Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bagheera_206 schreef:Misschien is mijn tip dan toch wel niet zo heel slecht om alle deelnemende modellen te verplichten minimaal 3 nabestellingen te doen. Zo stimuleer je de fotografen naar een hoger niveau om de nabestellingen te krijgen en denken modellen er goed over na naar welke meeting zij willen afhankelijk van de deelnemende fotografen.
Al zou het wel fijn zijn als de modellen wat nabestellen, verplichten, zeker in het geval van slechte fotografen, zou ik niet doen

Revanches schreef:Het jammere is tevens dat er al een aantal internetformaatfoto's door een van de deelnemers in gebruik zijn genomen, en ook lekker bijgesneden, omdat diegene dat mooier vond. Met als gevolg dat de copyright eraf gesneden is...
Hoe is het dan als fotograaf om daarop te reageren?
Dit heb ik zelf vaak zat meegemaakt, en toen heb ik besloten mijn naam/logo in 't midden van de foto te zetten. Maar hier krijg ik dan weer negatieve reacties op van de modellen van een meeting. Zoals laatst had ik een vrouw die vond het zó onacceptabel dat mijn logo in het midden stond dat ze zelfs zei (of ze het echt heeft gedaan weet ik niet) dat ze contact op had genomen met de rechtsbijstand en weetikveel allemaal. Dat vind ik dus ook het jammere, de vrouw bracht zoveel arrogantie met zich mee dat ik het dan niet meer leuk ga vinden.
maar zodra ik terug ben zal die prijs ook omhoog gaan, denk richting 20-25 euro
En dat is dan alleen voor prive gebruik, commercieel gebruik heeft andere tarieven
) En zo is iedereen blij