[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:45

Saskiaa_ schreef:
Elin_ schreef:
@Saskiaa_
Achtergrond is inderdaad smaak. Ik heb het met natuurfotografie helaas ook niet te kiezen ,maar deze foto's zijn wel rustig qua achtergrond en wat er op de achtergrond staat is niet direct super goed te herkennen vandaar mijn keuze om ze toch te plaatsen :)

Als ik die eerste platen niet gezien had, had ik deze beter gevonden denk ik. :D
Vogel staat er top op, netjes scherp en goeie compositie. Maar, helemaal in vergelijking met je andere platen, zijn deze het net niet. :) Snap wel je keus dat je ze geplaatst hebt hoor!

Hihi ja , vind deze ook zeker minder ,maar je hoeft niet altijd het beste te plaatsen. Soms plaats ik ook bv bij fotokunst toppic met net niet of twijfelplaten zodat je tips krijgt hoe het beter kan dat het wel een topfoto word :)

Liins

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:57

Astor: Prachtige hondenfoto's! :j Had de tweede iets verder uitgesneden, stoor me nu een beetje aan de halve benen.

Colorado: Leuk meisje, mooi geschoten! Beetje dromerig. Gaaf!

Horseydude: Beide niet erg bijzonder, sorry!!

Elin: Geweldig weer! Hou is op met mooie plaatsen haha! :)) Jarloers!

Janediene: Gaaf gedaan.

Saskia: Veulentjes zijn leuk! Deze vind ik leuker dat de zwartwitte welke je eerder had geplaatst (toch?!)

Ninacharlie: Nette foto's. Mis alleen wel 'iets'.

Hier nog twee van vriendinnetje!

Afbeelding

Afbeelding
Zwartwitversie: https://lh4.googleusercontent.com/-tgB3 ... _8567A.JPG

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:04

Oeps, zie dat de 2e foto het niet meer doet, voor de nieuwsgierigen: http://i299.photobucket.com/albums/mm31 ... 2klein.jpg
Komt omdat ik de foto toch nog wat naverscherpt en opnieuw geupload heb, de ander heb ik verwijderd, even niet bij nagedacht.
Bedankt voor de leuke reacties :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:04

Bij deze twee van mij.
Jammer van de schaduw op 't koppie, maar ze liep buiten dus ik had weinig invloed op de stand van de zon :+

Afbeelding

Afbeelding

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:08

De eerste lijkt een beetje 'afgehakt' bij het neusje daar, de 2e vind ik mooier maar qua 'pose' (kwam niet op dat andere woord :') ) zou ik hem iets ruimer willen zien, bij de oren en snorharen :)
Van het veulen van gisteren :))

Afbeelding

http://4.media.hyves-static.net/1482528 ... 28947.jpeg

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:10

Liins, ik vind de kleuren van je foto wat raar. Foto's op zich zijn wel mooi.
Astor, mooie honden. De belichting komt wat vreemd over op de bovenste foto, maar de kleuren komen alsnog mooi uit.
Anita, leuke foto's, maar vind ze weinig bijzonder.
Colorado, I love je bovenste foto!
HD, had al gereageerd in je topic op FK. Bovenste heeft een leuke compositie, die tweede vind ik niks.
Elin, je koolmees is weer geweldig!!
Janediene, na veel moeite zie ik er iets in. Hij is mij te donker en onduidelijk.
Lifaya, heb wel mooiere (katten)foto's van je gezien :o Maar desalniettemin leuk dier.
Saskia, koppie komt mooi uit op de eerste foto. Tweede foto doet me niets.
Ninacharlie, ik vind beide foto's leuk en mooi van kleur.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:10

Nadine, de foto's van de kat waren ruimer, ik heb ze expres gecropt om 'standaard foto's' te vermijden.
Wat bedoel je met "neusje lijkt afgehakt"?

