[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:38

cathyenbeau schreef:
Week 7!
Helaas een foto uit de kerstvakantie, wel vandaag pas bewerkt!
[ Afbeelding ]

Heel mooi zacht portret. Jammer dat de bovenkant wat krap is en dat er veel ruis is. Wellicht nog iets meer contrast?
Maar verder heel mooi en zacht. :j een blik die spreekt.

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:40

Bedankt voor de feedback allemaal! :D

magda_90 schreef:
Racheel
Qua compositie, kleuren, scherpte en bewerking heel netjes gedaan echt een mooie foto! Mooie lichtinval en mooi warm. :j
Werk je met PS? Want dan zou je met dat 'pleistertje' (snel retoucheren heet dat geloof ik) daar overheen kunnen gaan en dan werkt hij het zelf weg.

Nee ik heb geen PS helaas, geen geld daarvoor :') ik heb photofiltre en lightroom op mijn laptop, maar op de een of andere manier krijg ik het gewoon niet netjes weggewerkt met photofiltre :P

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:41

Week 7. Beetje een random foto, maarja, ach ik heb vrijdagavond op een schoolfeest gefotografeerd en ik vind dan eigenlijk wel dat ik een foto hiervan moet plaatsen ipv een oude-doos foto. Wees een beetje lief met het commentaar, ik heb hier amper ervaring mee en moeiiilijk dat het is. :o :') _O- Ach, af en toe een wat moeilijkere (kuch, mislukte) foto moet ook kunnen in dit topic toch? :D

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:41

Dat kan ik begrijpen, dat heb ik ook nooit gekund met Photofilter. :=

Fellow schreef:
Week 7. Beetje een random foto, maarja, ach ik heb vrijdagavond op een schoolfeest gefotografeerd en ik vind dan eigenlijk wel dat ik een foto hiervan moet plaatsen ipv een oude-doos foto. Wees een beetje lief met het commentaar, ik heb hier amper ervaring mee en moeiiilijk dat het is. :o :') _O- Ach, af en toe een wat moeilijkere (kuch, mislukte) foto moet ook kunnen in dit topic toch? :D

[ Afbeelding ]

Een hele leuke sfeerfoto, niet zo streng zijn! Dansende jeugd, mooie kleuren, feest spat er van af. :j

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:47

Mijn week 7:
Stiekem 2 weken geleden gemaakt maar had deze week geen tijd. Behalve wat kiekjes van de paarden maar daar zat niets bij voor POTW :)

Afbeelding

Ben ook begonnen met feedback van week 6 maar een na een week ben ik pas op de helft :=
Moet het ivm tijdgebrek steeds stukje voor stukje doen...

Agossie verzamelt hier Mooie achtergrond, is dit in iets als een studio?
Voor het mooie had ik graag iets meer ruimte links gezien, het paard kijkt ook naar links.
Ash_ Erg leuk en spontaan door de schuine ondergrond!
Asselruiter Een beetje een vlakke foto die mij niet echt iets verteld. Misschien met een andere lucht en minder centraal dat het wat minder vlak wordt.
Astor Mooie foto, netjes belicht met een donker paard.
Babel verzamelt hier Iets meer ruimte rechts zodat de persoon ernaast er ook helemaal op staat en dan was de foto echt compleet. Mooie kleuren.
Bellatrix verzamelt hier Nette foto in niet optimale licht omstandigheden denk ik. Mis wel het hoofd van de persoon op de wagen.
billionache verzamelt hier Iets meer ruimte links zou mijn voorkeur hebben.
binky Leuk zo beeldvullend. Oortje links is net wat afgebeten maar stoort mij niet zo op deze foto.
Brechtjee verzamelt hier Leuke model en leuke compositie. Neusje had van mij wel scherp gemogen.
Bumblehorse Leuk in zwart wit. Misschien iets spelen met contrast?

calice Niet veel op aan te merken. Scherptepunt ligt misschien wat te ver naar achteren op het lijf?
Carolaaxxxx De witbalans lijkt niet echt lekker?
cathyenbeau Erg leuk! Met iets overbelichten heb je net wat minder schaduw op het onderwerp.
crazy_horses Leuk met de glitters en kerstsfeer.
CrazyIris Mooi landschap.
Crazymel De maan is mooi duidelijk maar naar mijn idee teveel gecentreerd.

Dandy200 verzamelt hier Beetje spookachtig zo donker.
Deetjeeuh verzamelt hier Erg mooi! Mooie compositie ook.

