[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

katja_silke

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:07

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:02

Bedankt iedereen voor de feedback!! :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:34

iedereen super bedankt voor de feedback :j

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:40

Iedereen bedankt voor de feedback. De foto is gemaakt tijdens de koers. Tijdens het warmlopen was er alleen nog maar dichte mist...

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:47

Ik heb P9-12 even feedback rondje gedaan! Omdat ik het fijn vind zoveel feedback te krijgen probeer ik af en toe ook random wat feedback te geven als ik er tijd voor heb :)

@quir: Leuke foto! Is het licht echt zo gelig of is dit achteraf toe gevoegd? Jezus wat koud moet het bij jullie zijn!!

@neverland Dit vind ik een super interessant beeld! Je weet wat het is omdat we feeling hebben met het onderwerp, maar voor iemand anders zou je toch 2 keer moeten kijken, dit maakt het heel interessant! Is de achtergrond zelf zwart gemaakt? Want ik vind hem nu wel heel erg zwart. Wat je zou kunnen proberen is iets of wat ruis er in te doen, als je dat zelf mooi vind natuurlijk! Dat geeft iets meer structuur aan het beeld.

@aMomentTL: Speciaal zo die tekening! Wat een werk is dat wel niet geweest. Ik vind je locatie keuze een beetje zonde! Je voelt de achtergrond heel erg, ik denk dat het mooier zou geweest zijn om dit buiten te doen met buitenlicht ook.

@xmichxrocky oh wat ziet dat er zalig uit, lekker warm op het strand! Ik vind de foto verder niet zo heel erg speciaal, dat is niet slecht bedoeld! Maar het is meer een gewone vakantie foto, voor jullie heeft hij natuurlijk veel meer waarde dan voor een vreemde.

@Athelas: mooie serie! Ik vind de kleur die je er doorheen brengt ook heel fijn kijken, geeft bijna een analoog gevoel! Enkel bij het middelste beeld heb ik het gevoel dat hij niet volledig scherp is.

@borstnoot: Ik vind de kleuren hier iets te fel. Bij flits fotografie probeer ik altijd de kleuren ook iets zachter te houden. Maar voor het meisje zelf zal het zeker een leuke foto zijn!

@BernetteO: Wat een schattig hondje! Ik vind hem iets flets van kleur, van mij had het onderwerp in nabewerking iets opgelicht gemogen! En ook zou ik hem iets ruimer hebben gekadreerd.

@Katja_Silke: Wat een schattige kat!! Heb je aan het gras iets bewerkt? Ik vind het namelijk redelijk fel groen overkomen. Zelf hou ik meer van zachtere tinten in de foto, zeker omdat de kat zelf ook iets zachter is!

@Mawrr: wow wat speciaal! Ik had de foto zelf lokaal nog iets opgelicht op de wilde hond zelf, zijn oog vervalt een beetje in het donker nu.

Maar wat gaaf moet het zijn om daar te wonen seg!!

@Bellatrix: De foto zelf vind ik eerlijk gezegd niet zo heel interessant, maar ik snap dat het voor jou wel tof is omdat je natuurlijk een nieuwe auto hebt! Veel plezier met je wagen

@gerdjehoran: Wow wat eng bijna! Cool dat je dit dier hebt kunnen fotograferen, ik had wel ervoor gezorgd dat de bek er volledig op stond, nu kap je hem als het ware af!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:04

Iedereen heel erg bedankt voor alle feedback!
Vind het ook super leuk om te zien dat de meningen zo uiteenlopend zijn.
Voor mij was een best out-of-the-box foto kwa kleuren maar bij dit prachtige dier vond ik het donkere en stoere wel goed passen :) .

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:18

k_m schreef:
@Katja_Silke: Wat een schattige kat!! Heb je aan het gras iets bewerkt? Ik vind het namelijk redelijk fel groen overkomen. Zelf hou ik meer van zachtere tinten in de foto, zeker omdat de kat zelf ook iets zachter is!

Ik heb de kleuren over de hele foto aangepast, dus niet alleen het gras, vond het juist wel wat hebben zo! Maar aan het gras zelf dus niks bewerkt, als hele foto wel

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:45

Citaat:
@quir: Leuke foto! Is het licht echt zo gelig of is dit achteraf toe gevoegd? Jezus wat koud moet het bij jullie zijn!!

Het licht was echt zo, tijdens zonsondergang (begin van de middag haha). Dankjewel!
En koud inderdaad, al valt t op dit moment wel mee. :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:46

Iedereen nog bedankt over de feedback van mijn week 1 foto. Aangezien iedereen het te donker vindt, en ik graag wil leren. Zijn er een aantal die ik een pb mag sturen met het orgineel erin? En die daar hun mening over willen geven?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:53

sanne1992 schreef:
Iedereen nog bedankt over de feedback van mijn week 1 foto. Aangezien iedereen het te donker vindt, en ik graag wil leren. Zijn er een aantal die ik een pb mag sturen met het orgineel erin? En die daar hun mening over willen geven?

