[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosslover

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:54

Bedankt voor de feedback Leonyr, LewEmm, sodeletuut, bellatrix, jespri, verography en magda_90. Ik ga oefenen met het licht en de scherpte, ik heb deze camera nog niet heel lang en ben alles nog aan het uitproberen. Ik maakte de foto van boven omdat ik het niet verwachte dat ze zo zou reageren op de sneeuw maar ik vond het toch een leuk effect op de foto hebben.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 08:53

wendy1987 schreef:
Asselruiter: Ik heb wel 3 minuten zitten kijken naar deze foto. Omdat hij zo anders is en er veel verschillende structuren op te zien zijn. Ik vind het een mooie foto!

Dank je wel voor je leuke feedback Wendy :D Ja het is de bedoeling om het dit jaar een beetje anders te doen en het mezelf niet te gemakkelijk te maken, meer leren spelen met alles en ook meer en meer dingen leren qua nabewerking.
Jouw foto is ook heel mooi geworden, prachtig met al die kleuren - moet een mooie uitstap geweest zijn!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:12

_Elke schreef:
Agossie schreef:
_Elke... kun je nagaan wat voor werk ik er aan heb... -O-

:D

Pfff :(:) misschien volgend jaar een maximum ;)

Regels nog wat aanscherpen ;-)?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:16

Misschien verdelen in 2 topics??
1 voor diegene die al langer me lopen en 1 voor diegene die net binnen komt rollen??
tis maar een gedachte hoor.
Ik moet zeggen dat ik ook graag feedback geef voor zover dat in mijn macht ligt maar dit is veel inderdaad....best een hoge drempel :o

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:18

HeavensLove schreef:
Jespri schreef:
Dat was mij dus helemaal nog niet opgevallen. :+ Als ik een zelfportret probeer is die 9 van de 10 keer gewoon echt wazig. Lastig! Oefening baart kunst zeggen ze, dus blijven we dat maar doen. Bedankt voor je reactie. :)

Ik ben benieuwd of het mij gaat lukken ... Ik wil dit jaar zelfportretten maken, heb er nog nooit 1tje gemaakt ^^ ik heb wel een afstandsbediening :)

Leuke uitdaging voor een week als je geen inspiratie hebt haha. :) Ik heb sinds kort ook een afstandsbediening, ben benieuwd.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:40

quartel schreef:
Misschien verdelen in 2 topics??
1 voor diegene die al langer me lopen en 1 voor diegene die net binnen komt rollen??
tis maar een gedachte hoor.
Ik moet zeggen dat ik ook graag feedback geef voor zover dat in mijn macht ligt maar dit is veel inderdaad....best een hoge drempel :o

Dat lijkt me geen goed idee. De mensen die net instromen hebben meestal ook minder fotografie-ervaring. Dat zijn juist de mensen die het meeste kunnen leren van advies van betere fotografen. Het lijkt mij een beter idee dat Agossie gewoon geholpen wordt. Agossie doet een deel van de lijst, stuurt dit door naar iemand via pb, die het vervolgens afmaakt. Dan kun je gewoon het aantal pagina's afspreken, wat ieder moet doen. Dan kan iedereen meedoen en heeft Agossie niet zo belachelijk veel werk.
Ik wil wel helpen met de lijst, zit alleen nu vlak voor mn toetsweek, dus het komt nu even niet zo goed uit. :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:42

En bedankt voor de mooie complimenten en goede tips! <3

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:42

Dat is ook een idee......een tijdelijke rechter hand :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:45

quartel schreef:
Dat is ook een idee......een tijdelijke rechter hand :j

Hoeft niet eens tijdelijk te zijn, we kunnen afwisselen qua helpers! Meestal duurt het wel even tot de eendagsvliegen het opgeven. :))

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 11:04

Och, dames, ik vind het helemaal niet erg om te doen! En ik heb voor andere dingen inmiddels een hulp. :j Komt goed, geen zorgen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:00

Woow wat een hoop feedback ineens zeg! Ben ik niet gewend :') . Meestal zijn er geen of 1 a 2 feedback lijstjes haha!