Eline91hier Ik zou iets meer ruimte rechts willen zien.
_Elke Heerlijke luie foto. Mooi scherp op het oog.
elle108030 Mooi, wel iets ruis lijkt het.
EskeGirl Leuke compositie zo recht van voren. Mis wel scherpte maar dat is ook lastig zo in de vlucht recht op je af.

Fellow Weinig op aan te merken als het scherpstel punt zo gekozen was.
femmelz Leuk! Was helemaal af geweest met iets van een warme damp erbij boven de mok.
GerdjeHoran Mooi! Mooi licht ook al lijkt de foto wat veel nabewerkt door de duidelijke kringen rondom de zon?
glenstorm verzamelt hier Mooi, niets op aan te merken.
Gracezellaa Gaaf! Leuke originele compositie. Mist misschien wat scherpte.
Gub verzamelt hier Erg leuke actie foto.

Hanna_94 verzamelt hier Leuke foto.
HeavensLove verzamelt hier Heel gaaf!
hilly200 verzamelt hier Chocola geeft altijd een goede foto.
horserider22 Mist wat scherpte en licht imo.

Iejoorr is helaas ziek. Volgende week doet zij weer mee. Beterschap!
Ingvild Niet veel op aan te merken.
Irene96 verzamelt hier Mooi, had misschien nog wel wat meer van zo’n mooie lucht willen zien.
IsaCalixa Voor mij is de flare links een beetje too much. Had hem gewoon met tegenlicht mooier gevonden. Maar dat is smaak. Verder een mooie foto.
it_is_me verzamelt hier Misschien iets meer contrast toevoegen?
ismy Mooie foto met het tegenlicht.

Jespri verzamelt hier Mooi, niet op aan te merken.
Jessica_1998 Scherpte lijkt op de knip van de lijn te liggen ipv op het oog.
JewEmm verzamelt hier Weinig op aan te merken.
jilinda Leuk, niets op aan te merken.
joeluna verzamelt hier Jammer dat de pootjes overbelicht zijn.
Joysieee Weinig op aan te merken.

Kanzi verzamelt hier Leuke foto. Misschien is de zon iets te fel maar het heeft ook wel wat.
_Kiki_ is nog met vakantie maar verzamelt hier
Killyenn Leuke foto, weinig op aan te merken.
KimdeGroot94 Mooi, weinig op aan te merken.
Kimmetjee04 Erg mooi.
k_m verzamelt hier Mooie foto, misschien wat te gecentreerd.

LauraBloem Leuke foto.
laurajoy15 Erg mooi!
Leonyr Heel mooi, leuke compositie ook.
Lipydo Mooi, niets op aan te merken.
LinSa Takjes, maar ik mis een echt onderwerp?
LOVESUSHI verzamelt hier Niet veel p aan te merken.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:57

week 7

Afbeelding

Jessica_1998

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:02

Ik ben het eens met het commentaar, compositie vind ik soms nog lastig en dat met die lijn vind ik ook lastig, want hoe leg ik doe neer dat t lijkt of ie er niet is? Gewoon achter m'n hond leggen ofzo?
Ik vond die struiken juist wel leuk, maar t leid idd wel een beetje af, zal volgende week eens goed de tijd nemen voor mb foto.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:06

Bedankt voor alle feedback van vorige week. Mijn hond mocht deze week dus ook weer model staan en daarvoor ook bedankt voor de feedback van deze week :)

Hondje stond op een skate-baan-ramp en ik zat op de grond ;) De hoge ISO kwam omdat ik denk ik vol tegen het licht in fotografeerde (?)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:09

Figo :D
Toch Bumblehorse?

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:18

dat is hem helemaal JewEmm

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 23:38

Zo, hè hè...
De samenvatting van week 7 - 2015:

