[INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDebora

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:36

Euuhm, maximaal €150... (?) Ik weet niet wat normale prijs is voor wat ik zoek..

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:45

Hallo,

Vrijdag krijg ik mijn eigen puppy en om alle momenten in de groei goed te kunnen vastleggen wil ik graag een simpele camera.
Ik heb niet zoveel eisen. Kwaliteit hoeft niet super te zijn het enige wat ik wil is dat hij snel is (aangezien pups nogal beweeglijk zijn) en niet te duur. (Eigenlijk gewoon zo goedkoop mogelijk)
Tweedehands is ook oke als het maar werkt. :)
Wat zou een geschikte camera hiervoor zijn?

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:43

Ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen in mijn keuze!
Ik ga anderhalve maand rondreizen door afrika, en wil met name hiervoor een camera kopen. Daarna zal ik hem voor vanalles wat gebruiken (paarden, mensen enz).
Ik heb weinig verstand van fotograferen, en ik wil een camera tussen de 200 en 400 euro, eisen zijn een goede zoom (optisch 20x of meer), mooie kwaliteit foto's en een makkelijk bedienbaar toestel.
De toestellen die ik heb gezien zijn:

- Nikon coolpix P510
- Olympus SP-820UZ
- Sony cyber-shot DSC-HX200V
- Canon Powershot SX500 IS

Nou vind ik dat ze in de fotozaak waar ik ben geweest erg tegenstrijdig advies geven. Eerst zeiden ze dat teveel MP juist niet goed is, en dat de zoom het belangrijkste is, en daarna gaven ze precies het tegenovergestelde advies.

Hebben jullie ervaring met één van deze camera's, en kunnen jullie me een bepaalde camera aanraden of juist afraden?

LoveHorse15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:53

Iemand ervaring met de Sony cybershot DSC-H200???

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:57

Heeft er iemand ervaring met de Fujifilm jx300?

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:59

LoveHorse15 schreef:
Iemand ervaring met de Sony cybershot DSC-H200???

Niet deze maar wel met de Hx100v (volgens mij zit er niet zo gek veel verschil tussen behalv de hoogte van de iso) en deze bevalt erg goed :j

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:08

xAlice schreef:
Hallo,

Vrijdag krijg ik mijn eigen puppy en om alle momenten in de groei goed te kunnen vastleggen wil ik graag een simpele camera.
Ik heb niet zoveel eisen. Kwaliteit hoeft niet super te zijn het enige wat ik wil is dat hij snel is (aangezien pups nogal beweeglijk zijn) en niet te duur. (Eigenlijk gewoon zo goedkoop mogelijk)
Tweedehands is ook oke als het maar werkt. :)
Wat zou een geschikte camera hiervoor zijn?

Gewoon een Canon2200? Heb ik nu ook en kan ik prima foto's mee maken.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:20

Ik ben op zoek naar een goede bridgecamera rond de 500 euro. Ik denk aan de Fujifilm FinePix HS50EXR.
Iemand ervaring met deze serie? Of betere tips?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:49

Hoihoi,
Ik ga in Julie naar Zuid-Afrika voor een maand. Ik ga er vrijwilligers werk doen op een plek tussen de rietvelden waar de kinderen worden opgevangen die er werken.
maar buiten dit werk, gaan we in de weekends ook nog dingen bezoeken, safari, bergen, etc...
Nu vraag ik me af welke camera ik hier het best voor ga aankopen. Ik heb wel zo een dikke zwarte canon, maar die mag ik helaas niet meepakken van men moeder.
Dus nu ben ik opzoek naar een camera die:
- goede kwaliteit levert
- Goed kan zoomen met nog goede kwaliteit ( niet dat ik later moet nadenken of op de foto nu een olifant op giraf staat )
- In een broek of jaszak kunnen meepakken.

Ik weet dat de kwaliteit die de grote canon levert veel beter kwaliteit zal geven dan zo een kleine camera, maar toch had ik graag een goede kwaliteit gehad.
Ik heb zelf geen flauw idee naar wat ik opzoek moet gaan, al die camera's zijn voor mij allemaal hetzelfde.

