Suprise!
“Sinds gisteren zie ik dingen die ik eerder niet zag, je bent prachtig en ontzettend lief.” Gaat Irma verder. “Ik denk dat ik meer voor je voel als vriendschap. Maar het is wel een nieuw gevoel voor me. En aangezien jij niet op meisjes valt, vind ik het extra moeilijk dit te vertellen.” Tiffany haalt opgelucht adem “Irma, de reden dat ik al een aantal jaar geen vriendjes heb en sex met en jongen niet kon waarderen, is omdat ik al een paar jaar tot over mijn oren verliefd op je ben.” Geeft Tiffany toe. “Ik wilde onze vriendschap niet verpesten, en omdat jij zo gek was op Thomas wist ik dat ik je er beter niet mee lastig kon vallen. Ik vind het belangrijk dat jij gelukkig bent.” Irma kan haar oren niet geloven. “Verliefd? Op mij? Al jaren? Ik heb nooit iets gemerkt.” Zegt Irma. “gelukkig, dat was de bedoeling.” Zegt Tiffany met een voorzichtig lachje. “Maar het is zo vreemd.” Zegt Irma dan. “Ineens is alles zo anders, mijn gevoel voor jou, van vertrouwd naar super spannend.” “Het zal toch nog wel vertrouwd zijn,” zegt Tiffany “anders zou je dit niet allemaal zo open vertellen.” Irma knikt. “Ik zal er altijd voor je zijn en als jij er klaar voor bent en eruit bent of je echt gevoelens voor me hebt dan kunnen we altijd verder zien.” Zegt Tiffany terwijl ze een pluk haar uit Irma haar gezicht haalt en achter haar oor stopt. Voorzichtig geeft ze Irma een kus op haar wang. “Ik ben er voor je.” Voegt ze eraan toe.
Dan staat Tiffany op en haalt de worstenbroodjes uit de oven. “Tiffany.” Zegt Irma “je bent een schat, dank je.” Tifanny werpt haar een knipoog en gaat weer bij haar zitten met de worstenbroodjes. “We gaan gewoon verder met lol maken zoals altijd, en je poedersuiker alles zeggen wat je wil nu je weet hoe het zit. En besluit je toch dat je niet op meiden valt, of gewoon niet op mij, dan zal ik even verdrietig zijn, maar ik zal er altijd voor je zijn.” Zegt Tiffany “En nu is het sentimentele moment even over.” Voegt ze eraan toe. Irma lacht en neemt een hap van haar worstenbroodje. “lekker.” Zegt ze dan om maar niet meer op het vorige onderwerp terug te hoeven komen. “Ik heb trouwens wel hoofdpijn, zou dat een kater zijn?” vraagt Irma. “zou goed kunnen.”antwoordt Tiffany “je hebt flink de beest uit gehangen gisteren.” “Maar het was wel gezellig!” snoert Irma Tiffany de mond. “je hebt gelijk” geeft Tiffany toe.
Na het eten kijken ze samen op de bank een film, Irma ligt bij Tiffany in haar armen, niet anders als voorheen eigenlijk, maar toch voelt het anders. Middenin de film gaat Irma rechtop zitten. “Mijn hoofdpijn is al wat gezakt.” Zegt ze tegen Tiffany. “Mooi daar ben ik blij om.” Irma draait haar hoofd om en geeft Tiffany een korte kus op haar mond even gaat ze een stukje terug, voor de lippen elkaar weer raken en Tiffany Irma haar zoen beantwoord. Het voelt bijzonder beseft Irma, dit is haar eerste zoen waar ze echt gevoel bij heeft. “Was dat je nieuwsgierigheid? Of moet ik er meer achter zoeken?” vraagt Tiffany. “Euhm, nieuwsgierigheid waar je meer achter mag zoeken?” antwoordt Irma met een lach. “We doen het rustig aan oke? Mijn ouders hoeven het nog niet te weten, maar ik kan wel zeggen dat ik me bij jou hel bijzonder voel.” Tiffany lacht en neem Irma eens stevig in haar armen.
Ze hebben een lekker relaxed dagje vandaag. Even niemand over de vloer en echt even tijd om aan het idee te wennen en samen te zijn. Ze genieten er allebei van en ondanks dat er nu eigenlijk wel heel wat veranderd is, hebben ze de grootste lol om niks. Wat natuurlijk ook wel erg belangrijk is. “Zullen we de Lion King kijken?” vraagt Irma “vind dat echt zo’n mooie film en heb er spontaan zin in!” “Goed idee,” zegt Tiffany “moet ik de film wel even zoeken in die bende daar.” En ze wijst naar een grote stapel Dvd’s. Irma lacht. “Succes” zegt ze met een knipoog. Tiffany duikt in de stapel om de Dvd te zoeken. “zeg Tiff, wanneer heb jij eigenlijk vakantie?” vraagt Irma dan. “Nu we toch een stelletje zijn kunnen we wel samen op vakantie.” Zegt Irma met een lach. “Stelletje he, dat klinkt wel leuk. Euhm, na volgende week heb ik vakantie. Waar wil je heen?” antwoordt Tiffany. “Das een goeie, zal ik morgen wat boeken halen bij het reisbureau?” zegt Irma. “We kunnen ook op internet kijken,” oppert Tiffany “wie weet zijn er leuke last minutes.” Dit vinden ze beide een goed idee. De Lion King wordt vergeten en de dames gaan achter de computer zitten. Ze worden helemaal enthousiast over de vakantie en hebben er zin in. Ze zoeken een complex waar veel te doen is, in een warm land met veel glijbanen en leuke dingen in de buurt. Na ongeveer een uur komen ze op een complex in Turkije.