Agossie verzamelt hier
Ash_
Asselruiter
Astor
verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
billionache verzamelt hier
binky
Brechtjee verzamelt hier
Bumblehorse
caaramel
calice
Carolaaxxxx
cathyenbeau
Cleo_
crazy_horses
CrazyIris verzamelt hier
Crazymel
Dandy200 verzamelt hier
Deetjeeuh verzamelt hier
Eline91 hier
_Elke
elle108030
EskeGirl
Fellow
femmelz
GerdjeHoran verzamelt hier
glenstorm verzamelt hier
Gracezellaa
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
hilly200 verzamelt hier
horserider22
Iejoorr
Ingvild
Irene96 verzamelt hier
Iriscope verzamelt hier
IsaCalixa
it_is_me verzamelt hier
ismy zit een paar weekjes in Nepal… :roll: (grapje! Veel plezier en ik ben heel benieuwd naar je verslagen!)
Helaas is de pc van Jacobeho kapot… Als hij het weer doet, doet ze ook hier weer mee!
Jespri verzamelt hier
Jessica_1998
JewEmm verzamelt hier
jilinda
joeluna verzamelt hier
Jolijnn
Joysieee
Kanzi verzamelt hier
_Kiki_ verzamelt hier
Killyenn
KimdeGroot94
Kimmetjee04
k_m verzamelt hier
LauraBloem
Leonyr
Lipydo
LinSa
LOVESUSHI verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
Mallow
manonfleur verzamelt hier
MarBri verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
marijepagter
MarijeR verzamelt hier
Marit
Marjoow verzamelt hier
Mellanca verzamelt hier
monbyou
Murthul verzamelt hier
MyHu verzamelt hier
MZorro
NESCAFE verzamelt hier
_Patriciaa verzamelt hier
PenS
quartel verzamelt hier
Racheel verzamelt hier
Revanches
Rianne_
Robin_Rikkie verzamelt hier
rosslover verzamelt hier
Sanne_com verzamelt hier
SharonPlugge
showteam
S_imonee verzamelt hier
Sicayes verzamelt hier
Sodeletuut
sorsie
SternPhoto
SuperLiesje verzamelt hier
Suuszels verzamelt hier
taarss
tesseke
TeSzZz verzamelt hier
verosjaak verzamelt hier
wendy1987 verzamelt hier
WiancaR levert later in, maar verzamelt hier
xFace
XiiaaooNaa
Ylvy

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:41

Heb je wel verdiend Marina...

Week 8

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 07:30

Robin_Rikkie Leuke foto! Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken, ik vind hem gewoon goed :)

Killyenn Heel gave foto! Erg leuke sfeer, ik ben helemaal fan :D

cathyenbeau Waauw, leuke foto! Er ligt heel veel gevoel in, je weet me echt te overtuigen met dit beeld ;) Waar heb je die genomen?
Ik vind persoonlijk alleen dat het zwart-wit hier de zeehond wat minder goed laat uitkomen, doordat alles gewoon een middentint grijs is en er wat weinig contrast in zit. Ik heb Carolaaxxx deze week al een filmpje doorgelinkt waarin wat gave zwart-wit technieken uitgelegd worden, maar ik denk dat het voor jou misschien ook wel leuk is :) Je kan het filmpje hier bekijken.

Fellow Best een leuke foto, maar onder die omstandigheden is het natuurlijk niet makkelijk om iets af te leveren wat fototechnisch heel sterk is. Bij dit soort foto's vind ik het vooral belangrijk dat je de sfeer goed weet vast te leggen, en daar ben jij volgens mij wel in geslaagd ;)

MarijeR Ontzettend gaaf beeld! De scherpte en kleuren zitten net goed volgens mij, heel overtuigend :D

Bumblehorse Leuke foto! Ik vind alleen dat de kleuren wat grauw ogen, vooral de kleur van het paard zou best wat warmer/ meer verzadigt mogen :)

--------

MarijeR Bedankt voor je feedback! Ik heb al vaker gehoord dat ik rechts wat te weinig ruimte had, maar daar stond net een aanplakbord in de weg :=

Agossie Knap werk weeral, ontzettend gaaf dat je elke week weer zoveel moeite in het topic steekt!

magda_90 Ik merk wel dat je echt je best doet voor het topic en dat appreciëer ik ook heel erg :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 07:39

Deze week zend ik opnieuw een portret van een vreemde in, genomen tijdens de heropening van de plaatselijke bibliotheek :) Normaal gezien werk ik niet zo vaak met zwart-wit, maar ik zag vorige week zo'n gaaf filmpje over zwart-wit en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :D

Mijn week 8
Afbeelding

De kleurenversie kunnen jullie hier zien, en ik verzamel nog steeds hier

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:33

Laatste deel week 7. Ik probeer het redelijk bij te houden nu..

Gub: Leuk gedaan zo!! Niets op aan te merken

Iriscope: Mooie foto! Alleen vind ik hem persoonlijk iets te licht linksbovenin..

Agossie: Op idd het halster na een fijne plaat :)

LauraBloem: Ik vind het een mooie foto hoor!

Jespri: Wat mooi, dat mysterieuze op de achtergrond door de mist, denk ik?

k_m: Leuk concept, niets op aan te merken verder

_Kiki_: Fijne foto's. Ik krijg er spontaan zin in vakantie van. Week 4 springt er voor mij het meeste uit :)

Carolaaxxxx: Netjes gedaan. Maar misschien iets meer contrast? Weet niet precies, maar denk dat ik dat mis.

