Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Ilsee_ schreef:Ik heb de laatste tijd even goed na gedacht over de lens die ik mee wil hebben op vakantie voor de landschappen.
en kwam een goedkopere optie tegen:
de tokina 12-24 AT-X pro SD
Omdat ik hem waarschijnlijk toch alleen die vakantie volop ga gebruiken en door het jaar door niet zoveel misschien op andere vakantie's nog wel.
of kan ik dan beter helemaal geen lens aanschaffen en het houden bij mijn kitlens (zonder beeldstabilisatie) ?
Mariett schreef:Welke lenzen zijn nou eigenlijk goed? Als ik nou een nieuwe lens wil kopen, moet ik dan (als ik goede kwaliteit wil) voor een Canon L-lens gaan of zijn andere lenzen ook goed?
Ik las ook iets over het merk lensbaby, nog nooit van gehoord, vond het heel apart
Ik had tokina ook niet echt gehoord eigenlijk, vooral tamron en sigma.
Mariett schreef:Ik ben eigenlijk vooral nieuwsgierig hoe al die verschillende lenzen zijn![]()
Ik hoef nu ook geen nieuwe lens maar zit altijd een beetje rond te kijken. Volgend jaar ga ik pas weer een nieuwe lens (70-200) kopen, maar daar ben ik al helemaal over uit (Canon L).
Gewoon een beetje algemeen dus, wat zijn nou goede lenzen en welk merk heeft eigenlijk over het algemeen minder goede lenzen.
Net las ik dat een tokina goed is voor groothoeklenzen. Is dat merk dan niet goed voor portretlenzen, of valt dat mee?
Mallow schreef:Courses schreef:.... 50 mm
Scherpdat begrijp ik
Verschil is dus te verwaarlozen?