Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marion82 schreef:Haha bedoelde natuurlijk de 7DII
DmNqUe schreef:hallo allemaal, ik kom hier ook een beetje binnen vallen maar heb wel vanaf begin af aan meegelezen. Ik ben begonnen met een canon eos 500D, heb toen de overstap gemaakt naar de canon 7D maar ik wil verder.
Ik maak voornamelijk alleen maar foto's in de paardenfotografie en met de 7D trekt hij het gewoon niet in binnen ruimtes, ook al ziet de bak er zeer licht uit ik zit al gauw op een iso 3200 en toch haast nog geen scherpte in de beelden.
Nu zit ik dus mega erg te twijfelen naar welke camera ik over zal stappen omdat ik hier meerdere verhalen en meningen lees. Mijn 7D houd ik wel aan als reserve camera en zal worden gebruikt door mijn moeder die ook graag fotografeert maar ook de standaard lens die daar bij zat blijft bij die camera.
Nu heb ik zelf de 70-200 f2.8 maar ik wil dus wel een body kopen met nog een lensje erbij. Welke camera zouden jullie aanraden? Ik zoek dus een camera die hoog in zijn iso kan waar je niet te vroeg ruis krijgt ( beetje natuurlijk wel, maar zoals ik nu heb is gewoon niet meer acceptabel ) en waar mijn 70-200 lens op kan. Had zelf zitten kijken naar de 5DIII?
ikke schreef:DmNqUe schreef:hallo allemaal, ik kom hier ook een beetje binnen vallen maar heb wel vanaf begin af aan meegelezen. Ik ben begonnen met een canon eos 500D, heb toen de overstap gemaakt naar de canon 7D maar ik wil verder.
Ik maak voornamelijk alleen maar foto's in de paardenfotografie en met de 7D trekt hij het gewoon niet in binnen ruimtes, ook al ziet de bak er zeer licht uit ik zit al gauw op een iso 3200 en toch haast nog geen scherpte in de beelden.
Nu zit ik dus mega erg te twijfelen naar welke camera ik over zal stappen omdat ik hier meerdere verhalen en meningen lees. Mijn 7D houd ik wel aan als reserve camera en zal worden gebruikt door mijn moeder die ook graag fotografeert maar ook de standaard lens die daar bij zat blijft bij die camera.
Nu heb ik zelf de 70-200 f2.8 maar ik wil dus wel een body kopen met nog een lensje erbij. Welke camera zouden jullie aanraden? Ik zoek dus een camera die hoog in zijn iso kan waar je niet te vroeg ruis krijgt ( beetje natuurlijk wel, maar zoals ik nu heb is gewoon niet meer acceptabel ) en waar mijn 70-200 lens op kan. Had zelf zitten kijken naar de 5DIII?
Hoe stel jij in dat je zo hoog in je ISO gaat?
Als die bakken echt zo donker zijn, dan gaat een hogere ISO je maar zeer beperkt helpen. Je hebt gewoon licht nodig voor goede foto's en als dat er niet is, zul je het zelf moeten maken.
Mijn tip: huur eens een 5DIII voor een project en kijk of het je datgene brengt wat je zoekt, voordat je een dergelijke camera koopt en moet vaststellen dat die het ook niet redt.......
Bagheera_206 schreef:De 5D3 of 1DX is inderdaad een prima upgrade om net weer paar stopjes hoger te kunnen in ISO, maar die binnenbakken zijn inderdaad wel heeeeel donker om te binnenbakselen.
Stel dat je de foto op ISO12.800 had gemaakt met een voelvreempje was dat maar 2 stopjes lichter en had je een sluitertijd gehad van 1/500s.
Bagheera_206 schreef:En wat als je upgrade doet naar 7D2? Heb je sowieso 1 stopje meer en hoef je niet zo een dure body te kopen.De 7D2 is nu nog ergens rond de 1700 euro en de 5D3 en 1DX zitten iets hoger in prijs.
Bagheera_206 schreef:Er staan al een hele hoop positieve reviews online over de 7D2, maar deze body ligt pas sinds deze maand in de winkel dus erg nieuw. Wacht even een paar weken/maanden af en mss zakt hij nog wat in prijs. De 7D1 heeft destijds ook rond de 1800 euro gekost bij de lancering.
Ik ga mijn 7D volgend jaar iig upgraden naar 7D2.Een 7D/5D combi vind ik zelf erg fijn om mee te werken.
Bagheera_206 schreef:En qua ruis/detail zit hij tussen de 7D1 en 5D3 in. De vraag is dan of die extra ISO voor die 1000 euro extra wel de moeite waard is.Qua AF doet de 7D2 niet onder voor de 5D3. Ik denk zelfs dat hij beter is en dat de 5D4 die nieuwe AF ook wel zal krijgen. Dat hoop ik tenminste.
Ik weet niet of je veel burst maar de 7D1 doet 8fps en de 7D2 doet 10fps en de 5D3 doet maar 6fps.
k_m schreef:Ook nog een tip: als je het echt doet voor meer stops in licht te winnen kijk dan een beetje naar de megapixels. Het is niet omdat je super veel megapixels hebt dat je meer licht kan verwerken, het kan best zijn dat je met een crop sensor op iets van 12000 zit, en met een fullframe praktisch hetzelfde, maar dan is de fullframe nog steeds de beter keuze.
Als je de pixels namelijk op de grotere sensor van een fullframe zou bekijken, zijn de pixels op zichzelf groter en hebben ze daardoor de mogelijkheid om meer licht op te vangen, zo kan je vaak 2 stops winnen!
ikke schreef:k_m schreef:Ook nog een tip: als je het echt doet voor meer stops in licht te winnen kijk dan een beetje naar de megapixels. Het is niet omdat je super veel megapixels hebt dat je meer licht kan verwerken, het kan best zijn dat je met een crop sensor op iets van 12000 zit, en met een fullframe praktisch hetzelfde, maar dan is de fullframe nog steeds de beter keuze.
Als je de pixels namelijk op de grotere sensor van een fullframe zou bekijken, zijn de pixels op zichzelf groter en hebben ze daardoor de mogelijkheid om meer licht op te vangen, zo kan je vaak 2 stops winnen!
Niet om het een of ander, maar ISO 3200 1/250 f2.8 Dat is wel verdomd weinig licht!
Als je dat op wil lossen met een andere body, komt dat bij mij bijna over als symptoombestrijding.
ikke schreef:cmaenhout schreef:Hallo, Ik had een vraagje.
Ik heb sinds kort een Nikon D3200met een 18-55 lens
en ik ben echt nog een beginner in dit vak.
Nu wil ik daar een nieuwe lens voor kopen maar moet ik dan voor een Nikon gaan
of kan ik ook van een ander merk pakken. Kan dit geen kwaad voor mijn camera als ik een ander merk pak?
bijvoorbeeld dat ik dan de camera heb van Nikon maar een lens van canon of tamron.
hoop dat ik een antwoord krijg
groetjes Cindy
Je moet een lens nemen die op je camera past, dus geen Canon, maar Sigma of Tokina met een Nikon-vatting zullen gewoon werken.
Bagheera_206 schreef:Dat is de Tamron zonder beeldstabilisatie?![]()
Waar heeft dit objectief moeite mee op je 1100D?