Asselruiter: Hele gave plaat! Kleuren spreken me ook echt aan in deze foto!

Astor: Mooie foto's. Niets op aan te merken

joeluna: Leuke sfeerfoto te pakken zo :)

billionache: Gave foto. Ik moet alleen wat zoeken naar het scherpe gedeelte.. Die springt er niet in 1 keer uit voor mij. Maar wel mooi moment te pakken! Aah, ik lees later dan ik foto zie. Komt wrs door uploaden..

SuperLiesje: Hij is iets scheef lijkt het, dat is bij deze foto net jammer. Verder fijne kleuren

caaramel: Mooie scherpte diepte zit er in! En van week 7: Vind ik persoonlijk iets overbelicht op het kopje.

suuszels: Mooie weerspiegeling in het oog, mooi scherp daar ook :)

Rianne_ : Ik vind het een mooie foto, ook wel fijn dat de boom net niet helemaal in het midden staat

TeSzZz: Mooie foto, niets op aan te merken

LOVESUSHI: Awh, leuke foto!!

Jessica_1998: Idd jammer van de vlieg en de riem, maar verder wel leuk. Lijkt iets onscherp te zijn.

_Elke: Mooie foto! Er zit alleen een vlekje net boven zijn oog in de "lucht". Wrs vuiltje op de wimper, maar ik dacht dat mijn beeldscherm vies was, haha..

femmelz: Leuke foto, iets te donker misschien in de weerspiegeling.

S_imonee: Iets onscherp, maar idd een leuke foto door de uitdrukking van het dier!

Hanna_94: Gave foto! Ik ga binnenkort ook maar eens mussen proberen, zie zulke gave plaatjes voorbij komen!!

JewEmm: Wauw, niets op aan te merken!

CrazyIris: Gaaf! Mooi ook hoe je echt de hitte ziet in het hout!

Revanches: Heel fijn zacht :)

LinSa: Mooie kleuren, niets op aan te merken..

Ylvy: Mooie foto!

_Patriciaa: Jammer idd dat er veel storende elementen zijn en paard (onderwerp) wat klein is in de foto. Maar ik lees dat je je gaat verdiepen in bewerken, dus wie weet wat er uit gaat komen :)

MZorro: Niets op aan te merken, mooie foto

Leonyr: Ik vind hier de onscherpte iets te denk ik. Wel een mooie fijne oude sfeer verder!

Deetjeeuh: Wauw! Daarbij valt mijn druppel van vorige week in het niets :Y) Gave plaat!!

sorsie: Mooie foto! :)

SharonPlugge: Ik vind het een fijne foto.. Alleen jammer dat dan net de vogel niet helemaal scherp is. Maar wel fijne kleuren

jilinda: Ik vind het een mooie foto! Zachte kleuren passen er goed bij

Robin_Rikkie: Niets op aan te merken

Killyenn: Wauw, gewoon wauw!!

cathyenbeau: Mooie foto, alleen jammer dat het dier er net niet helemaal opstaat..

Fellow: Leuke sfeerfoto en mooie scherpte erin, ik vind het een prima foto hoor!

MarijeR: Wauw, mooi licht, mooi scherp. Gaaf!!

Bumblehorse: Leuke foto, maar ik vind persoonlijk de kleuren iets mat. Iets te eentonig denk ik.

En dan maar gelijk verder met week 8:

magda_90: Ik had m al ergens in een topic gezien, maar echt een leuke foto!!

Eline91: Mooie foto! Mooi scherp en mooi contrast erin!

Zo, en nu ga ik werken :Y)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:34

Bij mijn naam staat de foto van sorsie Marina!

Dit is de mijne:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:08

Wendy, bedankt! :D Ik vind jou druppel anders ook echt onwijs gaaf!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:44

Hmmmm... Vergeten!
oliebol!!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:48

Bedankt voor de feedback allemaal!
Ik sla het feedbackken van week 7 even over. Ik voel me totaal niet fit %) voor week 8 probeer ik het weer bij te houden!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:30

Ik ga in week 8 een poging doen om feedback te geven, maar wel als de lijst er is, heb dan vakantie :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:35

SharonPlugge schreef:
Bij mijn naam staat de foto van sorsie Marina!