Heel wisselend. De een vind de bomenrij en huizen echt wat toevoegen en de ander vind dat ze scherp moeten. Weer een ander vind dat ze gewoon weg moeten haha!
Bedankt voor de feedback in ieder geval!

Ik ben te druk met school om feedback te gaan geven. Sorry mensen! Heb in het andere topic nog wel feedback gegeven.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:04

Nogmaals, kan ik nog mee doen? :-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:05

Tuurlijk kan je mee doen, staat in de OP tot wanneer je aan kan sluiten. :j

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:07

Oke, heb ik daar overheen gelezen denk ik.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:20

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:32

Sodeletuut schreef:
magda_90 schreef:
Alv. <3
Heel mooi Carmen met het tegenlicht, leuke timing ook. :j Verder niet echt iets op aan te merken.

Dankje! <3 Alv is ziek (bronchitis), dus die gaapt zijn 'herstelvakantie' lekker door.

Nog steeds niet beter dus? -O-

ismy
Over feedback geven is al veel gezegd, mijn mening kun je teruglezen. Persoonlijk vind ik het erbij horen gezien je hier met een doel zit, alleen je foto's dumpen zou ik niet prettig vinden (als je al zeer weinig tijd hebt zou je kunnen afvragen waarom je dan mee doet voor dit jaar via dit topic? Ik heb mij daarom toen ook voor 2014 afgemeld). Maar ik ga mij niet meer daar over uit laten. Ieder zijn keuze die ik respecteer.
Bij deze is dit gedeelte voor mij dan ook afgesloten, weer terug ontopic. :j

_Patriciaa
Dat vind ik een mooi portret, mooi rustig en warm. Wellicht kun je voor een volgende keer een nog lager standpunt kiezen? Zover dat mogelijk is uiteraard.
Met Pinterest heb ik geen ervaring met uploaden. Wellicht zou je eens kunnen kijken naar Tinypic etc en de foto's dan naast elkaar zetten?

Carmen
Bedankt voor je feedback. De missende scherpte komt door het inscannen van de analoge foto met mijn huistuinenkeuken scanner. Ik ben nog aan het zoeken hoe ik die scherpte weer terug kan krijgen. De foto zelf is namelijk wel scherp. Voor de rest is het hetzelfde als digitale fotografie voor wat betreft de compositie en instellingen. Alleen staat mijn ISO min of meer vast (ASA 200 bij deze) maar de rest is hetzelfde.

Marlies
Bedankt voor je feedback. :j

manonfleur
Je foto is wel mooi scherp, maar van de verkeerde kant genomen. Springfoto's zijn toch het mooiste als je die van de voorkant, zijkant of schuin van voren neemt. Niet van de achterkant.
Verder vind ik hem qua kleuren wel fijn kijken met een rustige achtergrond erbij.

crazy_horses
Een mooie vuurwerkfoto, zo met drie stukken in één. Een van de betere tot nu toe. :j
Verder kan ik er niet echt iets over zeggen, hij is mooi zo.

Jespri
Bedankt. :j

tesseke
Dat vind ik een mooi portret van de hond in de sneeuw. Ik lijk iets aan scherpte in de ogen te missen? De achtergrond vind ik mooi zo met die DOF. Mogelijk jammer is die schaduw links een wat ander standpunt had dat wellicht weggenomen, of wellicht ook photoshop?
Verder een hele lieve en zachte uitdrukking.

LauraBloem
Jouw foto oogt ontzettend verscherpt hier, ik denk dat je daarmee iets te enthousiast bent geweest. De omzetting naar zwart/wit vind ik netjes gedaan, je hebt witte tonen, zwarte tonen en netjes grijs daar tussen in. De ogen lijken ook mooi helder.
Wellicht kun je nog de onverscherpte versie ook laten zien?

wendy1987
Die ken ik van foto's van vrienden, dat lijkt mij zo gaaf daar! _O_ Dat hebben ze jaarlijks daar toch?
Ik vind hem heel mooi gedaan, je blijft kijken en het lijkt soms net of de lichtjes nog verspringen. Wellicht zou je voor de puntjes op de i het licht rechts ook zwart kunnen maken?

hilly200
Ook jij hebt je hond mooi zacht en vriendelijk weten vast te leggen. Persoonlijk zou ik rechts en onder wat meer ruimte willen zien, het is een beetje krap daar. Ook wat jammer van de bovenkant.
Doch een mooi vriendelijk portret. De lichtinval is net dat stukje wat daarvoor zorgt.

cathyenbeau
"Officieel" (wat is officieel eigenlijk?) heb je te lange sluitertijden gebruikt. Maar hierbij vind het absoluut niet storen, het heeft juist voor een leuk effect gezorgd. Ik blijf er naar kijken namelijk, echt leuk!
Ken je Fantasia van Wald Disney? Deel 1? Daar doet mij dit aan denken op de een of andere manier.

