Fairytail schreef:Waarom zou je deze dan als back-up overwegen en een 50d niet bijvoorbeeld?
De 50D is op zich ook een optie inderdaad. Ik heb nu een 1D mark II en een 20D. Mijn 1D2 gaat de deur nog lang niet uit, die krijgt gewoon een nieuwe sluiter mocht de sluiter binnenkort overlijden, want die camera vertrouw ik gewoon 100%. De 20D wordt hoe dan ook vervangen. Ik verwacht dat de sluiter er binnenkort wel mee op zal houden, dus verkopen doe ik hem niet meer.
Een vervanger voor de 20D zou hoe dan ook beter bruikbaar moeten zijn op hogere ISO dan mijn huidige camera's. Een goed bruikbare ISO 3200 (met huidige camera's gebruik ik 3200 alleen als het écht niet anders kan) en een enigszins bruikbare ISO 6400 zijn voor mij voor een volgende camera vereiste.
Voorkeur heeft voor mij de 5D2. Kan me voorstellen dat die camera er sowieso wel komt, maar het is alleen de vraag wanner.
Verder de 50D, daarbij zie ik eigenlijk niet zo veel voordeel meer ten opzichte van de 500D... Dus in dat geval kan ik me best voorstellen dat ik me een hoeveelheid geld bespaar en er nog bij kan filmen ook