Heeft iemand enige tips waar ik op moet letten als ik een nieuwe camera aanschaf?

Thanks!!
Daphne

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:30

Hallo!
Ik vroeg me af of er hier toevallig al ervaringen zijn met de samsung wb800f en de samsung wb250f.
Of misschien mensen die weten wat een beter koop zal zijn (de samsung wb800f of de wb250f)
Ik heb een SLR camera maar ik wil graag een compacte camera er bij ivm. gewicht / makkelijk mee te nemen maar ik wil graag wel wat kwaliteit en de mogelijkheid zelf dingen in te stellen. Keuze viel op deze 2 modellen dankzij de wifi die er op zat en dat leek me een fijne extra functie.
Ik hoop dat er mensen zijn die kunnen helpen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:25

ik had een goede camera op mijn mobieltje, maar ik heb hem perongeluk in de wasmachine gestopt, en nu is de camera dood.
Ben aan het twijfelen tussen een nieuwe cameraphone, of gewoon een aparte camera.

Eisen:
Moet bewegende foto's (paarden en dieren) kunnen maken
Moet mooie foto's binnenshuis kunnen maken
niet te duur (+-250 euro)

Welke merken zijn aan te raden, waar moet ik op letten?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:32

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:38

Ik heb er niet echt verstand van (was zelf ook opzoek) maar wat ik heb gezien in mijn zoektocht :') is dat Samsung tegen valt qua scherpte, kleuren etc. Ze hebben hele mooie functies maar maak je met een Sony of een Panasonic dezelfde foto is dat verschil best groot. (ik heb hier in de fotospeciaalzaak camera's uitgeprobeerd)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:04

Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie mij ook helpen? Ik hou erg van fotograferen, maar ik heb nu een simpel cameraatje. De Panasonic DMC-FS35.
Opzich goed genoeg om buiten foto's te maken van stilstaande mensen/dieren of landschappen, maar bewegende dingen
worden redelijk snel onscherp. Ook bijv. foto's maken in de binnenbak, is geen succes.
Filmen kan je hier wel mee, maar onder het filmen kan je niet inzoomen, ook niet heel ideaal.
Ik ben op zoek naar een camera waarmee ik gewoon goede scherpe foto's kan maken (binnen en buiten, en beweging) en waarmee ik
ook zo af en toe een filmpje kan maken.
Fotograferen is een erg grote hobby van me, dus ik zou ook graag een spiegelreflex willen, maar die zijn erg duur, dus ik wil eerst een
goede compacte camera, en dan kan ik ondertussen door sparen voor een spiegelreflex en goed oefenen.

Even op een rijtje:
* Scherpe foto's, ook van bewegende dingen (dieren), zowel binnen als buiten
* Filmfunctie
* Budget rond de 150 euro (denk ik?)

Welke raden jullie aan? Waar moet ik op letten?
Alvast bedankt! :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:42

Hi allemaal,

Ik ben opzoek naar een simpel cameraatje, maar geen idee waar ik op moet zoeken want ik ben nogal een beginner, maar vind het wel superleuk om foto's te maken.
Alles op een rijtje;
Ik ben opzoek naar een simpel cameraatje
Belangrijkste is een snelle sluitertijd
Scherpe foto's ook van bewegende dingen, ben namelijk vooral van plan paarden en dieren te fotograveren.
Niet te duur, het échte maximum is 200,-

Groetjes ^^

Edit; ook om groot uit te vergroten zou fijn zijn :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:04

Heb beetje gezocht in het openingstopic, zou de canon powershot pro 1 wat voor mij zijn?

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:28

http://www.camerashop.nl/product/302848 ... white.html
Is dit een goede camera? Heeft iemand ervaring of verstand ervan?

Kan deze bijv. Goede foto's maken van bloemen( close up en scherpte punten) paarden en mensen?
Ik hoop dat jullie me willen helpen!

