[INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:10

ik wou omdat ik niet zo handig ben met die programma's eerst eens kijken of ik er wel mee overweg kan, maar die link waar je een gratis 30dagen demo kan downloaden snap ik niks van.
Had het pakket gedownload en moest me dan aanmelden. Heb ik gedaan maar ik kan niet verder...

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:48

_mexx_lady_ schreef:
ik wou omdat ik niet zo handig ben met die programma's eerst eens kijken of ik er wel mee overweg kan, maar die link waar je een gratis 30dagen demo kan downloaden snap ik niks van.
Had het pakket gedownload en moest me dan aanmelden. Heb ik gedaan maar ik kan niet verder...

Dat probleem heb ik dus ook. Dan zegt hij iets over dat je adobe id niet klopt ofzo. Maar als ik op de site inlog dat doet tie het wel :Y)
Dus ik lees even mee :)

Ik heb ook nog een ander vraagje. Een tijdje terug was er een topic op FotoKunst met een hele gave bewerking: [FK] [FB] Gave Fashion Shot van DarkDreamer bewerkt!

Weet iemand hoe je dat zo bewerkt? Ik heb de TS al een pbtje gestuurd maar daar helaas nog geen antwoord op gehad...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:00

Ik weet niet hoe je het doet, maar zou er wel even opletten dat je misschien ander vormpje pakt voor die flare. Een vijfhoek laat zien dat je met een lens hebt gefotografeerd die 5 diafragmabladen heeft. Als kijker word je dan misleid, omdat je denkt dat deze foto met de Plastic Fantastic lijkt geschoten. Bij Canon heeft de kitlens er 6, de dure kitlens er 7 en de 24-70mm er zelfs 8. In dat laatste geval zou je theoretisch 8-hoekjes zien, maar ik denk dat ze er meer als rondjes uit zien dan die van de Plastic Fantastic.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:08

Oke, dan ga ik daar op letten. Ik heb wel is een foto gemaakt met dat zonlicht er zo in, maar ik wil het graag in een foto bewerken, maar ik heb dus geen flauw idee hoe :=

Dit is met mn eigen camera (canon 1000d) en lens gemaakt (tamron 70-300), en het zijn inderdaad rondjes (dat bedoel je toch?)

Edit; is de foto ook wel handig :+ http://i287.photobucket.com/albums/ll15 ... G_4336.jpg

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:51

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:02

Leuk filmpje over het maken van funny vormpjes ipv dat "saaie" vijfhoekje. ;)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:16

Wooww dat is echt super vet! Ik ga meteen op zoek naar een stuk karton haha _O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:17

Ik moet het ook nog steeds een keer uitproberen. Haha! :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:21

Karton inmiddels gevonden, even een leuk vormpje bedenken (wat toch eerst maar een hartje wordt :') ) en dan ik het resultaat wel even posten hier :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:23

Ben benieuwd. Maar beetje off-topic voor dit topic misschien. Ben jij misschien ook actief in een van de fotografen HK-topics?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:23

Nee! Zie ze soms wel voorbij komen. Jij wel dan? :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:43

Hmmmm.. het lukt nog niet helaas. Ik zie het hartje er wel in als ik door de zoeker kijk, maar op het moment dat ik de foto maak is tie weg -O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:47

Diafragma kleiner? Ergens 16 of kleiner?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:09

Het is gelukt! Even kijken wat ik allemaal gedaan heb :=

Op de TV stand, sluitertijd elke keer gewisseld. ISO auto. Diafragma deed tie dus zelf. Verder heb je er veel afstand voor nodig. Ik heb dus maar even de hele woonkamer/eetkamer/serre in gebruik genomen. en dit is het resultaat. Niet fantastisch maar ik ga hier zeker mee oefenen :D

http://i287.photobucket.com/albums/ll15 ... G_5257.jpg

Zo in het groot ziet het er niet heel super uit, maar het idee werkt iig wel!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:14

Haha! Hoe cool! :) Het werkt dus echt. Moet ik ook maar keer gaan proberen dan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:18

@Mette: lijkt erop dat de kleuren zijn aangepast met Curves/Curven (Engels versus Nederlands) en dat de lens flare is ingevoegd met het gelijknamige filter in Photoshop. Gezien het hier om bewerkingen gaat, is dat hier dus niet gebeurd met een kartonnetje :p Wat niet wil zeggen dat het niet leuk is om daarmee te spelen btw :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:14

Weet iemand een programma waarmee ik filmpje van Youtube af kan halen, en ze kan verkleinen tot avatarformaat?
Ik heb een tijdje Tubesucker gehad, maar op een of andere manier werkt dat niet meer.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:01

Pfff ik heb een heel leuk idee om een plaatje te bewerken ( natuurlijk te hoog gegrepen voor mijn kunnen ) en met tutorials kom ik echt niet verder.

