Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AvWShots schreef:Gewoon het knopje van AF naar M zetten op je lens en draaien aan de andere ring dan de zoom op je lens.
quartel schreef:Olympus E400......niet zo een hele uitmuntende maar om mee te beginnen even mooi genoeg voor nu.![]()
Op MF....daar staat hij nu op en F 4.0.................maar met de ring stelt hij nog niet scherp genoeg......de ring doet nu eindelijk wel wat, dat is al heel wat
Het is alleen nog echt verre van scherp........niet eens een herkenbaar iets zeg maar......
Kan het zijn dat de lens niet goed meer is?
Dagmar80 schreef:@Marit: Jazeker! De kleuren worden ook intenser, de lucht wat blauwer, kan je zelf wat mee spelen door aan het filter te draaien. Nadeel is wel dat je zo'n 3 stops lichtverlies hebt, dus je moet je instellingen wel wat aanpassen. Op een lichte en heldere zomerdag zeker aan te raden! Verder zou ik adviseren om als je een pola koopt een beetje goede kwaliteit te kiezen zodat je beeldkwaliteit niet achteruit gaat, helemaal zonde als je een dure, goede lens hebt (duurste van het duurste is ook niet nodig, beetje shoppen online...).
k_m schreef:Hallo!
Ik heb nog eens een vraagje, heb al wat gegoogled maar kom er niet echt uit.
Wat is nu het grote verschil tussen JPEG of RAW? Ik fotografeer nu altijd in JPEG en bewerk simpel na in photofilter, maar ik merk dat veel mensen RAW foto's maken.
Iemand die mij het duidelijk kan uitleggen?