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:16

Oke! :) Het lijkt bij het neusje, aan de buitenkant zegmaar bij het wit lijkt het alsof het express wit is gemaakt, een beetje bewerkt..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:20

Nope, ze stond voor een witte muur ;)
Foto is enkel wat bijgesneden, ik heb er niets aan bewerkt.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:20

Goof: Hoe bedoel je raar? kan je dit onderbouwen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:22

Liins schreef:
Goof: Hoe bedoel je raar? kan je dit onderbouwen?

Ja, ik vind de pasteltinten heel erg overheersen, maar misschien is dat je bedoeling. Ik vind dat echter niet zo prettig kijken. Vind die zwart-witte daarom ook het mooist ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:25

Goof vind de schaduwen wat hard, jammer!

Zie mooie foto's voorbij komen!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:27

Goof: Heb zelf idd ook getwijfelt of ik de kleuren iets 'zachter' zou maken.
Maar vind dit aan de eene kant wat meer 'knallen' dan de kleuren iets terug trekken.
Vandaar ook de zwart wit versie erbij!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:56

Veel beter Liins!!

Beide achtergronden storen mij een beetje Nadineex.

Elin, vooral die tweede koolmees.. prachtige kleuren! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:29

:wave:

Bailey_4ever schreef:
Ik vind de 2 vogelfoto's juist erg geslaagd magda :j Niks slechts aan hoor, ik doe het je niet na. Vogels zijn ook niet bepaald gemakkelijk te fotograveren.

Bedankt. :)

Elin_, wat een prachtige heldere foto's van het pimpelmeesje. :j

knetterhard: Oei, die foto's van de honden zijn wel heel erg donker.

Liins, Elin_, Saskiaa_: Bedankt voor de reacties, het was toen ook erg mistig dus ik kan niet weghalen wat erop zit en daar gaan die foto's ook over.

Liins: Wat je zegt, de armen inderdaad. Wellicht door het nemen van een andere compositie dat het dan beter eruit ziet. Technisch zijn het mooie foto's.

Astor: Wat een leuke heldere en scherpe honden foto's. Die zijn imo zo goed.

anita: Mooie paardenfoto's, zonde van de achtergrond maar daar doe je weinig aan.

Colorado: De eerste is echt prachtig gedaan! De tweede foto kan ik helaas niet meer zien. De derde is wederom prachtig.

HorseyDude: De eerste tulpenfoto zou ik lichter mooier vinden. De compositie is wel erg pakkend. De tweede heeft ook een mooie compositie maar vind ik wederom donker.

Janedieene: Een interessante foto om naar te kijken. :j

lifaya: Wat je zegt, de lichtinval maakt het bij deze poezen foto's mooi af.

Saskiaa_: Zo vindt ik de veulenfoto's nog leuker. :D

NinaCharlie: Dat zijn twee leuke foto's van het vosje, de eerste doet niet helemaal scherp aan. Verder niets op aan te merken.

Liins: Die laatste twee portretten vindt ik erg leuk, persoonlijk leuker dan de eerste twee. :) Technisch zijn ze goed gedaan.

Goof: Prachtige ogen! Wellicht kun je bij de tweede die donkere hoek wat oplichten? Maar verder: +:)+

Nadineex: Ik vind alle drie die veulen foto's juist mooi zo. :j

Hierbij twee foto's met een rietveld op de achtergrond. Ik heb bewust gekozen om te spelen met de scherpte zodat niet alles scherp erop kwam.
Afbeelding

Afbeelding

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:37

Afbeelding
vinden jullie het storen dat zijn ogen minder scherp zijn dan zn neus?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:13

Mooie platen komen er weer langs. Gisteren stonden er 2 herten in de weide, ik kon vrij dichtbij komen maar weet nog nietof ze daadwerkelijk ook goed gelukt zijn. Wou er nu in de pauze op stage even aan werken, beetje nabewerken, bijsnijden etc. maar ik heb mijn lader niet mee en dan zul je niet zien dat de batterij finaal leeg is 8)7 Balen! Had er nu mooi een uur de tijd voor.

