[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:39

Week 8 :)

Afbeelding

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:49

binky schreef:
elle108030 Herken ik daar Dennis van Gerda? Wat is die groot geworden zeg! Maar de liefde voor paarden straalt er nog altijd van af bij hem en dat heb jij goed vast gelegd.

omg stalker :') ja das dennis met brianna, één van de veulens van vorig jaar. is al een best oude foto, gemaakt vorig tinkerweekend.

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:26

Week 8:
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:25

Wow Marit <3 _/-\o_

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:33

Ingvild; heel mooi! Klein beetje donker misschien, maar prachtig moment!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:48

Vervolg week 7:

CrazyIris
Beterschap! Leuke foto heb je gemaakt! Heb er verder niets op aan te merken :)

Revansches
Tjah, wat kan ik hier op zeggen... <3 Ik heb hier een zwak voor hahaha :=
Mooie foto! Mooi kindje ook!

LinSa
Prachtige foto!

Ylvy
Leuke foto. Ik had hem denk ik wel in kleur gedaan. Het lijkt nu een beetje 'één geheel' ;)

_Patriciaa
Leuke foto!

MZorro
Mooi!

Leonyr
Mooi gedaan.

Deetjeeuh
Leuke foto! Leuk gedaan. Ik heb ook nog te veel van die kleurstof van mijn cupcakebakperiode haha. Leuk om een keer mee te experimenteren. Je brengt mij op een idee hihi.

sorsie
Leuke foto.

SharonPlugge
Mooie foto!

jilinda
Leuke foto

Robin_rikkie
Mooie foto.

Killyenn
Wow! Gaaf gedaan!

catyenbeau
Mooi! Wat kijkt hij schattig! <3

Fellow
Op een feestje met weinig licht fotograferen is ook super lastig. Ik vind dat de foto er knap uit gekomen is! Oefening baart kunst he :D

MarijeR
Mooooi!

Bumblehorse
Leuke foto!

Week 8

Magda_90
Leuke foto!

Eline91
Die vind ik hele leuke soort foto's. Onverwachts, niet wetend dat je gefotografeerd wordt. Dan zie je zo mooi de emotie van de mens! Mooi gedaan!

quartel
Oh dat topic kan ik mij nog herinneren. Leuk!! Echt leuke foto's heb je toen gemaakt zeg!

verosjaak
Mooie foto!!

Mariet
Leuk gedaan :)

Marijepragter
Die blauwe gloed is inderdaad een beetje jammer, maar de foto is heel leuk.

Maaarije
Welkom! Mooie foto! Nog een inspiratiebron ;)

nefertarie
Mooie foto!

PenS
Lief! Leuke foto.

NESCAFE
Moooi!

_Elke
Leuke foto!

Lipydo
wow! Die is gaaf! Ik ben echt fan van jou zelfportretten!

Suuzels
Leuke foto!

elle108030
Lieve foto :)

Astor
Mooie foto!

taarss
Mooi!

Marit
Moooi! Die ogen springen er uit!

ingvild
Leuke foto! Wat een grappig beest!

----------------------------------------

Ik vind het zo mooi om te lezen hoe iedereen elkaar helpt hier. De sfeer in dit topic is echt heel fijn. Heb nu spijt dat ik hier vorig jaar niet aan begonnen ben haha. Toen durfde ik niet :=
Dat wilde ik even gezegd hebben :o

Wat mijn feedback betreft is het momenteel kort maar krachtig haha := Ik vind de foto's ook zo mooi! Ik ben zelf nog niet zo ervaren, dus vind het nog wel eens spannend om feedback te geven. Ik ben ook meer van de complimentjes hihi :p

Ik ga vandaag op pad om foto's te maken. Heb alweer zoveel leuke foto's in het topic gezien. Dit topic is echt een inspiratiebron voor mij! :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:58

Ik ga steeds meer genieten van mijn nieuwe camera :D

Mijn POTW
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ylvy op 19-02-15 13:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:05

Ilvy, heb je 'm naverscherpt? Hij lijkt op mn telefoon n beetje over-verscherpt en de snorharen lijken n rozige gloed te hebben..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:08

Gok dat Flickr hier ook weer zin parten speelt qua verscherping :=

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:21

bwuh, zelfs als ik hem zelf minder scherp maak, verklooit flickr het :')

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:23

Kimmetjee04 schreef:
Prachtig!
vraagje; welke lippenstift heb je hier op? :D

Heb eerst mijn lippen getekend met een roest/koraal-achtige kleur van L'oréal met daar overheen een nude lippenstift van Catrice :P Dankje!