Dit is de mijne:
[ Afbeelding ]

Oh! Wat dom!! :oo

Ik kan het nu ook niet meer aanpassen in de lijst... :n

Even zo:

SharonPlugge

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:16

Dank je wel voor je feedback sorsie.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:19

De laatste voor week 7 :)
Weet nog niet zeker of ik voor week 8 ook weer feedback ga geven, ga het even bekijken.
Jessica_98 = Mooie foto, maar je had de foto van een nog iets lager standpunt kunnen nemen. Dat had hem net even wat leuker doen wegkijken. Ik mis ook nog een tikkeltje scherpte bij het hoofd van de hond. De kleuren en compositie vind ik wel prima! Misschien volgende keer schaduw wegwerken van degene die de hond vastheeft? :)
_Elke = Bijzondere compositie! Ik vind het hier wel iets hebben, ik zie ook niet meteen veel ruis in de foto zitten dus dat valt allemaal nog wel mee! Ik stoor me alleen aan een neushaartje boven zijn neus waar er een vuiltje aan hangt, ik blijf daar maar naar kijken :P Haha, zal wel aan mij liggen hoor!
Femmelz = Leuk idee, maar ik mis hier helaas wel wat scherpte. Het lijkt alsof ik ook best wel wat ruis zie?
S_imonee = Mooie uitdrukking van de leeuw heb je vast, maar zoals je zelf al aangeeft: Fototechnisch niet zo geweldig. Hij is niet 100% scherp, maar ik stoor me nog het meeste van al aan de kleuren. Nu zijn die heel erg groenig. Je zou hier je witbalans wat kunnen veranderen, en dat zou al meteen een heel ander beeld geven.
JewEmm = Mooie foto, kan er verder niets over zeggen :)
CrazyIris = Ach, sterkte! Hopelijk gaan die 6 weken snel vooruit. Je foto vind ik hier wel prima, krijg er meteen een warm gevoel van :)
Revanches = Super mooie newborn-foto!
Linsa = Wauw, super!
Ylvy = Mooie foto, maar ik had het paard in deze foto misschien graag nog wat meer rechts willen zien. Nu staat hij nog iets te veel in het midden. Ik zie ook best weer wat ruis?
_Patriciaa = Leuk moment, maar helaas is hier ook best veel ruis te zien. Maar ja, het is dan ook niet makkelijk om in binnenbakken te fotograferen zonder ruis te hebben. Ik zou hier misschien de foto nog een beetje meer uitknippen, omdat ik het onderwerp van de foto nu eerder klein vind in verhouding
MZorro = Ik vind dit nog wel een geslaagde foto, heel leuk dat je een ander paard kan zien in het oog van dit paard :)
Leonyr = Lijkt wel een foto die al 50 jaar oud is! Ik stoor me hier niet aan onscherpte in de foto, omdat dit bijdraagt aan de oude sfeer die de foto nu heeft. Moest deze volledig scherp geweest zijn, zou je zien dat het geen authentieke oude foto meer is en dat vind ik hier net wel leuk.
Deetjehu = Leuke foto!
Sorsie = Hele mooie foto, kan er niets over zeggen!
SharonPlugge = Niet iedere foto hoeft spectaculair te zijn natuurlijk :) Ik vind deze goed geslaagd, prima!
Jiilanda = Mooie bloemenfoto, maar ik zie hier toch redelijk veel ruis. Had je je ISO wat lager kunnen zetten? Kleuren vind ik wel fijn
Robin_Rikkie = Heel mooie foto, knappe pony ook :)
Killyen = Mooie foto, maar nu lijkt de horizon toch een tikkeltje scheef te staan? Ik zou dit persoonlijk even rechtzetten. Verder vind ik het zeker een prima foto!
Cathyenbeau = Zeehond (of zeerob) kijkt hier mooi om, leuk moment. Maar ik had hier toch echt graag wat meer ruimte gezien bovenaan. Nu mis ik zo een stukje van het dier. Verder zie ik nog best veel ruis, en dat is wel spijtig. Ik zou het contrast misschien nog een tikkeltje verhogen zodat de zeehond er echt uitspringt?
Fellow = Voor een eerste keer dit soort fotografie vind ik die zeker toch ook wel gelukt hoor! Nu is er nog redelijk wat ruis en ik vind de kleuren wat flets. Maar ik denk dat dit gewoon een kwestie zal zijn van oefening :)
MarijeR = Hele mooie foto, wat heb je het sneeuw scherp erop staan! Prima!
Bumblehorse = Mooie foto, kan er verder niets op zeggen :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:24

Wat leuk, dat ik dit nooit eerder gezien heb.
Ik zou ook graag mee willen gaan doen.
Is het dan de bedoeling dat je vanaf nu tot maandag 22:00 tijd hebt om een foto voor week 8 in te sturen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 12:28

Heel goed, Maaaarije. En welkom!