Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:27

wendy1987 schreef:
Ik sla ze altijd op 1200x900 is dat dan volgens mij op. en pixels zet ik op 72 omdat dat voor webgebruik wat fijner is dan 300 nog iets waar ze anders op staan :)

Ik ben ook weer bezig geweest, geen idee of ik hier al eens iets had laten zien. Zie alleen dat ik van deze foto net een andere uiteindelijk heb bewerkt, maar zit maar 1 sec verschil tussen.

Voor, direct uit de camera naar telefoon (en via daar weer naar boktupload...)

[ [url=m/PLD0Cx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ Afbeelding ]

Ik vind het leuk om te zien hoe iedereen zo lekker bezig is, en krijg er zelf ook echt vaak zin van om weer bezig te gaan. Moet nog eens opzoek naar die tuturial over hoe ik alleen een oog mooi kan oplichten. Zoals bij die vos met ST op volgens mij vorige pagina. Dat vind ik altijd een hele fijne afwerking geven aan foto's maar is zelf nog niet gelukt...

Heee, dat is Catch My Star!! Ik zag pas t forum over hem, vind hem zo'n leuke aftekening hebben!

wendy1987

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:18

Ja hij staat bij mij op stal. Dit weekend duik ik weer ff de wei in. Leuk dier is het idd!!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:58

wendy1987 schreef:
Ja hij staat bij mij op stal. Dit weekend duik ik weer ff de wei in. Leuk dier is het idd!!

Ik vind hem zo schattig!! <3
---

Even iets anders. Ik heb van de week Gimp gedownload, maar ik snap er helemaal niks van. Ik wil een hek wegwerken, hoe doe ik dat?

Daphnee2091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:21

Hallo mag ik hier ook vragen om een foto te laten bewerken?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:14

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:06

Weer eentje van mijn kant, lekker "extreem" :P

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:08

Heel gaaf en netjes gedaan WildDreams!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:15

Wow bizar! Hoe heb je dat gedaan?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:11

Nice!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:05

Pepperrr schreef:
Ik heb van de week Gimp gedownload, maar ik snap er helemaal niks van. Ik wil een hek wegwerken, hoe doe ik dat?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:24

WildDreams: Wauw! Echt prachtig!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:50

Pepperrr schreef:
Pepperrr schreef:
Ik heb van de week Gimp gedownload, maar ik snap er helemaal niks van. Ik wil een hek wegwerken, hoe doe ik dat?

De meeste hier werken met photoshop niet met gimp. Is ee een kloon stempel? Zo ja kun je die gebruiken. Maar ik zou eerst googlen voor gimp want ik denk niet dat er hier veel zijn die je kunnen helpen helaas.

Daarbij is het heel erg afhankelijk van de foto hoe en wat je moet doen precies en dus ook geen een simpel antwoord ;)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:18

Oh, GIMP verschilt niet zo veel van Photoshop hoor! En als het goed is is er zeker een clonestamp-tool.
Ik zou je wel even kunnen helpen, ik heb een hele lange tijd met GIMP gewerkt. Kan dan later vandaag wel :) Anders zou ik filmpjes opzoeken, dat heb ik toen ook gedaan!

PHLEARN hielp mij heel erg, moet je met GIMP wel even durven uitzoeken waar alles is wat je op phlearn ziet.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:36

Dankjulliewel!! :D

Saaams schreef:
Wow bizar! Hoe heb je dat gedaan?

Tja, daar vraag je me wat. :') Heeel veel stappen! Ik werk in heel veel lagen en vooral selectief, dat betekent dat ik de gebieden waar ik bijvoorbeeld een bepaalde curve wil toepassen, enkel selecteer of teken.
Ik bewerk ook de achtergrond los van het paard meestal.
De blur heb ik met "kantelen en schuiven" gedaan, daarmee kan je een overgang van vervaging creëren.
De lucht heb ik er in geplakt (van een gratis stocksite), ook geblurd en qua kleur en contrast aan de rest aangepast. Het beste effect krijg je door "donkerder" bij de soort maskers te selecteren.
Heeel veel stappen, lagen, selecties... En vooral geduld :D

Kimmie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:01

WildDreams: Wow <3 Zo mooi

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:08

Die heb je nog netjes weten te redden! Vind alleen de kleur van de pony wat paars uitgevallen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:20

Heel gaaf Wilddreams! Ik heb daar dus absoluut het geduld niet voor _O- Misschien toch maar een keer wat tutorials kijken en zelf wat extremer bewerken, want het resultaat is wel echt retegaaf.