Ja hoor! :)
Kom maar door! :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:09

katja_silke schreef:
komtie dan! :D
@hamsterfan Leuke foto! Had zelf de F iets kleiner gezet, maar zo is 'ie ook leuk

Wat bedoel je precies? :o

Bedankt voor alle positieve commentaren op de foto! Leuk dat hij zo goed valt bij iedereen :D
Ik weet even niet meer wie het opmerkte, maar ik had het inderdaad ook toffer gevonden als ik de foto iets meer naar rechts had geschoten zodat het horloge er op zijn minst helemaal opstond :') klein irritatie puntje voor mezelf aan deze foto
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 12-01-17 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:21

k_m schreef:
@neverland Dit vind ik een super interessant beeld! Je weet wat het is omdat we feeling hebben met het onderwerp, maar voor iemand anders zou je toch 2 keer moeten kijken, dit maakt het heel interessant! Is de achtergrond zelf zwart gemaakt? Want ik vind hem nu wel heel erg zwart. Wat je zou kunnen proberen is iets of wat ruis er in te doen, als je dat zelf mooi vind natuurlijk! Dat geeft iets meer structuur aan het beeld.

Het was zo donker haha! Het was 's avond rond 9 uur genomen in de binnenbak en ik heb alleen twee lichten gebruikt. Dankjewel voor de feedback :D

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:40

sanne1992 schreef:

tuurlijk!

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:41

hamsterfan schreef:
katja_silke schreef:
komtie dan! :D
@hamsterfan Leuke foto! Had zelf de F iets kleiner gezet, maar zo is 'ie ook leuk

Bedankt voor alle positieve commentaren op de foto! Leuk dat hij zo goed valt bij iedereen :D
Ik weet even niet meer wie het opmerkte, maar ik had het inderdaad ook toffer gevonden als ik de foto iets meer naar rechts had geschoten zodat het horloge er op zijn minst helemaal opstond :') klein irritatie puntje voor mezelf aan deze foto

Dat het diafragma ipv op 5 bijv. op 7.1 staat, dat iets meer dingen wat scherper zijn, snapje? :D

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:45

katja_silke schreef:
hamsterfan schreef:

Dat het diafragma ipv op 5 bijv. op 7.1 staat, dat iets meer dingen wat scherper zijn, snapje? :D

Op die manier, dacht het al maar wist het even niet zeker of je dat bedoelde haha :D Ik weet toevallig uit mijn hoofd dat dit f4 was, donkere zaal, moeilijke belichting en ik hou persoonlijk wel van de bokeh :) Maar kan het wel begrijpen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:29

Oh oh oh!!!!! Ik krijg ontzettend de kriebels en ik ben ontzettend blij momenteel!

Dit jaar gaan mijn oom en zijn vriendin trouwen. Nu hadden wij afgesproken dat ik als 1e fotograaf hun bruiloft mocht fotograferen. Voor mij als portfolio materiaal, om het eens te proberen en voor hun omdat het er voor mijn oom niet per se bij moet en voor zijn vriendin wel. Dit was een mooie (goedkope) oplossing voor ze, en voor mij de ideale kans om het eens te proberen.

Nu krijg ik een bericht van iemand die ik niet ken met de vraag of ik hum bruiloft wil fotograferen! *\o/*
Het balletje gaat langzaam rollen hier, dus ik ben zooooo blij!

Maar is er iemand die dit wel al gedaan heeft en misschien tips heeft hoe ik hier het best mee aan de slag kan gaan??

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:43

Bedankt voor alle feedback! Ik kan er echt wat mee, dus echt super! +:)+
Ik ga dit weekend eens kijken of ik met photoshop nog het een en ander gesleuteld krijg :)

Mawrr: Ontzettend gave wilde honden! Ik vind het persoonlijk jammer dat het gezicht van de voorste hond wat donker is. Ik vind je scherpteverloop met de voorste hond scherp en die twee er achter niet meer scherp, wél heel mooi.

Bellatrix: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Bijzondere compositie heb je gekozen, mooi hoor!