Killyenn schreef:
Lipydo: Prachtig belicht! Het krijgt iets heel onnatuurlijks, maar niet op een slechte manier. De dramatiek van een barok schilderij oid. Je visagie vind ik ook prachtig :j Jouw positie en de compositie van de foto vind ik wat ongebalanceerd, je vingers er net op staat wat apart, dat de schouder links is afgesneden en rechts niet maakt het wat zwaar links en de positionering van je haar/kapsel had ik mooier gevonden als je hoofd iets meer naar (jouw) links gedraaid was. Ook had ik de camera iets hoger gezet zodat je iets minder zwaar tegen je onderlichaam en gezicht aankijkt. Het klinkt als veel kritiek maar het komt allemaal op hetzelfde neer eigenlijk, vind het verder een prachtplaat +:)+ Ben in het algemeen een enorme fan van je werk :j

Je noemt précies de punten waar ik zelf ook tegenaan zat te hikken :D Maar wilde toch de lucht als achtergrond. Had mijn hoofd al wat meer naar voren gebracht, maar de balans is het nog net niet. In de serie foto's was deze toch de beste :) In elk geval weer een leerpuntje: nog meer naar voren leunen :D Dankje voor goeie feedback +:)+

binky schreef:
LipydoWauw! Goede fotograaf en je bent daarnaast zeer zeker een goed model. Doe je de make- up ook zelf? Petje af hoor!

Make-up doe ik inderdaad zelf. Naast fotograferen alleen doe ik graag ideetjes uitwerken wat betreft styling en visagie dus vandaar ook de vele zelfportretten haha. Dankje!

Feedback week 8

NESCAFE: Zo mooi! Alles is mooi; de kleuren, het formaat en kader. Top!

_Elke: Leuk moment heb je te pakken! Een ander standpunt van de camera had beter geweest: compositie is nu wat uit balans. Je ziet te veel water; te weinig hond en bal. Dus iets meer vanuit het oogpunt van de hond. Kleuren zijn lekker fris! Echter iets te veel rood bij de hond. Als ik naar je instellingen kijk zie ik wel een veel te hoge ISO voor de hoeveelheid licht die je had. Houdt je ISO op 100 of 200 als je zonlicht hebt bij een diafragma van F/4.0 :)

Suuszels:Tof dat je macro tussenringen hebt! Leuke 'test' foto, maar mis iets. De bokeh valt een beetje weg, waardoor de foto wat plat oogt ondanks de kleine scherpte/diepte. De kleuren mogen ietsje frisser (beetje vaal nu); meer contrast en wat meer heldere kleuren denk ik.

elle108030: Mooi vastgelegd zeg! Er zijn wel een aantal puntjes. Voor het beeld had het mooier geweest als je je camera een tikkie naar links had geschoven, zodat de ruimte rechts gevuld zou zijn. De foto heeft ook iets te veel contrast, waardoor de schaduw-gedeeltes informatieloos zijn geworden (zwart).

Astor: Ook heel mooi! Leuke compositie zo. Heel sereen, ondanks dat je ziet dat het behoorlijk waaide. Mooi contrast hierin :). Ik denk dat je er wel meer uit kan halen wat betreft de kleuren (meer pastel, dus de lucht wat blauwer bijvoorbeeld. Maar wel licht!).

taarss: Mooie kleuren inderdaad! Wel een paar puntjes: de duinen zou ik recht trekken, lijnend aan de zee. Foto mag ook een tikje contrast erbij hebben, wat lichter van kleur.

