[verhaal] fight of freedom (Nederlandstalig verhaal)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wisja

Re: fight of freedom (Nederlandstalig verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 18:05

woow:| jij schrijft echt goed..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 19:45

dankjewel Hoop binnenkort nog een nieuw hoofdstuk af te hebben. Maar denk het niet. Denk dat ik na de vakantie naar Madeira wel weer dik anderhalf hoofdstuk heb, mits ik zin heb om te schrijven. Heb namelijk geen tekstverwerker daar

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:29

Wauw super stuk weer, ik wacht vol ongeduld op het volgende .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 16:55

het volgende hoofdstuk is klaar, maar dat moet nog eerst bekritiseert worden door Aniek

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:34

Ik zie het verhaal nu pas, maar OMG hoe jij schrijft zeg, super!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 19:40

thnx, vindt het echt super die reacties.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:34

Jij schrijft supergoed ,ben ook benieuwd naar het volgende stuk

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:25

secricible schreef:
het volgende hoofdstuk is klaar, maar dat moet nog eerst bekritiseert worden door Aniek

Heeft Aniek het inmiddels gelezen?
[edit] verkeerde smiley

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 18:34

je bent een kei in het schrijven, maar een paar pagina's terug zij iemand van iets dat dit jammergenoeg echt gebeurd is ?? en iets van een verhalen website, alleen kan het niej meer vinden van de vehralen website, weten ullie hem, willen jullie hem dan a.u.b ffkes geven

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 10:48

nou, zover ik weet is dit echt allemaal fictie, en niet echtgebeurt hoor. Zou wat zijn... Het staat op www.verhalensite.com daar ben ik onder de naam little_girl

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 10:53

Hoofdstuk 11

Al uren loop ik door deze lange zwarte gang, mijn lichaam brandt, maar ik kan niet stoppen. Ik mag niet stoppen, ik moet Kaya vinden. Langzaam versnelt mijn pas en ik ren verder. De gang heeft geen muren, en boven mij is het zwart. Er is geen plafond te zien, geen hemel.
Ik ren linksaf, en voor mij zie ik eindelijk Kaya. Ze ligt op de grond, snikkend en haar lichaam lijkt niets meer als een zwak omhulsel dat haar geest op onze wereld houdt. Vlak voor ik bij haar ben, zie ik dat ook onder mij niets is, en dat ik in het niets ren. Gillend val ik omlaag.

Als ik mijn ogen weer open zie ik om mij heen weer de kamer, die niet met woorden te omschrijven is, en weer ben ik verbaasd van haar schoonheid. Langzaam loop ik door, de gedachtes aan Kaya ben ik vergeten, mijn hele gedachten is bij de kamer, en niemand kan dit verstoren. Ik lijk wel gehypnotiseerd. Ik schrik op, als voor mij een touwladder hangt. Terug kan ik niet, dus klim ik de ladder op. Boven kom ik in een nieuwe kamer terecht. De muren zijn spierwit. Het plafond is wit, zelfs de grond waarop ik loop. Ondanks dat ik vieze voeten heb, blijft de vloer spierwit, alsof ik er boven zweef. De hele kamer wordt verlicht door kaarsen en door de witte wanden moet ik mijn ogen dichtknijpen. Als ik omlaag kijk, langs de ladder, zie ik niet meer de kamer waar ik net nog liep, maar een groot zwart gat zonder bodem. Alsof je in een put kijkt, waarvan de bodem te diep is om te kunnen zien. Ik weet dat ik niet meer terug kan en dat ik weer gevangen ben.

