[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 07:58

Bedankt voor de leuke feedback allemaal!
Ik heb inderdaad de camera in de wastrommel gelegd met een aantal handdoeken er onder, want hij bleef wegglijden.
Ik heb de flitser van de camera gebruikt, voor de opzetflitser had ik niet genoeg ruimte.
Wel heb ik een diffuserkapje over de flitser gedaan om het wat zachter te krijgen.

In verband met drukte op mijn werk kom ik voorlopig even niet toe aan de feedbacksessie's.
Ik ben daar toch een paar uur mee bezig, het is of dat of zelf een foto maken. :P
Zodra ik weer wat meer tijd heb pak ik het ook weer op.

crazy_horses

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:02

magda_90: Mooie foto met een fijne sfeer :)

Eline91: Leuke zwart wit foto. Het enige waar ik mij aan stoor is het hoofd van die vrouw die net boven de bloemen uitkomt.

quartel :Technisch gezien een goede foto, maar de foto opzich spreekt mij niet zo aan.

Verosjaak: Leuke foto, niets op aan te merken

Mariett: Gave foto

marijepagter: Mooie hond. Ik vind de blauwe gloed nog meevallen hoor

Maaaarije: Leuke foto, niets op aan te merken.

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:04

Week 8:

Afbeelding

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:06

Verosjaak; Mooie sfeer in je foto! Inderdaad heel levendig!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:18

Vanochtend denk ik een van de laatste winterfoto's kunnen maken, hierna gaat de kou weg volgens de weersvoorspellingen. Deze keer een reflectie in het water van de opkomende zon terwijl er nog mist rond het water hing.

De kleur van de foto wordt nogal beïnvloed door de blauwe achtergrond van bokt, beter te zien op de zwarte achtergrond van Flickr.

Week 8:
Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:07

Ik ga toch weer voor de hond :) Vind hem leuker en beter! Foto is maandag middag gemaakt :)
Mijn week 8

Afbeelding

Bij deze foto stoort mij zelf de hoge iso niet zo erg.
Camera NIKON D5100
Lens 55.0-200.0 mm f/4.0-5.6
Focuslengte 55 mm
Belichting 1/60
F-nummer f/4
ISO 1400

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:32

Erg artsy Nescafe! Vind hem iets te zacht, al iets beter op flickr zelf maar ook daar had er van mij nog iets meer definitie in gemogen. Komt misschien ook door het kader wat ik eigenlijk vooral storend vind. Mooie kleuren en mooi 'bedacht/gezien', deze compositie zo in de natuur. Zeker een goede plaat. En het drukt erg mooi het late wintergevoel uit :j

Elke, vind de foto leuk bedacht, maar er zit nu wel erg veel loze ruimte in. Het hele midden stuk is eigenlijk 'niets', omdat dat zo groot is valt de hond enorm weg, ook doordat deze niet geheel scherp is. Als je iets meer achter de hond gestaan had waardoor je dat midden verkleint krijg je meer hond en leuker perspectief op de bal. De hoge ISO zie je er inderdaad niet in terug, maar waarom stond je sluiter zo hoog icm met de hoge ISO? Was het donker buiten? Kleuren zien er mooi natuurgetrouw maar helder uit :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:51

Killyenn schreef:
Elke, vind de foto leuk bedacht, maar er zit nu wel erg veel loze ruimte in. Het hele midden stuk is eigenlijk 'niets', omdat dat zo groot is valt de hond enorm weg, ook doordat deze niet geheel scherp is. Als je iets meer achter de hond gestaan had waardoor je dat midden verkleint krijg je meer hond en leuker perspectief op de bal. De hoge ISO zie je er inderdaad niet in terug, maar waarom stond je sluiter zo hoog icm met de hoge ISO? Was het donker buiten? Kleuren zien er mooi natuurgetrouw maar helder uit :)

Ik snap wat je bedoelt met loze ruimte. Goed puntje om op te letten de volgende keer. Ik stond te ver weg om snel achter haar te gaan staan want het volgende moment sprong ze in het water.. haha
Het begon wel te schemeren buiten ja. Ik kan vaak pas na werk met camera op pad dus was de zon al lager ja. Dank je wel voor de feedback :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:33

Mijn week 8, weer een zelfportret :P

Laat de zon en warmte maar komen! *\o/*

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:46

Wow, Wendy +:)+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:52

Mariett
Je gezichtsuitdrukking vind ik heel sterk. De kleuren van de verf daarentegen vind ik er niet bij passen. Je bent verdrietig maar "huilt" vrolijke kleuren? Waarom deze keuze als ik vragen mag?

marijepagter
Welk programma heb je wel ivm die gloed? Ik denk dat als je de hond meer in het licht had gezet, de gloed minder aanwezig zou zijn geweest. Verder een nette, vriendelijke en zachte uitdrukking en portret. Mooie hond. :j

Maaaarije
Een mooie authentieke foto van een horloge. Netjes uitgevoerd, wellicht ietwat jammer van de loze zwarte ruimte links?