Marit: Nice! Mooi hoe de kleur van haar ogen terugkomt in de sjaal. Mooie compositie en blik van het model. Enige puntje wat ik kan aanhalen is de rode tonen in haar gezicht die iets te rood zijn. Ik denk dat haar gezicht dan ook wat zachter overkomt.

Ingvild: Zo'n gave vogel is dat :D Mooi vastgelegd, echter is de foto wat te donker en mist contrast. Da gaat de foto veel meer spreken en komen de kleuren mooier uit! Ik denk dat je hem ook gecropt hebt, of niet? Hij lijkt wel scherp, maar mist de nodige pixels :P

Ylvy: Prima foto. De roze snorharen vallen mij ook op haha, poes in de roze dip-dye? :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:31

Citaat:
_Elke: Leuk moment heb je te pakken! Een ander standpunt van de camera had beter geweest: compositie is nu wat uit balans. Je ziet te veel water; te weinig hond en bal. Dus iets meer vanuit het oogpunt van de hond. Kleuren zijn lekker fris! Echter iets te veel rood bij de hond. Als ik naar je instellingen kijk zie ik wel een veel te hoge ISO voor de hoeveelheid licht die je had. Houdt je ISO op 100 of 200 als je zonlicht hebt bij een diafragma van F/4.0 :)

Dank je wel lipydo. Ik vind het zelf nog echt heel moeilijk om die instellingen goed te zetten of een beweging. Misschien volgende week een stil object ;)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:36

Zover ik weet niet lipydo,
Roze komt er niet in bij een huis met 4 mannen,
Wellicht op reis geweest bij iemand die van roze hield? :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:23

Mijn week 8
Afbeelding

Jammer van de grauwe randjes van de roos, toch geprobeerd deze zo min mogelijk op te laten vallen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:27

Lipydo schreef:
Suuszels:Tof dat je macro tussenringen hebt! Leuke 'test' foto, maar mis iets. De bokeh valt een beetje weg, waardoor de foto wat plat oogt ondanks de kleine scherpte/diepte. De kleuren mogen ietsje frisser (beetje vaal nu); meer contrast en wat meer heldere kleuren denk ik.

Thanks, ik zal vanavond even kijken of ik wat leuks kan doen met de nabewerking :)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:14

Heel erg bedankt voor de feedback op mijn foto van week 7 :D .

Marit, wat een prachtige foto!

week 8:
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:47

Mariett
Dan ben ik erg nieuwsgierig naar de achtergrond informatie gezien ik de foto nog niet steeds niet vind "kloppen" zeg maar. :o

Suuszels
Prachtig, niets op aan te merken! <3

elle108030
Wat een mooie liefdevolle foto, niets op aan te merken. :)

Astor
Blijven mooie foto's van IJmuiden. :j

taarss
Dat is inderdaad een prachtig contrast. :j Heel mooi rustig landschap zo. :j

Marit
Weer een heel mooi portret. :j

Ingvild
Heel mooi qua compositie en kleuren, echt leuk! Imo wel iets te donker.

S_imonee
Bedankt. :)

Ylvy
Prachtig, gedetailleerd portret met mooie kleuren. :j Wellicht tikkeltje te verscherpt inderdaad.

Carolaaxxxx
De foto doet wat pijn aan mijn ogen, het rood is echt erg fel hier. Ik mis de belijning bij de kern wat. Maar ik begrijp het wel, ben zelf ook al dagen bezig met een rode roos goed rood te krijgen. -O-

calice
Weer een mooie liefdevol portret. :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:08

Ja op mijn telefoon deed de rode kleur ook al zeer aan mijn ogen, maar op de laptop is die juist iets minder fel dan het origineel.
Dan is het best lastig bewerken, als het overal blijkt te verschillen -O-

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:16

De oplossing daarvoor is je beeldscherm kalibreren, dan weet je zeker dat jouw scherm de juiste kleuren weergeeft. Dan kan het alsnog zo zijn dat andere mensen het iets anders weergegeven zien, maar dat ligt dan niet aan jouw bewerking maar aan hun beeldscherm. :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:36

Hoe doe ik dit precies?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:43

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:46

Ah oke, bedankt voor je hulp!