Het is een vijf sterren hotel op basis van de all inclusive formule. Er zit een mooi groot zwembad bij met een helboel glijbanen die allemaal door elkaar kronkelen. Ook de kamers zien er op de foto prachtig uit. En het is niet eens duur. Voor acht dagen kost het vijfhonderd euro per persoon.
“Vind je dit wat?” vraagt Irma een Tiffany. “Het ziet er prachtig uit.” Antwoordt ze. “Vertrek is al wel volgende week zaterdag, dus dan moeten we door de week je koffer al pakken.” Zegt Irma. “ik vind het prima,” zegt Tiffany “zullen we boeken?” “Ja! We doen het.” Zegt Irma.
Ze doorlopen de stappen om te boeken, als ze bij het scherm met de factuur aankomen zien ze tot hun grote verbazing dat het slechts driehonderd euro per persoon gaat kosten. De korting voor de last minute ging er nog af. “Nou dat is helemaal geweldig! Heb er echt super veel zin in.” Zegt Irma enthousiast. “wat moeten we allemaal meenemen.” Begint Tiffany gelijk. “Misschien kunnen we vragen of de jongens zin hebben om ook te gaan, dat ze op hetzelfde complex zitten, maar we als we zin hebben gewoon onze eigen gang kunnen gaan.” “Ow dat vind ik ook prima! Dan kunnen we elkaar in ieder geval niet beu worden.” Lacht Irma. “Ik zal Bart wel even bellen.” Zegt Tiffany.
“Met Bart.” “Hey Bartje, met Tiffany. Hoe issie?” zegt Tiffany vrolijk. “Euhm, met mij is alles goed. Met jou ook? Je klinkt zo hyper.” “Ja super, luister.. mijn vriendin en ik..” “Wat? Vriendin?” onderbreekt Bart haar. Tiffany lacht. “Ja, Irma.. we hebben gepraat en ze bleek ook gevoelens voor mij te hebben, toen heb ik maar opgebiecht dat ik al jaren verliefd op haar ben.” Verteld Tiffany terwijl ze Irma een knipoog toewerpt. “Ow Tiff!! Wat super tof voor je! Dat si echt gaaf!” reageert Bart verbaasd. “maar we hebben net een vakantie geboekt naar Turkije, all in en vertrek volgende week zaterdag, misschien is het leuk dat jullie daar ook heen gaan dat we dan af en toe samen iets kunnen gaan doen. Het is niet duur, maar driehonderd euro per persoon.” Zegt Tiffany in een adem. “Nou, jij bent enthousiast. Ik heb op zich wel zin in vakantie. Ik zal vragen of Thomas er al aan toe is om samen op vakantie te gaan.” “Ja maar wij zijn erbij, dat scheelt toch..?” oppert Tiffany. “Ja precies, ik zal het hem voorleggen. Ik bel je straks wel even terug, als je even de gegevens mailt kan ik het ook op internet opzoeken.”
Ze nemen afscheid in Tiffany stuur de link door naar Bart zodat hij kan kijken of het wat is.
“En?” vraagt Irma. “Hij moest even met Thomas overleggen. En denk dat hij Dave en Richard ook even belt.” zegt Tiffany “Oke, leuk” zegt Irma “wel een beetje vreemd, eergisteren was ik nog hotel de botel op Thomas en nu lijkt het alsof het al heel lang zo is.” Tiffany knikt “Kan me voorstellen dat het vreemd is. Als ik ergens te snel mee ga moet je het ook zeggen he.” Zegt Tiffany wederom. Irma knikt. “Dat idee heb ik nog niet hoor.” Stelt ze Tiffany gerust. “vind je het goed als ik zo even ga liggen, heb weer hoofdpijn.” Zegt Irma. “Die hoofdpijn van jou is ook niet goed he! Misschien moet je een keer langs de dokter gaan? Wie weet is het migraine ofzo.” Zegt Tiffany bezorgd. “Zal wel meevallen.” zegt Irma bedrukt “maar ga nu wel even mijn ogen sluiten.” Zegt ze terwijl ze op de bank gaat liggen. Stiekem is Irma toch wel een beetje bezorgd, normaal heeft ze nooit hoofdpijn en nu is het zo hevig dat ze wel moet gaan liggen.
Ruim twee uur later wordt Irma weer wakker. “he, sleeping beauty” begroet Tiffany haar. Irma lacht. “Heb je honger? We kunnen chinees bestellen.” Zegt Tiffany. “O, das wel erg lekker.” Zegt Irma duf. “Dat is wel een goed idee.” Voegt ze eraan toe. “Dan ga ik wel even chinees halen, wordt jij dan maar even rustig wakker.” Tiffany geeft Irma een kus op haar wang en loopt de deur uit. Irma ligt in de bank, haar hoofdpijn is niet over, ze voelt het boven haar oog kloppen. De pijn is echt erg. Ze voelt zich duizelig worden en langzaam wordt het zwart voor haar ogen.