@taarss: Waarom zou je graag een 18-200mm willen ipv losse standaard- en telezoom?
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Bagheera_206 schreef:@sicayes: Waarschijnlijk ergens in de range van de helft van de prijs.MP levert meer op.
@taarss: Waarom zou je graag een 18-200mm willen ipv losse standaard- en telezoom?
maaikemuis schreef:Ik vond de sigma buiten goed te doen, binnen vond ik hem te langzaam focussen. Als je het aandurft kun je ook kijken naar een tweede hands Nikkor, die zitten er ook nog wel eens tussen.
Ik denk dat de 3100 bij 50.000 clicks wel een beetje bejaard gaat. Mijn 300s heb ik tweede hands gekocht met 18.000 clicks en die is zo goed als nieuw.
CrazyIris schreef:Hallo! Ik ben in bezit van een canon 70-200, maar vermits ik af en toe graag plantjes en kleine diertjes op de foto zet, zoek ik wat raadIk heb gezien dat er tussenringen bestaan (macro extension tube). Geven deze hetzelfde effect als je hebt met een macro lens?
Of koop ik er dan beter een macro lens bij, als mijn budget het toelaat?
puppy1128 schreef:CrazyIris schreef:Hallo! Ik ben in bezit van een canon 70-200, maar vermits ik af en toe graag plantjes en kleine diertjes op de foto zet, zoek ik wat raadIk heb gezien dat er tussenringen bestaan (macro extension tube). Geven deze hetzelfde effect als je hebt met een macro lens?
Of koop ik er dan beter een macro lens bij, als mijn budget het toelaat?
Ik heb zelf een extension. Maar iedere keer te weinig licht.. Dus zit te wachten op een dag dat ik tijd en volle zon heb.. Want her is vaak erg donker.
Ook vervelend dat je je diafragma enzo niet kan veranderen, ik heb de goedkope versie, de vrsie van 100 euro heeft dacht ik wel dat je het aan kon passen, weet het niet zeker.
Metellica schreef:En hoe tevreden in een binnen hal Tesseke?
Heb begrepen dat een instap camera waaronder dus ook de d3100 ongeveer 50.000 clicks aan kan voor je kwaliteits verlies hebt, een gevorderde 100.000 en een proffesionele 150.000 clicks.