[INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:16

lovemonami schreef:
Nouks schreef:
Prachtig programma, maar absoluut niet gemakkelijk. Het kost veel tijd, moeite, inspanning om een beetje wegwijs te worden in Photoshop. Heb je de probeerversie (30 dagen gratis) al gedownload en geïnstellerd?

nee heb ik nog niet gedaan... kan je dat gewoon op google vinden ?

jup http://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=photoshop

lovemonami

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 01:41

^ thanks :D

heb m gedownload.
snap er nog weinig van. is er ergens een site met uitleg ? heb al een beetje op youtube gekeken haha :D

god..ik ben echt een leek op dit gebied terwijl ik er een aantal jaar terug weinig moeite mee had...

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:51

Hoi :)

Weet iemand ook hoe ik bijv. 2 foto's in 1 achtergrond krijg? Bijv. dat je het zelfde paard uit 2 foto's knipt en op 1 achtergrond plakt ;)

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:59

lovemonami schreef:
^ thanks :D

heb m gedownload.
snap er nog weinig van. is er ergens een site met uitleg ? heb al een beetje op youtube gekeken haha :D

god..ik ben echt een leek op dit gebied terwijl ik er een aantal jaar terug weinig moeite mee had...

dit antwoord geld ook voor dienxx1. Probeer eens een beetje met alle tools te spelen dan kom je er vanzelf achter wat iets doet, en zoek op google naar tutorials voor photoshop cs5 dan krijg je alles stap voor stap uitgelegt. zwarte achtergrond tutorial in plaats van de achtergrond zwart maken kan je er ook een andere achtergrond inplakken. Misschien maak ik er vanavond wel een 2e tutorial van moet even kijken of ik beetje tijd heb.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:07

Hoi,

ik ben bezig met een bewerking in Elements, en ik zoek iets wat ik maar niet kan vinden :P Ik wil een bewerking maken dat het net lijkt of de foto's op een boek zijn geplakt. Iets met plakband/paperclip achtig dus. Alleen kan ik het niet vinden, heeft iemand dé oplossing met misschien een brush?

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:08

Dat zijn geen standaard dingetjes die in Elements zitten, maar je kunt vast wel brushes vinden daarvoor inderdaad :j Al geprobeerd te googelen op iets van photoshop brushes tape oid?

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:14

Haa, gevonden! Hele mooie :P In ieder geval bedankt, haha

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:45

Ik heb adobe photoshop CS5.
Kan iemand me vertellen hoe ik dan het beste iets van een foto `weg kan halen`? Ik wil een tafelpoot weg hebben, en volgens mij moet dat kunnen. Zie regelmatig halstertouwen en longeerlijnen weggewerkt. Is het zelfde `knopje` neem ik aan?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:11

niemand die kan helpen?

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:32

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:29

Nils_010 schreef:
ikenindi schreef:
niemand die kan helpen?

http://nilsboeser.nl/index.php/kloonstempel

ik krijg op de een of andere manier dat het `verplaatst`. Net met een stroomdraadje op een foto geprobeerd, maar dan hangt het draad gewoon ineens hoger :P Wat doe ik dan fout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:31

Alt+klik ergens waar geen stroomdraad is (bijvoorbeeld 2 cm er boven of er onder), en dan met de stempel óver het draad gaan... :D
Zodra je het draad ergens anders weer te zien krijgt, ga je óf te ver door, óf heb je te dicht bij het draad Alt+klik gedaan, óf is je brush te groot (en neemt ie dus aan de rand van de brush weer een stuk draad mee).

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:04

Nouks schreef:
Alt+klik ergens waar geen stroomdraad is (bijvoorbeeld 2 cm er boven of er onder), en dan met de stempel óver het draad gaan... :D
Zodra je het draad ergens anders weer te zien krijgt, ga je óf te ver door, óf heb je te dicht bij het draad Alt+klik gedaan, óf is je brush te groot (en neemt ie dus aan de rand van de brush weer een stuk draad mee).

dankjewel! het is gelukt!

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:33

Hoihoi Ik vraag me af of er een programma is waarmee je je eigen ontworpen copyright/fotografienaam gemakkelijk op veel fotos tegelijk kan plaatsen
Iemand een idee?
Thanks !

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:16

Ik weet dat t kan, maar weet zo het programmanaampje niet meer...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:36

Hoe zet je snel en makkelijk je eigen ontworpen copyright naam op foto's tegelijk?

Romy_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:54

Hoi!!

Heeft er iemand een paar goede site's met textures en foto's van paarden voor blends te maken????
Ik hoor het graag !! :D

Groetjess

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:01

claudiaaB schreef:
Hoihoi Ik vraag me af of er een programma is waarmee je je eigen ontworpen copyright/fotografienaam gemakkelijk op veel fotos tegelijk kan plaatsen
Iemand een idee?
Thanks !

weet niet hoeveel je er moet doen, als je zelf fotografeerd is lightroom wel een idee daar kan je het automatisch doen in elke foto die je exporteert. Anders even googelen naar ´copyright photo freeware` o.i.d.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:49

Elin_ schreef:
Hoe zet je snel en makkelijk je eigen ontworpen copyright naam op foto's tegelijk?

Bordermaker, ik zweer erbij!

Als je je foto`s verkleint gaat je kwaliteit wel achteruit, maar voor de rest super progamma, makkelijk te gebruiken ook!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:29

Norway_girl schreef:
Elin_ schreef:

Bordermaker, ik zweer erbij!

Als je je foto`s verkleint gaat je kwaliteit wel achteruit, maar voor de rest super progamma, makkelijk te gebruiken ook!

Waar download je dat??

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:56

Bordermaker heb ik vorige wk net geprobeerd, werkt erg leuk. Alleen de copyright lukt me niet, ik wil het doorschijnend zeg maar? Of een tekst over foto's heen, zonder achtergrond?

Nog een vraagje. Ik wil graag zelf een logo ontwerpen, en banner etc. Welk programma is hier handig voor? Photoshop, of adobe illustrator?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:46

Het meest ideaal is om logo's in Illustrator te ontwerpen. Je kunt ze dan opslaan als vectorbestand waardoor ze op elk formaat te gebruiken zijn.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:33

Als je dan toch logo's gaat ontwerpen met Adobe Illustrator dan kun je ook net zo goed Adobe Lightroom ipv Bordermaker gebruiken om de logo's op je foto's te plaatsen. :)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:04

Mmm, probleempje met Elements. Alles wordt opeens grijs, ook al selecteer ik bv. rood om mee te typen. Ook als ik met het pipetje een kleur selecteer wordt het grijs.. Waar o waar zit het heilige knopje waar ik m'n kleuren weer mee terug krijg?

Edit: Ik heb 't al! Bij Image - Mode stond hij op Grayscale, nu hij op 'RGB color' staat zijn de kleuren weer terug! :D

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:43

Kent er iemand hier een programma om een mooie website te maken? :)