Jouw foto's zijn altijd zo gaaf Marit! Eén van mijn voorbeelden voor fotografie.

Dank je YentlShots!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
YentlShots schreef:Weer eens wat wegwerk en lightroomschuifelwerk van mij! Tijd niet gedaan, dus er zitten nog wat foutjes in, ben benieuwd of jullie die ook zien?
Before:
[ [url=m/e13FT2.png]Afbeelding[/url] ]
After:
[ [url=m/VrQyFb.jpg]Afbeelding[/url] ]
maaikemuis schreef:Stiekem volg ik al jullie bewerkingen al een tijdje.
@Captain, mooie rustige plaat. Zeker de enorm uitgebreide bewerkingen kijk ik vol bewondering naar. Ik zou zo een cursus bij je volgen. Ware kunst!
@Quir, je bent lekker bezig. Je gaat echt vooruit in je fotokunsten.
Ik ben afgelopen week naar Chernobyl geweest. Het was weer eens wat anders dan natuurfotografie (dat doe ik het liefste). Veel binnen moeten fotograferen waarbij een statief niet handig was (zo min mogelijk dingen de grond laten raken, fotoapparatuur was verboden neer te zetten). Dus veel moeten bracketen uit de hand. Ik ben best steady dus ik heb heel wat platen geschoten waar wel wat van te maken is.
Voor:
[ [url=m/eEAJSE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/PCcJ5b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Quir schreef:Maaikemuis, erg mooi geworden! Vind het zo eigenlijk juist veel gaver dan harde kleuren, nu geeft het een veel duistere weergave. Of hoe ik t zeggen moet, kan me niet zo goed verwoorden op dit moment. Hopelijk snap je wat ik bedoel.![]()
Ik heb ook weer even geknutseld, voor:
[ [url=m/7gQhkV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/IM4SKg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu weer even op zoek naar nieuwe tutorials en nieuwe dingen uit proberen. Vind het nog erg lastig mn weg te vinden in Photoshop en de jusite dingen bij de foto's te vinden...
S_en_Z schreef:Mooi Quir! maaikemuis lijkt me heel bijzonder daar rond te lopen.
Fijn die bokt upload .. not.. maargoed.. toch een voor en na
[ [url=m/KkQcCQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JQcg7C.jpg]Afbeelding[/url] ]
_classic schreef:Was de foto's inderdaad vergeten![]()
[ [url=m/2HOCH5.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qh6CYC.png]Afbeelding[/url] ]
mariekeoo schreef:Door foutieve camera instellingen van mijn kant en niet een hele fijne omgeving. ( lees: gele lamp, geen ramen, etc)
before
[ Afbeelding ]KS7A8964-3 by marieke oosterhuis, on Flickr
after
[ Afbeelding ]KS7A8f3964 by marieke oosterhuis, on Flickr
KittyDylan schreef:Ik vond deze oude foto nog, was er niet heel blij mee maar het proberen waard.
[ [url=m/Vh6Ypu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eZuB6V.jpg]Afbeelding[/url] ]
NadjaNadja schreef:Heel erg knap gedaan Mariekeoo!
Ik ben vanmiddag weer wat aan het prutsen geweest met wat foto's van mijn vriend (vandaar ook zijn copyright). Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Voor:
[ [url=m/vqjea5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/mDkNG8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor:
[ [url=m/TOP1oE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/gmmR5a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor:
[ [url=m/F7PwG8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/gbvj0s.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor:
[ [url=m/F7Zsgj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/5QonJp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben overigens vooral aan het wegwerken geweest, ik heb verder niet ontzettend veel tijd gestoken in de verdere nabewerking. Dat is vooral voor m'n vriend zelf namelijk
YentlShots schreef:Weer eens wat wegwerk en lightroomschuifelwerk van mij! Tijd niet gedaan, dus er zitten nog wat foutjes in, ben benieuwd of jullie die ook zien?
Before:
[ [url=m/e13FT2.png]Afbeelding[/url] ]
After:
[ [url=m/VrQyFb.jpg]Afbeelding[/url] ]
F_Orumster schreef:Wat een [***] hierboven!
Niet helemaal eerlijke voor en na, want het grasland komt van een andere foto (in bracketing geschoten).
Voor
[ [url=m/qp7pnv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na
[ [url=m/pI97tY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marit schreef:Ohh wat een super fijne bewerking! Echt heel erg mooi!
Van mij ook weer een
[ [url=m/RZ8afP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Quir schreef:Worden foto's in RAW trouwens scherper dan wanneer je in JPEG fotografeerd? Ik heb het idee dat mijn foto's nu namelijk veeeel scherper zijn dan eerst (en nu heb ik ze niet eens verscherpt of iets.). Terwijl het nog steeds dezelfde camera is (Canon 100D) en met dezelfde lens (Canon 55-250mm), dus daar kan het niet aan liggen. Haha
[ [url=m/HJShuT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sNGdXr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jouw foto's zijn altijd zo gaaf Marit! Eén van mijn voorbeelden voor fotografie.![]()
![]()
Dank je YentlShots!
Tigress schreef:[ [url=m/2juAN9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook weer eens eentje van mijn kant
En in het groot natuurlijk nog even erbij;
[ Afbeelding ]
Liselot schreef:Hier weer een leuke voor en na van mij
[ [url=m/cOBVfc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bkpsyJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
droomy schreef:Ben ook aan het knutselen gegaan, niet helemaal tevreden met het resultaat..
Misschien heeft iemand tips over het uitsnijden
Voor:
[ [url=m/JpL8Ur.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/FTf25K.jpg]Afbeelding[/url] ]
jes_sam schreef:Wat kunnen jullie toch schitterend bewerken in dit topic! Interessant om mee te lezen qua tips en tricks!
Zelf kan ik nog weinig tips geven, zo meesterlijk ben ik niet in het bewerken. Maar vandaag weer een wat geprobeerd. Met name geprobeerd om de vlinder eruit te laten springen.
Voor:
[ [url=m/1Bw8XG.jpg]Afbeelding[/url] ]
& na:
[ [url=m/3UBZPR.jpg]Afbeelding[/url] ]