[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:10

WAUW lontje!! das hoog zeg Bedankt

Naomi21

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:13

Zo, ik moet helaas gewoon studeren op de kerstdagen, maar ffkes n adempauze hier op Bokt :

oneilltje79: schilderijen mogen hier toch ook wel?
Ik vind jouw schilderijen nog mooier dan je tekeningen! Heel expressief en je werkt ontzettend mooi met kleuren!
Voor n schilderij van jou zou ik best 40-50euro neer willen leggen .
Je tekeningen zijn ook netjes! Die 1e springt er echt uit! Voor je tekeningen zo'n 20 euro?

DePeperd: ik vind t heel moeilijk om hier iets over te zeggen, de scan (of foto) is mij te onduidelijk. Misschien kun je n 2e scan of foto maken?

babe: netjes! Ik mis alleen n beetje details in dit paardje. Alles ziet er n beetje "vlak" uit, t oog zou ook ietsje meer mogen spreken.
Zo'n 5 euro?

Nevony: wordt al zeker wat! Sommige dingetjes zijn nog wat krasserig, ook met schaduwen zou je iets meer mogen oefenen om echt diepte/details aan te brengen in je tekeningen.
Ik zou nog eventjes dooroefenen alvorens geld te vragen maar je hebt al n heel mooie basis, komt vast wel goed!

Gizzmo: Ik ben verliefd op tekening nr 3!
Ik vind je potlood tekeningen persoonlijk iets mooier, daar zou ik gerust 40 euro voor neer willen leggen .
Ik vind t n beetje jammer dat je maar 1 aquarel plaatst, die vind ik zelf dan wat minder door t oog en de erg brede borst.. Maar zo te zien kun je duidelijk goed met aquarel overweg!
Voor n aquarel van jou zo'n 30 euro?

smeetjoew: mijn mening wist je maar zal m ook hier plaatsen .
Jij bent echt snel vooruit aan t gaan en ik ben benieuwd op welk niveau je over ffkes zit.
Ik zou nu beginnen met de 5 euro (zoals je van plan was toch?) en even kijken hoeveel opdrachten je blijft houden. Daarna kun je naar mening iid met gemak voor de 10 á 15 euro doorgaan .

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:16

Naomi21 schreef:

Gizzmo: Ik ben verliefd op tekening nr 3!
Ik vind je potlood tekeningen persoonlijk iets mooier, daar zou ik gerust 40 euro voor neer willen leggen .
Ik vind t n beetje jammer dat je maar 1 aquarel plaatst, die vind ik zelf dan wat minder door t oog en de erg brede borst.. Maar zo te zien kun je duidelijk goed met aquarel overweg!
Voor n aquarel van jou zo'n 30 euro?

Ik heb eigenlijk ook nog maar 1 mooie Aquarell. Deze was de eerste dus vandaar

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:17

Ja, ik ben eigenlijk ook begonnen met 5 euro. Maar het liep een beetje uit de hand, want ik ging steeds meer gratis tekenen. Nu moet ik het weer een beetje afleren. maar als ik écht een heeeele mooie tegenkom die me echt onwijs aanspreekt, wil ik het nog wel eens gratis doen. Tja, ik maak nu de 4 af waar ik mee bezig was. En die ik aangenomen heb en daarna ga ik verder voor 5 euro. Ik hoop dat er dan ook nog wat opdrachten zijn.

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:27

in het taxeren ben ik niet zo heel goed, maar dan een tekeningetje van mezelf... wees een beetje lief

Afbeelding
ik kon hem niet omdraaien helaas, en dat mapje maakt het er ook niet mooier op, maarja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 17:32

smeetjoew schreef:
WAUW lontje!! das hoog zeg Bedankt

Ik vind dat deze tekening dat toch wel waard is die heb je echt heel mooi gedaan vind ik

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:53

wat denken jullie van deze?

