[verhaal] De nieuwkomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_loekie_

Re: [verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:10

Goed verhaal!
Brieee wat eng.
*durft niet meer naar de wc.*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:59

Aaah....
Ik wil meer Vork Schijnheilig
Ben erg benieuwd naar het vervolg Lachen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:55

Ik vind t echt een super verhaal.. heb t allemaal in 1 keer gelezen en je gaat er echt in zitten Haha! next please

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:05

Nog steeds helemaal gaaf!!! Echt heel stoer!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:50

volgende!!!!!!!!

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:10

OMG, het is zooo spannend. Je schrijft echt goed. Kan niet wachten op het volgende stuk.

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:34

ik heb het allemaal in Word geplakt om het in bed te lezen!! Zijn alleen nu al 25 pagina's:P echt heel gaaf!!

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:49

Ik hoop dat er snel een nieuw stukje komt Lachen Voor de rest vind ik het verhaal echt goed hoor Haha!

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:13

OMFG Dit verhaal is echt super spannend ik zit nou hele tijd om me heen te kijken Bloos Tong uitsteken maarja echt goed verhaal vind ik het.. ik blijf dit echt volgen alleen jammer dat ik vanmiddag naar me nichie ga en morge op kamp dan kan ik het een week niet volgen Verdrietig

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:04

leuk verhaal kom snel met het nieuwe stuk vind dit echt een leuk verhaal

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:14

*post, anders kan ik het morgen als ik verder lees niet meer vinden Bloos

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 07:13

gaaf verhaal nog steeds (ben opnieuw begonnen met lezen)

Wanneer krijgen we weer een vervolgje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:39

ma_rie_tje schreef:
gaaf verhaal nog steeds (ben opnieuw begonnen met lezen)

Wanneer krijgen we weer een vervolgje?

Ben ik ook errug benieuwd naar Ja

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:42

ik ook haha
nja, er komt vanzelf wel weer een stukje Haha!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:54

Hallo everybody,

Ik was aan een stuk begonnen, was al aardig op scheut en nu doet de diskette het neit meer!! *arghhh!!!*

Moet dus opnieuw beginnen! Sorry!

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:31

*Net heel het verhaal in 1 keer doorgelezen ..

Maar .. Oooee wat een super spannend verhaal..
Meer! Meer! Meer! Go jij! Go jij!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 08:59

En dan nu! na lang wachten. deel zoveel!! hoop dat het bevalt!

Al snel komt Simon bij. “Simon” zegt Rick voorzichtig “gaat het met je?”
Simon kijkt een beetje versuft om zich heen, maar knikt dat alles goed met hem is. “Wat is er gebeurd?” vraagt Rick. Simon legt uit dat Ferdi hem mee heeft genomen om te laten zien wat er met hem gebeurd is. “De klappen die ik maakte zijn de indrukken die op me inwerken, ik ben volledig ontspannen, dus meer als een paar blauwe plekken zal ik er niet aan overhouden.” Zegt Simon. Rick haalt opgelucht adem. “Ben je meer te weten te komen?” vraagt Rick. Simon knikt “De reden dat Ferdi hier nog in huis hangt is dat Anna de vorige bewoner gedwongen heeft haar een vriend te brengen. Het is een jonge jongen geweest. Ferdi is door verstikking om het leven gekomen nadat hij gedrogeerd is, hij heeft zich totaal niet kunnen verweren. Jouw vermoeden was juist. Zijn moordenaar heeft hem in de schoorsteen gemetseld.” “Wat verschrikkelijk” is het enige wat Rick op dit moment uit kan brengen “Wat moeten we doen?”
“Hoe vervelend ook, ik denk dat het vanaf hier toch een zaak wordt voor de politie.” Zegt Simon. “Wanneer kan Ferdi zijn rust vinden dan? We hebben nog maar een paar uur de tijd om hem bij Anna te krijgen.” Zegt Rick.
“Ik denk dat hij bezig is te gaan nu, ik voel een verhelderende warmte.” Zegt Simon. “Ik hoop het.” Zucht Rick.