Nefertarie
Niets op aan te merken, erg sfeervol en netjes. :j

Lipydo
Wederom weer prachtig. :j
binky
Haha, prima! :P

crazy_horses
Bedankt!

PenS
Een mooi zacht moment tussen beide paarden. <3 Eigenlijk niet echt iets op aan te merken, gezien het moment moeilijk is om elders nog een keer uit te lokken.

NESCAFE
Prachtig gedaan! _O_ <3

_Elke
Wat een prachtige hond-hondenfoto, heerlijk gefocust op de bal. Mooie warme kleuren ook. :j
Wellicht inderdaad wat loze ruimte zoals Kyllyenn al aangaf.

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:58

Lipydo schreef:
Mijn week 8, weer een zelfportret :P

Laat de zon en warmte maar komen! *\o/*

[ Afbeelding ]

Prachtig!
vraagje; welke lippenstift heb je hier op? :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:58

Lipydo: Prachtig belicht! Het krijgt iets heel onnatuurlijks, maar niet op een slechte manier. De dramatiek van een barok schilderij oid. Je visagie vind ik ook prachtig :j Jouw positie en de compositie van de foto vind ik wat ongebalanceerd, je vingers er net op staat wat apart, dat de schouder links is afgesneden en rechts niet maakt het wat zwaar links en de positionering van je haar/kapsel had ik mooier gevonden als je hoofd iets meer naar (jouw) links gedraaid was. Ook had ik de camera iets hoger gezet zodat je iets minder zwaar tegen je onderlichaam en gezicht aankijkt. Het klinkt als veel kritiek maar het komt allemaal op hetzelfde neer eigenlijk, vind het verder een prachtplaat +:)+ Ben in het algemeen een enorme fan van je werk :j

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:56

PenS Leuke foto, de een zo lief met de oortjes naar voren en de andere afwachtend met de oren zo zijwaarts. Lijkt trouwens wel een tweeling ;)

NESCAFE Wat een prachtige mooie zachte pastel kleuren heeft deze foto,je moet het maar zien maar jij zag het ! Mooi hoor.

_Elke Geinig, maar zo als eerder al gezegd is vind ook ik de ruimte tussen bal en hond te groot

LipydoWauw! Goede fotograaf en je bent daarnaast zeer zeker een goed model. Doe je de make- up ook zelf? Petje af hoor!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:39

magda_90 schreef:
Mariett
Je gezichtsuitdrukking vind ik heel sterk. De kleuren van de verf daarentegen vind ik er niet bij passen. Je bent verdrietig maar "huilt" vrolijke kleuren? Waarom deze keuze als ik vragen mag?

Het gaat voor mij om het contrast daar tussen inderdaad. Daarom is de achtergrond ook zo wit en niet donker oid.
Zit ook nog een hele gedachte achter maar dat zeg ik liever via PB :)

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:01

magda_90 schreef:
marijepagter
Welk programma heb je wel ivm die gloed? Ik denk dat als je de hond meer in het licht had gezet, de gloed minder aanwezig zou zijn geweest. Verder een nette, vriendelijke en zachte uitdrukking en portret. Mooie hond. :j

Ik bewerk met photofiltre

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:19

Met Photofiltre kan je die gloed ook aanpassen hoor. :j

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:28

Mijn week 8, vanmorgen even mijn macro tussenringen uitgetest :D
Afbeelding

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:29

Bellatrix schreef:
Met Photofiltre kan je die gloed ook aanpassen hoor. :j

Hoe? Mij lukte het niet..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:33

Adjust, color balance...

Afbeelding

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:35

week 8

helaas oude foto dankzij luiheid :') heb volgende week wel een paar dingen gepland.

Afbeelding

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:18

Week 8.

Afbeelding

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:23

Week 8
Afbeelding

Geen hele bijzondere foto maar ik vond de kleuren erg mooi!
Gemaakt met mijn nieuwe minolta zoomlens :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:58

Suuszels Mooi! Meer kan ik er niet over zeggen.

elle108030 Herken ik daar Dennis van Gerda? Wat is die groot geworden zeg! Maar de liefde voor paarden straalt er nog altijd van af bij hem en dat heb jij goed vast gelegd.

Astor Ohhhhhh dit is prachtig dit zou ik zo boven mijn bank hangen!

taarss Ik vind dit niets { ik zie er niets op wat me boeit }maar weet heel goed dat smaken verschillen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:37

Bedankt voor de fb, ik snap wat jullie bedoelen. Positie is soms zo klein ding maar bepaald heel veel.

Wendy erg mooi zelf portret!