[verh] Het leven van Marja

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Laris_

Re: [verh] Het leven van Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 08:42

Echt leuk! Kga het boek ook kopen als het uitkomt hoor!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 09:07

Devica schreef:
Tanja keek Wouter aan. Even was het stil. Uit de verte hoorde ze een sirene. Snel kwamen ze samen uit de wc, en gingen naar de dokter en Marja.

Tanja keek naar buiten, en zag een ambulance staan. Snel liep ze naar de deur. En deed de deur open door de ambulance leden.
Het waren twee brede ambulance leden. Marja leek te slapen. Maar de ambulance leden wisten dat ze in een kritiek toestand lag. Ze pakte de brancard, en legde marja er op. Tanja en Wouter stonden machteloos te kijken. Ze konden niks voor Marja doen. Alleen maar hopen dat het goed zou komen.

De ambulance reed met volle vaart langs de drukke weg. De dokter gaf Tanja en Wouter een lift naar het ziekenhuis. Het leek wel of iedereen express ineens langzaam ging rijden. En dat de stoplichten ook ineens op rood moesten. De dokter pakte een lamp, en zette deze op zn auto. Ineens hoorde Wouter en Tanja een sirene op hun auto. Nu mocht de dokter harder, en achter de ambulance blijven.
Aan gekomen in het ziekenhuis, werd Marja meteen naar een onderzoek-kamer gebracht. Tanja en Wouter zaten geconcentreerd naar de deur te kijken. Tanja wou de moeder van Marja bellen, en zocht het nummer op.

Marja’s moeder, wist nog van niets. Wel was ze erg bezorgd om haar meisje. Ze wist niet waar ze was. Ze had de politie gebeld, maar die konden pas iets doen, als Marja 48 uur niets van zich had laten horen. Haar moeder, keek niet meer naar marja om, toen de al vijf dagen weg was. Ze was wel ongerust, maar ze wist dat ze ergens zat, om op rust te komen.

Ineens ging thuis de telefoon. “U spreekt met Mevr. Miksens.” Zei Marja’s Moeder.
“Hallo, u spreekt met Tanja. Ik wou even wat zeggen over marja.” Zei Tanja. “Ik heb Marja vanmiddag gevonden in mijn straat. Ze rende, en ik heb haar in huis genomen. Daar ging het in het begin goed, maar ineens ging het afwaards.” Zei Tanja.
Marja’s moeder werd ongerust. “Wat is er met haar? Is alles goed?”
“Marja ligt nu in het ziekenhuis, in Abbeloo zelf. Ze word nu onderzocht. Zodra we meer weten bellen we u oke? Of komt u langs?” Vroeg Tanja.
“Ik wil wel, ik kom er aan!” En Mara’s moeder legde de telefoon neer. Ze belde daarna Nico op. “Nico!." Schreeuwde ze door de telefoon. "Marja ligt in het zieken huis!”

ik ga vandaag weer verder schrijven

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 11:19

Jeej
Weer een geweldig stuk hoor

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 11:38

k had dit stuk ff veranderd joh *mallerd *

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 11:39

jaja maar had het vorige ook nog niet gelezen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 11:46

ooow
hier heb je nog een stuk:
Kort daarna kwam Nico Marja’s moeder ophalen. Ze reden samen naar het ziekenhuis.

hoofdstuk 34
De deuren van het onderzoeks kamer ging open. Tanja en Wouter waren zo bezorgd om Marja, dat ze meteen opstonden, en aan de dokter vroegen hoe het met haar ging.
“Ik kan er helaas niks over kwijt.” Antwoorde de dokter. Hij liep snel verder, en er kwam een bed uit het onderzoeks kamer. Tanja keek in het bed, en wist niet wat ze zag. Lijkbleek, zo lag Marja er bij. Allemaal slangentjes in haar gezicht, armen, en buik. Wouter zag hoe Tanja schrok, en trooste haar. Ook hij schrok van de lijkbleeke Marja.
“Hallo, ik ben de moeder van marja. Ze is hier met spoed opgenomen. Waar is ze?” Vroeg de moeder van Marja.
“Een momentje.” Antwoorde de bali-medewerkster. “Marja?Welke achternaam?”
“Miksens” Antwoorde haar moeder.
“Marja ligt in kamer 624, hier de trap op, en dan drie trappen omhoog. Dan naar links, en helemaal de gangdoorlopen.” Antwoorde de bali-medewerkster.
“Marja mag nog geen bezoek.”