Mijn idee was om een zwart frame te maken wat aan de buitenkanten donker is en naar de midden toe steeds lichter wordt.
In het middel wil ik dan een oog hebben en het is de bedoeling dat dat oog dan wordt opgelicht door het zwart naar lichter effect.
In het oog wil ik dan een bewerking van een meisje die weg loopt met haar koffer. Het meisje zal dan worden opgelicht zoals het oog maar dan met een blauwe kleur.
Als dat enigzins mogelijk is :D

Ik beschik over PSP8 en GIMP2 ( en photoshop CS2 als ik hem nog vind :p )

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:35

Nouks schreef:
@Mette: lijkt erop dat de kleuren zijn aangepast met Curves/Curven (Engels versus Nederlands) en dat de lens flare is ingevoegd met het gelijknamige filter in Photoshop. Gezien het hier om bewerkingen gaat, is dat hier dus niet gebeurd met een kartonnetje :p Wat niet wil zeggen dat het niet leuk is om daarmee te spelen btw :)

Ja daar was ik al achter :) Heb ook al wat tutorials gevonden, maar helaas is mn photoshop trial verlopen. Dus daar moet ik nog even wat op verzinnen.

Maar bedankt voor t meedenken :)

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 01:54

Bagheera_206 schreef:
Diafragma kleiner? Ergens 16 of kleiner?

probeer het 's avonds eens op straat in een felle lamp of iets dergelijks, overdag zie je het denk ik ook een stuk minder goed omdat je een groot contrast moet hebben met de achtergrond. Dus heel fel licht op een zwarte achtergrond. (Zaklamp fotograferen in een donkere kamer moet ook lukken)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:28

Ik wil graag uit een aantal foto's een filmpje maken. Geen 'Youtube filmpje' maar eerder een steeds bewegende foto. Wie kan mij helpen hoe ik dat moet doen en met welk programma?

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:56

Hallo,

Gister had ik een topic aangemaakt, maar ik werd doorverwezen naar dit topic.
Ik zal hieronder het nog een keertje citeren:

Citaat:
Hallo!

ten eerste weet ik niet of dit hier goed staat, anders mag het verplaatst worden!

Ik kwam net ergens een site tegen waarop stond dat ze GIMP als bewerkingsprogramma gebruikten.
Nu heb ik een beetje rondgekeken bij GIMP en op youtube, maar ik snap er niet zoveel van.
Op youtube heb ik al veel tutorials bekeken, maar alles is in het engels, waardoor ik het nog niet echt goed snap.
Ik wil bijvoorbeeld een object uit een foto snijden en dit op een andere achtergrond neerzetten.
Weet iemand hoe dit moet?
en heeft iemand misschien een nederlandse tutorial van hoe het precies werkt?

alvast bedankt!
liefs, chantal

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:30

Kan iemand mij helpen?

Ik heb photoshop elements 7. Ik heb brushes toegevoegd en de lijst is langer geworden dus krijg je een scroll balk, alleen scrollt die balk dus niet bij mij. Zo kan ik niet bij mijn brushes die bovenaan de lijst staan. Zie onderstaande afbeelding. Als ik op het deel klik waar de pijl staat of op dat kleine witte pijltje waarbij normaal gezien de scrollbalk verschuift dan sluit ie het brush scherm zeg maar en gaat ie terug naar mijn bestand die ik aan het bewerken was.

Afbeelding

Is hier iets aan te doen? Is er een andere manier om brushes te openen en mee te werken? Ik ga er nu heen via het penseel en klik dan daar bovenaan op de penseel opties.

Nog een andere vraag: als ik 2 brushes over elkaar gebruik dan komt de 1e brush door de 2de brush heen. Bijv brush 1 is een tekst en brush 2 een plaatje dan zie je de tekst licht door het plaatje heen. Kan ik dit veranderen met een optie zodat je de tekst dan niet meer door het plaatje heen ziet?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:16

Ik heb een vraag. Ik heb momenteel psp x4.
Nu kom ik niet uit deze dingen, kan iemand mij vertellen hoe dit gaat.
Graag per pb is makkelijker terugvinden;)

Iets verwijderen uit een foto halstertouw etc.
Kleuren van de ogen veranderen
Foto scherper maken zodat dier eruit springt

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:21

chaanttaall schreef:
Hallo,

Gister had ik een topic aangemaakt, maar ik werd doorverwezen naar dit topic.
Ik zal hieronder het nog een keertje citeren:

Citaat:
Hallo!

ten eerste weet ik niet of dit hier goed staat, anders mag het verplaatst worden!

Ik kwam net ergens een site tegen waarop stond dat ze GIMP als bewerkingsprogramma gebruikten.
Nu heb ik een beetje rondgekeken bij GIMP en op youtube, maar ik snap er niet zoveel van.
Op youtube heb ik al veel tutorials bekeken, maar alles is in het engels, waardoor ik het nog niet echt goed snap.
Ik wil bijvoorbeeld een object uit een foto snijden en dit op een andere achtergrond neerzetten.
Weet iemand hoe dit moet?
en heeft iemand misschien een nederlandse tutorial van hoe het precies werkt?

alvast bedankt!
liefs, chantal

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!