@hafjesliefde, ik vind de ogen altijd 1 van de belangrijkste dingen die ik bij een foto écht scherp wil zien. Daarin leg je emotie vast, iets wat je niet (goed) op de foto terug zou zien als de ogen niet scherp zijn. Ik vind de neus niet veel scherper als de ogen, mede omdat er zand op zit en die vrij dof oogt. Achtergrond is storend en de houding vind ik ook niet fijn. Al met al vind ik hem, eerlijk gezegd, niet zo heel goed, ik vond je vorige post beter. Ik bedoel het ook echt niet om af te kraken en ik ben ook niet de beste fotograaf maar ik ben wel heel kritisch O:) Hoop dat je hier iets mee kan.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:20

Nette platen Magda, verder geen commentaar want ik weet nooit zo goed wat ik bij een foto over planten moet zeggen :') Niet echt mijn sterkste punt ben ik bang.

@nadine schaduwen zijn natuurlijk altijd wel lastig maar op de eerste foto vind ik de hoeveelheid schaduw de foto een beetje verpesten. De 2e is links aan het hoofd wat overbelicht en de houding is wat vreemd. De laaste vind ik erg leuk, misschien dat je op de achtergrond nog wat storende objecten kan wegwerken? Vind hem verder goed gelukt.

@ goof, mooie foto's, de ogen heb je mooi vastgelegd. De schaduwen zijn wat hard maar met felle zon houd je dat toch wel een beetje.

@lins, mooie portretten, vind ze indd ook beter als de eerste die je liet zien. Mooi gedaan +:)+

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:38

Bailey: helemaal niet erg hoor! :) ik moet ook nog heeeeel veel leren, en daarom post ik hier, ik weet zelf ook goed genoeg dat ik tussen alle pro's een amateurtje ben en mijn plaatjes veel minder zijn als sommige anderen, maar daarom post ik hier net, om te leren :)
Bedankt voor de tips, je hebt helemaal gelijk :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:18

HD, die eerste vind ik best leuk, alleen wel érg donker. De 2e vind ik ook wel leuk, maar niet bijzonder.
Elin_, die 2 vind ik gaaf! Bij de eerste vind ik de stoel wat storend, maar hier vind ik het juist gaaf, omdat de stoel er voor mijn gevoel helemaal bij wordt getrokken, doordat de vogel er op staat.
Janedieene, Fijne foto! Iets breder gecropt had ik denk ik wel wat fijner gevonden. Iets van 'loze ruimte' (alleen maar mist/rook in dit geval) kijkt fijn weg op een foto, nu is al het interessante het enige wat er is, dan houd de foto zo snel op. Als je begrijpt wat ik bedoel .. :=
lifaya, Ik vind ze leuk, vooral de eerste, daar vind ik haar ogen gaaf.
Saskiaa_, Ik had persoonlijk de eerste liever iets lager genomen gezien, die oren er zo half op vind ik niet zo fijn kijken. De 2e vind ik erg leuk.
NanaCharlie, ik vind het al leuke foto's! Zou de eerste alleen liever iets meer van voren hebben gezien, zodat je er iets meer hals bij hebt. Bij de 2e zou ik liever of het hele paard hebben gezien, of juist iets dichterbij. Nu heb je zo half om half die achterbenen + kont er op staan.
Liins, Die eerste vind ik leuk! Fijne houding en blik! De 2e vind ik iets minder, wat vooral komt door de kleuren. Die lijken niet erg natuurlijk, vooral haar haarkleur, maar ik weet natuurlijk niet of die er in het echt ook zo uit ziet.
Goof, Bij de eerste vind ik de schaduw inderdaad wat storend, bij de 2e dan weer niet zo. En ik had ze allebei liever iets lager genomen gezien, vooral de 2e.
Nadineex, Ik vind ze leuk! Ik zou persoonlijk wel wat lager gaan zitten, zo zijn ze zo van boven genomen. Verder had ik het veulen bij de eerste liever wat meer naar links gezien, zodat ze de foto inkijkt, als het ware. Verder vind ik hem over het algemeen wat donker, ik snap dat ze met haar koppie in de schaduw staat en dat het lichte anders al snel overbelicht wordt, maar ik denk dat je hem nog wel iets lichter moet kunnen krijgen zonder dat dat storend wordt. De 2e vind ik leuk, jammer dat je de achtergronden niet altijd voor het kiezen hebt :)
magda_90, 2e foto heb ik inderdaad zonder erover na te denken vervangen, in de link in mijn vorige post vind je de foto die eerst als 2e stond, mocht je nieuwsgierig zijn :Y)
Ik vind ze allebei erg fijn! Al vind ik ze wel wat flets, maar dat is nog makkelijk aan te passen.
hafjesliefde, Ik lees steeds maar hartjesliefde, volgens mij heb ik dat ook een aantal keer geschreven, oeps :') Ik vind hem wat flets en contrastloos, de donkere delen mogen van mij een stuk donkerder (ga ik weer haha, probeer eens te spelen met de curves in GIMP of Photoshop oid, daar kun je echt enorm veel mee!). Wbt het scherpstelpunt, het is inderdaad fijner als dat op de ogen ligt, maar vooral met de verkleinde versie is daar nog wel wat aan te doen, door wat na te verscherpen hoeft dat niet meer op te vallen. En als je toch niets met de grote versie doet is dat geen probleem natuurlijk. Al raad ik je wel aan om bij dit soort foto's echt scherp te stellen op de ogen, best lastig soms, maar het kijkt imo gewoon fijner. Nu kun je ook genoeg leuke foto's maken met het scherpstelpunt op de neus hoor, maar zelf vind ik dat hier niet fijn.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:57