“Meer kan ik niet voor je betekenen. Je staat er weer alleen voor.” Zegt Simon. Samen lopen ze naar boven. Rick bedankt Simon en Simon zegt dat het genoegen geheel wederzijds is. Hij heeft tenslotte afscheid kunnen nemen van Anna. Rick sluit de deur achter Simon en voelt zich leeg. Hij heeft niet het gevoel dat het hier nu mee klaar is. Wat moet hij nou doen? De politie bellen? Zullen ze hem dan niet verdenken? Rick doet het deurtje van de kelder dicht en zorgt dat je niet meer ziet dat het daar is. Hij loopt naar de woonkamer en ploft neer op de bank. Even zit hij versuft voor zich uit te staren. Hij pakt zijn mobieltje van de salontafel. “1 nieuw bericht” staat er in het scherm. Rick opent het bericht. Hij voelt de vlinders heftig vliegen als hij ziet dat het een berichtje van Crissie is. “Hey Rickie, wilde je even een hart onder de riem steken, hoop dat alles goed gaat vandaag en dat ferdi zijn rust kan vinden en jij ook. Ik ben vanmiddag op MSN, hopelijk tot snel. X” Verstuurd vanmorgen om half elf denkt Rick. Hij kijkt op de klok en schrikt als hij ziet dat het half twee is… Hij besluit er verder niet bij na te denken en ervan uit te gaan dat alles goed gedaan is en dat Ferdi zijn rust heeft gevonden. Rick loopt naar boven en zet zijn computer aan. Op de een of andere manier is het veel stiller in huis als het altijd was. De koude wind is ook verdwenen. Zou het dan echt allemaal over zijn nu? Is dit huis eindelijk helemaal van ons?

Rick start MSN op en zet zijn status op afwezig. Hij heeft geen zin om allemaal onzinnige gesprekken met iedereen te voeren. Crissie is nog niet online. Voordat hij verder kan kijken wie er online zijn ziet hij dat bas al iets tegen hem zegt.

BaS zegt:
Hey Rick! Sorry dat ik gisteren zo snel weer moest hangen hoor!
Vind het echt onwijs tof voor je!
Rick Finally zegt:
Ow geeft niks, maar moest het gewoon echt even kwijt!

Rick dwaalt even af als hij denkt aan hoe goed hij zich voelt als hij aan Crissie denkt.

BaS zegt:
Ja gelijk heb je! En ik maar zeggen dat ze niet naar jongens omkijkt!
Is er al iets gebeurd tussen jullie?
Rick Finally zegt:
Nee, niet echt. Ze stond gisterenavond laat hier op de stoep. Er is hier thuis veel gebeurd, daarom was ik ook niet op school, maar dat verhaal vertel ik je nog wel. Maar ze kwam me dus vertellen dat ze verliefd op me is!!
BaS zegt:
Lijkt wel een sprookje Knipoog
Jullie hebben vast iets heel bijzonders meegemaakt, dat het gevoel zo snel ineens zo sterk is.
Rick Finally zegt:
Ja dat is wel waar, ook daar hoor je snel meer over. We spreken snel weer wat af!
Rick Finally zegt:
Maar ik ga hier nog even wat doen! Ik zie je morgen op school!
BaS zegt:
Is prima joh! Ben wel nieuwsgierig nu hoor!! Maar ik spreek je!
Laterz!
Rick Finally zegt:
Is goed!! Mazzelz!

Rick loopt naar zijn radio en zet een cd op. Hij heeft gekozen voor rustige muziek. Hij betrapt zichzelf erop dat ie toch wel erg soft wordt door Crissie. Maar wat maakt het uit! Dat mag als je verliefd bent! Tussen de muziek door hoort hij beneden zijn mobieltje afgaan. Zo snel hij kan rent hij naar beneden en struikelt bijna over zijn eigen voeten. Hij is net op tijd en zonder te kijken neemt hij op.
“Met Rick” “Hey Rickie” Gelijk weet Rick wie hij aan de telefoon heeft. “Hey Crissie.” “Hoe gaat het met je” Vraagt Crissie. “Ja, wel goed denk ik. Ben weer een hele ervaring rijker.” Crissie lacht een beetje “Is alles goed gegaan? En is het gelukt?” vraagt ze. “Ja ik denk het wel, maar ik ben er nog niet. Heb je tijd om hierheen te komen?” vraagt Rick “Ja dat heb ik wel. Kom ik er nu gelijk aan! Tot zo! Kus!” “Tot zo!” zegt Rick en dan is het weer stil aan de andere kant van de telefoon. Crissie heeft al opgehangen. Rick bedenkt zich dat nu hij dat doorheeft Crissie waarschijnlijk al op de fiets is gesprongen en onderweg is.