Marja’s moeder rende de trappen op. Nico er vlak achteraan. “Nog twee trappen!”

Toen ze boven waren, was nico op. Hij liep rustig verder, terwijl Marja’s moeder verder rende. “599, 600, 601” Marja’s moeder keek in elke kamer. “Nico schiet op!” Commandeerde ze.

“623.624.” Marja’s moeder keek door het raam. Kon weinig zien. Alleen een bed, en iemand lag er in, maar het gezicht kon ze niet zien. Ze liep naar de deur, en deed de deur open van kamer 624. “Marja!” Schreeuwde ze door de kamer. Ze liep naar haar dochter, en schrok. “Wat is er gebeurd met je?” Marja reageerde niet. Haar moeder was helemaal in paniek. “Marja? Ik ben bij je! Word nou wakker!” De tranen sprongen in haar ogen...

Er kwam een verpleegster in de kamer waar Marja lag. “Mevrouw? Marja moet nu echt rusten! Ze heeft een zwaar onderzoek achter de rug. Gaat u maar zitten in de gang.” De verpleegster duwde de bezorgde moeder uit de kamer. “Als we wat weten, vertel ik het u!.” En ze deed de deur dicht.
Marja’s moeder, begon te huilen. Nico kwam er eindelijk aan, en trooste haar. “Stil maar..” Probeerde hij haar te troosten. Maar niets leek te helpen.

Tanja en Wouter keken naar het stel. “Zeker vader en moeder?” Vroeg Wouter aan Tanja. “Nee het is haar moeder en haar vriend.” Zei Tanja. Tanja en Wouter liepen naar Marja’s moeder. “Hoi, ik ben Tanja, ik had u gebeld. Marja was bij mij vandaag.” Zei Tanja. Marja’s moeder keek haar aan. “Wat heb je met haar gedaan?” Schreeuwde ze. Ze greep Tanja vast, en schude haar door elkaar. “Zeg op!”

Wouter en Nico sprongen er tussen. “Stop daar mee!” Riep Wouter. Marja’s moeder liet los.
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 09-07-05 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 11:49

*k heb er tranen van in mn ogen.... k lees nu t hele verhaal weer... nooh.. whahah *
eind is nog lang niet in zicht!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 11:54

leuk stukje weer!meer!:P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 11:56

het getal klopt niet ff verbeteren

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 11:57

sorrrry

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 12:15

Wouter en Nico sprongen er tussen. “Stop daar mee!” Riep Wouter. Marja’s moeder liet los.

Tanja ging geschrokken, drie meter van de moeder afstaan. Haar angst voor de moeder, was in haar ogen te zien. Wouter zei iets tegen Nico, maar Tanja en Marja’s moeder, konden niet verstaan wat ze zeiden.

“Ik heb een voorstel.” Begon Nico. “Ik en Sopfie blijven hier. Tot morgen ochtend tien uur. Als er wat meer informatie is over marja’s toestand, dan bellen we jullie. Morgen blijven jullie hier van tien uur, tot drie uur smiddags.” Zei Nico tegen Tanja en Wouter en Sopfie. “Goed?”

Tanja keek Sopfie aan. Sopfie keek Tanja aan. “Ik blijf hier, tot ik er genoeg van heb. Dus ik ben er dag en nacht.” Commandeerde ze. “Tanja en Walter was het toch? Komen alleen als Marja bezoek mag hebben.” Tanja en Wouter konden er niet tegen in. “Het is Wouter, en ja is goed hoor!” Zei Tanja boos.

