[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:55

Omdat het een kunstacedemie is :P is toch heel anders dan een standaard fotografie opleiding. Ik was naar de toelating gegaan maar toen werd mijn werk niet gewaardeerd. mijn grootste probleem was voor de toelating een verzamelmap, met inspiraties etc. Ik doe daar niet aan maar blijkbaar word dat wel van je verwacht :+ ik doe dingen die bij me op komen, omdat ik op dat moment de inspiratie ervoor heb, ik gebruik nooit moodboards etc.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:08

Ah, oké, dat begrijp ik. Bij Statief hoef je geen toelating te doen, tenzij je een later jaar wil beginnen. Overigens vallen veel aspirant fotografen af in het eerste en tweede jaar. Te zwaar... Bovendien denken een aantal dat het een "cursus" is, maar het is echt een opleiding. Ikzelf ben er tot nu toe erg tevreden over, maar zit natuurlijk pas in het eerste jaar.

Ik snap inderdaad dat een kunstacademie een ander soort fotografieopleiding is dan een echte opleiding vakfotografie. Tegenwoordig zijn er wel meer opleidingen in Nederland, gelukkig.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:40

In overleg met Agossie kom ik mij hier weer melden :)

Ben er een tijdje tussen uit geweest, maar hier weer een foto! Benieuwd wat jullie er van vinden :)

Afbeelding

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:05

mijn week 15:
Afbeelding

gemaakt zonder flitser, en met een lamp aan de ene kant, en het raam aan de andere kant.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:22

Is er iemand die ik even via pb een vraag mag stellen over formaten en groottes van foto's?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 19:24

Ja hoor! Maar je kan het ook hier doen, dan heb je ws meer reacties. (tenzij je een link wil sturen met een beveiligde site om te laten zien)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:53

Ik meng me even in jullie gesprek Lifaya en Agossie :P Beetje offtopic maar wel interessant. Ik zit inderdaad op de kunstacademie (AKV St. Joost) en studeer hopelijk af over 3 maanden met Grafisch Ontwerp. Ik wilde dolgraag fotografie doen, echter heb ik met mijn verstand deze keuze gemaakt 4 jaar geleden. En ben blij met deze keuze, ik ben nu breed opgeleid. Bij een fotografie opleiding leer je met concepten werken... maar eigenlijk ben je 4 jaar lang bezig om jezelf (en je fotografie) (beter) te leren kennen. Je geeft jezelf de tijd om daar aan je profilering te werken. Ik ben van mening dat je dat ook zonder opleiding kan doen, echter begeleid je jezelf. Als ik afgestudeerd ben zou ik heel graag bij een (fashion) fotograaf stage willen lopen. Niet alleen om te leren hoe te fotograferen, want ik weet al deels van mezelf wie ik ben als fotografe, maar hoe het in het vakgebied aan toe gaat en om een netwerk op te bouwen. En dat is nou net wat ik vaak mis in een opleiding.

Dit is natuurlijk hoe ik het zie, persoonlijk. Moet zeggen dat je geen opleiding moet gaan doen om een papiertje te kunnen hebben, want daar kijkt niemand naar. Een opleiding doen om jezelf 4 jaar de tijd en ruimte te geven om te ontwikkelen is natuurlijk een goed plan :)

Mijn week 15! Ik kon echt niet kiezen tussen alle foto's van afgelopen week... mja :')

Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:14

<3
De kleuren vind ik prachtig!
Pastel, zacht, maar de IJslander springt er mooi uit.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:37

Hele mooie foto's weer !

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:50

Doe even een sooort van zelf portret , haha! :')
Geen mooie foto ik weet het -O-
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:57

Lipydo, ik heb Grafisch Vormgeving gedaan 4 jaar (en diploma behaald) waar ik helaas best spijt van heb gehad, ik pas namelijk echt niet binnen dat beroep :') ik moet iets met dieren of fotografie gaan doen, dat past gewoon het beste bij mij als persoon.

Maar het St. Joost ben ik ook naar open dag geweest :j Alleen sprak het me niet aan helaas :P Maar tof dat je bijna bent afgestudeerd! En mooie foto!

