Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dagmar80 schreef:Op je camerascherm zie je de embedded JPG's... Je zult zelf wat aanpassingen moeten doen, o.a. de WB e.d. om een wat kleurrijkere e.d. foto te krijgen. Als je in RAW schiet dan weet je dat toch? Je schiet toch juist in RAW om zelf wat aanpassingen te doen in de RAW converter?
Ik vind het verschil wel heel erg groot moet ik zeggen, apart... Ik zou ook even kijken naar de instellingen van je camerascherm.
trysteffy schreef:Ja ik weet dat ik in RAW foto's schiet zelf ook naar die insteling gedaan..
Ja ik schiet in RAW om zelf de kleine dingentjes te bewerken.
Ik vindt het ook erg groot verschil daar baal ik gewoon heel erg van:-(
Ik heb Picasa maar ook al ga ik gewoon naar normale afbeeldingen in mijn documenten staan ze ook in zoon kleur..
trysteffy schreef:Ik vindt het echt raad hb ze op 2 computers de foto's op gezet op een vaste pc en een laptop en alle 2 geven andere kleuren aan wat er dan op de camera staag:-( moet ik terug gaan naar de winkel met de camera? Of kan het aan mijn geheugenkaartje liggen? Want ik Heb de camera nog geen maand..
trysteffy schreef:Picasa. Maar dit is al zo als ik gewoon al tussen mijn albums kijkt tussen mijn documenten...