Tanja keek Sopfie boos aan, en liep weg. “Wel bellen he!?” Wouter kwam er achteraan. “Tanja?” Maar Tanja reageerde er niet op. Stug liep ze verder. Wouter rende naar haar toe, en ging voor haar staan. “Gaat het wel?”
Tanja stopte, en keek naar de grond. Wouter zag wat glinsteren op haar gezicht. Hij pakte haar vast, en gaf haar een knuffel. “Het komt allemaal goed!” Hij moest zelf ook even slikken, want hij geloofde zijn eigen woorden niet. Ze liepen het ziekenhuis uit, en gingen naar huis.

Hoofdstuk 35
Aron was druk bezig, met Marja aan het zoeken. Hij liep overal, en belde ook bij haar huis aan. Maar geen gehoor. Hij werd onzeker, en bang. ‘Waar zou ze kunnen zijn?’
Hij liep de straat van Marja uit, en zag een jongen en een meisje lopen. Hij liep net een paar meter achter hun, en kon het gesprek mee luisteren.

“Nu maar hopen dat ze beter word. Dat ze bij komt. Oeh ik moet die jongen nu echt niet zien! Die dit haar geflikt heeft.” Zei het meisje. “Marja moet echt beter worden.” Vervolgde ze. Aron wist niet of hij het nou goed gehoord had. Zei ze nou Marja?
Hij bleef ze even volgen.

“Het komt goed. Marja is nu in goede handen, en er word goed voor haar gezorgd.” Zei de jongen. “Kom, we gaan naar huis Tanja.”

Tanja keek naar achteren, en zag Aron lopen. “Kan je het zien?” Zei ze kattig. Aron keek haar aan. En draaide om, en rende weg.
“Mietje!” Schreeuwde ze. Wouter keek naar Aron, die weg rende. “Is dat niet die jongen die een vriendin van jou in de .....” Verder kwam Wouter niet. Tanja keek naar Aron. “Er achter aan!”

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 12:26

méééér

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:36

spannend!!!
Maar je mag nu ook weer laten weten hoe het nu met Marja is

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 15:04

whahahah
vero, ik wil het spannend houden joh

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 15:43

Tanja keek naar achteren, en zag Aron lopen. “Kan je het zien?” Zei ze kattig. Aron keek haar aan. En draaide om, en rende weg.
“Mietje!” Schreeuwde ze. Wouter keek naar Aron, die weg rende. “Is dat niet die jongen die een vriendin van jou in de .....” Verder kwam Wouter niet. Tanja keek naar Aron. “Er achter aan!”

Sopfie en Nico zaten nog in het ziekenhuis. Nog geen nieuws. “Mevrouw? U mag even bij Marja komen zitten. We denken dat ze u wel kan horen, maar niet kan reageren.”
Zei een verpleegster. Sopfie liep de kamer binnen, en Nico bleef op de gang.
“Marja? Ik ben bij je.” Zei Sopfie. “Tanja en Wouter zijn weg, maar ik en Nico blijven hier hoor!.”

Marja gaf geen teken van dat ze het had gehoord. Sopfie keek naar het raam in de kamer. “Het is mooi weer buiten.” Sopfie keek naar Marja. ‘Ze reageerd gewoon niet.’ Dacht ze in zich zelf. Ze liep weer naar Nico.

Marja lag nu alleen in de kamer. De deur was dicht, en Marja hoorde een piep. Langzaam werd ze wakker. “Piep”
Ze opende haar ogen. Maar sloot ze daarna weer. Het licht was erg fel. Ze probeerde met nog eens. Maar nu voorzichting. Ze keek eerst door spleetjes. Het enigste wat ze nu zag was wit... Ze deed haar ogen wat meer open. “Piep” Hoorde ze weer.
Ze keek waar het vandaan kwam. “Piep”
Ze keek opzij, en zag een apparaat. Aan dat apparaat zat een slangetje, dat naar haar borst ging. “Piep”
Ze keek naar haar armen. Alles zat onder de slangetjes.