Afbeelding

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:06

ik weet niet echt wat over taxeren, maar ik vind hem een beetje on af, welk formaat heeft het? en het heeft een beetje een gat in het oog lijkt wel.. maarja, dat is mijn mening, prijs weet ik niet.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:39

Wow, Gizzmo.. Die zijn wel 35- 40 euro waard hoor. Echt prachtig

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:20

Om van anderen te taxeren via de computer vind ik zoiezo lastig. Wat ik zelf ook laatst gemerkt heb met de scanner.. De kwaliteit van de tekening gaat echt achteruit.

Voor de rest vind ik dat er veel mensen/tekenaars op dit forum posten die echt nog niet kunnen tekenen. En er wel geld voor vragen.

Zelf ga ik echt geen uren tekenen voor 15-20 euro per tekening. De laatste die snel af was, en naar mijn mening lang niet goed genoeg voor verkoop, die kostte me al 5 uur.. Een hongerloontje van 3-4 euro per uur en dan nog je materiaalkosten eraf.

Tekenen kan iedereen leren.. Tot bepaalde hoogte.. Je moet er wel geduld voor hebben.. En ik denk dat er ook in zekere mate talent voor nodig is, om de mooiste tekeningen te maken. Je ziet verschil tussen de puur technische goede tekeningen en de tekeningen waar ook een dosis talent in zit (naar mijn mening)

Flins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:19

@ Gizmo; Zo'n €30 a €35, vind ze echt heel mooi

@ Smeetjoew; Rond de €10 a €15 Oortjes zijn nog wat recht, en bijna geen neusgaten. En het oog iets meer sprekend. Verder vind ik hem mooi hoor !

@ Jasmijntjuh; Mooie tekening. Probeer wat meer af te wisselen met donker en licht, het halster is nu wat moeilijk te zien. Verder ziet het er netjes uit. Je kan er denk ik al gauw rond de €10 voor vragen.

@ Lessien_2810; Probeer zoiezo het blad meer te gebruiken, het is nu nogal klein. Probeer het in de hals ook wat donkerder te maken, ziet er een beetje vreemd uit, van wit naar wat donkerder. Verder ziet het er goed uit ! Ga zo door Als je meer over het tekenveld tekent, dan toch zeker min. €10

Nee, ik zeg niet dat ik kan tekenen

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:42

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:21

@ Jasmijntjuh; Mooie tekening. Probeer wat meer af te wisselen met donker en licht, het halster is nu wat moeilijk te zien. Verder ziet het er netjes uit. Je kan er denk ik al gauw rond de €10 voor vragen.
zoo...das best veel
maare daar kan ik wat mee, dankje

Flins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 01:03

@Lessien_2810; Hals is wat breed. Verder lopen de cirkeltjes soms ook in een rechte lijn. Maar ik weet ook niet welk paard je hebt nagetekend dus miss hoort het wel zo Ik vind het er netjes uitzien. Het hoofd is ook super ! Voor deze rond de €10 a €15

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:22

ik heb ook even wat getekend.
wat vinden jullie er van? (heb er iets van 3 uur aan gewerkt)
alleen zijn de mooiste details weggevalen maar het moet maar zo

Afbeelding

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:21

@IcePrincess: De merens.. heel erg mooi, zoals je die manen gedaan hebt Bijna jammer dat het maar een hele kleine tekening is. 15 euro denk ik maar... als het b.v. op A3 geweest was dan zou ik er niet minder dan 40 euro voor schatten.
Appaloosa: tussen 15-25 euro en de laatste 30-40 euro.

@marjoke: hmmm heb in je topic al gezegd wat ik ervan vind moeilijk ... ik denk tussen de 30 en 40 euro, het zijn tenslotten 2 tekeningen in 1.

@oneilltje79: krijg zo'n vermoeden dat je schilderwerken mooier zijn, je mag ze hier ook neerzetten hoor weet alleen niet of we ze naar waarde kunnen schatten . Afijn je tekeningen spreken me niet zo heel erg aan de eerste vind ik wel heel apart 10 euro A4 denk dat die geschilderd mooier zou zijn , 2de kan ik geen waarde aan hechten (beetje stripachtig) en de laatste vind ik erg krasserig. Ik zou zeggen laat eens wat schilderijen zien Je schetsen vind ik technisch wel weer erg goed maar niet 'af' voor mijn gevoel.