En voor anderen; als die bij jullie ook zo fel is; meld het maar. Ik ga er naar kijken

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:37

Vervolg feedback week 7:
Astor: Vind het een beide mooie foto's zo met die lucht. Wellicht had de foto nog wat mooier geweest als de ruiter rechts op de foto stond en er wat meer ruimte aan de linkerkant was.
joeluna: Wat een vrolijke foto! Misschien een tikkeltje te donker
billionache: Mooie zwartwitfoto! De twinkeling in de ogen is ook erg mooi alleen vind ik het jammer dat de ogen niet helemaal scherp zijn. Als de ogen scherp waren geweest had ik het ook niet zo storend gevonden dat de neus niet scherp is, nu mist de foto wat scherpte
Superliesje:Mooie compositie en heldere kleuren! Jammer dat de hond wat 'suf' kijkt waardoor je de ogen niet zo goed ziet en deze er niet uitspringen, dat mis ik een beetje in deze foto
caaramel: week6: Vind de foto wat te donker, wel vind ik de bokeh in de achtergrond erg mooi. Wel mis ik wat scherpte! week 7: Bij deze foto vind ik het geheel te overbelicht. OOk mis ik weer wat scherpte en vind ik de foto wat rommelig tonen
Suuszels: Prachtige foto ! Jammer van de onscherpe neus maar de twinkeling in de ogen is echt heel fijn!
Rianna_: Fijne kleuren in de foto ! Vind de vignette ( denk dat het donkere in de hoeken van de foto vignette is? ) te veel
Tesssz: Hele mooie foto ! De ogen van de hond springen er mooi uit en de witte vacht is niet overbelicht waar ik zelf meestal wel wat moeite mee hebt , vooral op het strand. Misschien had je de foto net wat meer uit kunnen snijden zodat de hond wat meer rechts komt te staan.
LOVESUSHI: Mooie foto! Inderdaad jammer van het kaartje
Jessica_1998: De foto vind ik te veel van boven af genomen en jammer van de riem, die had je misschien even weg kunnen shoppen als je hier handig mee bent. Scherpte is wel mooi maar misschien als je op ooghoogte van de hond was gaan zitten en de hond wat dichterbij had gehaald dan had de achtergrond ook mooier uitgekomen!
_Elke: Hele mooi foto! Mooi effect ook!
femmelz: Vind het een leuk idee maar de uitwerking wat minder. Foto is wat te donker en niet 'speciaal' genoeg naar mijn mening. Ik weet niet echt welke emotie de foto uit moet drukken of welk idee er achter zit
S_imonee: Mooi moment heb je gepakt! Jammer dat er wat scherpte mist op de ogen en ik had de foto net wat lichter gemaakt
Hanna_94: Wauw, mooie foto! Misschien had je hem net wat meer kunnen oplichten
JewEmm: Mooie foto! Niks op aan te merken
CrazyIris: Mooie foto, alleen jammer van de bovenste vlammen die niet scherp zijn maar lijkt me ook heel moeilijk om te fotograferen!
Revanches: Wat een prachtige en rustgevende foto zeg! Niks op aan te merken
LinSa: Wauw,echt prachtig! Niks op aan te merken
Ylvy: Vind hem zo in zwartwit net wat te fel overkomen, misschien was hij in kleur beter ?
_Patriciaa: MOoi moment heb je gepakt! Jammer van de scheprte die mist maar in een binnenbak fotograferen is natuurlijk een drama
MZorro: MOoi scherp op het oog, jammer van de weerspiegeling en ik vind de lucht wat te overbelicht
Leonyr: Niet helemaal mijn smaak maar wat je wou bereiken met deze foto heb je wel mooi vastgelegd!
Deettjeeuh: Prachtige foto! Niks op aan te merken
Sorsie: Foto is mooi scherp maar ik vind de compositie wel net wat te knap. Jammer ook van de achtergrond
SharonPlugge: Prachtige kleuren zitten er in de lucht op deze foto zeg! Ook erg leuk dat je die vogel op de foto hebt gekregen!
jilinda: Mooie kleuren! Vind de groene achtergrond dan niet helemaal bij de bloem passen
Robin_rikkie: Prima foto! De pony lijkt alleen wel schuin in de foto te staan ( sorry wist niet goed hoe ik het moest uit leggen ) en de scherpte op de ogen mist ook wat. Wel hele mooie scherptediepte!
killyen: Wauw, prachtige foto! Krijg er echt zo'n middeleeuws gevoel bij!
cathyenbeau: Wat een lieve foto! Vind hem in zwartwit wel wat grijzig overkomen , mischien was de foto mooier in kleur. Ook jammer van de uitsnede aan de bovenkant maar is niet al te storend
Fellow: Leuke foto! Kleuren zijn erg vrolijk!
MarijeR: Prachtige foto! Niks op aan te merken
bumblehorse: MOoie foto! NIks op aan te mekren