Netjes hoor Kimmie! ik dacht heel eerlijk gezegd dat dat helemaal niks werd, maar dus wel :+ Hij oogt iewat paars ja, maar dat is enkel op het paard.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:44

Dankjullie wel :))
Ik heb het eigenlijk ook niet prugelpiet, ik word er zwaar gefrustreerd van soms. Maar als ik eenmaal iets in mn hoofd heb... :')

Gaaf gedaan Kimmie! Ik vinf hem zelf ook wat paars. Kan je niet selectief op het paard of de magenta-verzadiging een heel stuk omlaag halen, of het paars-groen balans een stuk naar groen schuiven?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:12

Ik doe vaak iets extreems (voor zover ik extreem kan bewerken :')) in delen. Als ik zin heb ga ik verder :+

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:18

Wauw gaaf wilddreams! Heel mooi gedaan.
Knap dat daar nog wat uit kwam Kimmie, leuk geworden, wel wat paars ja .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:16

Interessant topic. N.a.v. tips en tutorials en veel voorbeelden van jullie ben ik ook eens gaan prutsen. Nog niet tevreden. Maar begin is er zullen we maar zeggen :D
Ik moet nog goed uitzoeken wat nu bij welke sfeer past en wat wel en niet bij bepaalde foto's kan. Leuk om te doen :j
Doel was om wat meer dromerige en lichtere sfeer in de foto te brengen. Ik heb wat extremer effect gebruikt om goed het verschil te zien.

Origineel
Afbeelding

Bewerkingen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit:
Hier wat meer gericht gezocht naar de juiste tinten.

Origineel
Afbeelding

Bewerking
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:33

Ik vind de 2e bewerking van foto 1 minder, en die van foto 2, maar de rest van de bewerkingen van foto 1 zijn wel echt mooi :)

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:18

Gedurfd Sharon :D De lucht is prachtig! Vind het alleen jammer dat er zoveel bij het nabewerken is geblurd, maar dat is persoonlijke smaak :))

Kimmie, hij is er goed van opgeknapt! Ik weet niet of de paarse gloed over het paard ook je plan erachter was, zo niet dan is dat misschien een puntje om naar te kijken :j

Van je foto's vind ik het origineel het fijnste kijken. Van alle nabewerkingen vind ik de nepzon erg storen. Ik denk persoonlijk dat ik de hoeveelheid van de laag die je er overheen zet flink omlaag zou houden.

Hmm, ik ben niet zo heel erg weg van je bewerking Nienke. Door de laag die je er overheen hebt gezet lijkt alles vrij dof, ook het oog. Ik krijg er een beetje een doods gevoel van bij het paardje. Tevens zijn het witte voorvoetje en de staart nu flink overbelicht. Ook bij jou vind ik het origineel het fijnste kijken :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:28

Nu heb ik waarschijnlijk de meest onnozele vraag ooit, maar hoe werk je in godsnaam dingen netjes weg in Lightroom? := :')
Ik ken alleen die clonetool, waarbij je dus een stuk kan selecteren en vervangen voor een ander deel van je foto.
Ik bewerk verder alles in lightroom, dus om nou elke keer voor kleine dingetjes weer te importeren in photoshop en terug vind ik vaak al teveel werk, waardoor ik het dus laat staan.

Amanda: Van je 1e foto vind ik de 1e bewerking het fijnste sfeertje hebben, Je zou evt proberen om stukjes als het oog weer apart te bewerken zodat dat nog wat meer opvalt.
De 2e foto oogt heel roze / rood op mijn scherm (macbook met retina)

Nienke: ik ga mee met Tigress. Touw heb je wel heel mooi weggewerkt!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:41

NIENKE: Ik hou wel van die bewerking die jij hebt gemaakt. Beetje dromerig. Maar deze is net ietsje te dof geworden.