Wat betreft zoombereik in die prijsklasse heeft Nikon zelf vrij weinig. De 55-200 is het enige wat in me opkomt. Deze is niet waanzinnig, maar kan ermee door. Je kunt evt. kijken of de alternatieven als Sigma iets bieden (70-300 van Sigma is denk ook wel te vinden in die prijsklasse).
Heb verder geen ervaring met de objectieven. Ben zelf geen fan van het bereik 70-300 vanwege het feit dat de body waarschijnlijk een instapmodel is, en het lastig is om op 300mm dan redelijk te schieten. Afijn, wat opties dus
Ik weet het echt niet, mn oog was een tijd terug gevallen op de 100mm L (met IS dus) maar ik weet nu niet of ik er wel weer 800 euro voor over heb. Jaartje terug heb ik namelijk ook een groothoek gekocht die ik bijna nooit gebruik, a la 600 euro, dus daar heb ik ook wel een beetje spijt van. En ik ben bang dat dat misschien met de macro ook wel het geval gaat zijn (Daar weet ik wel zeker van dat ik hem meer zal gebruiken dan die groothoek, maar ik weet niet of het net iets meer of veel meer gaat zijn, en daar vind ik 800 euro toch weer net iets te veel voor.
Dus nu ben ik een beetje aan het kijken naar alternatieven, waarbij ik een beetje uitkom bij de versie zonder IS, maar zijn er nog andere aanraders? Ik zoek wel naar een brandpunt van 100 of hoger (:
@Nadine: En de 100mm non-L die Sharon heeft? Scheelt ook enorm veel qua geld en mocht je hem toch vaak gebruiken dan kun je die altijd nog verpatsen en alsnog die 100mm L nemen. Jouw UWA en die 100mm L staan ook nog steeds op mijn wishlist. Daar blijven ze voorlopig ook nog even op staan ben ik bang.
Wie heeft er hier ervaring met 50mm/ F1.7 van Minolta of een vergelijkbaar ander merk?
Colorado
Geplaatst: 24-03-12 20:13
Ik heb de analoge versie van deze lens (50mm 1.7 van minolta) en het enige wat ik je kan vertellen is dat ik er hélémaal verliefd op ben Ik heb nog een aantal andere mooie lenzen voor mijn Minolta x-500, maar die zitten er nauwelijks op. Erg veelzijdig lensje en ik heb nog geen nadelen kunnen verzinnen na meer dan een jaar Maar het is dus wel de analoge versie, voorbeeldfoto's heb ik evt voor je, stuur maar een pb'tje als je daar nieuwsgierig naar bent, de link in mijn onderschrift bevat ook wat voorbeeldfoto's, onder het kopje met analoge foto's.
Ik heb ook een vraagje voor de wat wijzere bokkers qua camera's betreft onder ons. Ik heb nu een Canon 1000D met een standaard lensje. Nu ben ik dat lensje echt helemaal zat en met het mooie weer wil ik ook weer mooie foto's kunnen maken. Wat is een aanrader? Ik zou graag iets meer in willen zoomen dan dat ik nu kan en scherpe foto's.. Alvast bedankt!
Bagheera_206
Geplaatst: 25-03-12 19:45
Er is voor ieder budget wel een telezoom te vinden van 200 euro tot 2.000 euro. Wat is je budget?