GerdjeHoran: Zo, ik word bijna bang van die vogel! Heel mooi scherp en de details in de veren vind ik erg mooi. De compositie, waarbij de snavel maar half in beeld is, is dan weer iets minder mijn ding.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:17

Eerste deel van de feedback;
@Agossie; Ik zou het gezicht wat lichter maken (of juist donkerder zodat het ook een silhouet wordt). Kleurgebruik vind ik wel erg mooi :D
@AlwaysH; Altijd lastig met weinig licht en bewegelijke hamsters om ze goed op de foto te zetten :) Vind hem erg lief, wel ontzettend veel ruis op de foto
@aMomentLT; Hij lijkt niet helemaal scherp. Ik weet niet precies waarom, maar de foto doet mij niet zo heel veel.
@Annetjuuh; Mooi, lijkt niet helemaal scherp. De wazige voorgrond maakt het boeiender om naar te kijken.
@Asselruiter; Een van mijn favoriete dieren <3 Leuke foto, vind de bovenkant wel erg aanwezig omdat het veel 'lege' ruimte is.
@Athelas; Ik ben benieuwd hoe hij in kleur is, vind zwart wit niet echt een toevoeging in deze foto. Misschien nog iets meer ruimte op de voorgrond (dus een lager perspectief aannemen) omdat er nu veel lege ruimte boven het hoofd is.
@Bellatrix; Jammer dat hij niet helemaal scherp is, was ook lastig omdat het zo mistig was. Vind het effect wel leuk :) Heb het zelf ook geprobeerd, maar bij ons was het te mistig/te ver weg dus mij is het niet gelukt haha
@Bernette0; Ik zou minder kont in beeld nemen, kijken of het hoofd wat meer naar rechts kan van het paard en dan daar op scherpstellen.
@Biebz; Mooie foto! Ben benieuwd hoe hij uit een lager perspectief zou zijn :)
@Bumblehorse; Ik vind het 'effect'? Er overheen niet mooi. Meisje lijkt nu heel bleek, foto toont ook een tikkeltje donker, mag iets lichter/frisser. Horizon lijkt ook naar rechts te hellen.
@Calice; Gave foto! Lijkt wel wat ruis in te zitten en vind de kleuren wat dof over komen. Misschien wat levendiger/meer contrast er in gooien?
@Dandy200; Foto is heel erg onscherp en de kleuren tonen vrij rood/paars. Ook loopt de horizon af naar rechts.
@Eefsel2109; Niks op aan te merken
@Eske_B; Mooi diertje, Jammer van de pomp achter hem, maar kan jij weinig aan doen.
@Fem; Hele lieve foto! Misschien de foto iets 'warmer' van kleur maken? Het moment is echt super lief en goed vastgelegd. Misschien was de foto nog mooier geweest als je zelf ook dichterbij de grond had gezeten (gehurkt/zitten oid)
@F_Orumster; Ik zou de foto iets naar links zetten, de horizon lijkt af te lopen naar rechts. Vind de foto wel iets hebben
@Fris; Leuk idee!
@GerdjeHoran; Ik zou de foto iets naar rechts zetten en de paal er net afsnijden.
@Gianti; Toffe foto! Vind het gezicht wel ietwat donker/grauw alsof er een hoop hooglichten uit haar gezicht zijn gehaald.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:23

Bedankt voor de feedback op week 1! Bij deze week 2!
Afbeelding

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:09

Mijn week 2
Afbeelding

Vanochtend gemaakt tijdens een opdracht van school, het thema was spiegeling. Ik zal als ik vandaag nog tijd heb en anders van de week een feedback lijstje maken :) Iedereen bedankt voor de feedback op mijn vorige foto. Ik werk veel in zwart wit, en wil dit in 2017 verder uit werken, dus waarschijnlijk veel zwart/wit dit jaar.

Hier zal ik mijn foto's gaan verzamelen:
https://www.flickr.com/photos/130210974@N02/albums/72157675325359624

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:46

Week 2

Witte sneeuw en zwarte hond is moeilijker dan ik dacht :')

Afbeelding

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:12

Mijn week 2

Ik weet het hij is iets overbelicht!

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:14

@Jessicaaa Sproeten!! Ik hou zo van dit soort schimmels :D en vind het overbelichte juist leuk

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:46

Week 2
Deze week heb ik een 'straight out of the camera' foto gemaakt (zonder photoshop dus). Ik wilde de sfeer vast leggen op het Leidseplein in Amsterdam.

Ik vind het jammer dat ik zelf niet meer ruimte heb genomen in de foto. Maar ben wel tevreden over de lijnen.

Afbeelding

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:22

Week 2 deel 2!
@gerdjehoran Leuke, gave foto. Alleen ik irriteer me eraan dat de snavel er niet helemaal op staat.

@_marjolijn Ik vind het zelf een 'saaie' foto, er is niet zo veel te beleven zegmaar.. Ik vind het zelf ook jammer dat het achterste schaap al zo wazig is, een kleiner diafragma zou mooier mijn geweest

@rosslover Gaaf! Apart! alleen zou hem mooier hebben gevonden als haar arm gewoon naar beneden stond, maar da's gewoon gezeik :+

@s_imonee Idd heel lastig! Misschien kan je in je bewerkingsprogramma de hond nog even selecteren en hem nog wat helderder/beter maken?

@jesicaa Ik vind dat juist wel wat hebben in deze foto hoor! alleen jammer dat er een beetje bewegingsonscherpte is

@ilovejip Heel apart, niks aan toe te voegen! :j