De deur ging open. “Hallo” Zei iemand in de deur opening. Marja deed snel dr ogen dicht. In de hoop dat die gene dacht dat ze sliep. “Marja?”
Marja besloot maar haar ogen weer open te doen. Ze zag een vrouw in het wit naast haar bed staan. “Ik ben verpleegster Knuil. Hoe voel je je?”
Marja keek de verpleegster aan, maar zei niets.
De verpleegster vroeg het nog eens. “Hm..Ik weet niet hoe ik me voel...” Zei Marja.
“Wat is er gebeurd? Wat is er met mij aan de hand?” Vroeg Marja. “Je had een allergische reactie op alcohol. En je had te veel alcohol in je bloed, daardoor kreeg je een hyperventilatie aanval. Je krijgt als je naar huis gaat pilletjes mee.” Antwoorde de verpleegster.

Marja keek naar buiten. De zon scheen zo mooi. Ineens ging de deur weer open. “Marja! Je bent wakker! Ooh mijn lieve schat!!” Marja keek naar haar moeder die in een rap tempo naar haar bed liep. “Ooh zuster, vertel eens wat ze heeft!” Zei Sopfie.
De verpleegster legde alles uit, en Sopfie was razend. “Marja! Hoe had je dat kunnen doen? Zoveel drinken? Dat mag een zestien jarige niet!” Protesteerde haar moeder.
Marja keek naar de verpleegster. Verpleegster Knuil wist wat Marja bedoelde. “Marja moet nu goed uitrusten mevrouw. Gaat u maar even weer naar de gang.”
En Sopfie luisterde naar de verpleegster.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 15:57

Je bent flink bezig geweest zeg
Echt heel goed weer je hebt ook de scene wat afgelost las ik enz.

Trouwens, dat stuk waar 3 keer onder elkaar staat ''Ze keek'' misschien kun je 1 van die zinnen even vervormen zodat het op zo'n kort stuk niet 'eentonig' word zeg maar

Maar erg goed geschreven weer op naar meer!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:35

heb je verhaal in 1 stuk door gelezen, en vind het een super verhaal..!! Als het verhaal uitgegeven word, ga ik het boek ook zeker kopen..!! Whoow.. wat kan jij schrijven zeg, het lijkt net alsof ik het zelf mee maak..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 16:57

k moet vaak wel lachen om de meeste reacties
maar ik ga cker door, en ben blij dat veel mensen het goed vinden

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 16:58

Mischa schreef:
Je bent flink bezig geweest zeg
Echt heel goed weer je hebt ook de scene wat afgelost las ik enz.

Trouwens, dat stuk waar 3 keer onder elkaar staat ''Ze keek'' misschien kun je 1 van die zinnen even vervormen zodat het op zo'n kort stuk niet 'eentonig' word zeg maar

Maar erg goed geschreven weer op naar meer!

hoe bedoel je die scene???
en dat dat ze keek zal ik veranderen

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:05

Devica schreef:
hoe bedoel je die scene???

Nou dat je dus niet enkel bij Marja gebleven bent maar ook even een scene gewijdt heb aan Wouter en Tanja die Aron tegen kwamen en dan weer terug naar Marja zeg maar

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 17:10

ooow
jaa ik heb zo nu meerdere stukjes in het verhaal staan

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:27

Mééééééééééééééér gevraagd

Richt je eigen fanclub maar al op

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 17:29

tsjah... kan ik doen

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:34

Wanneer komt er eigenlijk een nieuw deel? Ik kijk er zeker naar uit!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:18

Al bijna 5 uur geen nieuw stuk, het wordt wel weer tijd hoor