Als ik wakker wordt, voel ik niets anders als de brandende pijn op mijn rug. Alsof er duizenden messen in mijn rug gestoken zijn, maar ik weet beter. Bij de gedachte aan de geur van het verbrande vlees op mijn rug wordt ik weer misselijk. Ik probeer mijn gedachte weg te houden bij de likkende vlammen die ik nog steeds op mijn rug voel. Met veel moeite draai ik mijn hoofd naar de cel, die naast mij ligt, maar ik zie Kaya nergens. Een angstig gevoel vormt weer een brok in mijn keel, bij de gedachte dat Kaya dit misschien ook door heeft moeten maken. Zou zij het ook vol hebben kunnen houden om te zwijgen, ondanks de dreiging van de vuurrode pook tegen haar rug?
De deur van de cel vliegt open, en belandt tegen mijn rug. Ik gil van de pijn, achter mij hoor ik een gelach. Een lach van leedvermaak. Dan zachte voetstapjes die naar mij toe rennen. Kaya.
“Gaat het?” Ze legt een hand op mijn rug. Waarschijnlijk bedoelt om mij te sussen, maar ik geef nog een gil. Mijn hele lichaam schokt mee. Zo voorzichtig als ze kan, probeert ze het shirtje omhoog te trekken. Het is veel te groot, waardoor de meeste pijn me bespaard blijft, maar ik kan het gesis wat tussen mijn tanden doorglipt niet tegenhouden.
“Wat hebben ze met je gedaan?” Met een geschokt gezicht kijkt ze naar mijn rug. Ik durf zelf niet te bedenken hoe het er uit moet zien. Ik vertel haar het verhaal, maar als ik moet vertellen hoe ze met die pook… Ik word weer misselijk bij de gedachte. Ook Kaya’s gezicht wordt wit en ik pak voorzichtig haar hand vast.
“Het is oké, het gaat wel over. Is alles goed met jou?” Ze knikt stil.
“Er is niets speciaals gebeurt met mij.” Ik kijk haar aan, ik weet dat als ik het nu niet vraag, ik de kans niet meer krijg. Toch huiver ik, ik vraag me af of ik het wel wil weten.
“Kaya… Wat hebben ze met je gedaan? Waar ben je iedere nacht?”
Stil staat ze op en ze draait zich om, zodat ze met haar rug naar mij toe staat. Met veel moeite weet ik overeind te komen, tot ik zit.
“Het is niets.. Ik..” Stottert ze.
“Kaya.. Het is oké, je kunt het me vertellen.”
“Nee, het is echt niets, er is niets met me aan de hand.”
“Waarom ben je dan iedere avond weg?”
Ze draait zich om, zodat ze me aankijkt. De tranen stromen over haar wangen.
“Eens, toen ik nog een vertrouwen had in mensen, heb ik een grote fout begaan. Ik dacht dat er hier mensen rondliepen die ik kon vertrouwen. Daar boet ik nu voor. Dat is mijn straf en mijn kwelling. Dat is mijn verdriet. Tot de dag dat ik sterf.”

De deur slaat open, en met een ruk word ik wakker uit mijn slaap. Een meisje komt binnen strompelen en zakt door haar benen zodra ze binnen is. Ze lijkt niet ouder dan een jaar of 12. Even kijken we elkaar aan. Dan kijkt ze weg. Ik volg haar bewegingen, ze gaat bij het raampje zitten waar enkele felle lichtstralen door heen schijnen. Opnieuw probeer ik oogcontact met haar te maken, zonder resultaat.
“Nog maar 2 maanden.” Zegt ze zacht.