Rick loopt naar boven om zijn computer uit te zetten. Crissie komt immers hierheen dus hoeft hij haar niet op MSN te treffen. Nog steeds voelt hij de rust in het huis. Hij krijgt echt het gevoel dat het gelukt is en begint zich steeds meer op zijn gemak te voelen. Rick kijkt nog even snel zijn kamer rond of het een beetje toonbaar is voor Crissie. Als hij halverwege de trap naar beneden is gaat de bel. Rick lacht in zichzelf als hij beseft dat dit betekent dat Crissie wel erg hard heeft gefietst. Rick gaat in looppas naar beneden en doet de deur open. Rick voelt zich warm worden als hij Crissie ziet, wat is ze mooi. “Je hebt hard gefietst” zegt Rick met een lach. “Sst, ik ben op de scooter” zegt ze ondeugend. “Scooter?” vraagt Rick “Van wie?” “Van mij, “ antwoordt Crissie “maar ik gebruik hem bijna nooit. Ik fiets graag.” Rick lacht. “Kom binnen” zegt hij als hij beseft dat Crissie nog steeds voor de deur staat. Crissie loopt de hal in en Rick maakt een gebaar dat ze de trap op mag lopen “Na u schone dame” zegt Rick met een lach. Crissie wordt er verlegen van en loopt snel de trap op. “rechtse deur” zegt Rick als hij ziet dat Crissie zich afvraagt waar ze heen moet. Crissie opent de deur en loopt de kamer in. Een beetje onwennig staat ze om zich heen te kijken. “Mooie kamer” zegt ze als Rick op het bed ploft. “Dank je” zegt Rick. “Kom je even bij me zitten?” en hij staat versteld van zichzelf dat hij dat durft te vragen.
Crissie ploft naast Rick op het bed. “Vertel het nu allemaal maar eens” zegt Crissie. Bijna zonder adem te halen verteld Rick het hele verhaal. Hoe Anna op hem af kwam, hoe Simon door de kamer vloog, maar dat het huis nu leeg zou zijn. “Ik weet alleen niet wat ik moet met de schoorsteen in de kelder” zegt Rick “Ik kan moeilijk zelf het lichaam van Ferdi eruit halen.” Crissie is het met hem eens. “Jij heb al genoeg enge dingen gezien. Dat zal ook zeker niet prettig zijn.” Even is het stil.. “Ik weet iets, “ zegt Crissie plots. “We moeten die klojo van een Rudolf zien te vinden!” “Rudolf?” Vraagt Rick. “De vorige bewoner. Waar ik je eerder over vertelde, waar ik nu wel een heel ander beeld van heb.” Rick knikt. “Als we hem zover krijgen dat hij met zijn verhaal naar de politie gaat, kan hij zijn aangerichte schade nog een beetje goed maken.” “Hij moet vast wel te achterhalen zijn.” Zegt Crissie. “moet er alleen wel even over nadenken, hij heeft mij niks verteld, ik wist niet eens dat hij ging verhuizen en heb hem ook nooit meer gesproken.” Rick knikt. Hij laat zich achterover op een stapel kussens vallen. Crissie komt tegen hem aan liggen met haar hoofd op zij borst. Hoewel Crissie dit meer onbewust doet vind Rick dit erg prettig. Hij slaat zijn arm om haar heen en aait haar zachtjes over haar rug. Zo liggen ze samen even na te denken en tot rust te komen. Dan komt Crissie langzaam overeind en Rick gaat weer naast haar zitten. “Ik zal mijn ouders een vragen, misschien dat zij iets weten.” Zegt Crissie. “Dan moet ik alleen wel doen alsof ik Rudolf gewoon weer eens wil spreken. Dat zal wel moeilijk zijn met deze gedachtes in mijn achterhoofd.” Bekent Crissie. Rick knikt. “het is te hopen dat zij iets weten. “Dan ga ik maar naar huis, dan kan ik tijdens het eten even ernaar vragen.” Oppert Crissie. Rick knikt wederom instemmend. Samen lopen ze naar beneden. Bij de deur staan ze wat onwennig tegenover elkaar. Rick raapt al zijn moed bij elkaar en geeft Crissie een zoen. Rick voelt zich helemaal warm worden van binnen en voelt zich intens gelukkig.
“Hopelijk tot snel” zegt hij dan met een glimlach. “Dat gaat vast lukken” zegt Crissie. Crissie loopt naar haar scooter en zet haar helm op. Ze start de scooter en rijdt naar de straat, bij de straat kijkt ze om en zwaait naar Rick. Rick blijft nog staan kijken tot ze uit zicht is en doet dan de deur dicht. Dan hoort hij geluiden uit de woonkamer komen. Voetstappen! oliebol! Denkt Rick! Is het dan toch niet gelukt? De voetstappen worden duidelijker en komen steeds dichterbij…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:09

Wauw! Écht super Haha!
Ben alweer benieuwd naar het volgende stuk Ja

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:31

Wie zou het zijn? Weer een spannend stuk Ja

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:41

grrr steeds bij het spannende stop je hahaha Haha!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:50

suus_ schreef:
grrr steeds bij het spannende stop je hahaha Haha!

Ja

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:13

je mag nog wel ene stuk schrijven hoor Tong uitsteken!

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:29

spannend stuk weer ik kan niet wachten op het nieuwe stuk

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:47

whaaaa nog meer!!!!!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:01

goed stuk;), je maakt het wel spannend