[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:40

Okee, bedankt! Lachen

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:43

als je voorbeeld foto's wilt zien met deze lens gemaakt kun je trouwens op mijn site kijken
grootste deel is met deze lens gemaakt zoizo alle rijfoto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:47

Bedankt voor de link. Foto's zien er goed uit, maar het is natuurlijk niet alleen de lens die het werk doet. Camera en fotograaf bepalen uiteraard ook veel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:16

Wat zouden jullie adviseren:

* Als verbetering van de standaard kitlens 18-55
* Voor het maken van portretten van bijv. katten (alhoewel, daar kan ik iets in de richting 18-55 natuurlijk ook voor gebruiken).
* Een mooie lens voor het fotograferen van paarden

Ik heb +- 700 euro te besteden, dit kan natuurlijk verspreid worden over meerdere lenzen. Knipoog Ik wil echt iets goeds, niet een 'mwoaaahhh'.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:11

Als vervanging van de kitlens zou je zeker even moeten kijken naar de Tamron 18-55 F2,8
of de 28-75 F2,8.
Superlensjes (heb zelf die laatste), die in kwaliteit in de buurt komen van het L-glas van Canon.
Prijs ligt rond de 300 euro.

Als portretlens natuurlijk de 50 mm F1,8, rond de 90 euro.

Dan heb je nog ongeveer 300 euro over voor een paardenlens.
Als je nog iets doorspaart kan je een (tweedehands) Canon 70-200 F4 kopen.
Of de Sigma 50-150 F2,8 (400 euro).
Dan heb je echt een fijne set waar niet veel meer bij hoeft.
Misschien dan nog een keer een macrolens, die trouwens ook goed te gebruiken is als portetlens.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:28

De 50-150 van Sigma, heeft iemand ervaring met binnenbak fotografie? Evt voorbeelden?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:38

Ik heb de 50-150mm, vind het een hele fijne lens, net wat betaalbaarder dan de 70-200mm variant en ik vind het stukje tussen 50 en 70 mm wel heel fijn omdat ik dat vaak gebruik.

Binnenbak is afhankelijk van de binnenbak, de ene binnenbak heeft gewoon veel meer licht dan de de andere. Foto's worden binnen gewoon niet zo goed als buiten, maar imo is er prima mee binnen te fotograferen.

Voorbeelden van foto's die binnen gemaakt zijn:
http://s129.photobucket.com/albums/p213 ... paard2008/
http://s129.photobucket.com/albums/p213 ... rdenkoets/
http://s129.photobucket.com/albums/p213 ... rnational/

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:56

Bedankt Renza!
Sommige zijn idd echt heel goed, andere weer heel duidelijke pixelvorming en/of bewegingsonscherpte. Maar binnen fotografie blijft vreselijk moeilijk (of erg duur Tong uitsteken).

Scheeld de Canon 50 mm 1.8 portretlens nog veel op die vlakken? (behalve natuurlijk dat je geen zoom hebt...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:48

50mm is 1.8 is véél lichtsterker!.
Als het je gaat om binnenbakfotografie, zou ik voor de 50mm gaan.
Dan maar een stukje lopen en mooi, lichte foto's hebben, dan stil blijven staan en last hebt van donkere foto's.

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:27

Pffft geen zoom en dan toch rijfoto's maken, dat is geen pretje hoor...
Zeker in een binnenbak heb je vaak weinig speelruimte. Die 50/1.8 is een prachtlens en inderdaad lichtsterk, maar ik zou even verder kijken naar een lichtsterke zoomlens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:57

Bedankt!!

Ik geloof dat ik verliefd aan het worden ben op de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:16

Dat lijkt me ook een lekker lensje Tong uitsteken Maarja ik probeer het nog even vol te houden met mn kitlensje

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:59

Wuis schreef:
Bedankt!!

Ik geloof dat ik verliefd aan het worden ben op de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen

Denk dat je voor paardenfotografie meer hebt aan een telezoomlens. De lens die je nu noemt is hartstikke leuk voor portretten, landschappen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:25

gabyfedde schreef:
Wuis schreef:
Bedankt!!

Denk dat je voor paardenfotografie meer hebt aan een telezoomlens. De lens die je nu noemt is hartstikke leuk voor portretten, landschappen etc.

Klopt, maar een tele heb ik al (zou hier t.z.t. wel een vervanger voor willen, maar vervanger van de kitlens heeft dan toch eigenlijk voorrang).