Mijn eerste ontmoeting met Kaya…
“Kaya, en wat is er over 2 maanden dan?”
Haar eens zachte en warme ogen, veranderen in koude tunnels.
“Wat weet jij daar van?”
“Op de dag dat ik je voor het eerst zag, de dag dat je mijn cel binnen kwam lopen, fluisterde je “Nog maar twee maanden.” Ik dacht… Ik dacht dat dit er waarschijnlijk wel wat mee te maken zou hebben.”
Stil knikt ze, en ze veegt de tranen uit haar ogen.
“Ja, dat klopt.” Ze zucht diep. “Er is zoveel wat hier gebeurt, wat jij niet weet. Wat jij niet wil weten, en wat jij nooit te weten zal komen. Ben er blij om en vraag niet door. Het zal je niet opluchten, als dat is wat je denkt.”
“Ik wil niet dat het oplucht, ik wil alleen weten waar jij bent iedere avond. Ik ben bang Kaya, ik vrees voor je. Wat doen ze met jou, en met de andere kinderen?”
Ze knikt, alsof ze zojuist iets voor zichzelf heeft besloten. Vervolgens gaat ze naast me zitten.
“Misschien heb je gelijk, misschien moet ik het je vertellen. Maar het is een lang verhaal, en het zal niets anders doen als je angst geven. Misschien durf je hierna niet meer verder met ons plan. Dat kan ik dan begrijpen. Maar je moet het weten.”
Ik pak haar hand vast en knik.
“Ik laat je niet in de steek Kaya, maar ik wil weten of ik me zorgen over je moet blijven maken.”
“Het is hier een werkkamp, een werkkamp waar je al maanden zit.”
Ik kijk haar vreemd aan.
“Dat wist ik al, ze ontvoeren kinderen om te werken.”
“Maar dat is niet alles, buiten werken wordt hier meer gedaan. Hun straffen zijn vreselijk. De zweep is een van de mildste straffen die ze hebben. Iedere avond wordt ik weg gebracht naar een gebouw hier in de buurt, met 2 andere kinderen.”
Ze lijkt niet verder te willen gaan, maar ik weet dat ze het nu moet vertellen, het moet eruit, als gif uit je aders moet, omdat je anders zal sterven.
“Wat gebeurt er daar met je? En waarom juist jij?”
“Het is onze straf, voor de mislukking van mijn leven. Eens probeerde wij al te ontsnappen, maar dit mislukte. Sindsdien hebben wij de ergste straf gekregen die ik ooit heb meegemaakt.”
Ze schudt haar hoofd, alsof ze niet verder kan gaan. Maar dan komt het ‘verlossende’ woord eruit, wat mij naar adem laat snakken. Ineens vallen alle stukjes op hun plaats. Ineens weet ik waar ik terecht ben gekomen.
“Wetenschappelijke proeven, wij worden gebruikt voor niets anders als menselijke proefkonijnen.”

PM's ga ik straks sturen, als ik wat meer wakker ben, kom net uit me bed. Ben week in MAdeira geweest en heb daar zo slecht geslapen dus moet nog even wakker worden. En daarbij zit ik ook nog met HP6 op schoot die ik nog even uit wil hebben

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:45

joepie het vervolg,
Heb je buiten dat je weinig heb geslapen wel een goede vakantie gehad??

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:40

mij hoef je al geen pm meer te sturen
weer een ongelooflijk mooi stuk

gerlienke

Re: [verhaal] fight of freedom (Nederlandstalig verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:58

DAt is weer een heel mooi stuk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 15:07

ik ben heel erg slecht
Ben nu in hongarije op vakatnie en helemaal vergeten om PM's te sturen, die mesnen moeten dus nog 2 weekjes wachten, heb hier geen lijstje liggen. Alvast sorry voor die mensen
Kan hier dus ook niet schrijven, ondanks de computer die ik in mijn bezig heb. Heb hier verder niets opstaan. Ben wel aan een ander project begonnen, speciaal voor bokt. Verheug me er erg op om dat te gaan posten, hopelijk lukt me dat deze week nog.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:23

jeeeeej:) meer meer meer!!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:58

En Aniek reageert ook weer! Ik hoop dat er snel een volgend stuk komt!

Ga allemaal eens kijken bij bokt brother! Dit is ook een verhaal van Lenke (en mij). Dat wordt ook een leuk verhaal, maar daar hebben we jullie hulp wel voor nodig! Dit is het topic, ga kijken en schrijf je in!!!!!
viewtopic.php?f=68&t=446274

Groetjes Aniek.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:28

ik hoop ook dat er snel weer een stukje komt.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:02

Ik ook

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:56

komt er nog meer bij ?

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:11

daar ben ik ook wel benieuwd naar.

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:35

ik heb het nu helemaal gelezen .. en ik wil ook grag dat je verder gaat! en ik ben erg nieuwschierig naar het volgende stuk .. als die nog komt

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:57

ontdek het verhaal vandaag pas
ik vind het echt geweldig Zou ook wel graag bij je lijstje willen...
maar ik wacht al op t volgende deel:D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:13

Ook ik ben weer helemaal bij. Ik vind het nog steeds super! Dikke+

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:50

Nieuwe stuk? Dit stuk was echt geweldig weer (welliswaar oud stuk, maar voor mij wel nieuw Ben benieuwd wat Kaya gaat vertellen