagelbijten / Gniffelen Gezien hij nu al kapot is.. Nou waren de resultaten prima hoor, maar een beetje slecht dat 'ie nu al niet meer scherpsteld. Niet handmatig en niet automatisch... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:49

Hmm... Kheb zelf eigenlijk geen voorbeelden met de 70-200 F4.0. Kan ze wel maken, want heb er momenteel eentje liggen voor de doorverkoop. Lijkt me ook sterk eigenlijk dat ik je daar foto's van heb laten zien, want ik heb eigenlijk alleen binnenfotos met 70-200 F2.8 zonder IS, 80-200 F2.8 en 28-70 F2.8... Oh en 24-70 F2.8 Sigma.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:51

Zou je misschien wat binnenfoto's kunnen posten Nouks en er bij vermelden welke lens je gebruikt hebt? Denk dat dat voor veel mensen hier interessant is, want buitenfoto's gaat met de meesten wel goed maar binnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:54

Ik zal binnenkot eens een topic in elkaar draaien, zal ik ff een model regelen en flink veel lenzen in dezelfde omstandigheid testen voor jullie Lachen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:01

Ik maak nooit binnenfoto's, dus die heb ik niet voor je!