Maar ik blijf het een enorm hoog bedrag vinden voor die lens, zoniet té veel..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:28

Wuis schreef:
gabyfedde schreef:
Wuis schreef:
Bedankt!!

Klopt, maar een tele heb ik al (zou hier t.z.t. wel een vervanger voor willen, maar vervanger van de kitlens heeft dan toch eigenlijk voorrang).

Kun je dan niet beter kijken naar de 24-70mm F2.8? Zowel Sigma als Canon hebben deze lens.
Goede kwaliteit en fijn lensje Ja

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:12

Wuis schreef:
Wuis schreef:
Bedankt!!

Dat is inderdaad precies de reden dat ik niet voor die Canon heb gekozen maar voor de Tamron.
De IS mis je op een korte lens veel minder dan op een telezoom.
Je hebt ongeveer dezelfde kwaliteit glas en houdt nog 500 euro over voor een ander lensje
of zinvolle accesoires. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:36

Ik heb een tele zonder IS en mocht ik daar ene vervanger voor nemen dan zou ik inderdaad een met IS nemen. Voor kortere afstanden weet ik idd niet of het wel noodzakelijk is, die IS, op de kitlens zit het immers ook niet.

Ik ben allerlei revieuws over vanalles en nogwat aan het lezen.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Canon 24-105 f/4 IS USM?

Wat ik in ieder geval even aan het 'onderzoeken' ben:

* Canon 16-35 f2.8
* Canon EF-S 17-55 f2.8 IS USM (maar die prijs.......)
* Canon EF-S 17-85 f4-5.6 IS USM
* Canon/ Sigma 24-70 f2.8

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:47

ik heb de sigma 24-70 f2.8 en vind het een enorm fijne lens Haha!
mooie aanvulling op mijn 70-200 f2.8 van canon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:51

Kun je misschien eens wat voorbeeldjes geven van wat jij er mee gemaakt hebt (niet dat je daar nou veel aan kan zien want het ligt er toch aan wat je er zelf mee doet, maargoed, even voor het idee). Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:53

Ik heb de 24-70 van Sigma ook een tijd gehad. Prima lens, maar bij weinig licht had 'ie moeite met scherpstellen en bovendien was 'ie nogal soft op F2.8. Diafragma vanaf ca. F5.6 is haarscherp.

Helaas is die van mij een beetje kapoet, maar goed, hij is ook inmiddels vervangen door een 28-70 F2.8 L van Canon. Die is echt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:57

Waarom is er ook zoveel keuze. Huilen van het lachen

Het is zo moeilijk om een keuze te maken. Sigaar Haha!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:37

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:44

Hmm, had nou eindelijk mijn keuze gemaakt (Canon 55-200mm) en bestelling geplaatst. Nou was de lens in bestelling bij de leverancier, maar ik ben dus gister gebeld door Konijnenberg of ik even contact op wilde nemen - vader nam op, ik was er niet - want er zou iets zijn dat de lens eruit zou gaan en er een nieuwe zou komen ofzo. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik ga ze zo bellen, maar ze zijn nog niet open, en dan kan ik alvast wat research doen Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:26

Amanda schreef:
Kun je dan niet beter kijken naar de 24-70mm F2.8? Zowel Sigma als Canon hebben deze lens.
Goede kwaliteit en fijn lensje Ja

Tamron ook.........die komt beter uit de tests dan die van Sigma en Canon.............. áls je een goede variant hebt (zonder back/frontfocus). Dus je moet er wel een beetje verstand van hebben als je die wilt kopen, zodat je dat goed kan testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:43

imd schreef:
Hmm, had nou eindelijk mijn keuze gemaakt (Canon 55-200mm) en bestelling geplaatst. Nou was de lens in bestelling bij de leverancier, maar ik ben dus gister gebeld door Konijnenberg of ik even contact op wilde nemen - vader nam op, ik was er niet - want er zou iets zijn dat de lens eruit zou gaan en er een nieuwe zou komen ofzo. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik ga ze zo bellen, maar ze zijn nog niet open, en dan kan ik alvast wat research doen Lachen

Geen idee, maar ben wel nieuwsgierig. Misschien wilden ze je gewoon even vertellen dat die lens in bestelling is en dat het dus even kan duren, voor het geval dat jij dat zelf nog niet gezien had? Laat je het effe weten?