Week 8 feedback:
Magda_90: Mooie foto! Leuk ook dat de kopjes scheef aflopen!
Eline91: Niet mijn type foto, wel mooie heldere foto. Wel vind ik de vrouw(?) en plant links storend
quartel: Oewhh gave foto ! Het enige minpuntje vind ik de glimmende gedeeltes in het gezicht
Verosjaak: Wauw wat een mooie foto! Niks op aan te merken
Mariett: Vind het een mooie foto! Niks op aan te merken
marijepagter: Hele mooie foto! Jammer inderdaad van de blauwe gloed maar dat is makkelijk te verhelpen
Maaaarije: Mooie kleuren zitten er in je foto! Jammer dat de gehele klok niet scherp is maar aan de andere kant geeft dat ook wel iets interessants!
Nefertarie: Prachtige foto zeg! Mooie bokeh ook!
PenS: Lieve foto! Mis wel wat scherpte!
Nescafe: Hele gave foto! NIks op aan te merken
_Elke: Mooie heldere foto! Jammer van de compositie, iets om de volgende keer op te letten
Lipydo: Wauw, echt petje af! Hele fijne en mooie foto om naar te kijken!
Suuszels: Hele mooie winterse foto!
elle108030: Hele lieve foto! Niks op aan tem erken
Astor: Wat ik bij week 6 als commentaar gaf is hier helemaal niet van orde ! Mooie compositie!
Marit: Prachtige foto! Mag ik vragen wat voor apparatuur je hebt gebruikt en wat je met de nabewerking doet?
Ingvild: Mooi moment heb je gepakt! Foto is net wat donker naar mijn smaak en mis wat scherpte op de ogen
Ilvy: Mooie heldere foto! Ook super scherp op de ogen! Alleen wat is er gebeurd bij de snorhalen? Zie een erg paarse gloed haha
Carolaaxxx: Bij mij is de roos ook te fel maar ik vind de scherpte wel mooi! Blauwe achtergrond past er ook mooi bij
calice: Wat een lieve foto!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:16

vervolg week 8

Ylvy
Mooi foto! Hij leek op mijn telefoon ook super scherp, maar op mijn laptop valt het wel weer mee haha. Die roze gloed zit er alleen nog wel hihi.
Fijn he, als alles meewerkt :P

Carolaaxxxx
Leuke foto. Die waterdruppeltjes erop zijn mooi, maar ze vallen niet echt op. Het rode valt hier ook niet heel erg op. Doet niet pijn bedoel ik ;) Het is ook wel lastig, want iedereen zijn beeldscherm is weer anders.

calice
Mooie foto! Kan het zijn dat ik die ook eerder ergens ben tegengekomen? :)

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:27

ik ga vanavond feedback geven voor week 8!

ik wilde eigenlijk een foto plaatsen van een of meerdere lammetjes bij ons in de stal, maar het werd een knuffelsessie met de lammetjes <3