Dandy200
Mooi detail, lijkt wel iets aan scherpte te missen. Heb je hem uitgeknipt of direct zo gekaderd? Aan de onderkant zie ik namelijk een lichte vignet die ik bij de andere zijdes mis. Wellicht zou je het contrast nog iets hoger kunnen zetten (ik zit momenteel in hoog-contrast dus is een smaakkwestie hoor).
Zeker een mooie herinnering aan jouw paard/ander paard erbij zo. :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 12:41

Nou, hierbij toch maar mijn week 1 - 2015. Niet mijn eigen hond...

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:41

Agossie schreef:
Och, dames, ik vind het helemaal niet erg om te doen! En ik heb voor andere dingen inmiddels een hulp. :j Komt goed, geen zorgen!

Meld zich. :)

Hier houd ik ook het e.e.a. bij wat straks een aanvulling is op het gedeelte van Marina. :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 12:42

magda_90 schreef:
Agossie schreef:

Meld zich. :)

Hier houd ik ook het e.e.a. bij wat straks een aanvulling is op het gedeelte van Marina. :)

Mijn "Hulp" dus... :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:43

Agossi
Ach gos, hij doet je naam er eer aan. :) Wat een poeppie! <3 Mist iets aan scherpte lijkt? Niets op aan te merken verder! Die zal vast aan de muur komen denk ik.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:44

Bedankt voor jullie feedback!

Fijn dat je hulp hebt gevonden Agossie :) Het is anders ook wel erg veel..

Wat een prachtige foto's komen er voorbij zeg! <3

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:46

Mijn week 1
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jolijnn op 03-01-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:46

magda_90 schreef:
hilly200
Ook jij hebt je hond mooi zacht en vriendelijk weten vast te leggen. Persoonlijk zou ik rechts en onder wat meer ruimte willen zien, het is een beetje krap daar. Ook wat jammer van de bovenkant.
Doch een mooi vriendelijk portret. De lichtinval is net dat stukje wat daarvoor zorgt.

Super bedankt voor je feedback! Ik zelf zat er mee dat het speeltje misschien teveel op zou vallen, maar nu je het zegt over die extra ruimte. Als dat er was geweest was dat speeltje minder opvallend geweest. Had daar zelf niet eens bij stil gestaan om het zo te doen, leer hier nu al wat van _/-\o_

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 12:50

magda_90 schreef:
Agossi
Ach gos, hij doet je naam er eer aan. :) Wat een poeppie! <3 Mist iets aan scherpte lijkt? Niets op aan te merken verder! Die zal vast aan de muur komen denk ik.

Dat is het hem... Hij is haarscherp, alleen lijkt het of hij met verkleinen iets aan scherpte heeft ingeleverd. Ik ga eens kijken of ik er iets aan kan veranderen. Misschien iets hogere resolutie of zo.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:53

Dandy200
Mooi detail, lijkt wel iets aan scherpte te missen. Heb je hem uitgeknipt of direct zo gekaderd? Aan de onderkant zie ik namelijk een lichte vignet die ik bij de andere zijdes mis. Wellicht zou je het contrast nog iets hoger kunnen zetten (ik zit momenteel in hoog-contrast dus is een smaakkwestie hoor).
Zeker een mooie herinnering aan jouw paard/ander paard erbij zo. :j[/quote]

Bedankt voor je reactie. Dit is de originele foto, dus ik heb hem iets bijgesneden. Zou je mij misschien uit kunnen leggen wat je bedoeld met de vignet? heb er nog nooit van gehoord.

Het is inderdaad mijn nieuwe paard.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/D ... directlink