Dat kan maar dat maak je er niet direct uit op. Bij jou wel, haha. Ik kan hem trouwens niet eens vinden toen ik net snel keek. Verbaasde me wel over de aanbiedingen daar.
Ik zit met €80 en €100 euro en met nabestellingwaarde aan afdrukken. Digitale bestanden etc. doe ik niet aan, enkel voor wat uitzonderingen bv als een paard overleden is.
Op zich goede opzet maar dan gaan vervolgens mensen weer zo'n kleine/te lage bedragen neerzetten wat hún ervoor willen uitgeven ipv dat het waard is. Vinden jullie niet?
LisaDijk
Geplaatst: 07-02-13 13:26
Dat topic verwekt ook het verkeerde beeld bij vele... al is het goed bedoeld
Eigenlijk slaat dat topic nergens op. Hoe kun je nou iemands werk beoordelen op basis van 2 of 3 foto's? De indruk wordt gewekt in dat topic dat je al vrij snel geld kunt vragen voor je foto's. En de bedragen die genoemd worden, zijn die voor een foto, voor een reportage, inclusief alle gelukte foto's, op welk formaat? Zelfs als iemand onscherpe foto's plaatst, wordt er soms gereageerd dat je 'best € 10,= zou kunnen vragen'.
Zo'n topic werkt volgens mij alleen maar als er een paar ervaren fotografen zouden taxeren. Niet de ene beginner die wat over de foto's van een andere beginner zegt.
Nee joh hier heerst heel erg de "dat kan ik zelf mentaliteit". Je kunt gerust hier trouwen en hele dag fotograaf erbij hebben voor een 300 euro en dan krijg je alle originele fotobestanden.
Ik heb er globaal een beetje met Lisa erover gehad.
Misschien een nieuw topic openen met een openingspost met standaardinfo als startende fotograaf? Niet te formeel/zakelijk door een lap tekst neer te zetten maar meer do's en don't. Ik denk met een handje fotograferen die er per week heel even ernaar kijken en hun mening en a advies geven dat het al een heel stuk helpt.