Mijn foto komt morgen :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:25

Morgen ben ik de hele dag niet online, misschien 's avonds, dus doe maar rustig aan! :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:21

Ik meng mij er ook maar even in, want ik herken helemaal wat Lifaya zegt over een kunstacedemie.
Daarom heb ik echt de perfecte opleiding gevonden op de fotovakschool in Rotterdam, Toegepaste Fotografie en beeldcommunicatie. Een vierjarige HBO opleiding die je als fotograaf opleidt met een vrij breed profiel. Daarnaast maak je kennis met de economie en hoe je je eigen broek op moet gaan hijsen als je later met een camera en een papiertje in de wereld staat, om het even kort te zeggen.
De hele opleiding en het curriculum spraken mij erg aan, er zit alleen wel een zure kant aan.
Hoewel de opleiding al tijden bestaat (Jaren) is het nog niet erkend. Ze zijn er wel mee bezig, maar op het moment kost de desbetreffende opleiding totaal € 20.000
Je hebt geen studiefinanciering, dus ook geen financiële hulp.
Voor mij is het dus de vraag of ik me in kan schrijven, ook al worden ze (zoals ze zelf voorspellen) dit jaar erkend.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 23:28

Ik vind het een leuk onderwerp om over te discussiëren en by all means, meng je in de discussie, want hoe meer mensen hun informatie geven, des te beter kan Lifaya eventueel beslissen wat ze zou willen gaan doen.

overigens doet Statief ook de "kennis met de economie en hoe je je eigen broek op moet gaan hijsen als je later met een camera en een papiertje in de wereld staat", maar het is niet "toegepaste fotografie en beeldcommunicatie".
Wel erg veel geld... :$

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:33

Agossie schreef:
Ik vind het een leuk onderwerp om over te discussiëren en by all means, meng je in de discussie, want hoe meer mensen hun informatie geven, des te beter kan Lifaya eventueel beslissen wat ze zou willen gaan doen.

overigens doet Statief ook de "kennis met de economie en hoe je je eigen broek op moet gaan hijsen als je later met een camera en een papiertje in de wereld staat", maar het is niet "toegepaste fotografie en beeldcommunicatie".
Wel erg veel geld... :$

Maar wat ik vooral opmaakte uit hun site, was dat ze je opleiden tot vakfotograaf, met een strenge focus op fotografie. Het fijne aan de FVS Rotterdam, was dat ze ook webdesign, video, et cetera er bij pakte tijdens je opleiding, om je dus vrij breed op te leiden.
Is het nu zo dat ik het vanaf de site verkeerd geïnterpreteerd heb?

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:40

Mijn bijdrage

Afbeelding

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:42

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:38

Dit is mijn week 15

Afbeelding

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:39

Mijn foto!

Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:14

Is het goed al ik de mijne voor deze week morgen plaats? Heb echt tijd te kort.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:37

Helaas helemaal brak en geen tijd voor een foto te uploaden vanaf me camera want me camera loopt vast ;(
Nu dus een foto vanaf me telefoon, gister avvond in het donder gemaakt op soos.
Ik.vond hem wel wat hebben, maar wel slechte kwaliteit enzo.
Afbeelding

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:44

Mijn week 15. :)
Afbeelding

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:48

Ik zie prachtige foto's voorbij komen zeg!
Vind het persoonlijk wel erg jammer dat er foto's worden gemaakt met telefoons. Dan heb je in mijn ogen ook niet de behoefte om hier iets te leren, wat erg jammer is voor de fotografen die wel fanatiek zijn en daardoor minder tips kunnen krijgen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 19:53

Dat ben ik wel met je eens, KirstenVosje, alleen soms is het even niet anders. Overigens zie ik wel bij een aantal ècht verbetering en dat vind ik echt bijzonder leuk om te zien.

Ash_: Prima!!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:03

Ik sla deze week over
Hebben nog steeds geen nieuwe modem,
En kan op mobiel geen foto opsturen
( heb er ook geen hier want ben niet thuis )