Colorado: bedankt voor de tip, ga direct even wat experimenteren :)
edit:
Afbeelding
Contrast toegevoegd, wat donkerder gemaakt, en poging gedaan om de ogen te verscherpen, vinden jullie deze beter?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:53

Liins: Vind de armen op de eerste foto inderdaad echt teveel "in de weg" zitten, verder hele nette foto's!
De andere twee zijn ook netjes :j

Astor: Nette foto's! Wat een knappe honden!

Anita: De eerste lijkt hier niet helemaal scherp. Vind bij beide foto's de achtergrond wel heel erg storen, dat is heel jammer van de foto's.

Colorado: Nette zomerfoto's! Toch vind ik het wel zonde, bij alle foto's, dat er zoveel onscherpte in zit..

HorseyDude: De rode bloem van de binnenkant is netjes, de andere twee ga ik met Elin mee, die vind ik te standaard voor bloemenfoto's..

Elin: De vorige twee foto's van het vogeltje vond ik mooier. Je zegt dat je niet zo meteen kan zien wat het onscherpe op de achtergrond is, maar ik zag toch wel direct dat het rieten stoelen waren :=

Janedieene: Gaaf idee, maar ik vind hem wat te krap (denk dat je 'm zo hebt gesneden?)

Renee: Leuke foto's :)

Saskia: Twee nette foto's van het veulentje :D

NinaCharlie: Nette foto's hoor :j

Goof: De eerste is netjes, de tweede vind ik te krap..

Nadine: Lief veulentje! Vind bij de tweede foto de achtergrond wel heel erg storend..

Magda: Nette natuurfoto's! :j

Hafjesliefde: Ik zie een foto van een dier of mens sowieso liever op de ogen scherpgesteld :P
Maar bij deze foto stoort het niet enorm hoor.
-- Tweede bewerking is netjes!

Moet er wel bij zeggen dat ik linkjes niet heb gekeken! Even snel bijlezen voor het eten :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:11

Nog een (behoorlijk :P ) oude van mijn kant, veulentje :)

Afbeelding

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:33

Wat een schatje Fiffill, heerlijke kleuren ook :j Enige puntje van kritiek is dat het linker oog wat scherper had gemogen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:45

Ja klopt, hij is wat teveel scherpgesteld op het neusje. Was wel een leuk veulentje idd :)