@DePeperd: de tekening is heel erg slecht te zien, heb je geen betere foto/scan?

@babe: tussen de 5 en de 10 euro.

@Nevony: Ik zou hier nog geen waarde aan kunnen geven. Ze kunnen nog wat gedetailleerder en 'echter' door wat meer op de oren en neus te letten ben je al een eind op weg. Ga zo door.

@Gizzmo: Aquarel jammer van de borst rechts verder is hij heel mooi 25 euro. Je tekeningen zou ik op A3 min. op 40 euro schatten.

@jasmijntjuh: ongeveer 5 euro, ik zou eigenlijk nog even door oefenen wordt wel heel leuk!

@Lessien_2810: Als je nog iets meer op de details gaat letten (oog, neus etc.) zou je denk ik met een 10 euro kunnen beginnen.

@pAardenMeiid: Wel een leuke tekening maar ik zou er nog geen geld voor vragen in ieder geval niet voor deze. lekker oefenen en laat nog maar eens wat zien.

heb ik ze allemaal gehad?

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:14

vinden jullie dit fatsoenlijke prijzen?

- A4 met potlood, alleen portret 4 tot 5 euro.
- A4 met pastell, alleen hoofd 5 tot 6
- A4 met potlood en achtergrond zodat hele blad bedekt is, 7,-
- A4 Met pastell achtergrond over hele vel 8,-

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:23

@lessien_2810: waarom ben je er zo gefixeerd op om geld te krijgen voor je tekeningen?

Eerlijk gezegd denk ik dat je daar beter nog even mee zou kunnen wachten. Ontwikkel jezelf eerst eens wat verder, en blijf nog lekker wat freewheelen. Ik kan je verzekeren dat je meer leert van het gratis (na)tekenen van paarden die je zelf aanspreken dan het geforceerd aan gaan bieden van opdrachtwerk.

Ook zou ik lekker wat gaan spelen en experimenteren met verschillende materialen. Echt, je kunt wel geld voor je tekeningen gaan vragen maar ik denk dat je dan weinig respons krijgt.

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:29

nouja niet zo gefixeerd op, vriendin van mij adviseert het datk dat het beste kan doen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:36

Begrijp me niet verkeerd, hoor! Ik denk, gezien je leeftijd en hoe je nu al tekent, dat je absoluut veel potentie hebt.

Ik denk alleen dat het nu te vroeg voor je is om geld voor je tekeningen te vragen. Je kunt er ook zoveel mogelijk mensen blij mee maken, en jezelf ondertussen verder ontwikkelen.
Het is trouwens geweldig om reakties te zien van mensen voor wie je spontaan een tekening gemaakt hebt zonder dat ze het verwachtten en dat ze ervoor moeten betalen.

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:00

jaah da's wel weer waar;)

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:06

Citaat:
@pAardenMeiid: Wel een leuke tekening maar ik zou er nog geen geld voor vragen in ieder geval niet voor deze. lekker oefenen en laat nog maar eens wat zien.

ik heb nog wat meer in m'n profiel staan
(heb je misschien ook tips wat ik beter zou moeten doen?)

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:36

@ paardenmeiid: niet vegen maar er een vachtstructuur in maken. Goed kijken naar de details en denken ''hoe komt het dat ik diepte in de foto zie'' En gewoon goed werken aan het commentaar en tips die je krijgt. en veel tekenen, je wordt vanzelf beter

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:39

Afbeelding

wat denken jullie hiervan? naar mijn mening de mooiste uit mijn collectie

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:41

nog steeds blijven dooroefenen wordt vanzelf nóg beter. Niet ongeduldig worden. Hoe meer je tekent hoe beter je wordt (dat zie je hopelijk toch ook aan je tekeningen? )