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:39

Hoi allemaal,

Thuis hebben we ook een spiegelreflex, maar die is vaak te groot en te zwaar om mee te nemen als ik bijv met school naar Rome ga dit jaar.
Ik zoek dus eigenlijk een echt goede digitale camera, maar die wel compact is. Het gaat met name dus om foto's van reizen.
Ik had wel deze gezien:
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camer ... s/1159756/
Maar kan deze bijvoorbeeld ook goed inzoomen (dus meer richting spiegelreflex en niet zoals de zoom van je mobiel die steeds waziger wordt?)
Of heeft iemand anders nog geniale ideeën qua welke nog meer geschikt zijn?

Alvast bedankt!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:58

Ik ben aan het kijken voor de SONY Cybershot W630. Opzich redelijk goede en bruikbare recensies dat er op het internet gegeven worden, maar één reactie valt mij erg op en heeft mij doen twijfelen.
"
Een mooie kleine camera. Maar wat vallen de foto's tegen! Alleen in het midden redelijk scherp. Maar aan de randen hopeloos onscherp.
Ander minpuntje: geen instelling voor "saturated" of "vivid colors".
Pluspuntje: de Sweep Panorama functie...
"

Nou was ik benieuwd of één van jullie misschien deze camera heeft en voorbeeld foto's kan sturen. Ik maak graag foto's en wil graag dat de kwaliteit ook gewoon netjes is, geen ruis of wazigheid dat heb ik wel gehad.

En anders welke raden jullie aan?
Ik maak graag foto's met uitgaan, concerten en feestjes. Daarnaast vind ik het fijn dat wanneer mijn knolliebollies door de wei heen crossen ik ook gewoon scherpe en nette foto's er van kan nemen.

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:47

Hoi,

Ik wilde graag weten of iemand ervaring heeft met deze camera:
Fujifilm FinePix S2980
En of ze evt. foto's hebben die hiermee gemaakt zijn

Groetjes Femmelz

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:00

Ik kan uit vier camera's kiezen, namelijk de Fujifilm s4200, de Fujifilm Finepix F660, Panasonic Lz20 en Olympus SZ-14. Die laatste vind ik echt een prutcamera. Iemand ervaringen met de andere drie? Hij moet voornamelijk snel zijn, niet alleen in theorie maar ook in praktijk. Mijn moeder wil graag foto's gaan maken van paarden (rijdend), dus een heel trage compact camera gaat het niet worden. Een spiegelreflex wil ze nog niet, dus vandaar deze vraag.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:18

Ik heb vroeger een fuji gehad, ideale camera! enorm veel foto's kunnen maken :)!.

Hebben jullie ervaring met de canon sx260? De filmkwaliteit op youtube ziet er geweldig uit, maar ik kan geem foto's vinden die met deze camera zijn gemaakt.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:42

Kan iemand mij helpen:
Ik zoek een compact camera om mee te nemen op vakantie maar waar ik toch serieuse foto's mee kan maken. Echter is mijn budget ongeveer 150 euro.
Ik zoek wel een camera met redelijke kwaliteit maar hij moet wel compact zijn (zodat hij bijv in een klein tasje past) dus niet van die halve SLR modellen,

enig idee :P?
Ik heb zelf al wel een Nikon d3100 maar die wil ik niet mee nemen op vakantie met vriendinnen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:28

Iemand interesse in een nauwelijks gebruikte nikon coolpix s9100? Veel zoom, veel megapixels , sweep panorama functie en HDR mogelijkheden. Ik had hem als tweede camera erbij gekocht, maar gebruik hem toch minder vaak dan ik gedacht had.. Pb bij interesse..

Aangepast ivm autocorrectie tablet...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:31

Wat is jullie ervaring met de samsung galaxy camera en de samsung smart camera? Deze kwam ik tegen op het internet en vraag mij af of deze fijner in hun gebruik zijn dan de "gewone" compact camera's.