Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Devica schreef:Tanja keek Wouter aan. Even was het stil. Uit de verte hoorde ze een sirene. Snel kwamen ze samen uit de wc, en gingen naar de dokter en Marja.
Tanja keek naar buiten, en zag een ambulance staan. Snel liep ze naar de deur. En deed de deur open door de ambulance leden.
Het waren twee brede ambulance leden. Marja leek te slapen. Maar de ambulance leden wisten dat ze in een kritiek toestand lag. Ze pakte de brancard, en legde marja er op. Tanja en Wouter stonden machteloos te kijken. Ze konden niks voor Marja doen. Alleen maar hopen dat het goed zou komen.
De ambulance reed met volle vaart langs de drukke weg. De dokter gaf Tanja en Wouter een lift naar het ziekenhuis. Het leek wel of iedereen express ineens langzaam ging rijden. En dat de stoplichten ook ineens op rood moesten. De dokter pakte een lamp, en zette deze op zn auto. Ineens hoorde Wouter en Tanja een sirene op hun auto. Nu mocht de dokter harder, en achter de ambulance blijven.
Aan gekomen in het ziekenhuis, werd Marja meteen naar een onderzoek-kamer gebracht. Tanja en Wouter zaten geconcentreerd naar de deur te kijken. Tanja wou de moeder van Marja bellen, en zocht het nummer op.
Marja’s moeder, wist nog van niets. Wel was ze erg bezorgd om haar meisje. Ze wist niet waar ze was. Ze had de politie gebeld, maar die konden pas iets doen, als Marja 48 uur niets van zich had laten horen. Haar moeder, keek niet meer naar marja om, toen de al vijf dagen weg was. Ze was wel ongerust, maar ze wist dat ze ergens zat, om op rust te komen.
Ineens ging thuis de telefoon. “U spreekt met Mevr. Miksens.” Zei Marja’s Moeder.
“Hallo, u spreekt met Tanja. Ik wou even wat zeggen over marja.” Zei Tanja. “Ik heb Marja vanmiddag gevonden in mijn straat. Ze rende, en ik heb haar in huis genomen. Daar ging het in het begin goed, maar ineens ging het afwaards.” Zei Tanja.
Marja’s moeder werd ongerust. “Wat is er met haar? Is alles goed?”
“Marja ligt nu in het ziekenhuis, in Abbeloo zelf. Ze word nu onderzocht. Zodra we meer weten bellen we u oke? Of komt u langs?” Vroeg Tanja.
“Ik wil wel, ik kom er aan!” En Mara’s moeder legde de telefoon neer. Ze belde daarna Nico op. “Nico!." Schreeuwde ze door de telefoon. "Marja ligt in het zieken huis!”
Mischa schreef:Je bent flink bezig geweest zeg
Echt heel goed weerje hebt ook de scene wat afgelost las ik enz.
![]()
Trouwens, dat stuk waar 3 keer onder elkaar staat ''Ze keek'' misschien kun je 1 van die zinnen even vervormen zodat het op zo'n kort stuk niet 'eentonig' word zeg maar
Maar erg goed geschreven weerop naar meer!
Devica schreef:hoe bedoel je die scene???